• 8.353.971 stemmen

The Pink Panther Strikes Again (1976)

Komedie | 103 minuten

Genre: Komedie

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: Blake Edwards

Met onder meer: Peter Sellers, Herbert Lom en Burt Kwouk

Plot The Pink Panther Strikes Again

"Why are the world's chief assassins after Inspector Clouseau? Why not? Everybody else is."

Hoofdinspecteur Dreyfus is helemaal de kluts kwijt en dreigt de wereld op te blazen als inspecteur Clouseau niet aan hem wordt uitgeleverd. Met ongeveer 22 moordenaars achter zich aan probeert Clouseau Dreyfus op te sporen, om hem terug te kunnen stoppen in het gesticht waaruit hij ontsnapt is.

imageimageimageimageimage

avatar van Sven Vermant

Sven Vermant

Boenga schreef:

Sellers op z'n allerbest en niet te evenaren.

Geen haar op m'n hoofd dat er aan denkt om ooit naar Steve Martin te kijken.

Houden zo.

Steve Martin is dan ook echt niet grappig.

avatar van Sven Vermant

Sven Vermant

Thomas3 schreef:

De eerste 3 films heb ik na mekaar gezien en deze is voor mij toch de beste, 4 en 5 zal ik niet kopen omdat die minder zijn heb ik gehoord.

Dit is het vierde deel !

Je hebt waarschijnlijk A Shot in the Dark (1964) link over het hoofd gezien.

Deze heeft als enige geen Pink Panther in de naam maar is zeker de moeite waard. In mijn ogen na deze de beste film !

De laatste twee delen, waarvan de allerlaatste na Sellers dood is gemaakt, zijn inderdaad stukken minder.

avatar van thunderball

thunderball

Vanavond na zes jaar eindelijk mijn dvd box maar weer eens uit de kast gehaald en meteen deze allerbeste uit de reeks bekeken.

Keihard weer zitten lachen!

De openingsscene en de lachgasscene zijn compleet gestoord en bezorgen je buikpijn van het lachen.

Ik denk dat ik heel de zondag morgen maar ga besteden aan de rest van de films!

avatar van Driello

Driello

Beslist erg leuke stukjes maar dat vind ik toch niet genoeg voor een hele film. Er is gewoon te veel te bespeuren wat niet leuk is en dat is erg jammer. Toch, omwille van de leuke deeltjes,die soms hilarisch zijn, een 2,5*

avatar van Gothica

Gothica

Afschuwelijk grappige film en ik heb er helemaal blauw van gelegen zo hard moest ik er om lachen.

Enkele hoogtepunten zijn zeker: Het stukje met het lachgas, bijt uw hond? en dat hij probeert het kasteel binnen te komen. Verschrikkelijk grappig!

avatar van Tristan Scelso

Tristan Scelso

Super lachen weer!

avatar van Movsin

Movsin

Stukken beter dan de eerste of is het dat we ondertussen weten dat het geluk heel dikwijls aan dwazen is toebedeeld ?

Gags allerlei, visuele actiescènes en langs-de-neus-weg-gezegden, volgen elkaar op en uiteindelijk zit er toch een brok satire in, zoals op de James Bond-films en andere, waar supertechnologische fantasieën en hilarische folterpraktijken worden aan de man gebracht.

Kon er best mee lachen en ook de animatie-generieken zijn best smaakvol en plezierig.

Theunissen

Prima vervolg (met veel absurde humor) met wederom een zeer leuke Peter Sellers en een heerlijke Lesley-Anne Down

Misschien is dit wel het beste deel van de Pink Panther serie want ik heb vaak dubbel geleden van het lachen (o.a. de manieren waarop hij het kasteel wilt binnendringen. Zijn Einstein look was overigens geweldig)

avatar van Jordi

Jordi

Jeugdsentiment! De leukste film uit de reeks, zeker ook om de vechtscenes met Cato. Daar kan ik nog steeds als een klein kind om lachen

avatar van Mescaline

Mescaline

Eindelijk eens mijn eerste Pink Panther film gezien en in alle eerlijkheid vond ik hem toch een beetje tegenvallen.

Er zitten erg leuke scenes in maar vond het wel dun gezaaid, ook het laatste half uur is zo voorspelbaar als wat en kon soms met moeite mijn aandacht erbij houden.

Peter Sellers doet het erg leuk als Clouseau maar de leuke scenes worden te vaak afgewisseld met de mindere soms zelfs langdradige scenes.

Gelukkig een paar keer goed kunnen lachen, maar had er toch meer van verwacht.

Is deze film echt de beste uit de reeks?

avatar van erwku

erwku

Wat een Feest! Een film die na 100 kijk beurten nog steeds leuk is , is gewoon geniaal!

avatar van elayz

elayz

Leuke film, netzoals de andere delen, ben ze aan het bekijken, de nieuwe en de oude delen. valt mij niets tegen! de humor is gelukkig in iedere film het zelfde!

avatar van Curriculum

Curriculum

Dit is nu werkelijk mijn humor. Een onbekwaam persoon die zelf niet weet dat hij onbekwaam is en daardoor stuntelt. Ik heb hier geen andere woorden voor. Ik heb me werkelijk kapot gelachen om deze film. Geweldig!

Een welverdiende 8!

Sneakerjeans29 schreef:

Clouseau tegen Duitse hoteleigenaar:

Do you have a reum?

man: I do not know what a reum is.

Clouseau kijkt in woordenboek: Zimmer!

man: Oh,you meen a room!

Clouseau: that's what I said you idiot!

Blijft tijdloos grappig die film

thunderball schreef:

Keihard weer zitten lachen!

Ik denk dat ik heel de zondag morgen maar ga besteden aan de rest van de films!

Vooral de scene met die hark aan de vijver. ik kwam amper weer bij van het lachen.

Beertje45

Kocht destijds een box met de eerste vijf films en deze is samen met A Shot In The Dark de beste. Sellers is gewoon Clouseau, hilarisch met een hoofdletter H. Die openingscene!!!!.

avatar van mister blonde

mister blonde

• 11994 berichten

Is deze goed 'los' te kijken? Dus zonder eerst deel 3 gezien te hebben (om daarna eventueel deel drie nog wel of niet te kijken). Heb de fout gemaakt zoals meerdere door de box te kopen zonder op te letten en deel 3 dus nu te missen.

mister blonde schreef:

Van vervolgfilms kan men niet spreken, dus dit deel is best te bekijken zonder het derde deel gezien te hebben. Tenzij je wil weten hoe Dreyfuss in een krankzinnigeninstituut terecht komt.

avatar van tbouwh

tbouwh

Zeer vermakelijke komedie, heb me met name het eerste halfuur helemaal kapotgelachen. Ook in het vervolg zeer grappige stukjes. Film is totaal niet realistisch ( de ''verdwijnmachine'') maar is daar ook niet voor gemaakt. Ouderwets lachen. een 7/3.5*

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

Clouseau goes 007. Ik hou meer van de Pink Panther films waarbij een gewone crimineel een wel uitgekiende misdaad wil plegen en waarbij Clouseau door z'n domme handelen, onbewust dit weet te voorkomen. In deze film heb je eerder een komische copy van 007 in een Bondfilm. En dat is er met momenten over. Peter Sellers wordt oud en liet de meeste scènes doen door een stuntman. De film begon nochtans goed, met het onhandige ontmoeten tussen Clouseau en Dreyfus, en de dingen die mislopen als hij met z'n boodschappen thuiskomt. Het gedoe met Kato werkt hier niet helemaal en ook dat gedoe met de wereldoverheersing is te ver gezocht. Wel even leuk zijn de huurmoordenaars die achter Clouseau gestuurd worden. Wordt veel te weinig mee gedaan. De reeks kent betere humor, maar dat wil niet zeggen dat de film slecht is. Daarvoor zijn er teveel scènes die wel de moeite zijn. En dat kan je van de Steve Martin films niet zeggen.

avatar van Dick2008

Dick2008

Dick2008 schreef:

Jammer van die ondertiteling aan het begin bij rtl, erg leuke film, lang niet gezien, bij sommige spelers zat ik van waar ken ik die ook alweer van. (o.a. de zwager van On the buses). Soms wel wat voorspelbaar, maar ach jeugdsentiment uit '76.

Ik kon er vroeger heel hard om lachen om dit soort films, dan praat ik dus over eindjaren '70/ beginjaren '80. Heb van Peter Sellers later ook andere films gezien, vreselijke vent eigenlijk, met grove mimick, duidelijk niet mijn stijl.

Maar hij doet het wel aardig als Clouseau (en The Party blijft ook redelijk leuk, maar kan verder niets anders noemen). Het Franse accent doet hij goed, waardoor de film redelijk grappig blijft. Herbert Lom als Dreyfuss is eigenlijk beter. Lesley-Anne Down is lekker.

Toch is het nu best wel wat saaie film. Het mag dan komedie heten, maar behoorlijk veel drama. Of je moet daarom kunnen lachen, dat diverse mensen hem om zeep proberen te helpen. Wat dat betreft duren veel scènes ook veel te lang (om leuk te blijven). Ook zien de grappen er vaak erg uitgestippeld uit, waardoor voorspelbaar.

Een aantal scènes blijven wel aardig overeind, zoals, dat hij zijn broek scheurt, vervolgens met Cato, de ondervraging in het landhuis en dat hij de kamer reserveert. Maar zeker in het midden verliest de film enorm veel vaart.

Burt Kwouk doet het ook wel aardig en een aantal bekende gezichten uit series van vroeger Michael Robbins, Leonard Rossiter... maken ook wel dat de film nog redelijk leuk blijft. 3.0

avatar van mister blonde

mister blonde

• 11994 berichten

Best weer leuk, maar duidelijk minder dan de eerste twee delen, die er bovenuit steken. 3,5 sterren.

avatar van dvdcrusher

dvdcrusher

voor mij de beste uit de Pink Panter reeks. Ik ga het kort houden, dit is voor mij de beste komedie aller tijden en eigenlijk buiten categorie, daarom dus een dikke 5 sterren en ook de keuze van mijn avatar. Jammer dat er een remake gekomen is met Steve Martin

avatar van Dick2008

Dick2008

Dick2008 schreef:

Nou ik vind het toch wel een leuke film, die richting het eind wel wat afzwakt. Arme Dreyfuss draait helemaal door maar niet zo vreemd. De film begint al met een aantal goede grappen. En verspreid over de film zijn er nog veel meer, die ook best memorabel blijven. En bekende gezichten uit series/films, dat helpt ook wel. Komedies die van begin tot eind leuk blijven dat bestaat eigenlijk niet. Zeker niet als ze ouder worden. Ja het is allemaal wel wat uitgestippeld. Maar ik dacht dat deze toch wel de leukste blijft uit de reeks. Heb deze het vaakst gezien. Met die hond, haha. 5.0

avatar van ratfish

ratfish

Police Squad/Naked Gun en Mr. Bean zouden niet bestaan hebben zonder deze reeks, met het duo Sellers-Lom in topvorm

avatar van RuudC

RuudC

Ja! Dit is de Pink Panther zoals ik die me herinner! Lekker over de top en gortdroog. Wat een heerlijke combinatie! De eerste twee films van deze reeks worden duidelijk beter gewaardeerd, maar voor mij is dit de film waarop alles echt samenkomt: de knullige acties van Clouseau, de overspannen Dreyfus en de fantastische Cato. Hier heb ik echt om moeten lachen, al moet ik er wel bij zeggen dat het derde deel niet eens in mijn verzamelbox zit..Anyway, de lachbuien die bi de eerste twee films uitbleven, waren er hier wel. Het eerste optreden van Cato was fantastisch. Zeker de slo-mo's zijn briljant.

Persoonlijk vind ik de over-the-top benadering datgene wat het concept afmaakt. Ik kan echt genieten wanneer Clouseau probeert het kasteel binnen te komen of brokken maakt in het hotel. Ook de woordgrapjes slaan nu veel beter aan. Wat een heerlijke zondagmiddagfilm met een geweldige Peter Sellers en een overduidelijke inspirator van Austin Powers (meer dan James Bond).

avatar van royals

royals

Toch wel de leukste Pink Panther film. Eén groot amusant avontuur.

avatar van frolunda

frolunda

Van het weekend voor de zoveelste keer gezien (blijft een uitstekende komedie) en kom er nu pas achter dat de dokter/psychiater (Dr. Duval) van Dreyfus dezelfde acteur is als degene die Catweazle speelde : Geoffrey Bayldon.

avatar van bart007bond

bart007bond

Voor mij de beste van de reeks.

Toen : geweldig

Nu : nog steeds te gek.

scorsese

Goeie film waarin de voorganger van inspecteur Clouseau zijn functie wil innemen. Ondanks dat het plot iets beter is dan de vorige film, blijft het geheel fragmentarisch van aard. Maar veel van de scenes zijn wel leuk uitgewerkt, wat spectaculairder en er valt meer dan genoeg te lachten. Leukste scene was toch wel met de ophaalbrug.

Tarkus

Iets minder geslaagde film uit de reeks.

Maar toch nog voldoende grappige scènes om je er anderhalf uur met te vermaken.