Jurassic World: Fallen Kingdom (2018)

Actie / Avontuur

geregisseerd door J.A. Bayona
met Chris Pratt, Bryce Dallas Howard en Rafe Spall

'Fallen Kingdom' volgt Owen en Claire die enkele jaren na de gebeurtenissen van 'Jurassic World' terugkeren naar Isla Nublar. Een vulkaan op het eiland dreigt uit te barsten en vormt een gevaar voor de overgebleven dinosaurussen. Owen en Claire zijn de aangewezen personen om er voor te zorgen dat de dinosaurussen niet uitsterven en proberen met Claires organisatie, de 'Dinosaur Protection Group', de overgebleven dino's te evacueren van het eiland.

avatar van kalehein
Zit 'm te kijken op Veronica.
En wat moet ik nu zeggen na een uur kwelling?

Het is tot nu toe gewoon zoooo over the top.
Het is allemaal net iets te veel van het goede. Totaal geen opbouw, maar gewoon pats boem dinos en vulkaanspektakel.
De vorige Jurassic World vond ik ook al tig keer niets en deze is hard op weg naar een zelfde oordeel

Tot dusverre kan er nog niet één film tippen aan Jurassic Park.

avatar van Capablanca
Ik ging hier met veel scepsis in, maar hij viel me alleszins mee. Het gaat in dit soort films tenslotte om de effecten, en die zijn zeer geslaagd.

avatar van robertinho
Gewoon een toffe film, maar wel belachelijk.

avatar van hdehoon
Om een of andere reden vond ik dit de beste uit de hele Jurassic-reeks. De dialogen waren minder debiel, de personages beter, de wendingen minder voorspelbaar. En als Toby Jones meedoet, dan schiet de kwaliteit van een film sowieso omhoog met een hele ster. Ik heb die man op toneel gezien in Londen en het is ongelofelijk wat die kleine acteur voor een charisma heeft. Hij is bijzonder goed in enge mannen met een raar glimlachje en ook hier, als veilingmeester, goed gecast. Wat dat betreft vind ik hem nog enger dan Jack Nicholson

avatar van ILDIB
Eigenwijs kind
Jager
Domme militairen
Nutteloze wapens
Irritante wetenschapper

Waar heb ik dat eerder gezien..

De zogenaamde superdino is vrij dom en onhandig moet ik zeggen...

Maar dat gezegd is t beter te pruimen dan de vorigen op het gekrijs van maisie na....

avatar van Fueledable
Ben ik de enige die de dinosaurus die achterbleef op het eiland zo zielig vond toen de boot wegging? :’(

avatar van panax
echt een over the top film
de vorige jurassic world was nog oke
maar deze is echt te veel
eenmalig te zien,niet weer !!

avatar van Skuller
Film begint veel belovend ,en de dinos zijn top maar het gaat al snel bergafwaarts en heb ik me best moeten doen om hem af te kijken.

avatar van jipt
Gave film. Zag er visueel goed uit, lekkere foute bad guys, leuke actie en een tof einde. 4*

avatar van xxERWINxx
Vandaag herbekeken, gisteren Jurassic World gekeken en vandaag deze.

Ik vind dit deel wat minder dan Jurassic World, bij deze film is vooral het 1e deel erg goed wanneer de vulkaan uitbarst, in de natuur etc , maar het 2e deel vanaf het schip en daarna in het landgoed vond ik hem wat minder spectaculair worden, ook niet meer in de natuur helaas wat ik wel graag zie en hoort bij een film als deze.

Nog wel spannende en goede gevechten met de dino's in het huis en met het meisje en veel actie en redelijk spannend, maar het haalt het niet met het vorige deel dat veel meer spektakel bood met de attracties (in de glazen bol) en de verschillende gebieden.

Al met al wel 4 sterren, ben benieuwd hoe het vervolg eruit komt te zien..

Wel aardig, maar ik ben nu wel klaar met de dino's.

eindelijk deze week dan toch eens bekeken.
Een duidelijk geval van overkill dit deel.
Bij de eerste 3 originele delen was het altijd spannend wanneer de dino's in beeld kwamen, maar sinds de revamp komen de dinosaurussen nu te pas en te onpas veel teveel in beeld.
Bovendien wordt hier toch erg het verhaal van The lost world op een hoop punten letterlijk in beeld gebracht, zoals de scene waarop Owen, Claire en die nerd op een heuvel gadeslaan hoe beneden hen zeer onmenselijk met de dieren wordt omgegaan door het jachtteam, dat zat in The lost world precies hetzelfde
Plus het doen alsof er gebaseerd wordt op wetenschap maar zelf dino's verzinnen en nog steeds de raptors als totaal onrealistisch weergeven (ok het is film maar raptors waren veel kleiner volgens wetenschappelijk onderzoek)
Het verhaal is vrij simplistisch en zodra we naar de woning gaan wordt het wel een stuk spannender, het kind was deze keer niet irritant, dat kon niet gezegd worden van de wetenschapster en de computernerd, die totaal niet grappig was en superirritant en erg weinig toevoegden.
Pluspunt was de zeer donkere openingsscene die op de 1 of andere manier ook een stuk enger was dan alle andere delen bij elkaar. Pratt doet wat ie moet doen maar weinig karakterbuilding en Bryce Dallas was ook niet erg gegroeid. Vermakelijk maar niet essentieel om keer op keer te bekijken

spannend, de slechteriken worden weer opgegeten.

avatar van Ajax&Litmanen1
Ik heb de Bluray al bijna twee jaar in huis, maar ik heb deze film nooit een herziening gegeven. Dat was eigenlijk de bedoeling om te doen vlak voor de afsluitende derde film, maar aangezien die is verplaatst naar een eind in 2022 was ik er wel klaar mee en kon de Blu-ray toch de speler in.
De eerste Jurassic World vond ik een waanzinnig goede film (wat mij betreft met afstand de beste uit de hele franchise na het origineel uit 1993), waarbij een volledig functionerend dinopark gewoon enorm gaaf was. Maar dat idee is hier natuurlijk weg, aangezien het park werd verwoest aan het einde van deel 1. Toch kom je hier weer terug in Jurassic World en dat weerzien in het eerste uur is met afstand het beste deel van de film.

De geweldige opening met de helikopter, het vernielde park, de grote uitbarsting, het best emotionele vertrek van het eiland met stervende dino's, het was een heerlijk goed stukje film. Jammer dat het daarna gewoon rap minder goed is omdat het allemaal kleinschaliger en saaier werd. Als je al anderhalve film vol groot spektakel achter de rug hebt, dan is het gewoon allemaal minder pakkend. De cast doet het nog wel leuk, maar hun rollen lijken hier gewoon wat kleurlozer. De film gaat dan ook een beetje als een nachtkaarsje uit. Maar alles bij elkaar is dit nog best een leuk vervolg. Erg jammer dat we nog anderhalf jaar op de slotfilm moeten wachten.

Het eerste uur krijgt 4 sterren, het tweede deel 3 sterren. Als ik dat deel dan blijft mijn 3,5* score gewoon staan.

avatar van Ajax&Litmanen1
sennajunior schreef:
Ik voorspel dat dit een megaflop wordt, met pijn in het hart.

Box Office 1.3 miljard

avatar van thunderball
Fueledable schreef:

Nee, hoor! Ik vond het ook een droevig stukje, maar had het wel een perfect einde van de film gevonden.

avatar van Antonev
Vermakelijk volgens het vaste en bekende recept. Geweldige special effects, dino’s, actie, spanning en een goede dosis humor.

Ik had toch al verwacht dat het leuke er wel een beetje van af zou zijn, maar dit was nog aardig goed te doen. Zelfs het verhaal was boeiend genoeg om de volledige aandacht er bij te houden. Hoewel levende dino’s al bont zijn, maakt men het gelukkig niet tè bont.

Vermakelijke blockbuster, die zeker nog een vervolg zal gaan krijgen.