Beverly Hills Cop II (1987)

Actie / Komedie

geregisseerd door Tony Scott
met Eddie Murphy, Judge Reinhold en John Ashton

De agent Axel Foley uit Detroit ziet op het nieuws dat zijn vriend, de agent Andrew Bogomil uit Beverly Hills, is neergeschoten door een lange vrouw. Hij reist af naar Beverly Hills, waar hij de agenten probeert te helpen bij het oplossen van de zaak.

de eerste was inderdaad beter.. maar deze vind ik ook nog steeds leuk om te zien.

avatar van streeter
film_kaza schreef:
ik vond de eerste beter. maar toch.

3 sterren

Ik vond dit tweede deel altijd het beste - een van de weinige vervolgen die beter is dan het eerste deel. Maar ik ben duidelijk in de minderheid.

avatar van boerenpummel
Het verhaal stelt geen drol voor, maar dit blijft gewoon een heerlijke film om te kijken. Eddie is geknipt voor deze rol en de twee sukkelachtige agenten zijn goede sidekicks.

avatar van Purmerend
Dat lachje van Eddie Murphy werkt echt aanstekelijk. Ook van mij 3*.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
leuke film alleen deze haalt het niet bij deel1

avatar van D-ark
Redelijk vervolg met Murphy in topvorm.

avatar van Poeha
pimp-juice schreef:
wat ligt iedereen deze film af te zeiken..... ik vond hem geweldig net als de 2 andere delen.... als jullie deze aktie comedy al slecht vinden ben ik benieuwd welke jullie wel goed vinden.....
opnieuw een prachtig deel met een geweldige eddy murphy en die andere 2 (rosewood en taggart), als je dit geen humor vind dan heb je gewoon geen humor.
kortom de film is:

Volledig mee eens, wat betreft die humor!

Poeha schreef:

Volledig mee eens, wat betreft die humor!

geen slechte reactie voor dit

iets minder dan 1.
toch een prima film.

avatar van tukkerstein
Minder dan deel 1. Het wordt zelden grappig en zoveel actie zit er niet in, Daarnaast veel waardeloze acteurs, enkel Eddie Murphy is wel aardig. Dat lachje van m slaat nergens op maar is ook wel grappig.

Laatste half uur was wel de moeite om te kijken.

avatar van sinterklaas
Leuk vervolg op BHC 1. Niet slechter maar gewoon even leuk als deel 1. Eddie Murphy speelde opnieuw weer de sterren van de hemel met zijn leuke grappen en die twee agenten (Judge Reinholt en John Ashton) waren ook weer van de partij. Gewoon weer een film om vrolijk van te worden. Ik zie Eddie Murphy graag in dit soort films spelen. Ook heb ik weer kunnen lachen om die zwembadscene en die scene met: Get some wheels! en dan komt Reinholt daar aan met een betonmolenwagen.

Verder heb ik Prochnow niet herkent of gezien in deze film.

en de film eidigde (net als deel 1) weer met een spectaculaire schietpartij en arrestaties.

Weer een leuk vervolg

Usual Suspect
Vrij matig vervolg op het eerste deel, wat vooral te maken heeft met het matige scenario.
De film wordt dus gered door de vakkundig in beeld gebrachte actie scene's en Murphy in topvorm, ook al is hij een stuk minder grappig.
De bijrollen van Reinhold en Ashton voegen natuurlijk ook wel iets toe.

3***

avatar van Shinobi
Op zich wel een aardig vervolg, Murphy en de actie maken alles weer goed .

Ik geef 'm 3, 5 sterren.

Dirigentenleven
Hier vond ik in tegenstelling tot deel 1 helemaal niets aan Eddie Murphy vind ik dan nog goed acteren maar dat redt deze film absoluut niet van een 0.5* jammer ......

avatar van DragQueen
Aardig vervolg, al is de verrassing er een beetje af, en bezit de film een matig script. murphy doet het wel weer goed als foley. en het is een leuke toevoeging aan het geheel, dat reinhold en ashton weer present zijn. verder zit het met de actie wel goed, evenals de humor. maar de film is toch wel wat minder als de eerste. 3,5 sterren.

Dirigent
Akkoord hij is vermakelijk maar vergeleken met deel 1 is deze toch wel echt een héél stuk minder dus Eddie Murphy zag ik wéér niet schitteren!

* *

avatar van Colombo
wéér op tv, 1,2,3 x is leuk maar dit tjonge, 2 x per jaar,

avatar van Riddick
Al is het 16x keer per jaar, ik zal en kan deze film echt altijd wel gaan kijken.
Hij blijft leuk!..

Leuker dan 1 vind ik

avatar van tommykonijn
Deze vond ik jammer genoeg minder dan Deel 1 toch vind ik Eddie Murphy hier nog redelijk Goed acteren wat ik hem in sommige Films ook niet zie doen dit was in ieder geval best een Leuke Film maar nogmaals : minder sterk dan Deel 1.

***

avatar van jumpstylemovie
Echt het slechste deel uit de reeks.
Alles schiet hier tekort :
1 Een goed verhaal.
2 Goede acteerprestaties ( die in deel 1 nog wel te pruimen waren)
3. Een (in deze gevallen) niet te langdradige film.
Ik heb echt zitten balen van de tijd die ik erin gestoken had.

avatar van Ajax&Litmanen1
Ach, vermakelijke film maar meer niet. Deel 1 was toch wel leuker. Maar dankzij de terugkeer van de leuke personages uit 1 is dit deel toch wel een voldoende geworden.

avatar van martinovitch
Matig vergeleken met die andere 2 films.

avatar van film88888
Heel knap vervolg waar ik wel even veel plezier naar keek als het eerste deel.

De ontspanning is het zelfde(wat ik bij deel 1 belangrijk vond) Dus dat is al uper goed aan dit deel, en de actie is ook weer heel goed, en alleen dat hier minder humor in zit, maar vond dat nog niet zo erg.

Eddie Murphy vond ik hier toch ook best goed spelen. Ik vond dat hij Axel Foley weer prachtig speelde, en zijn lachje is gewoon briljant!

Knappe Tony Scott film, en ik vind dat je wel ziet dat het een Scott film is. De film heeft zoals al de man zijn andere zo een typische actie sfeer waar ik het wel beetje aan zie vind ik, vooral op het einde zie je het.

Hele dikke 3,5 sterren. Maar net geen 4,0 Juist, juist niet. Mischien verhoog ik als ik de film nog eens herbekijk.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Bijna van hetzelfde niveau als deel een met dit verschil dat de magie er van af is. Dit is een enigzins gemiddelde actiefilm die wederom door Murphy's grijns wordt gered. Van Scott zijn we inmiddels wel wat beters gewend. Vermakelijk maar wederom nergens echt goed. De score is wederom erg lekker.

avatar van 606
iets minder als deel 1 maar het blijft grappig
en vooral zijn lachje

3,5 ster

avatar van rvh76
Gewoon een lekker filmpje. Geen hoogstaande acteerprestaties evenals verhaallijn. Maar verveelt niet

avatar van Rogyros
3*** vanwege de humor van Eddy Murphy. Kijkt lekker weg, je hoeft nergens over na te denken, maar het is allemaal wel matig. De humor redt de film.

avatar van bollepeer
deze films blijven altijd leuk. vooral omdat eddy murphy erin speelt. natuurlijk zit er amper verhaal in maar dankzij eddy murphy en zijn humor is het een vermakelijke film

avatar van brabusRUS
Toch maar even verhoogd naar 4.5*. Ik heb deze film altijd heel erg leuk gevonden en vindt 'm nog steeds super. Lekker 80s sfeertje. Super!