• 8.671.698 stemmen

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Beverly Hills Cop

"The Heat Is On!"

Axel Foley is een agent uit Detroit die na de moord op zijn vriend naar Californië reist om een onderzoek te starten naar de moordenaar. Hij verdenkt een kunsthandelaar, die zijn zaak waarschijnlijk als dekmantel gebruikt. Als Foley herrie gaat schoppen in de stad, moeten Billy Rosewood en sergeant Taggert hem schaduwen. Uiteindelijk besluiten ze zich aan te sluiten bij Foley om de moordenaar te vinden.

Axel Foley

Chief Hubbard

Inspector Todd

avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

Ik heb recent de hele Lethal Weapon collectie eens opnieuw bekeken en dat beviel me weer erg goed en toen kreeg ik ook plots zin om deze Beverly Hills Cop reeks ook weer eens te proberen. De vorige keer zal een jaar of 15 geleden zijn geweest denk ik, toen ik de 3 DVD's van de reeks kocht. De geruchten zijn ook sterk dat dit jaar eindelijk een vierde film afgeleverd gaat worden, dus dan is de timing helemaal goed.

Het is niet dat de net genoemde Lethal Weapon en Beverly Hills Cop hetzelfde zijn, maar het komt wel uit dezelfde periode, speelt zich ook in LA af en wil ook een politiefilm met humor zijn, alleen is er hier geen duo maar doet Eddie Murphy het voor het grootste deel alleen.

En daar gaat het voor mij een beetje mis, want ik miste gewoon een partner voor Murphy die het op zich wel aardig doet als Axel Foley, maar hij balanceert al zijn hele loopbaan tussen vermakelijk en irritant. Zijn ADHD gedrag is net zo vaak vervelend als dat ik er wel om kan lachen. En zoals gezegd miste ik gewoon een partner naast hem waar hij mee kan bekvechten en lachen. Hij heeft wel twee schaduwagenten in zijn buurt, maar dat is toch anders. Het zorgt er ook voor dat ik Axel Foley een beetje vlak als personage blijf vinden, waar het duo uit Lethal Weapon juist in de armen werd gesloten omdat ze uitgediept werden als privé persoon en agent door de vele onderlinge dialogen en situaties.

Buiten dat heb ik me best vermaakt. Er zit voldoende tempo en actie in en dat jaren 80 sfeertje vind ik ook altijd leuk. En de themesong van de film, die overigens heel vaak afgespeeld werd, blijft lekker herkenbaar en catchy. Ben wel een beetje bang voor de nieuwe kijkbeurten van deel 2 en 3 als ik het origineel al niet fantastisch vind.

3* (was 3,5*)

avatar van Boneka

Boneka

Herzien op 4k waarvan mijn punt blijft staan op 3,5. Ik zag trouwens dat ik II & III leuker vond. Het eerste deel is nog steeds leuk met name door die twee side kicks die me af en toe deden denken aan Laurel and Hardy. Maar goed leuk om hem weer eens te zien.

Het beeld op 4K is zeker beter dan de normale blu ray maar niet uitzonderlijk goed. Gewoon een dikke voldoende. Geluid vond ik wel wat magertjes.

Film 3,5

Beeld (4K) 4,0

Geluid 3,5

avatar van teigertje

teigertje

Een van de grote classics uit the onvergetelijke eighties.

Een groot kassucces vroeger.

Voor vele jeugdsentiment inmiddels.

Maar deze vermakelijke film, blijft nog steeds genieten.

Met een van de groten, komedie acteurs, Eddie Murphy die ook zijn sporen meer dan verdiend heeft in de film wereld.

En zich, bij de beste komedie acteurs,mag rekenen.

Met zoveel ontzettend leuke films,die hij heeft gespeeld.

avatar van Brabants

Brabants

Beverly Hills Cop is een film die het bij uitstek moet hebben van de sfeer en humor. Daarmee is het zeker goed en verhaaltechnisch is het allemaal weinig uitdagend. Standaard verhaal wat zeer voorspelbaar is van opzet. Al met al gewoon op en top heerlijke 80's.

avatar van Foose

Foose

Als hij met dat wrak toekomt op die chique golf club: "Park her in a good spot will you, this all happened last time when I was here". Heerlijk

Als kind was dit altijd al één van mijn lievelingsfilms, die ik dus heel vaak bekeken heb. Een beetje te vaak want op den duur kon ik hem bijna vanbuiten en was de fun er wel af. Het zal nu toch weeral een kleine 5 jaar geleden zijn dat ik 'm zag dus het werd weer eens tijd.

Opnieuw vond ik 'm geweldig. De rol van Foley is gewoon op het lijf van Murphy geschreven, heerlijk gewoon hoe hij die oneliners eruit flapt alsof ze door hem zelf geschreven zijn. Of dat stukje waar hij hem kapot lacht wanneer die 2 homo's in een lederen pakje hem op straat passeren. Het blijft gewoon geniaal en het komt allemaal zo natuurlijk over.

Samen met de eighties muziek en de leuke locaties echt genieten. Binnenkort nog eens de 3de kijken, vond ik ook altijd een hele leuke.