Jurassic World: Fallen Kingdom (2018)

Spanje / Verenigde Staten
Actie / Avontuur

geregisseerd door J.A. Bayona
met Chris Pratt, Bryce Dallas Howard en BD Wong

'Fallen Kingdom' volgt Owen en Claire die enkele jaren na de gebeurtenissen van 'Jurassic World' terugkeren naar Isla Nublar. Een vulkaan op het eiland dreigt uit te barsten en vormt een gevaar voor de overgebleven dinosaurussen. Owen en Claire zijn de aangewezen personen om er voor te zorgen dat de dinosaurussen niet uitsterven en proberen met Claires organisatie, de 'Dinosaur Protection Group', de overgebleven dino's te evacueren van het eiland.

• Vanaf 7 juni in de bioscoop

avatar van Phantasm
Deze vond ik stukken beter dan zijn voorganger, genoeg aktie en een prima verhaal. Film heeft me tot het einde weten te boeien. Gezien in 3-D IMAX.

avatar van John Milton
Toch wat teleurstellend.

Ik ging er met weinig verwachtingen in, maar na de fijne eerste helft verloor Bayona me toch in de tweede. Los van een aantal scènes en scriptwendingen die me niet aanstonden, ben ik misschien ook een moeilijk publiek als veelkijker die alle voorgangers gezien heeft, en die tijdens het eerste deel dezelfde ontstelde tronie trok als Laura Dern en Sam Neill. Dat bereik je niet zomaar meer na zoveel jaar, en al helemaal niet met een minder imponerende soundtrack...

Er viel heus wel wat te genieten, maar ik had met Bayona op meer gehoopt.

avatar van Mescaline
Gelukkig voor mij persoonlijk een stukje beter dan het eerste deel waar ik maar met moeite doorheen kwam. Briljant is het nog steeds niet maar het is wat beter kijkbaar. Dit komt ook door het acteerniveau wat net als in deel 1 niet super is maar in iedergeval een stap de goede richting in. Dit geldt vooral voor Bryce Dallas Howard die in 3 jaar tijd toch wel een betere actrice lijkt te worden. En ja, ze blijft natuurlijk ook een lekkerding.

De vaart in de eerste helft van de film weet de film helaas niet vol te houden, het tussen stuk is een stuk minder interessant en soms een beetje een sleur. Gelukkig zijn de laatste 20 minuten weer redelijk.

Ja, beter dan deel 1 maar nog steeds niet echt mijn ding. De hoeveelheid CGI ga ik waarschijnlijk ook nooit echt aan wennen maar het was mijn tijd waard.

avatar van MazterKuzuma
Wederom een film die de daalende lijn van de Jp reeks vrolijk voorzet
Niet perse slechter dan Jurrasic world 2015 maar van vooruit gang was ook weinig van temerken !

Film bestaat uit niets anders dan overdreven en overbodige actie momenten met Chris Pratt die alles ff overleefd als of hij Mister Super mario is

En als dan die Ow zo stoere Indoraptor alias het gevaarlijkste dier ooit op aarde .....uitgeschakeld wordt door een Half tamme Raptor die 2 keer zoklein is weet je dat de Grap Kompleet is

Enigste pluspunt was het begin van de film thans de eerste paar minuten
en de Kopstoot Dino

avatar van Thiver
Mescaline schreef:
...het eerste deel waar ik maar met moeite doorheen kwam.

Mescaline schreef:
Ja, beter dan deel 1...

Even voor de zekerheid: ik neem aan dat je refereert naar Jurassic World van drie jaar terug? Want dat is eigenlijk deel vier...

avatar van Mescaline
Thiver schreef:
Uiteraard, anders had ik het ook niet over Bryce Dallas Howard van 3 jaar terug gehad.