The Lost World: Jurassic Park (1997)

Alternatieve titel: Jurassic Park 2

Avontuur / Sciencefiction

geregisseerd door Steven Spielberg
met Jeff Goldblum, Julianne Moore en Vince Vaughn

Vier jaar na de gebeurtenissen in de eerste Jurassic Park film verklapt John Hammond aan Ian Malcolm dat er nog een ander eiland was vol dino's. Deze zijn verder met rust gelaten, en Hammond is erg benieuwd naar de dieren in een natuurlijke omgeving. Het team gaat naar het eiland, waar ze er echter achterkomen dat ze niet de enige mensen op het eiland zijn.

avatar van Jordy
Totaal overbodige film. Ze hebben wat kleine verbeteringetjes doorgevoerd wat betreft het uiterlijk van de dino's (die, toegegeven, er weer prachtig uitzien), en dus moest er maar weer een filmpje gemaakt worden. Het verhaal is stompzinnig en nergens spannend. 2 sterren.

Vooral het "Godzilla" achtige gedeelte sloeg echt helemaal nergens op. Ik had eigenlijk meer gehoopt op een vervolg naar aanleiding van de hint in 1 (de flesjes die in de modder lagen), maar misschien bij deel 3?

Erg slecht.

Een stuk minder en tja overbodig vervolg, het voegt absoluut niks toe aan deel 1, het maakt het alleen maar meer belachelijk. 2,5 ster voor de special effects en de actie.

BS
leuke film,maar mist de echte spanning van deel 1.Zet de stereo hard en leun achterover.3.5 sterren.

Je hebt altijd dat het originele eraf is, maar op zich is deze ook stukken slechter dan de 1ste. Vooral slechtere acteersprestaties. En het einde sloeg op niets. (een t-rex in een stad, hahahaha)

Dit is toch echt de minste JP. De spanning en sfeer is minder, de acteurs zijn wel goed en op het laatst vind ik het niet meer zo'n dino film, als die grote in de stad is. 3 sterren.

Niet zo slecht als iedereen zegt.
Eigenlijk toch best goed.
Leuke dinos en spanning is ook goed!

Mik

Jarre

avatar van Goodfella
Het zal wel een of andere vreemde tic van me zijn, maar ik vind die Jurassic Park-films altijd uitermate vermakelijk. Van mij mogen ze dan ook graag met deel 4 beginnen. Dè popcorn-films bij uitstek! (in dit geval in de positieve zin van het woord )

Ik vond dit echt geen slecht vervolg, hardstikke spannend en vermakelijk zelfs.
Toch vind ik het een goeie film met spannende sfeer. In iedergeval heel wat beter dan dat prut deel 3. Hij lijkt in iedergeval nog iets op de 1e, de Spielberg-sfeer, het verhaal enz, deel 3 had geen spanning, geen verhaal, een slechte cast en een superkorte speelduur met een f*cking slecht einde. Deel 2 is gewoon nog in traditie van deel 1, deel 3 is verloren moeite. Deel 3 hadden ze niet moeten maken (alleen als ie van Spielberg was) 4 sterren.

1 punt voor het killen van die hond

Jammer alleen dat Peter Stormare zo grof gekilled wordt: dat heeft ie niet verdient.

avatar van LZA
LZA
Misselijkmakend aftreksel van deel 1, de sporadische dino-scenes zijn het hoogtepunt.

1.5 ster

Linda
Waarom vind iedereen dit toch zo'n rotfilm??
Ik ben in 1997 echt meteen naar de bios geweest en ik vond hem fantastisch. Die dino's zien er echt hartstikke mooi uit. Alleen gebeurd er op het begin niet veel maar na 50 minuten zit er volop actie in.
oke het einde is een beetje superongeloofwaardig maar als je je daar gewoon niks van aantrekt is het een fantastische film.

tovenaar
Als je je niks aantrekt van Ernest zijn die films ook fantastisch!

avatar van BoordAppel
Deze film is een stuk minder omdat er niet zon goed verhaal aan zit als aan deel 1. En de CGI dinosaurussen zien dr in de zon een stuk minder uit dan in de regen. En een Tyrannosaurus in de stad? Yeah right. Bovendien had 1 een veeeeeel mooier sfeertje.

Deze film is een stuk minder omdat er niet zon goed verhaal aan zit als aan deel 1. .

Zo goed was dat verhaal toch ook niet.

avatar van pjotr
En een Tyrannosaurus in de stad? Yeah right.

Op een eiland is minstens nét zo geloofwaardig.......

avatar van BoordAppel
Dat werd door het in theorie mogelijke DNA gekloot nog aannemelijk gemaakt. En t verhaal is iig beter dan dat van deel 2.

Als je je niks aantrekt van Ernest zijn die films ook fantastisch!

Dan is dàt wat ik altijd fout deed tijdens die films..ik keek naar Ernest!

Als ik dat nou niet had gedaan, had ik wellicht nog 5 minuten film gehad waarin ik me niet had geërgerd; de aftiteling.

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Amusant vervolg, hoewel niets vergeleken met het briljante eerste deel. Maar goed, vermaak en amusement genoeg (laat dat maar aan Spielberg over) en ook de special effects zijn weer voortreffelijk. Ondanks het magere plot, de vele toevalligheden en het feit dat een vervolg op JP nogal overbodig is, toch nog best een aardige film.

Dat stuk met de T-Rex in Santiago zat er natuurlijk al aan te komen, het kon natuurlijk niet uitblijven dat ie wel een keer in de stad moest komen.

helaas wel ja. Dat stuk haalt imho de film behoorlijk onderuit.

ik Vond het een leuke film met al die mooie dino's en computer animatie. het geheel was alleen een stuk minder dan het eerst deel. Wel is inderdaad cool die t-rex in de stad. Het zat er inderdaad aan te komen dat hij uiteindelijk toch in de stad zou komen. Dat is altijd bij die Amerikaanse films. Dan hebben ze weer een beetje te veel fantasie in hun koppie. ik geef hem 3.5 sterren omdat het toch wel leuk is om hem te kijken.

darkcity schreef:

Santiago??? San Diego bedoel je zeker...
Ik vond het juist uberwild toen die t-rex door de stad denderde, alleen vond ik het wat vreemd dat de hele bemanning op het schip dood was terwijl de t-rex in een dicht ruim zat. (ok er wordt een hand gevonden met de controls erin, maar hoe kan die hand dan ooit afgebeten zijn...)
Ik vond hem ongeveer even leuk als Jurassic Park dus geef ik m 4* (ok ok ik ben dinofreak)

avatar van Ralfke
Ziet er allemaal leuk uit, maar is niets meer dan het uitmelken van het eerste deel. Flinterdun plot wederom, maar goed... **1/2 omdat de dinoFX zo geweldig ogen!

avatar van bioscoopzaal
De laatste keer dat ik deze film heb gezien was in 1998 in de bios, en toen vond ik er eigenlijk niet veel aan. Maar nu ik hem net nog eens heb bekeken, vraag ik me af wat me eigenlijk bezielde. Dit is zonder twijfel een uitstekende avonturenfilm, die ondanks het hopeloos voorspelbare plot en de oerdomme personages, continu blijft boeien, mede dankzij de uitstekende special effects en de vakkundige regie van Spielberg. Ook de montage is geweldig, met mooie lange shots die de actie perfect in beeld brengen, denk maar aan de scène waarin die enorme trailer over de rand van de afgrond hangt. Qua opbouw en montage is die scène perfect; menig regisseur kan daar wat van leren.

Het verhaal stelt zoals gezegd niet al te veel voor, maar ondermeer de dino's, de effecten en de prachtige locaties maken The Lost World meer dan de moeite waard.

Stem verhoogd van 2.5 naar 3.5 sterren.

avatar van sn@ke
Eerlijk gezegd miste ik in deze film Sam Neil maar Jef Goldblum doet het ook erg goed. Ik heb een beetje een zwak voor jurrasic park films. Dit zijn een van de meest vermakelijke films ooit. Maar de tweede is toch ietsje minder dan de eerste. En dat is denk gewoon omdat ik de sfeer van de eerste beter vond en spannender. De special effects zijn weer om van te smullen en er zitten erg aardige en spannende scenes in de film. De jurrasic park formule is erg goed en zal nog lang blijven boeien. 3,5*

Lux
De eerste was al niet zo goed en deze is nog slechter. Verschrikkelijk dus!