Jurassic World: Fallen Kingdom (2018)

Actie / Avontuur

geregisseerd door J.A. Bayona
met Chris Pratt, Bryce Dallas Howard en Rafe Spall

'Fallen Kingdom' volgt Owen en Claire die enkele jaren na de gebeurtenissen van 'Jurassic World' terugkeren naar Isla Nublar. Een vulkaan op het eiland dreigt uit te barsten en vormt een gevaar voor de overgebleven dinosaurussen. Owen en Claire zijn de aangewezen personen om er voor te zorgen dat de dinosaurussen niet uitsterven en proberen met Claires organisatie, de 'Dinosaur Protection Group', de overgebleven dino's te evacueren van het eiland.

avatar van IH88
“Genetic power has now been unleashed. And of course, that's gonna be catastrophic.”

Gemengde gevoelens. Het probleem van Jurassic World: Fallen Kingdom is dat het zich voor een pretentieloze blockbuster veel te serieus neemt, maar dat het als serieus verhaal over genetische manipulatie weinig om het lijf heeft. J.A. Bayona kan duidelijk geen keus maken tussen beide, en het resultaat is vlees noch vis.

Dat je meer meeleeft met de dinosaurussen dan de personages is ook geen goed teken. Pratt, Howard en de jonge Sermon doen hun best, maar de rest van de cast is echt schaamteloos slecht. De film heeft duidelijk twee gezichten, en vooral het tweede gedeelte in het huis slaat nergens op. Gelukkig zorgt de MVP van de film, Blue, nog voor wat vermakelijke scènes. En door het einde kijk ik toch wel uit naar het derde deel.

avatar van GGG
GGG
Was aardig. De vorige vonden we wel beter...

avatar van Boneka
Heb me twee uur prima vermaakt. Eerlijk gezegd begrijp ik alle kritiek hier niet. We hebben het over Jurassic Park/World geen diepgaande film alla The Shawshank Redemption, maar een heerlijke blockbuster met alles erop en eraan. Het begint al met verbluffend mooi beeld (4K). Met The Revenent denk ik het beste beeld ooit wat je nu kunt zien. Geluid prima verzorgd en de plaatjes op Hawaii zijn oogstrelend mooi alsof je naar een prachtige natuurfilm kijkt. Spanningsopbouw, de rust en de setting maken de rest. Ook het verhaal is heel aardig weggezet. Dino's moeten geëvacueerd worden vanwege een levensbedreigende eruptie. De regering heeft er niet veel zin in, maar het vaste team is vastberaden de dieren naar een veilig heenkomen te brengen. So far so good ware het niet dat er nog andere spelers zijn die hele andere plannen hebben met de beesten. We beginnen zoals gezegd op (Hawaii) en dit eerste uur is qua beleving denk ik wel het mooiste om te zien. De lavastromen de rennende beesten de capsule die razendsnel voorbij komt. Dit is het Jurassic World! Ook het tweede deel kon mij goed bekoren. Zij in andere setting bijna sprookjesachtig mooi. Actie prima verzorgd leuke veiling en uiteraard een roller Coast van een laatste half uur. Spelers zijn op dreef en vond vooral de kleine meid Maisie Lookwood (Isabella Sermonerg) leuk spelen. Grappig was dat "(Dracula 1979)" moment op dat dak met de kleine meid in bed. Geweldig mooi gemaakt. Naar het eind toe uiteraard voorspelbaar, maar dat weet je van te voren.

Ik heb ze nu alle 5 gezien en vond deze toch wel erg sterk. Net als de vorige uit 2015 een dikke 4 sterren. Nog EEN Jurassic Park graag en dan ermee stoppen. Jurassic The Final Destination, want zo onderhand kennen we het concept wel. Hoe dan ook kostelijk vermaakt met deze tot nog toe laatste Jurassic World Fallen Kingdom!!!

Film 4.0
Beeld 5.0 (4K)
Geluid 4.5
Extra's 5.0

avatar van missl
Verschrikkelijke film, alleen maar geschreeuw en gegrom. De magie van Jurassic Park is eigenlijk helemaal weg en na deze film vraag ik me vooral af waar ik naar gekeken heb.