The Pink Panther Strikes Again (1976)

Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Blake Edwards
met Peter Sellers, Herbert Lom en Burt Kwouk

Hoofdinspecteur Dreyfus is helemaal de kluts kwijt en dreigt de wereld op te blazen als inspecteur Clouseau niet aan hem wordt uitgeleverd. Met ongeveer 22 moordenaars achter zich aan probeert Clouseau Dreyfus op te sporen, om hem terug te kunnen stoppen in het gesticht waaruit hij ontsnapt is.

avatar van Sven Vermant
Ik ben ook fan en vond dit de leukste uit de serie, vooral de fantastische vermomming als tandarts en de pogingen om de slotgracht over te komen zijn super.

5 * dan ook.

Ramon K schreef:
Ik lig nog vaak dubbel van het lachen bij het gestuntel van Sellers. Maar eerlijk is eerlijk: het maakte niet meer zo'n indruk als een aantal jaren geleden. Ik verlaag met een halve ster. Clouseau's geweldige brugoefening (gymnastiek) is voor mij nog steeds 1 van de hoogtepunten.

Always a good warming up,when you're on a case ye knew!

Stay where you aere,I like to handle this aleune.

Huishoudster:that was a very expensive piano:

Clouseau:Not any meure.

Sneakerjeans29
Is deze niet los te koop?

Clouseau tegen Duitse hoteleigenaar:

Do you have a reum?

man: I do not know what a reum is.

Clouseau kijkt in woordenboek: Zimmer!

man: Oh,you meen a room!

Clouseau: that's what I said you idiot!

orbit

avatar van Quentin
Sneakerjeans29 schreef:
Is deze niet los te koop?

Van Leest verkoopt de Pink Pather films ook los. (UK import met NL ondertiteling)

Quentin schreef:

Ik kan hem niet vinden daar.

Quentin schreef:

Ik heb hem gevonden op ebay

avatar van joko16
Hilarische Pink Panther, zeker de meest memorabele.

Dat eerste zie ik ook, dat tweede mag je uitleggen...

avatar van nairobi
Omdat ik ook een komedie in mijn top tien wil hebben, is dit voor mij de ultieme komedie.
De hele serie vind ik btw goed, Peter Sellers is een natural born, niks nep of overacting. Timing is van wereld klasse.

Nounounou, weer op de grond gelegen van het lachen, vooral de eerste helft is leuk. Daarna zakt de film helaas wat in, maar het blijft een topstuk in het genre en waarschijnlijk de beste in de serie.

Mooiste momenten: de ondervraging van het personeel, de hunchback disguise en het oversteken van die gracht om het kasteel! Lol!

avatar van Egoistico
Sellers op z'n best, hij heeft het personage Clouseau, inclusief al zijn maniertjes en het accent, in dit deel volledig ontwikkeld. Wat resulteert in de beste Pink Panther-film met de meeste hilarische situaties. 4.5*

avatar van bawimeko
Als 'actiefilm' matig geslaagd; zodra Sellers uit beeld is is het weer tijd voor een soort van plot en wordt het snel saai. Zodra Sellers ín beeld is is het een hilarische film met pure slapstick, veel flauwigheid en nog meer slappe lach!

bawimeko schreef:
Als 'actiefilm' matig geslaagd

Als science fiction ook.

avatar van Redlop
Zelfs als martial art-film slaat het de plank behoorlijk mis. Het kan zoveel beter.

avatar van hannes64
1 Van de allerbeste komedies van de pink panther-reeks.
Sellers op zijn best .
Humor ....eindeloos.
Mijn #1 komedie.

avatar van frankenstein
Aanstaande woensdag 6 februari komt de film op rtl 7 volgens mijn tv gids.

Groetjes.

Dick2008
Jammer van die ondertiteling aan het begin bij rtl, erg leuke film, lang niet gezien, bij sommige spelers zat ik van waar ken ik die ook alweer van. (o.a. de zwager van On the buses). Soms wel wat voorspelbaar, maar ach jeugdsentiment uit '76.

avatar van Tup&Joep
Leuk om weer eens te zien. Geweldig leuke film met Peter Sellers in zijn beste vorm.

avatar van tommykonijn
Erg geinig Filmpje van The Pink Panther, En dan heb ik het vooral over de Humor en ook werd er door de Film heen Goed geacteerd maar toch is dit niet echt een Film waarbij ik de volle 5* geef maar hij was wel érg Leuk .

Dit blijft geweldig!!! Ongelooflijk hard gelachen. Vooral de scene met de ophaalbrug blijft hilarisch.

avatar van Malick
Door de jaren heen zijn er zoveel Pink Panther films gemaakt dat ik het tijd vond om terug te gaan naar de basis die gelegd werd door Blake Edwards en Peter Sellers. Zijn legendarische rol in deze film is nooit meer geëvenaard. Alhoewel sommige grappen net even te lang werden door getrokken kun je niet ontkennen dat er zeer zeker geinige scènes in zaten zoals de vechtscene met Kato. Eigenlijk wou Sellers niets meer van doen hebben met de Pink Panther reeks maar omdat zijn carrière in een neergaande spiraal zat nam hij toch de rol aan. Wel tegen zijn zin in omdat hij al heel lang ‘’Being There’’ wou maken maar niemand daarvoor kon strikken. Dus door deze film(s) is Sellers legendarisch geworden hoewel ik dit niet het beste werk vind.

The Last
Mijn eerste Pink Panther is meteen de derde uit het reeks. Sellers is natuurlijk briljant als Clouseau en het hele over-the-top verhaaltje is geweldig bedacht, vooral dat machine van Dreyfuss is geniaal absurd. Ik heb een aantal keer flink dubbel gelegen, maar helaas is saaiheid ook niet uitgesloten, om dan weer toe te slaan met een rake 'grap'. Ben nog altijd zeer benieuwd naar de eerste 3 delen (vooral A Shot in the Dark heeft mijn aandacht al een lange tijd), Sellers wekt steeds meer mijn interesse, na Dr. Strangelove en Being There. Morgen is deel 4 aan de beurt. Deze krijgt van mij een verdienstelijke 3,5*.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Misschien wel het sterkste deel uit de reeks is deze komedie. Sellers is zeer goed op dreef als de legendarische Clouseau, lachen verplicht.

aerts007
Sellers op zijn best,zelfs nu nog bangelijk goed!

avatar van Ajax&Litmanen1
Leuke vervolgfilm in de reeks maar in mijn ogen niet zo geniaal als een aantal op Moviemeter beweren. Daarvoor vind ik het plot met Dreyfus echt te overdreven en eigenlijk niet leuk. Zon plot past niet echt bij The PP serie. Dat zijn meestal serieuze verhalen die door Clouseau verknald worden op grappige wijze. Maar een oud hoofdinspecteur die Clouseau dood wil maken door middel van een massavernietigingswapen? Naahh...
Maar goed, gelukkig komt hij niet de hele tijd voor. Clouseau komt weer veel in beeld en dan is het bijna altijd leuk. Peter Sellers is gewoon heel leuk als de inspecteur. Sommige dialogen en momenten zijn echt geniaal. Ook de groep moordenaars op het Oktoberfest in Duitsland die achter hem aan gaan, schitterend!
De film bevat genoeg leuke momenten dat hij vermakelijk genoeg is.

avatar van mcdaktari
Ik heb alle pink panther films zo'n 20 jaar geleden al gezien en deze vind ik toch wel de beste uit de serrie en zeker de scene dat clouseau op bezoek gaat bij Dryfus in die inrichting net voordat hij met ontslag zou gaan, maar na dat bezoekje is dryfus nog gekker dan voorheen dankzij Clouseau
prachtige komedie in mijn ogen.
Peter Sellers beste film vind ik teminste, samen met de Party, die vind ik ook super.

avatar van Boenga
Sellers op z'n allerbest en niet te evenaren.
Geen haar op m'n hoofd dat er aan denkt om ooit naar Steve Martin te kijken.

avatar van Thomas3
De eerste 3 films heb ik na mekaar gezien en deze is voor mij toch de beste, 4 en 5 zal ik niet kopen omdat die minder zijn heb ik gehoord.