Jurassic World: Fallen Kingdom (2018)

Actie / Avontuur

geregisseerd door J.A. Bayona
met Chris Pratt, Bryce Dallas Howard en Rafe Spall

'Fallen Kingdom' volgt Owen en Claire die enkele jaren na de gebeurtenissen van 'Jurassic World' terugkeren naar Isla Nublar. Een vulkaan op het eiland dreigt uit te barsten en vormt een gevaar voor de overgebleven dinosaurussen. Owen en Claire zijn de aangewezen personen om er voor te zorgen dat de dinosaurussen niet uitsterven en proberen met Claires organisatie, de 'Dinosaur Protection Group', de overgebleven dino's te evacueren van het eiland.

kappeuter (moderator)
Beetje flauw concept, nog een teaser voor de teaser...
Jurassic World: Fallen Kingdom | Teaser NO TURNING BACK - YouTube

avatar van RuudC
Treurige bedoening zeg. Weer een film die puur op spektakel wil draaien. Het is bijna grappig hoe vaak de makers in de herhaling willen vallen met een T-Rex die de hoofdpersonen komt redden.

kappeuter (moderator)
Vanaf 7 juni 2018 in de bioscoop (Universal)

Alleen al die baard van Jeff Goldblum is reden genoeg om deze te gaan kijken!

avatar van Captain Pervert
Trailer gezien. Dit is wel een hele stupide premisse: het eiland heeft ineens een actieve vulkaan (lekker handig van RIchard Attenborough om dat park dan daar te beginnen, sukkel!) en nu moeten ze dino's gaan redden... Van uitsterven. De film moet me ècht gaan verrassen want ik ben zelden met zo'n negatieve vooringenomenheid een film gaan kijken. Het vorige deel vond ik trouwens helemaal geweldig, dus er is hoop, maar de trailer belooft weinig goeds.

Captain Pervert schreef:

Ik dacht precies hetzelfde, maar aan de andere kant, bij de Jurassic Park/World films zijn er wel meer dingen die niet kloppen, maar zo zijn voor de actie. Daar gaat het me dan ook om bij dit soort films en niet om de geloofwaardigheid. Ik kijk er in ieder geval erg naar uit. Nog geen film uit de serie die mij erg is tegengevallen, al was deel 3 wel de minst leuke.

avatar van Warp
Het gaat weer tot het maximum uitgemolken worden. Lekker geld vangen. Na de trailer heb ik het gevoel al de hele film gezien te hebben. En toch ga ik hem kijken

avatar van jeroen65
Captain Pervert schreef:

Zo’n stupide premisse is het niet. De Jurassic Park en World films zijn er misschien nooit eerder op in gegaan, maar in de boeken wordt er vaker gerefereerd naar vulkanische gebieden en activiteiten op het eiland.

Warp schreef:

Dan zit je gevoel toch verkeerd, hehe.

Volgens Colin Trevorrow (executive producer van de film), zijn alle beelden uit de trailer afkomstig van de eerste 57 minuten van de film.

avatar van Captain Pervert
Ik heb ook echt het gevoel dat Jeff Goldblum's rol beperkt zal blijven tot die cameo in de rechtszaal. Al hoop ik natuurlijk op meer.

avatar van Warp
jeroen65 schreef:

Dan zit je gevoel toch verkeerd, hehe.

Goed om te horen! Dat maakt me nieuwsgierig naar de tweede helft van de film. Ik kreeg namelijk heel erg het gevoel van de trailer de gehele film al gezien te hebben.

avatar van Donkerwoud
Het klinkt als iets waarbij er spektakel uitgehaald kan worden, wat je uiteindelijk wil bij een titel als Jurassic Park, maar echt enthousiast word ik er nog niet van.

avatar van Alathir
Ik had helemaal niet het gevoel dat dit de hele film was na de trailer. Die vulkaanuitbarsting speelt zich waarschijnlijk af na een dik halfuur in de film. Daarbij heeft Bayona met zijn vorige 3 films uit zijn "Moeder-kind"-trilogie al bewezen dat hij een topregisseur is. Ik denk dat zeker The Impossible een bewijs is dat hij iets goed van een rampenfilm kan maken. Bayona heeft met The Orphanage ook een achtergrond op horrorgebied en zal dus zeker de angst die dino's kunnen opwekken terugbrengen. Zoals je kunt horen ben ik erg benieuwd, maar dat kan ook niet anders als je weet dat Bayona een waardering heeft van 4.33* in mijn geval.

Captain Pervert schreef:
Het zal idd een cameo zijn.

Alathir schreef:
Klopt, Colin Trevorrow zei op Twitter dat alles uit de trailer uit de eerste 57 minuten van de film komt.

avatar van sopit_3@hotmail.com
Ik vind het cool dat ze de indoraptor deze keer doen in plaats van dat grootte indominus rex.

avatar van Ajax&Litmanen1
Ik mis bij de nieuwe trailer de ''wow!'' factor die de vorige film uit 2015 wel had met dat volledig functionerende pretpark vol dino's. Maar toch heb ik er best vertrouwen in dat dit leuk wordt.

avatar van MazterKuzuma
Afgaande op de trailer word deze zelfs nog slechter dan Jurassic World 2015 dit beloofd niks anders dan een kansloze bombastice monster filmpje te worden doet me ook akelig veel denken aan king kong 2017

avatar van Patsknal
Heel erg benieuwd naar deze film. Hou van monster films

Het valt mij hoe erg mensen kunnen zeuren terwijl de film zelf nog niet eens uit is.
Ik moet toegeven, de eerste trailer was voor mijn gevoel ook niet alles, al zijn de beelden, visuele effecten die we te zien krijgen wel weer geweldig gedaan.
De tweede trailer gaf mij dan weer iets meer hoop dat het toch daadwerkelijk weer een leuke aanvulling gaat worden op de Jurassic reeks.
Ze lijken in dit deel namelijk weer wat meer met de elementen te spelen die het origineel zo sterk naar voren bracht.
Aan de ene kant heb je het wonder dat deze beesten met zich mee brengen en aan de andere kant heb je het gevaar dat je over jezelf oproept als je de risico's onderschat.
De film lijkt hierin zowel zijn bombastische actie scenes te hebben, maar ook de kleine claustrofobische en angstaanjagende momenten( denk hier bijvoorbeeld aan scenes uit het origineel zoals de kinderen in de keuken met de raptors en Ellie in het stroomhuisje).
Wat het Thriller effect weer een beetje terug haalt in de franchise.
Dat heeft mij enthausiast gemaakt.

avatar van wihu61
Zucht... houdt dit nou nooit eens op?

avatar van Starscream

WoW dit gaat best een hit worden in de bios denk ik. Maar Uhm die CGI is bedroevend slecht zeg. Oja en natuurlijk gaat het verhaal ook nergens over. Owen die door de t-rex haar bek springt en vragen aan bleu of ze het zelfde denken omg. Owh wat zijn de eerste 3 films dan toch zo veel beter

avatar van MazterKuzuma
Hoe meer trailers er verschijnen deste slechter deze film oogt