• 8.480.974 stemmen

Beverly Hills Cop II (1987)

Actie / Komedie | 99 minuten
2,92 1.583 stemmen

Genre: Actie / Komedie

Geregisseerd door: Tony Scott

Met onder meer: Eddie Murphy, Judge Reinhold en John Ashton

Releasedatum: 17 september 1987

Plot Beverly Hills Cop II

"The Heat's Back On!"

De agent Axel Foley uit Detroit ziet op het nieuws dat zijn vriend, de agent Andrew Bogomil uit Beverly Hills, is neergeschoten door een lange vrouw. Hij reist af naar Beverly Hills, waar hij de agenten probeert te helpen bij het oplossen van de zaak.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Police Chief Harold Lutz

avatar van Boneka

Boneka

• 2016 berichten

Absoluut beter dan het eerste deel. Okay je weet nu wat je krijgt, maar dan wel beter uitgewerkt. Een beter strakker plot meer acties en meer grappen. De twee side kicks blijven leuk en de rest speelt gewoon zijn rol die bij dit soort films gewoon hoort. Geluid kwam ook beter over bij de special effects. En hoewel het plot natuurlijk niet hoogstaand is heb ik me kostelijk vermaakt!

Film 4.0

Beeld 4,0

Geluid 4,0

Extra's geen

avatar van TMP

TMP

Het eerste deel, Beverly Hills Cop, beviel mij goed. Dit tweede deel is beduidend minder. Nauwelijks verhaal eigenlijk, dat wordt echt ondergeschikt gemaakt aan de actiescènes en de grappen en grollen van Axel Foley. Bij vlagen levert dat leuke scènes op, maar het is ook best vaak niet grappig of boeiend. Het deuntje blijft erg aanstekelijk.

avatar van martijn011

martijn011

Dit tweede deel voor het eerst gezien na herziening van het eerste deel. Deze film gaat grotendeels op dezelfde voet verder, een groot deel van de cast is intact gebleven en Murphy vertolkt wederom de hoofdrol.

Ongetwijfeld dankzij het grote succes van het eerste deel is er weinig veranderd, maar dit is wel heel veel hetzelfde laken en pak. Uiteraard nu wat andere schurken die net zo dom en achterlijk zijn als in het voorgaande deel, maar verder lijkt het een kopie.

Judge Reinhold en John Ashton als bijrolspelers naast Murphy hebben een wat grotere rol en dat pakt positief uit. Ze hebben geen enkel greintje acteertalent, maar op de een of andere manier is hun enorme domheid nog best grappig ook.

Het script is niet de moeite waard om te noemen, het is wederom vermakelijke kost waar je niet al te kritisch naar moet kijken, dan is het prima te behappen.

avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

Net als de eerste film ook deze na een jaar of 20 maar eens opnieuw gezien (grappig, in mijn DVD doosje zat nog een promotieactie met als deadline het jaar 2003, dus ik heb ze bijna 20 jaar in de kast al liggen) en waar de herziening van BHC 1 me wat teleurstelde, is dit juist een aangenamere zit geworden. Ik vond deel 1 een tikje te serieus en ik miste interactie van Eddie Murphy met een partner. Beide zaken zijn hier opgelost, want naast meer tempo en actie is er ook veel meer humor en zijn de 2 agenten bij Murphy veel meer bij zijn verhaal betrokken. Het is nog geen Riggs en Murtaugh niveau, maar ieder geval overtuigender. En ook de cameo van Hugh Heffner vond ik wel opvallend. Het blijft wel een matig geschreven plot, maar de meeste politiefilms hebben dit. Het belangrijkste is toch de uitwerking en de funfactor is hier aanzienlijk verhoogd, dus verhoog ik mijn eindcijfer ook.

3,5* (was 3*)

avatar van Basto

Basto

Ik ben nooit fan van sequels geweest. Zo ook viel deze tegen in 1987. Deze film is meer een soort stand up comedy show van Eddie Murphy. Veel geleuter, weinig verhaal.

Nog steeds vermakelijk hoor. Daarbij leunt de soundtrack zwaar op de muziek ven Carpenter. Dat is een pré, wat mij betreft.

Verder ontwikkelt Tony Scott zich met deze film als een van de belangrijkste grondleggers van de moderne actiefilm. In ieder geval wat betreft de warm aangezette kleuren.

3,5 blijft staan