The Lost World: Jurassic Park (1997)

Alternatieve titel: Jurassic Park 2

Avontuur / Sciencefiction

geregisseerd door Steven Spielberg
met Jeff Goldblum, Julianne Moore en Vince Vaughn

Vier jaar na de gebeurtenissen in de eerste Jurassic Park film verklapt John Hammond aan Ian Malcolm dat er nog een ander eiland was vol dino's. Deze zijn verder met rust gelaten, en Hammond is erg benieuwd naar de dieren in een natuurlijke omgeving. Het team gaat naar het eiland, waar ze er echter achterkomen dat ze niet de enige mensen op het eiland zijn.

avatar van Lovelyboy
Slapaftreksel die vooral moet draaien op de humor rond karakter Malcolm en op enkele momenten na eigenlijk hopeloos te kort schiet.

Ik vraag me dan eigenlijk wie of waarom men van die vervolgen bedenkt. Zelfs een producent met slechts dollartekens in de ogen moet toch begrijpen dat dit niets bijzonders is net als de volgende delen. Het lokken van de klant naar bios en hersenloos vermaak schijnt het belangrijkste te zijn. Een verrijking van de filmwereld is dit in geen geval.

Standaard verhaaltje wordt in elkaar gedraaid om de dino cyclus weer een slinger te kunnen geven. Kennelijk hadden de andere acteurs geen trek of tijd, en hoe eendimensionale deze karakters ook waren, bekende gezichten als Dern en Neill die het vorige geheel toch nog een beetje cachet gaven worden node gemist. Goldblum kan de kar niet alleen trekken, en al helemaal niet met alleen humor. Deze cast voegt verder weinig tot niets toe, op Stormare en Postelwaite na.

Verder vallen een aantal erg ongeloofwaardig en domme dingen op. Moore tussen de aanvallende dino's na het fotograferen van het jong vind ik overdreven en dom. Hoe de auto doorslippend en al de trailer omhoog trekt vind ik onwaarschijnlijk en ongeloofwaardig. Niet alleen heeft die auto geen enkele grip, daarnaast zou zijn transmissie dat nooit overleven. Dan de ongelooflijke keuze die baby rex mee te nemen de trailer in...tsja...

Wellicht dat je dit alleen kunt waarderen als je van de franchise houd of het genre. Ik in dit geval niet. Eindoordeel wat mij betreft dan ook niets bijzonders.

Vervolg spannender dan deel 1

Best mooi gemaakt deze film, maar het verhaal boeit mij dusdanig weinig dat ik de film niet volg en steeds de draad van het verhaal kwijt raak.

avatar van xxERWINxx
Vandaag herbekeken,
Het minste deel van de Jurassic park reeks.

Het 1e gedeelte is redelijk goed, ook het laatste deel waarin de dino de stad in trekt is erg goed (deed mij veel denken aan King Kong die ook de stad in trekt en alles vernield) , maar tussendoor een beetje saai en een herhaling van zetten.

Komt misschien doordat er een aantal personages hierin niet meespelen zoals Sam Neill en die 2 kinderen zien we maar heel even. , maar smaken verschillen.
Er is hier niet echt een hoofdpersoon.

Op naar het mooiere deel 3