Beverly Hills Cop III (1994)

Actie / Komedie

geregisseerd door John Landis
met Eddie Murphy, Jon Tenney en Joey Travolta

Axel Foley ontdekt tijdens een onderzoek naar een autodiefstal een veel grotere zaak: de zelfde mannen die zijn baas hebben neergeschoten runnen hun criminele plannen vanuit een attractiepark in Los Angeles.

avatar van ambrosini
Vind het minder vergeleken met deel 1 en 2 ..

avatar van Kondoro0614
Beverly Hills Cop III

Ik vond deze juist leuker dan deel twee. En ik denk omdat ik me nu veel meer vermaakt heb, deel 1 en 2 waren zeker niet slecht. Maar toch ietsjes meer vermaakt met deze dan met deel 2. De actie laat soms op zich wachten, wat ik al gewend was sinds deel 2. Maar toch vond ik de actie scene's leuk en als het er was kon ik er wel van genieten. Dit is alweer de derde van de serie en nummer vier staat alweer gepland voor volgend jaar. 22 jaar... zo! Ik ben benieuwd hoe ze dit willen oppakken, maar zolang Eddie erin zit laat hem maar komen, dat maakt de films wel leuk.

Eddie Murphy speelde zijn rol natuurlijk weer leuk, geweldig lachje heeft die vent wahaha . Wel geinig dat Gilbert R. Hill alleen maar in de Beverly Hills Cop reeks heeft geacteerd, en sindsdien nergens meer gezien is. Aldus IMDb.

Het verhaal is leuk, maar zoals ik bij deel twee ook al zei. Een vervolg op het eerste deel is nooit echt beter, en dan vooral nummer 3 word alweer wat minder. Maar goed, het is vermakelijk. Het concept is sowieso geinig, een pretpark. Al om al, leuk om de reeks tot nu toe mee af te sluiten! Maar, ik geef hem het zelfde als deel twee, net dat ik hem wat leuker vond kwa vermaak, is de film niet beter dan deel 1 en niet zoooo veel slechter dan deel 2 naar mijn mening dus ook een mooie voldoende. Helaas is het overdreven mis schieten bij alle drie wel erg aanwezig, dat blijft zonde.

avatar van brabusRUS
Kondoro0614 schreef:

Ik denk dat het nog later wordt aangezien ze nog niet zijn begonnen met filmen.

Ze zeggen overigens ook dat John Ashton terugkomt, maar Judge Reinhold niet, omdat ie dan bezig met is met het filmen van Santa Clause 4, waar ik mijn twijfels bij heb. Hopelijk krijgt Bronson Pinchot als Serge ook weer een rol.

avatar van Kondoro0614
brabusRUS schreef:

Ik denk dat het nog later wordt aangezien ze nog niet zijn begonnen met filmen.

Ja oké, tegenwoordig word alles uitgesteld. Komt Eddie er wel gewoon in?

avatar van brabusRUS
Kondoro0614 schreef:

Ja oké, tegenwoordig word alles uitgesteld. Komt Eddie er wel gewoon in?

Ja, zonder hem is het geen BHC.

Dick2008
Dick2008 schreef:

Na een derde keer gezien te hebben, toch ook de laatste keer. Hij is wel beter dan deel 2 dat is zeker. Wel is de film erg serieus van opzet, vergeleken met, zo meen ik nu, het eerste deel. En het is te hopen dat die opeens ook niet gaat tegenvallen. De schurken, netjes in pak, worden wel goed neergezet als misdadigers. Dus dat is nog wel een duidelijk pluspunt. Alleen het gehalte "komedie" valt erg tegen. Het is meer een actiefilm dan een actiekomedie. Ook zitten er erg veel "geweldadige" actiescènes in. Tenslotte is Axel ook heel solistisch bezig in de trant van zoals je ook in de familiefilms vaak ziet. Ach ach niemand gelooft hem, dus zal hij het alleen op moeten knappen. Ik meende toch dat hij veel beter was, maar helaas. 3.0

De tweede film heb ik altijd de minste gevonden. Daarom nu na deel 1, deze derde film.
Ik weet niet wat ik had maar waarschijnlijk heb ik me wat teveel laten leiden door het verhaal en Murphy is inderdaad ook niet zo favoriet. Al vind ik hem als stemacteur bij Shrek-films toch zeer goed, waardoor hij ook weer in aanzien is gestegen.
Het komedie-gehalte is erg laag bij deze film dat kan ook een rol spelen, want slechts hier en daar is er wat grappigs te bespeuren. Ook de balans tussen enerzijds het familiefilm-niveau met bijvoorbeeld Uncle Dave en anderzijds de gewelddadige scènes kunnen verwarrend werken.
Verder is het toch een erg goede film, alleen het gedeelte met het superrad blijft wat al te fantasierijk en het gedeelte met Bronson Pinchot die Serge speelt (en die destijds Balki speelde in de serie Perfect Strangers) remt de film, ondanks het verder behoorlijk hoge tempo, met veel actie.
De openingsscène is minder spectaculair dan in de eerste film. Na een inschattingsfout van Foley, gaat hij op zoek naar de dader die zijn baas heeft neergeschoten, wat leidt naar Wonder World. Veel (vaak harde) actie met veel geschiet, Murphy is goed en de rest van de cast ook. Het laatste gedeelte is spannend. Het attractiepark biedt een uitstekend decor. Heb er me toch weer goed mee vermaakt, ook al is het verhaal tamelijk eenvoudig en zie ik deze film ook meer als een actiethriller. 5.0

avatar van Vinokourov
Niet te streng zijn voor deze lollerfilm. Het is allemaal redelijk onzinnig, maar het is toch nog vermakelijk al die idioterie. Net genoeg actiescenes in dat pretpark en verder wat suffe grappen zorgen ervoor dat het net een voldoende haalt. Eén jofele sidekick voor Eddie Murphy had de film wel beter gemaakt.

avatar van Filmkriebel
Onnodig derde deel dat zich bijna volledig in een pretpark afspeelt. Sommigen denken dat dit pretpark fake is maar dat is wel degelijk een bestaand pretpark (California's Great America).

Rosewood kwijnt weg als sidekick, Taggart is vervangen door Jon Flint en de vervelende Bronson Pinchot zet een slaapverwekkende monoloog neer. Landis voegt er zijn eigen touch toe door net als in Into The Night, een hoop cameo's in te proppen voor het komisch effect.

Positief is dan weer de beste bad guy uit de drie films; dit is tenminste een kerel die Foley flink op de zenuwen weet te werken. En Eddie doet wat hij hier moet doen met zijn gelul al zijn de grappen aan de flauwe kant. Naar het einde toe bloedt de film dan toch dood in een verplichte en weinig originele finale. Gelukkig zijn er geen verdere sequels meer gekomen, want dit was een weinig memorabele afsluiter. Al met al vond ik die Beverly Hills Cop films maar matig.

Beverly Hills Cop : 3*
Beverly Hills Cop II : 2,5*
Beverly Hills Cop III : 2,5*

avatar van IH88
“Axel, you on a coffee break? Go get that son of a bitch.”

Het lijkt wel of na het sterke eerste deel alle inspiratie op was bij de makers. Dit derde deel is iets beter dan het tweed deel, maar het houdt allemaal niet over. Eddy Murphy blijft leuk als Axel Foley en zijn charisma redt deze film nog een beetje. Het hele verhaal rond Wonder World is niet echt interessant en is soms zelfs kinderachtig. De bad guy is wel goed gecast en een waardige tegenstander voor Foley. Toch is het jammer dat de Beverly Hills Cop reeks zo moet eindigen.

dit deel vind ik iets minder dan de vorige 2 delen.dat komt omdat taggart en bogomil er niet meer bij zijn.met hun er bij is het plaatje toch wat meer compleet vind ik.maar zeker geen slechte film.

avatar van Movie Jim
Dit derde deel
kan ik uit mijn hoofd dromen,
het beste deel van alle Beverly hills cop films
tot nu toe.
Vond deel 2 het minste.
Eddie Murphy is goed op dreef net als in
andere films vindt ik, met zijn gekke bekken
er zit ook meer actie in, en het verhaal is
stukken beter geworden.
Judge Reinhold is ook grappig vindt ik.

Mijn cijfer voor de 3 films geef ik nu:
Beverly hills cop (4,0)
Beverly hills cop II (3,0)
Beverly hills cop III (4,5)

avatar van renzoroy
Movie Jim schreef:
Dit derde deel
kan ik uit mijn hoofd dromen,
het beste deel van alle Beverly hills cop films
tot nu toe.
Vond deel 2 het minste.

Apart, meeste mensen vinden deel 3 juist de minste. Vind ik zelf ook, hele andere film dan de 1e 2. Op Rotten Tomatoes is het 1 van de laagst beoordeelde films ooit. Je mist hier de personages Taggart en Bogomil en Jon Flint is zeker geen goede vervanger voor Taggart. Ook jeffrey keert helaas niet terug en Axel's baas Todd, wordt meteen in het begin neergeknald, wat ook zonde is. Wel leuk dat Axel, Serge weer tegenkomt, maar dan niet vraagt naar Jenny (wat volgens deel 1, een goede jeugdvriendin van hem is). Maar goed, we gaan zien hoe deel 4 volgend jaar wordt.