• 8.344.242 stemmen

The Naked Gun: From the Files of Police Squad! (1988)

Komedie | 85 minuten
3,32 1.779 stemmen

Genre: Komedie

Alternatieve titel: The Naked Gun

Geregisseerd door: David Zucker

Met onder meer: Leslie Nielsen, Priscilla Presley en Ricardo Montalban

Releasedatum: 27 april 1989

• Google Play Bekijk via Google Play

Plot The Naked Gun: From the Files of Police Squad!

"You've read the ad, now see the movie!"

Lt. Frank Drebin (Nielsen) is een agent die ervoor moet zorgen dat het bezoek van koningin Elizabeth goed verloopt. Helaas heeft Drebin geen enkel benul waar hij mee bezig is en al stuntelend komt hij terecht in een complot om de koningin te vermoorden.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Queen Elizabeth II

avatar van MovieMind

MovieMind

Als het je bevalt DiamondsRealDeal,

wijk dan ook eens uit naar Hot Shots! (1991) en Hot Shots! Part Deux (1993).

Een beetje van hetzelfde laken een pak, über flauw maar bij tijd en wijle hilarisch.

avatar van DiamondsRealDeal

DiamondsRealDeal

Ik heb er zin an MovieMind

avatar van jono

jono

De film begint al goed. We bevinden ons in een hotel ergens in het Midden-Oosten, waar een aantal anti-Amerikaanse wereldleiders een terroristische aanslag op de Verenigde Staten plant. We herkennen o.a. Idi Amin, Yasser Arafat, Ayatollah Khomeini, Moammar Khadafi en Michail Gorbatsjov. Plotseling valt politie-inspecteur Frank Debrin (Leslie Nielsen) de kamer binnen en gaat met ze op de vuist. Hij poetst de moedervlek van Gorbatsjov weg en ontdoet Khomeini van zijn tulband, waaronder een felgekleurde hanenkam blijkt te bevinden.

In de volgende scène maken we kennis met de politie-agent Nordberg (O.J. Simpson), die een ruimte met tot de tanden gewapende drugssmokkelaars binnenvalt. Hij wordt doorzeefd met kogels, maar voordat hij zwaargewond ter aarde stort stoot hij nog even zijn hoofd tegen de lage zoldering, brandt zijn hand aan de kachel, loopt tegen een pas geverfde deur op, valt met zijn gezicht in een bruidstaart en stapt met zijn voet in een berenklem.

En zo gaat het maar door, 80 minuten lang. Het is een soort absurde, melige humor waar ik ontzettend van hou. Ik heb in ieder geval de gehele filmlengte schuddebuikend van het lachen op de bank gezeten. Niet alle grappen zijn even geslaagd, met name de scènes op het honkbalveld aan het einde van de film zijn behoorlijk flauw, maar het tempo is voortdurend hoog en daarom is dat niet al te storend. Verder is Naked Gun gewoon een geweldige film, één van de beste komedies die ik ooit gezien heb. 4,5*

avatar van DjFrankie

DjFrankie

My kind of humor. Droog gort droog.

avatar van Movsin

Movsin

Schitterend als parodie op de Amerikaanse detective- en poltiehelden uit de actiefilms.

Van droge, grappige humor alover het absurde naar toch ook wel flauwe momenten in de film.

Het blijft evenwel een zorgeloos, al bij al genietbaar kijkstuk met de "untouchable" Leslie Nielsen in beste doen.

avatar van macrobody

macrobody

Leuk om weer eens terug te zien zo'n gouwe ouwe. De vraag die dan bij mij altijd op komt is: leven die lui nog? Leslie dus niet, Priscilla wel en O.J. is net een paar jaar uit de gevangenis. Arafat, Khadaffi, Idi Amin en Khomeini uit het begin dus niet meer, Gorbachev nog wel. Voor wie ook deze vraag had. Mensen komen mensen gaan waar maakt men zich druk om?

Deze film is simpel entertainment voor als je gewoon wil lachen.

avatar van linxde1

linxde1

Ik heb bij een film nog nooit zo gelachen als bij deze. Daarom een 4,5.

avatar van Fisico

Fisico (moderator films)

The naked gun ligt wat in dezelfde lijn en periode van Hot shots, die andere slapsticks met Martin Sheen. Beiden vermakelijk al vind ik Naked gun gevatter en in zijn geheel onderhoudender. Als kind veel naar gekeken en nu ik het terugzie met veel nostalgie aan gedacht.

Leslie Nielsen als Lt. frank Drebin is een legendarisch personage. Hij lijkt een saaie afgeborstelde politieman en het contrast met de humor is dan ook groot. Misschien ook net daarom dat de match zo goed samen gaat. Hier en daar wat flauwe moppen, maar evenzeer veel geslaagde humor en woordspelingen.

Vrij tijdloos, herkenbaar ook want vele scènes herkende ik nog. Leuk om nog eens terug gezien te hebben!

avatar van notsub

notsub

Bingo! Dit is best een goede titel in het komedie-genre. Genuanceerde grappen worden afgewisseld met pure kolder en dat werkt prima. Er zitten ook opvallend veel grappen in, die elkaar in een hoog tempo opvolgen. Pas op het moment dat de honkbalwedstrijd begint. begon de impact wat af te nemen, maar over het geheel genomen is het gewoon lachen geblazen met deze vorm van humor.

avatar van clockwork72

clockwork72

Jezus wat een geniale film. was nog niet bekend met deze reeks maar nu ze op Netflix waren toegevoegd toch maar eens aan begonnen
Zoveel hilarische scenes, wat een flauwe humor. Met die portomonnee die tot aan de grond komt met al die pasjes, en dat kantoor dat die andere gast door de deur loopt maar het is een open gebouw en Nielsen loopt om en zo kan ik nog wel even door gaan. Hilarische film, snel de andere delen kijken.

avatar van Rodger

Rodger

Jeugd sentiment...

De humor blijft leuk, en zo fout...

3.0 ***

avatar van filmfan0511

filmfan0511

Zo'n echte jaren '80 komedie. Dit eerste deel van The Naked Gun reeks is lekker ongecompliceerd, maar hier en daar gevat genoeg om niet enorm infantiel over te komen. Vele grapjes zijn geslaagd, ondanks dat er ook genoeg domme slapstick in zit. Maar dat moet je kunnen plaatsen, want de film neemt zichzelf ook op geen enkel moment serieus. Leslie Nielsen is in ieder geval heel erg leuk en draagt de film met gemak. Hij is degene die er voor zorgt dat de humor meestal op de juiste plek valt. Voor de rest gewoonweg niet te serieus nemen; iedereen weet op voorhand goed genoeg wat voor film je te zien gaat krijgen als je The Naked Gun opzet. 3*

avatar van chevy93

chevy93

Nog altijd één van de beste comedyfilms aller tijden. Hoge grapdichtheid, flauwe slapstick zonder dat het flauw wordt (volgt u het nog?) en ook genoeg subtiele(re) grappen. Heeft nog niets aan kracht ingeboet en blijft een klassieker in het genre.

avatar van JoeCabot

JoeCabot

De laatste keer dat ik deze film zag was ik wellicht 15 jaar. Het verklaart in ieder geval mijn score van 4,5*. Anyway, onlangs nog eens herbekeken en dit blijft hoe dan ook een heerlijk schlemielige vertoning. De grapdichtheid is bijzonder hoog, al werd de fouilleer-grap tijdens de honkbalwedtrijd te lang uitgesponnen.

Voor de rest vind ik het altijd fijn om Leslie Nielsen aan het werk te zien. Weinigen kunnen zichzelf zó voor lul zetten zonder dat het helemaal debiel wordt. Met Nielsen blijft het op de een of andere manier steeds geestig. Misschien zit zijn serieuze uiterlijk - hij zou zo kunnen meespelen in The West Wing - daar wel voor iets tussen.

Ik doe er een halfje vanaf vanwege het mindere einde, maar verder was het een blij weerzien. 4*

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

Blijft een leuke komedie. Nooit begrepen dat de serie Police Squad zo weinig succes had. Ik hou wel van de humor, al is het ook niet meer dan wat visuele humor en de nodige woordspelingen van zaken die letterlijk genomen worden. Leslie Nielsen heeft met dit soort films alvast een 2e carrière gekend. Zijn droge expressie is best goed hierbij. Een onderschat genre, dat veel mislukte copycats erna hebben bewezen.