Hot Shots! (1991)

geregisseerd door Jim Abrahams
met Charlie Sheen, Valeria Golino en Lloyd Bridges

Deze spoof van Top Gun gaat over Topper Harley (Sheen) die na een vliegtuigongeluk aan zijn capaciteiten gaan twijfelen en bij een groep indianen gaat wonen. Hij wordt toch weer overgehaald om te gaan vliegen, omdat hij een fabriek van Saddam Hussein moet gaan bombarderen. Ondertussen moet hij met een andere top piloot vechten om de liefde van Ramada Thompson (Golino).

avatar van Richard_Voorhees
Laatst weer eens gezien. Eens in de zoveel tijd kan ik best van deze flauwe kolder genieten. Vermakelijk genoeg voor een voldoende.

De grappen in deze film zijn zo over de top dat ze wel goed moeten zijn.
Kortom een goede film, zonder meer.
Leuk om eens (opnieuw) te zien.

avatar van Vinokourov
Pijnlijk ongrappig deze film die alle films die tot 1991 zijn gemaakt parodieert. Het heeft erg veel slapstick, een onnozele Charlie Sheen en voor de rest is het kommer en kwel. Ik vroeg me alleen af hoe het mogelijk is dat het Amerikaanse leger zoveel materiaal uitleent voor dit soort grappenmakerij .

Blijft leuk.

Ondertussen toch al een paar keer gezien en deze film boet maar weinig van z'n kwaliteit in. Nochthans zijn de grapjes niet zó enorm origineel of spitsvondig, maar toch werkt het.

Vooral omdat de grappendichtheid best hoog ligt en er in de achtergrond steeds vanalles gebeurt. Dat zorgt ervoor dat het aloude cliché "bij elke nieuwe kijkbeurt zie je weer iets nieuws" nog eens van stal gehaald mag worden.

Sheen is een klier maar wel uitermate geschikt voor deze rol. Hetzelfde kan gezegd van Lloyd Bridges, in één van z'n beste (of toch meest memorabele) rollen. Het duurt gelukkig ook allemaal niet te lang, de film zit bomvol onzin en een aardig aantal grappen zijn sinds mijn jeugd blijven hangen.

Iets beter dan deel 2, geniaal is het niet, wel uitermate vermakelijk.

avatar van K. V.
Deze eens herbekeken en het is wel een vermakelijke film. De film bevat redelijk wat flauwe moppen, maar toch kon 'k er toch vaak mee lachen. De cast was goed op dreef en verder zag de film er toch nog altijd goed uit.
De film duurt niet zo lang en vliegt ook voorbij.
Een leuke film die na al die jaren nog altijd het bekijken waard is.

avatar van IH88
“American planes will always be superior as long as there are wonderful men like you in the cockpit. And German parts.”

Blijft leuk. Hot Shots heeft veel geslaagde grappen en de parodie op Top Gun blijft goed. Sheen, Elwes en Golino doen het voortreffelijk, maar Bridges steelt de show als Admiraal Thomas ‘Tug’ Benson. Maar alle typetjes zijn geweldig en als je even wegkijkt heb je alweer een grap gemist. Topper, Ramada, Kent, ‘Wash out’ en uiteraard ‘Dead Meat’, allemaal hebben ze hun momenten.

Ik had niet gedacht dat ik deze persiflage op Top Gun na al die jaren nog steeds zo leuk zou vinden. Het was een genot om de film weer eens te zien.

avatar van Bélon
Minder dan Airplane, Top Secret en het vervolg maar dat komt ook omdat ik niet zoveel met Top Gun heb. Blijft leuk onnozel vermaak zo af en toe. Valeria Golino is ook wel een pluspunt.

Dikke 3.0*