The Lost World: Jurassic Park (1997)

Alternatieve titel: Jurassic Park 2

3,04

Avontuur / Sciencefiction

geregisseerd door Steven Spielberg
met Jeff Goldblum, Julianne Moore en Vince Vaughn

Vier jaar na de gebeurtenissen in de eerste Jurassic Park film verklapt John Hammond aan Ian Malcolm dat er nog een ander eiland was vol dino's. Deze zijn verder met rust gelaten, en Hammond is erg benieuwd naar de dieren in een natuurlijke omgeving. Het team gaat naar het eiland, waar ze er echter achterkomen dat ze niet de enige mensen op het eiland zijn.

461 BERICHTEN 48 MENINGEN

ipman-99
geplaatst: 11 september 2015, 07:56 uur [permalink]
"Don't go into the long grass!" ... " !!!

Heerlijke Sequel (Heropfrissing) !!! Emoji!!! 'Jurassic Park 2' is het fijne vervolg
op deeltje 1 uit 1993.
Opnieuw staat Steven Spielberg aan het roer van de Dino's met alweer
een heerlijke cast met ondermeer Jeff Goldblum, Julianne Moore en Vince Vaughn.
Sommige scènes kwam snoeihard over ... zeker wanneer de Dino's nog niet op voorhand
hadden gegeten !
Visueel nog altijd een heerlijke pluim op de hoed van steven Spielberg ... en ook na al die
jaren blijft die pluim op die geweldige hoed van Spielberg.

avatar van Graaf Machine
geplaatst: 11 oktober 2015, 00:07 uur [permalink]
Een pak beter dan Jurassic Park of Jurassic World. Zo'n gegeven van dinosauriërs die in deze tijd tot leven gewekt worden is natuurlijk over the top, en daar moet je ook een lekkere over the top film mee maken. Niet beperken tot een suffig pretparkje.
Geslaagd hoor. Aan het begin had het een half uurtje korter gemogen, dat wel.

avatar van DVD-T
geplaatst: 11 oktober 2015, 20:49 uur [permalink]
Ik kon me niet herinneren dat dit deel zo slecht was.

Op sommige punten zelfs heel erg irritant. Vooral het personage van Moore begon behoorlijk op mijn zenuwen te werken. Wilde dit keer echt dat ze aan haar einde kwam. Ook het verhaal loopt gewoon niet tot nauwelijks goed. Toch zitten er ook nog leuke elementen in The Lost World. En dat komt dan vooral van de dino's. Het is dus niet helemaal slecht.

Probleem met deze film is dat het heel erg als een verplichte sequel voelt in plaats van een met liefde gemaakte film zoals in het eerste deel is gestopt. En dat maakt deze film erg middelmatig.

geplaatst: 23 oktober 2015, 20:49 uur [permalink]
Prima vervolg op de eerste film.
Ook de speciale effecten en het geluid op de Blu-ray komen beter tot uiting.
Enige kleine minpunt aan deze film is Julianne Moore, niet een van mijn favoriete actrices, al doet ze het tegenwoordig wel beter dan in de tijd van deze film.
Was weer leuk om deze eens terug te zien, blijven wel prima films.

geplaatst: 13 november 2015, 17:10 uur [permalink]
Erg goede film. Vreemd dat de gemiddelde score niet hoger is.

avatar van Ted Kerkjes
geplaatst: 16 november 2015, 16:45 uur [permalink]
Deze film was een flinke teleurstelling. Het voegde totaal niets toe aan deel één. Het eerste deel was origineel en spannend. Dit deel was geen van beiden. De special effects van het eerste deel vond ik persoonlijk ook mooier. Het acteerwerk was verder wel gewoon prima.
Een smet op Spielbergs blazoen.

avatar van des1
geplaatst: 16 november 2015, 17:24 uur [permalink]
Op zich best leuk om het King Kong scenario (beest meenemen naar de bewoonde wereld) er op los te laten, maar de uitwerking was a bit of a bummer. Gek genoeg slechter dan deel III, vinnik persoonlijk. Goldblum lijkt altijd een beetje out of place, alsof ie er zelf niet in gelooft. De toon wordt wat dat betreft al gezet aan het begin van de film met de leuk gevonden overgang van eilandje, waar net een stel toeristen besluit te picknicken, naar Goldblum die op de metro zit te wachten, met op de achtergrond een vakantie poster met blauwe lucht. Goldblum slaagt er maar niet in zoiets geloofwaardig over te laten komen. Let op zijn ogen. Viel me ook al op in deel 1. Wat zal Spielberg die beginscene vaak over hebben moeten doen. Voor de rest is de film vooral meer van wat al in deel 1 was te zien.

avatar van arno74
geplaatst: 5 februari 2016, 14:03 uur [permalink]
Minste van alle Jurassic Park-films, en de laatste die ik nog moest zien. Het verhaal is wel heel erg flauw. De doelstelling lijkt me duidelijk: cashen op het succes van het eerste deel. Het lijkt wel of ze alleen over de eerste scene hebben nagedacht, want die beloofde een spannende film, wat het helaas niet werd. 1,5*

avatar van Public Enemy #1
geplaatst: 5 mei 2016, 11:07 uur [permalink]
Ik vind dit vervolg gelijk aan het eerste deel.

Weer n paar spannende scènes, zoals de scène met het brekende glas, en de raptors in t lang gras en later nog in het kamp of wat t ook was.
En de scène met de T-Rex in San Diego vond ik ook de moeite waard.

Een grote minpunt is die gymnasium scène van dat meisje, dat was echt tenenkrommend.

Ik was er ook blij mee dat ze het personage van Jeff Goldblum de hoofdrol hadden gegeven en niet die van Sam Neill omdat ik die in t eerste deel niet echt interessant vond.

Deel 3 sla ik voortaan over als ik aan deze serie begin, die is echt slecht.

avatar van Hansjepansje
geplaatst: 23 september 2016, 21:05 uur [permalink]
Deeltje twee.

De grote kracht van Jurassic Park was het ontdekken van het park en zijn bewoners. Naast de spannende actiescènes was er ook plaats voor verwondering in de rustmomenten, zoals de zieke Triceratops of het voederen van de Brachiosaurus later in de film. Het zijn net die momenten die The Lost World wat mij betreft het meest mist. De T-Rex, de Velociraptors; Spielberg is kundig genoeg om er strakke scènes mee te schieten maar kan niet verhelpen dat het te vaak aanvoelt als een herhaling van eerdere zetten. Het script werkt vaak ook niet echt mee, zeker het vreemde laatste half uur dat bijna letterlijk nog even na de hoofdfilm geplakt lijkt.

Cast is verder wel op niveau: Goldblum is zijn fantastische zelve, Moore een prima vervangster van Dern en Postlethwaite steelt de show. Leuke verrassingen ook om Vince Vaughn en Richard Schiff (Toby Ziegler uit The West Wing) te zien langskomen.

Al bij al degelijk, maar haalt het niet bij zijn iconische voorganger. 2,5*.

geplaatst: 27 april, 16:26 uur [permalink]
Uiteraard kan dit tweede deel in de verste verte niet tippen aan de klassieker die de eerste film in 1993 was. Erg vernieuwend is dit allemaal niet. De (hersenloze) actie is de hoogte ingeschoten en dit komt het verhaal niet ten goede.

Goldblum blijft een leuk personage hebben, grappig, sarcastisch en boeiend. Wel typisch Hollywood dat hij zowat de enige is met een rationeel geheugen die zich niet laat leiden door emoties of dollartekens. De beste scènes waren die van het brekend glas en die in het hoge gras. De T-rex in San Diego past niet echt bij de film is lijkt er echt bijgeplakt, maar desalniettemin vermakelijk. Afknappers daarentegen waren er ook (gymnasiumoefening en de vaak onrealistische raptorconfrontaties). Het nieuwe is er wat af en er is te weinig moeite gedaan om het niveau te bereiken van het eerste deel. Ook hier waren de dollartekens van een sequel belangrijker dan te investeren in een goed en origineel verhaal.