• 8.348.275 stemmen

Revenge of the Pink Panther (1978)

Komedie | 98 minuten

Genre: Komedie

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten

Geregisseerd door: Blake Edwards

Met onder meer: Peter Sellers, Herbert Lom en Burt Kwouk

Releasedatum: 7 december 1978

• Google Play Bekijk via Google Play

Plot Revenge of the Pink Panther

"Just when you thought it was safe to go back to the movies..."

De vijfde en laatste uit de serie van de Pink Panther tijdens het leven van Peter Sellers. Het zesde deel is gemaakt na zijn dood met oude fragmenten. Philippe Douvier wil laten zien dat hij nog macht genoeg heeft en besluit inspecteur Clouseau te vermoorden. Nadat bekend is gemaakt dat Clouseau is vermoord, voelt de hoofdinspecteur Dreyfuss zich stukken beter. Hij wordt dan ook vrijgelaten uit het psychiatrisch instituut. Inspecteur Clouseau die in werkelijkheid nog leeft probeert van de situatie gebruik te maken en gaat undercover op zoek naar zijn moordenaar.

imageimageimageimageimageimage

Police Commissioner

Claude Russo

avatar van sydney

sydney

Magere vertoning ten opzichte van vorige Pink Panthers.

avatar van vic

vic

ok hij is minder dan de vorige delen maar het er zitten een paar hele leuke scenes in.

avatar van SaintOfKillers

SaintOfKillers

In vergelijking met de vorige films was deze ronduit vervelend. Niet één geslaagde grap. Jammer.

avatar van YannickJoker

YannickJoker

Hij is minder dan Strikes Again, maar nog altijd stukken leuker dan de eerste. Fantastische films! 4,5*

avatar van sydney

sydney

sydney schreef:

Magere vertoning ten opzichte van vorige Pink Panthers.

Daar blijf ik bij... Echter wel net een voldoende. Dat kan niet gezegd worden van The Trail of the pink panther. De film waarin Clouseau, om begrijpelijke redenen, de halve film niet in beeld is. Deze laatste pink panther had niet gemaakt moeten worden. The Revenge of the pink panther is wat mij betreft het laatste "echte" deel van deze cyclus.

avatar van BOND31

BOND31

Laatste Clouseau-film met Sellers, helaas. Al is het wel de minste van de hele reeks. Ik heb niet 1 keer echt moeten lachen, alleen in de scene tussen Clouseau en Cato. De grappen zijn zeer flauw en ongeinspireerd, net als de regie en de vertolking van Sellers.

Onderhoudend, maar zeker niet van het topniveau van A Shot in the Dark en the Pink Panther Strikes Again. Duidelijk op routine gemaakt, deze aflevering.

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

Je weet niet goed wat je moet aanvangen met deze film. Qua verhaal is het nogal leeg en Douvier is een watje dat niet met de maffia geassocieerd wordt. Dreyfuss is dan weer wel goed en Clouseau met Cato vinden opnieuw de slapstick uit met veel succes. Niet de beste uit de reeks, maar op zich wel een leuke komedie.

avatar van The One Ring

The One Ring

Eens met Film Pegasus. Tegenover de vorige delen erg mager. Zelfs Sellers leek niet al te goed op dreef in deze film en als het al zo ver komt is er iets goed mis. Eigenlijk lijdt deze film zwaar onder zijn eigen flauwheid. Alles is er net iets te dik bovenop gelegd om echt leuk te worden. Het was juist de eenvoud van A Shot in the Dark dat die film voor mij een schot in de roos maakte. Cato is eigenlijk alleen leuk als kort bijrolletje zoals in de vorige delen. Er moet wel gezegd worden dat Lom hier dan wel weer beter is dan in The Pink Panther Strikes Again, maar weer minder dan in ASITD. Wat ik vooral miste was de vernietigingskracht van Clouseau. Gewoonlijk gaat bijna alles waar hij in de buurt kwam kapot door zijn onhandigheid, maar hier gebeurde het maar zelden. En als het gebeurde, ging het of op een te flauwe manier óf de schade was te beperkt. Een aantal leuke grappen, vooral naar het einde toe redden de film van de ondergang, maar van Pink Panther verwacht je nou eenmaal meer.

avatar van thunderball

thunderball

Inderdaad minder dan zijn voorgangers, film komt ook vrij moeilijk opgang.

Sellers is wel weer leuk en de scene op zijn eigen begrafenis zwaaiend naar Dreyfuss is wel weer hilarisch, maar over het algemeen is het toch allemaal net iets minder leuk, tot aan de finale in Hong Kong dan verloopt het stukken vlotter en is het weer lachen geblazen.

EN eh... Dyan Cannon is hier wel heeeel erg lekker zeg!! (minstens een extra ster waard! jammiejammie!)

avatar van Sven Vermant

Sven Vermant

Leuke film, maar wel minder als de andere met Sellers in de hoofdrol (Trail of ....niet meegerekend uiteraard).

Hij krijgt van mij dan ook duidelijk een mindere waardering 3 * (de andere krijgen er van mij minimaal 4 *)

avatar van duysterbos

duysterbos

deze film heeft een wat trage en bijna serieuze binnenkomst, maar toch vind dit bij lange na niet de minste film, maar dat is persoonlijk.

het is vooral wel leuk om te zien dat Kato hier vaker prominent in mee doet.

met name die idiote trip naar Hong Kong maakt deze film vooral aan het eind hardstikke melig, alleen is ie dan vrij plotseling wel ineens afgelopen, dat is dan wel weer jammer.

avatar van Simon Smith

Simon Smith

Wel leuke tagline op de poster, naar analogie met Jaws II.

avatar van tommykonijn

tommykonijn

• 2087 stemmen

Revenge Of The Pink Panther vind ik niet zo een geweldige Film maar toch nog wel Leuk met Goede acteerprestaties en een Goed ingedacht verhaal maar zoals ik al zei : Ik had er veel meer van verwacht.

avatar van Malick

Malick

Helaas kan dit zoveelste vervolg nergens aantippen. Zelfs de laatste legendarische performance van Peter Sellers vond ik teleurstellend. Verhaal ging zoals gewoonlijk nergens over daarvoor ga je ook geen Pink Panther kijken. Je gaat kijken wat voor streken Clouseau dit keer kan uithalen om een zoveelste mediale binnen te halen. Sellers lijkt er geen zin meer in te hebben zelfs de vechtscene met Kato deed me mondhoeken niet omhoog gaan. En sinds wanneer moet een beginscene van een Pink Panther serieus zijn? Trieste verzameling van flauwe grapjes die lang door getrokken worden. Jammer!

avatar van The Last

The Last

Kan inderdaad weinig tippen aan de voorganger. Sellers is weer goed op dreef ja, alleen het verhaal gaat nergens over, en het leidt uiteindelijk ook nergens naartoe. Mede door die domme zijplotjes, die er op de één of ander manier zomaar zijn aangenaaid. Humor ligt ook een niveautje lager, aangezien er meer ruimte wordt gemaakt voor serieuzere ontwikkelingen, ook een domme keuze m.i.

Gelukkig bevat de film genoeg leuke momenten en wederom een geniale Sellers om toch nog af te sluiten met een dikke vette Big Smile.

Wat mij ook tevens opvalt is dat in deze PP en de voorganger (Strikes again...) helemaal geen diamant aan bod komt. En als ik het niet mis heb, zijn het de uizonderingen.

avatar van Zinema

Zinema (crew films)

Een geheel waardige afsluiter van de reeks zat er voor Sellers helaas niet in. De film wordt te veel volgepropt en de magie lijkt een beetje verdwenen. Toch nog een redelijke komedie.

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

Teleurstellende film die de echte humor uit de reeks best wel mist. Waar normaal Clouseau een wandelend drama is dat overal rampen veroorzaakt, zie je dat hier een stuk minder terug. Ik heb maar weinig momenten gevonden waar ik om kan lachen in deze film. Ook de dialogen waren niet zo leuk als in vorige delen. Het werd allemaal zo overdreven in deze film. Denk aan het einde van de film waar ze bij de scene's van die Laurel & Hardy muziek erbij hebben gemonteerd zodat het leuk over moest komen...

Peter Sellers is nog altijd leuk als inspecteur Clouseau, maar dit was niet zijn beste uit de reeks. Uiteraard hebben een aantal momenten met hem wel een glimlach bij me op het gezicht gebracht. Toch krijgt de film een onvoldoende.

avatar van Boenga

Boenga

• 2085 berichten

Er valt nauwelijks wat te lachen, laat staan dat het hilarisch zou worden.

Niet alleen de humor ontbreekt, ook het verhaal op zich stelt niks voor.

Het enige dat de film toch net de helft van de punten laat halen, heet 'Peter Sellers'...

avatar van planet_of_death

planet_of_death

Clouseau blijft enorm grappig, daar ligt het niet aan. Waar het wel aan ligt is het zwakke verhaal en de slechte grappen. Dat zijn we na het zien van de vorige films niet gewend.

avatar van Friac

Friac

Flauwe Pink Pantherfilm: Peter Sellers heeft er duidelijk een pak minder zin in (of speelt zijn rol alleszins minder gedreven), het verhaal is saai zodat ook het tempo eronder lijdt en de grappen zijn nagenoeg altijd van bijzonder laag niveau. Een film waar je af en toe wat grinnikt, in de hoop niet te beginnen knikkebollen.

avatar van ewalk

ewalk

Zwak verhaal en meer van hetzelfde.

avatar van Tristan Scelso

Tristan Scelso

De minste van alle delen maar toch een 3,5

Hij blijft grappig! Jammer van de nieuwe 2 delen die later uitgekomen zijn.

avatar van Simon Smith

Simon Smith

Vind je deze slechter dan die vervolgen die na de dood van Sellers verschenen?

avatar van dominion

dominion

Ik vind dit het leukste deel.

avatar van elayz

elayz

Ik vond dit het minst leuke deel. let wel: Minst LEUKE. was wel leuk. had af en toe wel wat moeite om het verhaal te volgen, maar later rolde ik gewoon weer terug in het verhaal.

Op naar deel 6 om te kijken!

avatar van Movsin

Movsin

Clumsy-Clouseau doet het weer.

Naast een paar grappige toestanden en vooral gezegden, veel smijt- en gooiwerk. Dat is nu éénmaal de Pink-Panther-trend die reeds lang voor deze "Revenge" was gezet.

Zorgeloze ontspanning met toch een onnavolgbare Peter Sellers.

avatar van mister blonde

mister blonde

• 11991 berichten

De eerste 2 zijn geweldig, 3 & 4 zeer aardig. Deze is duidelijk weer een stapje minder. Toch zitten er aardige momenten in en zelfs een paar scènes die eigenlijk niet minder zijn. Blijft een leuke reeks, al vrees ik dat de koek nu wel op is. 3 sterren.

avatar van Dick2008

Dick2008

Ja je moet er nog van houden van die Pink Panther-films, ook al aardig oud. Ik vind dit deel nog best meevallen. Zeker tot de helft valt er nog wel een en ander te lachen, maar gaat daarna wat vervelen. Ik vind die Sellers inmiddels ook maar irritant. De bijrollen zorgen dat het dan toch nog een redelijke film blijft. Veel extreme humor, stunts en vermommingen. Met een redelijke grote rol van Robert Webber (speelde o.a. in Midway) 4.0 /2.0

avatar van RuudC

RuudC

Weer iets te serieus. Het is dat sommige scenes geweldig overdreven zijn en het verhaal wat over de top is, maar de chemie is duidelijk minder. Toch zitten hier een paar fantastische scenes in en werkt de relatie Clouseau vs. Dreyfus weer geweldig. Het hoogtepunt is toch wel het moment wanneer Clouseau na zijn vermeende dood weer thuiskomt en Cato het tot een Chinese hoerentent verbouwd heeft, Godallemachtig, wat heb ik moeten lachen. Het hoofdplot zelf is wat gewoontjes. Sellers heeft z'n momenten, maar het is allemaal wat teveel van het goede. Vooralsnog vind ik dit wel beter dan de eerste twee.

avatar van jono

jono

Revenge of the Pink Panther is de laatste van de vijf Pink Panther-films met Peter Sellers in de hoofdrol. Het verhaal is simpel: de klunzige inspecteur Clouseau wordt in zijn auto opgeblazen. Uiteraard gaat het om een persoonsverwisseling, en de echte Clouseau gaat op zoek naar de daders.

De film is soms grappig (de overspannen hoofdcommissaris Dreyfuss die Clouseau overal ziet opduiken), maar meestal flauw. Daarom vind ik dit het minste deel uit de reeks, als je tenminste het verwaarloosbare Trail of the Pink Panther uit 1982 niet meerekent. 2*

avatar van clubsport

clubsport

Ik kan deze niet vergelijken met de vorige delen behalve de eerste die ik al eerder zag , ik moet zeggen dat ik deze wel redelijk vermakelijk vond al waren veel grappen ook nogal flauw .

Eens kijken of ik de andere delen nog kan zien .

avatar van Dick2008

Dick2008

Dick2008 schreef:

Eerst half uur is leuk maar zwakt dan af maar heeft steeds kleine oplevingen. Laatste half uur is mede dankzij Burt Kwouk (Cato) met te sterke bril ook grappig en die heeft een vrij grote rol. Wordt dan wel een slapstickkomedie. Heeft wat perverse gedeelten zoals de hoerenkast en dat ze op zijn rug gaat zitten.