• 8.345.602 stemmen

Jurassic World (2015)

Actie / Avontuur | 124 minuten
3,26 2.505 stemmen

Genre: Actie / Avontuur

Geregisseerd door: Colin Trevorrow

Met onder meer: Chris Pratt, Bryce Dallas Howard en Vincent D'Onofrio

Releasedatum: 11 juni 2015

Plot Jurassic World

"The park is open."

Inmiddels zijn er 22 jaar verstreken sinds de gebeurtenissen uit Jurassic Park. Het eiland Isla Nublar is eindelijk omgebouwd tot een volledig functionerend pretpark genaamd Jurassic World. Owen maakt deel uit van een groep medewerkers die niet alleen werkt in Jurassic World, maar ook op het eiland woont. Samen onderzoeken zij het gedrag van de dinosaurussen. Een aantal onderzoekers experimenteert met de genen van bestaande dinosauriërs, wat resulteert in een levensgevaarlijke dreiging.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Simon Masrani

Karen Mitchell

avatar van Supernatural

Supernatural

Vandaag even gezien.dit is een mooi vervolg.heb me prima vermaakt.ben nu ook het volgende deel aan het zien.maar dit deel is een leuke en spannende film.had dit deel nog niet eerder gezien.ja een leuke film.

avatar van Forrest001

Forrest001

De filosoof schreef:
Een clichématig maar goed gemaakt filmpje.

Vooral clichématig, wel visueel goed gemaakt filmpje. Het lijkt er op dat de acteurs slecht overweg konden met een green/blue screen gezien de houterigheid waarmee ze acteerden. Het plot is ook al niet origineel (ontsnapte dino's) .

Afijn, mijn sterren gaan naar de dino's.

avatar van Komodo Dragon

Komodo Dragon

1 blijft de beste maar deze staat wel op 2. Stuk beter dan deel 2 en het belabberde deel 3. Deel 5 moet ik nog altijd zien. Heb mij met deze iig prima vermaakt.

avatar van shimahero

shimahero

Als kind verknocht aan Jurassic Park. De eerste Jurassic park vind ik nog steeds top.

De tweede ook heel goed. 3 was een flop.

De Jurassic worlds hebben me nooit kunnen overtuigen.

Niet wat betreft het verhaal en ook de personages/acteurs storen me erg

avatar van xxERWINxx

xxERWINxx

Vandaag weer eens herbekeken!

De Film komt langzaam op gang, maar eenmaal als de dino ontsnapt is, begint de film steeds beter te worden, leuke scenes tussendoor met de attracties (in de bol) en ook leuk dat we nog stukjes zagen van het 1e deel met de jeeps, mooie natuurbeelden, veel dino's en een geweldig einde!

Mijn persoonlijke top 5

1. Jurassic Park 3

2. Jurassic World (2015)

3. Jurassic Park 1

4. Jurassic Park: Fallen kingdom

5. Jurassic park 2 (lost world)

avatar van robertinho

robertinho

xxERWINxx schreef:

Mijn persoonlijke top 5

1. Jurassic Park 3

2. Jurassic World (2015)

3. Jurassic Park 1

4. Jurassic Park: Fallen kingdom

5. Jurassic park 2 (lost world)

Oké, oke, hot take!

AGE-411

Ook een reboot kan de franchise niet redden.

An sich ben ik het idee van een heropend park wel genegen. Ik leef in de eerste 15 minuten in goede hoop, en deze minuten zijn dan ook de beste van de film.

Daarna komt men op de proppen met een genetisch gemodificeerde dinosauriër. Het idee alleen al is gewoon belachelijk. Voeg daarbij nog eens volkomen ongeloofwaardige en irritante personages en mijn goede hoop (waarvan hierboven nog sprake) was meteen ingeruild voor ergernis.

De vermenselijking van de raptors was in deel 3 al irritant. In deze film gaan ze nog een stap verder en lijken het wel schoothondjes die je allerlei trucjes kan leren. De toevoeging van de legerjongens doet meer kwaad dan goed aan het verhaal.

Ik heb niets tegen de toevoeging van dieren zoals de Mosasaurus. Maar het hier afgebeelde dier is 3 keer te groot. Hoe kan hij trouwens de dino van het droge plukken op het laatste? Voorheen stonden mensen daar nog veilig een ijsje te eten.
Het eindgevecht met de raptor en de T-Rex tegen de nieuweling is echt potsierlijk en totaal ongeloofwaardig.

Gevoelsmatig is een 1,5 nog te veel. Maar omdat ik deel 3 nog slechter vond moet het dan maar.

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

AGE-411 schreef:

Want?

Ajax&Litmanen1 schreef:

Want?

Als een gewone dino niet meer voldoet dan kan men maar beter stoppen met de franchise.

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

AGE-411 schreef:

Als je goed geluisterd had, dan had je in de film ook gehoord dat 1 van de medewerkers het zegt. Dat een gewone dino al bijzonder en uniek genoeg is.

Neemt niet weg dat de film het idee prima kan gebruiken.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Neemt niet weg dat de film het idee prima kan gebruiken.

Ik heb goed geluisterd en ik was het ook meteen eens met de man in kwestie.