The Return of the Pink Panther (1975)

Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Blake Edwards
met Peter Sellers, Christopher Plummer en Herbert Lom

Het derde deel uit de Pink Panther serie. De 'pink panther' diamant is gestolen van de staat Lugash. De dief laat echter een witte handschoen liggen. Dit doet iedereen geloven dat de Phantom weer aan het werk is. De Phantom is hierover zeer verbaasd en om de verdachtmaking ongedaan te maken reist hij zelf af naar Lugash om de dader te vinden. Op hetzelfde moment gaat inspecteur Clouseau op zoek naar de dader. Hij is ervan overtuigd dat het de Phantom oftewel Sir Charles Lytton is.

avatar van Curriculum
Wederom geweldig!

avatar van alexspyforever
Is weer even geleden dat ik deze heb gezien, maar van alle Pink Panther films is dit mijn favoriet. Ik denk ook de enige die ik echt terug zou opzetten. Het is de enige die ik me ook nog goed voor de geest kan halen. Van de andere Pink Panthers herinner ik me enkel nog flarden.

Dick2008
Er zijn grapjes die zie je ook terug in die andere Pink Panther-films. Er zijn ook grappen, die doet Sellers ook al in The Party. Flauw zijn ze niet maar komen nu wel belegen over. Bij een aantal zoals met Cato, de 2CV en de stofzuiger, daarbij kan ik me wel herinneren dat ik destijds uit mijn stoel schoot van het lachen. Maar het deed me nu weinig en voorspelbaar ook. Verder wel sfeervol gefilmd en met leuke muziek erbij. Zo'n 20 minuten gaan voorbij voordat Sellers als Clouseau in de film komt. Best lange/langdradige film dan ook. Wel al beter dan de vorige twee. 3.0

avatar van Deckard
Blijft lachen

Redelijke film waarin inspecteur Clouseau een diamantenroof probeert op te lossen. Van het plot hoeft de film het zeker niet te hebben. Zeker wel een aantal grappige momenten, maar sommige scenes gaan te lang door (iets dat ook geldt voor de meeste running-gags). Peter Sellers kruipt, na een hiaat van 10 jaar, voor de derde in de huid van zijn meest bekende rol.