Kung Fury (2015)

Zweden
Actie / Komedie

geregisseerd door David Sandberg
met David Sandberg, Jorma Taccone en Steven Chew

Kung Fury is een politieagent uit Miami die wordt getroffen door de bliksem en gebeten door een cobra. Hij ontwikkelt superkrachten en neemt het op tegen Kung Führer, oftewel Adolf Hitler, nadat een van zijn vrienden door hem is vermoord. Kung Fury reist terug in de tijd om Hitler te vermoorden en het nazi-rijk te vernietigen.

avatar van Uier
In Film > Overige films > Kung Fury (2015):

Wellicht kijk ik er over heen, maar ik zie Kung Fury (2015) nergens terug op Moviemeter of in diens fora.

Ben erg benieuwd naar deze jaren 80 styled actieflick.

In 1985, Kung Fury, the toughest martial artist cop in Miami, goes back in time to kill the worst criminal of all time - kung fuhrer Hitler.

Kan deze worden toegevoegd op MM? Of valt 'ie om een of andere reden buiten de scope? Te kort?

avatar van jeroentjuhhhhh
Is helaas te kort (moet minstens 45 minuten zijn). Deze short is in ieder geval één van de hoogtepunten van dit jaar

Und3rdog
Kung fury ziet er niet uit. De muziek is kut, de cgi is kut, de acteerwerk is kut......
Dit is allemaal expres gedaan maar de maker slaat door. Jaren 80 films zien er dus niet uit als deze film probeert te zijn. Zelfs de video band look is irritant om naar te kijken.
het lijkt eerder een verfilming van de Far cry blood dragon game maar dan met een ander verhaal.
Deze film wil heel hip wil zijn maar komt vooral heel geforceerd over.... een film voor de hipsters onder de film liefhebbers.
Iron Sky had ook een belachelijk verhaal maar dat was tenminste nog leuk gedaan met goede cgi, degelijk acteerwerk en leuke humor.
Gelukkig zitten er nog 2 lekkere stoere porno chicks met grote jopen in maar dat is ook gelijk het enige leuke aan Kung Fury.

Ben erg benieuwd naar deze jaren 80 styled actieflick.

Ja ik wilde hem gisteravond toevoegen, maar bij het tijdveld kreeg ik een melding dat het inderdaad zoals jeroentjuhhhhh al zei dat het minstens 45 min. aan lengte moet zijn om toe te voegen.

Toffe short-movie trouwens. Vond het wel vermakelijk.

Ben erg benieuwd naar deze jaren 80 styled actieflick.

Je hebt zeker ook gisteren Filmkings gekeken. Daar bespraken ze deze film xD

avatar van Uier
Nee, Geenstijl heeft er zelfs een artikel aan gewijd.

avatar van Maarten0402
Ah ok, Lache. Maar is even checken.
Ik had ook gezien dat er een spel van is. Kan je voor een prikkie op Steam kopen.

C.
Ben erg benieuwd naar deze jaren 80 styled actieflick.

Je kunt 'm gewoon in HD op YouTube kijken: https://www.youtube.com/watch?v=bS5P_LAqiVg

Even doorklikken naar YouTube en HD selecteren.

avatar van danuz
Tof om te zien dat zo'n project op deze manier gehoor krijgt (nu al meer dan 12 miljoen views). Vond het zelf wel een aardig, maar (iets) te geforceerd filmpje. Dan heb ik liever een throwback ode a la House of the Devil.

avatar van jeroentjuhhhhh
Komt ook door hun uitstekende Kickstarter campagne. Was al een huge hit voordat hij uitkwam.

avatar van Rancid
Geweldig pulp-vermaak, met een paar erg goede (woord)grappen. Ik vond de twee Duitse nazi's (half Zweeds pratend) die discussieren over hun hitlersnorretjes het leukst. Krijgt niet voor niets een 8,4 op IMDB. Ja, het is volledig over de top, maar dat is precies de bedoeling en wat mij betreft perfect gelukt.

avatar van FunkStarr
Rancid schreef:
Vond ik juist één van de mindere stukken, wel leuk gespeeld trouwens, maar gaat iets te lang door. Voor liefhebbers van de cheesy jaren 80 actie films is dit een must. De muziek is werkelijk mindblowing. En de man die Hitler speelt doet dit erg leuk en met veel enthousiasme. Ik zag dat hij ook een echt acteur is in het dagelijks leven, dat kon je ook al een beetje zien. De "stem" van Kung Fury alleen al is hilarisch, gewoon erg grappig en leuk gedaan allemaal.

avatar van FunkStarr
Und3rdog schreef:

Een beetje research zou geen kwaad kunnen, die blonde van die 2 "porno chicks" zoals jij het noemt is een professioneel Zweeds bodybuildster. Zou ik niet zo snel aan "porno" linken, tenzij je van opgepompte gespierde vrouwen houdt natuurlijk . Ik geef wel toe dat ze het in de film goed weten te verbergen.

avatar van Rancid
FunkStarr schreef:
Vond ik juist één van de mindere stukken, wel leuk gespeeld trouwens, maar gaat iets te lang door. (...)

Maar dat is juist de grap beste kerel! In één grote orgie van haast en geweld, zit ineens zo'n lange, 'saaie' scene, waarin niets gebeurt behalve een rare dialoog: je moet er waarschijnlijk van houden, maar ik vind zoiets echt geniaal. Dan heb je als regisseur juist lef en is het eigenlijk erg jammer dat sommigen dat blijkbaar niet kunnen waarderen haha Er zijn overigens wel meer films met dat soort vreemde stukken, bijvoorbeeld het winkelvrouwtje in Ober. Als je die korter houdt, is het contrast en daarmee de grap weg.

avatar van nclo
Meesterlijk gedaan. Lekker over de top en de woordgrappen zijn uiteindelijk zo slecht dat ze nog grappig zijn ook. Blijkbaar hadden ze na al die CGI effecten nog genoeg budget over om David Hasselhof te casten voor de soundtrack.
Doen ze knap.

avatar van baspls
Fantastischover-the-top jaren '80 spektakel met een aantal enorm leuke grappen en verwijzingen. Ook de muziek van Mitch Murder is schitterend. Erg leuk dat er steeds meer van die retro 80s dingen terug komen.

avatar van Metalfist
Kung Fury: Open the doors, Hoff.
Hoff 9000: I'm sorry, Fury. I can't let you do that.
Kung Fury: Open the doors, Hoff!
Hoff 9000: I'm sorry. I can't let you open the doors, Kung Fury.
Kung Fury: Goddammit, open the doors!
Hoff 9000: I'm sorry. I can't...
Kung Fury: Open the doors!
Hoff 9000: Did anyone tell you... not to hassle the Hoff 9000?

Ik kwam niet meer bij. Leuke knipoog naar 2001 en die droge kop van Hasselhoff maakt het af.

avatar van jippie2010
Haha wat een heerlijke korte film. Over the top heeft een nieuwe betekenis gekregen.

avatar van Black Math
Erg leuk! Bijzonder over the top, maar dit is duidelijk met opzet. Veel onzinnigheden zoals een arcade machine die op hol slaat en middelvingers als laserpistolen heeft, een triceratops als agent genaamd Triceracop en een kung fu Hitler die zich Kung Führer noemt. En alles in een foute jaren 80 stilering, inclusief een animatiesegment. Heerlijk fout, een dikke 4*!

avatar van Bakema NL
Werkelijk alles aan deze korte film klopt. Ik vermaak me hier meer mee dan menige full-length. Zo geniaal fout en slecht, elke keer als ik het zie ga ik weer plat.

avatar van PEN15
Wist hier totaal niets van af. Ze hebben er flink werk in gestoken. Alleen zeer betreurenswaardig dat ze niets anders konden verzinnen dan Nazi-Duitsland in het verhaal, of durfden. Dat wordt zo langzamerhand erg afgezaagd..

..heel erg ontieglijk bloedirritant en verschrikkelijk hopeloos afgezaagd!

Dan heb ik liever een throwback ode a la House of the Devil.

Door die paar posters en een TCM-600 cassettespeler? Was deze kung fury toch een fijnere herbeleving.

avatar van mjk87
Compleet geflipt en absurd, maar wel erg vermakelijk meestal en best goed en vlot in elkaar gezet. Een enkele scène wordt iets te lang gerekt, en door deze manier van vertellen (volledig over the top) is de film ook nergens echt geweldig - de film is een gimmick en moet het daarvan hebben hoewel er af en toe nog wel enkele leuke grapjes in zitten. Dan denk ik aan die persoon die tegen een muur wordt geworden in de vorm van het hakenkruis bijvoorbeeld, of twee personen die Duits praten waarvan 1 taal Zweeds is, een Amerikaan zal dit niet doorhebben. Leuk eens gezien te hebben, dat vooral, maar het had ook geen minuut langer moeten duren. 3,5*.

avatar van kleintje 2
Niet onaardig. Erg vermakelijk. Had wel wat langer mogen duren.

avatar van FlorisV
Zeer vermakelijk, deze retro 80s schlockparodie en ik kijk uit naar het vervolg. Het ontstaan is bijzonder omdat het volledig buiten Hollywood gemaakt is, gefinancierd via Kickstarter voor relatief een habbekrats. David Sandberg heeft een kunstukje gedaan door veel van de toch wel aardige special effects zelf te maken en is ook nog eens verdienstelijk als de over de top stoere hoofdpersoon Kung Fury. Het compleet zotte script had nog wel wat leuker gekund (met flauwe grappen als Tank You, die Vikingen...en dat gedoe met Hasselhof vond ik ook meh). De soundtrack is mijn favoriete deel van deze film en zet ik nog regelmatig op.

Ik ben het ermee eens dat het best wat langer had mogen duren, net als geestverwant Turbo Kid. Maar er komt in ieder geval een vervolg met Arnold Schwarzenegger als president en Michael Fassbender als collega van Fury. De opnames zijn voltooid maar er zal vast nog veel post production werk verzet moeten worden gezien het arsenaal aan cgi-trucs dat Sandberg in dit eerste deel al uit zijn mouw wist te schudden.

avatar van TronMan
'Tank You' maffe debiele film, met de juiste lengte. De elektro muziek is nog beter.

avatar van Shadowed
Lol.

Blijkbaar een grootse hit geworden via kickstarter, maar sinds gister had ik er eigenlijk pas voor het eerst van gehoord. Maar toen ik de speelduur, poster en het plot zag wilde ik hem gelijk zien. Dat is ook makkelijk als de film op YouTube te vinden is.

De eerste 3 minuten vond ik in ieder geval hilarisch. Volop 80's sfeer en een hele hoop random gebeurtenissen die in noodtempo op de kijker afgevuurd worden. Knap ook van Sandberg dat hij zoiets episch en groots met zo'n beperkt budget heeft weten neer te zetten.

Al is het niet moeilijk te zien dat de effecten heel erg gemaakt zijn. Greenscreens ten top, en toch zit het hier bij vlagen beter in elkaar dan bij grootse blockbusters. Maar zodra het misgaat gebruikt deze film dat uiteraard in zijn voordeel, dus veel valt er niet te klagen.

Sandberg zijn typetje vond ik echter wat minder. Met volle overgave uitgevoerd, maar wat mij betreft had het niet langer dan een kwartier hoeven duren. Op een gegeven moment gaat zijn type wat vervelen. De sneltreinvaart aan absurditeit die daarbij komt kijken verzacht die plek echter weer een beetje.

Maar uiteindelijk, na de hilarische eerste minuten, wil het nooit meer echt heel grappig worden. Tuurlijk zitten er een aantal geslaagde stukjes bij, maar toen het weer richting de Nazi's ging had ik het wel gezien. Jammer ook dat zo'n filmpje als deze, die zo'n beetje alles uit de kast trekt de focus toch weer daar op moet leggen.

31 minuten is een ideale speelduur voor zoiets als dit, en de ongein is zo over-the-top en absurd dat het blijft boeien. Maar ik lees dat de volgende Kung Fury een langere speelduur krijgt en daar vrees ik voor, omdat ik denk dat de magie niet tot zo lang uitgestrekt kan worden.

In ieder geval vermakelijke onzin, die soms net iets te veel zijn best doet om zo dom mogelijk te zijn. Maar het is natuurlijk leuk voor een keertje om weer iemand te zien die echt een aanwinst in de filmwereld kan vormen.

avatar van Fisico
Wat was me dat? Deze productie komt nog het best in de buurt van een arcadespel, zo kwam het bij mij toch wel binnen. Bijzonder slecht dat het haast nog goed werd. Absoluut niet serieus te nemen en mede daarom waarschijnlijk het hoge cijfer, hier en op IMDB. Ik ga jammer genoeg niet mee met de meute ...

De productie steekt misschien de draak met wat action hero movies, maar ik had eerder het gevoel dat het de draak stak met zichzelf. In het begin kon ik er nog even in meegaan, maar na 10 minuten had ik het wel gezien. Het was zelfs eerder irritant dan grappig geworden, sorry...

Over the top (and the edge), maar iets te maf voor mij