Hot Shots! Part Deux (1993)

geregisseerd door Jim Abrahams
met Charlie Sheen, Valeria Golino en Lloyd Bridges

Na alle avonturen in Hot Shots heeft Topper Harley (Sheen) zich teruggetrokken om bij een klooster als klusjesman te gaan werken. Hij wordt gevraagd voor een geheime missie waar hij het reddingsteam moet redden dat het reddingsteam ging redden dat krijgsgevangenen van de Golfoorlog moest gaan redden. Met een grote knipoog naar o.a. Rambo en Commando gaat Topper de uitdaging aan, geholpen door de president, waar enkele schroefjes flink bij loszitten.

TEASER

avatar van FILM!BOY!
Slaat eigenlijk helemaal nergers op:) Hij is zo slecht, dat ie leuk word. Ik neig naar een 2,5, maar geef hem, op het randje, een 3,0

avatar van Left4Dead
Gewoon heerlijke slap geouwehoer van de good ole times!!
De cast is gewoon weer heerlijk en het script perfect slap.
Nog steeds 3.5**.

avatar van MovieMind
Net als deel 1 in zijn tijd hilarisch...
Doet niet veel onder aan zijn voorganger, ook hier worden er wat films op de hak genomen.
Maar net als deel 1 is het in deze tijd toch wat minder.(na ruim 20jr mag dat wel)
Toch denk ik dat als je in een melige bui bent dat zowel deel 1 als 2 zeer vermakelijk zijn.

avatar van PEN15
Board Board!! I told you, I warned you twice!

Ik ben overdonderd dat Hot Shots part deux nog steeds goed te genieten valt. Geslaagde grappen, prima grapdichtheid alhoewel ook geregeld flauwe grapjes en tijdsgebonden referenties naar zaken die je al lang weer vergeten was, zoals American Gladiators, het bekende konijn dat op batterijen loopt e.d., de tijd vliegt harder dan die pijlen van Topper Harley. Had deze film zelfs nog in de bios gezien toen we moesten kiezen tussen Last Action Hero en deze. Ik kan me nog herinneren dat de zaal plat lag bij het overklauteren van het muurTJE. Een grol die ik toch wat te flauw vind, maar zo zie je maar waar anderen weer om kunnen lachen. Ik vind vooral die doden teller, bloodiest movie ever! nog erg cool en het fragment met Geronimo.

avatar van Glennekeeeee
de eerste Hot Shots was een heerlijke parodie op Top Gun. Dit keer wordt Rambo vooral onder de loep genomen. Het heerlijke aan de HS-films is dat het decor eigenlijk serieus word gehouden en vooral de details rond de personages voor de komische noot zorgen. Part Deux slaagt daar deels in, vooral omdat de eerste helft van de film iets te lang talmt in de mist en de grappen niet allemaal slagen. Vanaf de 2e helft komt de film in volle vaart, worden de grappen weer spitsiger en komt alles beter uit de verf.

Toch vond ik het allemaal iets te veel net niet en daarom is deze Hot Shots niet dé leuke parodie waarop ik had gehoopt. Toch best vermakelijk voor een keertje, al staat deze film in de schaduw van zijn voorganger

Was lang geleden dat ik deze film nog eens had gezien, maar het blijft, net als de eerste trouwens, een leuke film.
Altijd leuk om eens terug te zien.
Goede grappen en een prima cast met verrassende gastacteurs.
Heb er opnieuw plezier aan beleefd.

Blijft wel geinig.

Vroeger was dit één van m'n onbetwiste favorieten, maar dan spreek ik makkelijk over 20 jaar geleden. Toen was dit soort humor absoluut m'n ding. Het was wel weer even geleden dat ik deze gezien had, toch kende ik de meeste van de grappen nog wel. Op zich is dat een beetje jammer, want die onvoorspelbaarheid is een belangrijk onderdeel van de humor.

Ik vind dit soort comedies nog steeds wel fijn, gewoon omdat ze zich weinig aantrekken van verdere filmische ambities. Geen onnodig drama, geen immer mislukkende uitdieping van personage, geen moraaltje. Alles staat in functie van de humor, van minuut 1 tot minuut 90. Sommige grappen mogen dan niet geslaagd (meer) zijn, maar je weet gewoon dat er na 5 seconden alweer een nieuwe klaarstaat. Toch iets wat comedies vaak missen tegenwoordig.

Deeltje één herinner ik me als net iets beter, maar ook deze heeft nog genoeg flauwe lolligheid om nergens in te zakken of saai te worden. Veel meer valt er ook niet over te vertellen. Acteerwerk, plot, het visuele ... alles wordt naar achter geschoven en staat in functie van de humor.

avatar van K. V.
Vorige week de eerste gezien en nu eens het tweede deel. Dit was toch ook nog een vermakelijk deel. De grappen waren een beetje wisselend, maar dit had het eerste deel ook wel.
Leuk dat de originele cast weer mee deed en verder zag de film er prima uit.
Leuk hersenloos vertier.

avatar van IH88
“I had to come. It was a sequel.”

Prima tweede Hot Shots avontuur. De Rambo spoof is iets minder dan die van Top Gun in het eerste deel, maar bijna alle acteurs en personages zijn terug. Met acteurs als Ferrer, Atkinson, Bakke en Haleva als Saddam Hussein als leuke toevoegingen. Maar Sheen, Golino en Bridges blijven het hart van deze franchise en zijn weer fantastisch op dreef. De grapdichtheid ligt hoog en ondanks dat niet alle grappen even geslaagd zijn, zit je toch het grootste gedeelte van de film met een grijns op je gezicht. Missie geslaagd.

avatar van Bélon
Ik vind deze leuker dan deel 1, ook omdat ik meer met Rambo heb dan met Top Gun. Er is veel humor te vinden in de details zoals de koelkast van Saddam waar "Falafal Helper" in staat: just add Camel --- Feeds a tentful!

Andere hoogtepunten zijn o.m.: de Apocalyse Now cameo met Martin Sheen, Geronimo, Geronimo....meeee!, een kip die met een boog wordt weggeschoten, een Duracell konijn, de idioot hoge bodycount en een cameo van Rowan Atkinson. Valeria Golino is ook weer van de partij en ze krijgt concurrentie van Brenda Bakke. Basil Poledouris was betrokken bij de soundtrack.

Heerlijke ongein, dikke 3,5*