Inspector Clouseau (1968)

Komedie / Misdaad

geregisseerd door Bud Yorkin
met Alan Arkin, Anthony Ainley en David Bauer

Een serie overvallen op Zwitserse banken wordt onderzocht door een inspecteur van Scotland Yard, die woest wordt wanneer de klunzige inspecteur Clouseau zich ermee gaat bemoeien. Ondertussen zorgen de overvallers voor meer chaos door tijdens andere overvallen Clouseau-maskers te dragen.

Stond deze er nog niet op?

FisherKing
Dit is geen Peter Sellers Clouseau.

Nee, maar wel een 'officiële' in de reeks Clouseau-films.

FisherKing
Dat zullen de Peter-Sellers-fans altijd ontkennen

sydney
T.O. schreef:

Nee, maar wel een 'officiële' in de reeks Clouseau-films.

Wat een onzin!

Toch is het zo.

DVD komt er aan!

Zonder Sellers? Zonder Blake? Ik denk dat ik wijselijk de kans aan me voorbij laar gaan...

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Gemiddelde komedie uit de bekende reeks met, in plaats van Sellers, Arkin als Clouseau. Edwards schreef er aan mee. Voor de fans een zeldzaam buitenbeentje dat nergens het niveau van Sellers' Clouseau haalt.

avatar van Betamax
Matige film.
Belegen humor.

Arkin als Clouseau is nog redelijk, verder een grandioze flop!

Alan Arkin is niet eens heel slecht als Clouseau. Deze film is misschien geen hoogvlieger, maar lijkt toch wel met voldoende zorg gemaakt en is al met al best een kijkbeurt waard.