• 11.717 nieuwsartikelen

Met onder meer: Robert De Niro, Charles Grodin en Yaphet Kotto

Gesproken taal: Engels en Tsjechisch

Releasedatum: 10 november 1988

Plot Midnight Run

"This could be the beginning of a beautiful friendship."

Jack Walsh is een vastberaden agent die zijn penning inlevert om met eigen hand de misdaad te bestrijden. Hij gaat op jacht naar een oplichter, waar een beloning op staat van 100.000 dollar. De moeilijkheid is echter dat hij niet alleen jaagt. Hij ondervindt heel wat concurrentie van FBI-agenten, premiejagers en maffia-moordenaars. Er ontstaat een turbulente jacht dwars door het Amerikaanse land.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

avatar van sinterklaas

sinterklaas

Leuk, om weer eens zo´n oude misdaadkomedie te mogen zien... met de nog wat jongere De Niro.

Hij speelt hierin een roekeloze koppige smeris Jack Walsh die, omdat hij niet altijd wordt geliefd bij de normale autoriteiten en omdat hij door zijn voormalige corps is belazerd; privédetective te gaan worden. Hij krijgt van zijn opdrachtgever gelukkig nog genoeg klussen en is hij hiermee ook de gewone politie voor. Nu krijgt hij de opdracht om aan de andere kant van Amerika een zekere oplichter te arresteren, in ruil voor een mooie ton.

Deze oplichter/boekhouder is Joe The Duke Mardukas, die al met al een Robin Hood achtig figuur schijnt te zijn en nog best wel een pientere man is. Maar Jack denkt slechts aan zijn geld en hij zou en moet terug naar de overkant van de Staten. Al snel is het duidelijk dat Joe niet alleen interesse wekt bij Jack en van wie deze snuggere man het geld gestolen heeft. Van de zekere hoge maffiabaas Jimmy Serano; weer magistraal gespeeld door Dennis Farina. Ook een plaatselijke rivaal en de FBI zien een prijs op het hoofd van The Duke en een undercoverteam is al bezig om telefoontjes af te tappen.

En zo neemt Jack Joe mee op sleeptouw, en eigenlijk vrijwel altijd in de boeien. En dat niet zonder dat het afgaat met een hectische roadtrip dwars door Amerika, omdat Joe "niet van vliegen houdt". Een rechtstreekse weg is bijna niet mogelijk, omdat ze continu hun concurrenten moeten zien te ontlopen.

Dit levert een fijne feelgood roadmovie op, met genoeg actie en geinige dialogen. Robert De Niro is al goed, maar Charles Grodin steelt gewoonweg de show en is helemaal niet zo van de ruzie, daar waar de Niro bijna de hele film door wel loopt te foeteren of cynisch is. De twee uur gaan zo voorbij, tot het best wel hartverwarmende einde.

Puur jaren 80 vermaak; voor de verandering ook weer eens leuk.

scorsese

• 11952 berichten

Uitstekende film over een premiejager die jacht maakt op een accountant van de maffia. Een fijne roadmovie en tegelijkertijd een van de betere buddy-movies. Goeie humor, dialogen en actie. Een heerlijke rol van Robert DeNiro en Charles Grodin weet hem prima aan te vullen (ook de rest van de cast weet het leuk te brengen).

avatar van stefan dias

stefan dias

gisteren in het laatste uur geland… en het blijft keigoed. Scenario zit gewoon goed in elkaar, de vaart zit erin en het acteren is, hoe kan het anders, top. Het viel me nog eens extra op wat een komiek De Niro echt wel kan zijn… (wat ik Pacino bijvoorbeeld niet zie doen, maar ik kan me vergissen). Topentertainment.

avatar van Foose

Foose

Toch wel een erg genietbare film! De Niro is echt héérlijk.

Met die zonnebrilscène lag ik echt plat, geniaal gedaan. En dan als kers op de taart hoe hij nadien met die gestolen badge de flik uithangt.. meesterlijk. Voor de rest zit de vaart erin en leuk hoe hij Taggart (Beverly Hills Cop) keer op keer liggen heeft.

Zeker en vast een leuke zit. Zo'n films maken ze helaas niet meer.. de ingrediënten zijn nochtans simpel.

avatar van stefan dias

stefan dias

Nog eens in zijn geheel bekeken. Dat is ie dubbel en dik waard.
Natuurlijk met 'eigties all over it'. De casting is lekker cliché, maar wel supergrappig. OP Mosely na zijn de 'Feds' allemaal dufferds te te dom zijn om te helpen donderen. De maffiosi zijn nog grappiger: 'moron nr 1' en 'moron nr 2' en dan natuurlijk Serrano zelf. De 'bailbondsguy'… allemaal zijn ze geweldig. En dan hebben we het nog niet over De Niro en Grodin gehad.
Maar dé star voor mij is het scenario: compleet onrealistisch uiteraard, maar wel heel knap uitgekiend. Hoe beide premiejagers hun prooi snel op het spoor komen… Hoe de (heel leuke) grap met de badge van Mosely niet alleen een grappige rode draad, maar ook telkens een aanknopingspunt vormt… hoe Jack alles compleet verspeelt, maar uiteindelijk toch nog weet te redden. Onschuldig entertainment (mag het even?) perfect uitgevoerd. Topwerk.

avatar van OfflineKiller

OfflineKiller

Altijd leuk om zo eens een jaren 80 filmpje te zien. Waar ze nog spreken over diskette's spreken en dat voor dingen. Best van genoten!

avatar van Kondoro

Kondoro

"Is this moron number one? Put moron number two on the phone.”

Hele leuke en luchtige komedie film met De Niro in de hoofdrol. Ooit in 2015 wel eens een groot deel van gezien op de televisie maar, op één of andere manier nooit afgekeken. En ik wou hem toch wel eens kijken, vooral toen van de week weer eens op zoek was naar een film. Toch maar weer aangezet, en uiteraard een groot deel kwam bekend voor maar, natuurlijk kende ik het einde niet. En ik moet zeggen dat ik wederom genoten heb. De Niro speelt hier heerlijk nuchter, en zit natuurlijk in een rol die hij best leuk vindt om te doen, want we zien hem wel vaker in komedies.

De Niro en Grodin waren erg leuk samen. Rust in vrede aan Grodin trouwens. Voor de rest kent de film ook een leuke cast. Ik vond het best leuk wat Brest deed met de vele toegevoegde personen in deze film. Dat maakt het toch wel weer een stuk leuker om te volgen.

Het verhaal vind ik heel tof, het concept superleuk en eigenlijk keek de film makkelijk weg. Het einde vond ik dan toch wel weer een beetje onbevredigend en vrij makkelijk maar, achteraf is dat misschien juist goed voor deze film. Walsh had zijn doel bereikt en de film daardoor ook, waardoor de film eigenlijk direct wel klaar was.