The Pink Panther Strikes Again (1976)

Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Blake Edwards
met Peter Sellers, Herbert Lom en Burt Kwouk

Hoofdinspecteur Dreyfus is helemaal de kluts kwijt en dreigt de wereld op te blazen als inspecteur Clouseau niet aan hem wordt uitgeleverd. Met ongeveer 22 moordenaars achter zich aan probeert Clouseau Dreyfus op te sporen, om hem terug te kunnen stoppen in het gesticht waaruit hij ontsnapt is.

Absoluut de beste uit de Pink Panther series. Alleen de vechtscene met Kato al...Hilarisch !

bah.

Weet je zeker dat je deze gezien hebt en niet 1 van de mindere delen?

Deze is inderdaad nog leuker dan deel 1, heb gewoon nog meer dubbel gelegen om de grappen, daarom ook 4 sterren!

sydney
Ja de beste Pink Panther film. Peter Sellers is hierin zeer grappig. Samen met Kato natuurlijk. De ondervraging in de woonkamer van Prof. Fassbender is hilarisch. Ik heb nog nooit zo om een scene moeten lachen.

Heeft iemand Pink Panther Divx films te ruil.
Ik heb veel films te ruil. Mail ff.

Dit valt onder de autheurswet en is daarom niet legaal (zie ook het topic in het forum). Jordy, kappeuter ?

sydney
Vyvre schreef:

Vyv die zijn er ff niet. Waarschijnlijk zijn ze films aan het downloaden. :lol:

avatar van Goodfella
Nogal flauw. Vond deel 1 (iets) beter.

Jeugdsentiment ten top, dat Pink Panther.
Nog steeds kan ik om sommige scènes wel lachen; bijvoorbeeld hoe die professor heel traditioneel met een kwaadaardige lach de kamer verlaat, schitterend!
En Peter Sellers is gewoon de meester in het neerzetten van extravagante figuren .

avatar van jester
Voor de fans, leuke site over The Pink Panther: PinkPanther

Ramon K
Ik lig nog vaak dubbel van het lachen bij het gestuntel van Sellers. Maar eerlijk is eerlijk: het maakte niet meer zo'n indruk als een aantal jaren geleden. Ik verlaag met een halve ster. Clouseau's geweldige brugoefening (gymnastiek) is voor mij nog steeds 1 van de hoogtepunten.

Ik vond zo verschrikkelijk melig en flauw, dat het bij mij al vrij snel niet echt leuk meer was. Om Sellers kon ik wel een paar keer lachen maar verder vond ik er weinig aan... 2*

avatar van Bandit
Niet aan mij besteed. Flauwe humor, ik heb welgeteld één maal gelachen.

Briljante film het mooiste eraan is dat hij steeds leuker word met wat mij betreft als hoogtepunt die scene met dat lachgas. Ik heb een hele avond pijn in me wangen gehad van het lachen

Ramon K
Clouseau: Does your dog bite?
Hotel Clerk: No.

Clouseau wil hond aaien en wordt gebeten.

Clouseau: I thought you said your dog did not bite!

Hotel Clerk: That is not my dog.

Blijft leuk.

Hehe. Leuk in z'n flauwheid. Moet deze toch maar eens herzien. Die 2 zal er wel in een verkeerde bui zijn neergezet.

Dit is de allerallerallerallerallerbeste film van The Pink Panther. Jammer dat je niet hoger kan dan 5,0. ZIEN!

avatar van Purmerend
Hele leuke film, waarin Pink Panther himself weinig te zien is. 4*

3 leukste scene's die ook op mijn da's lachen video staan:

- Ben je lekker aan het karate, gaat de telefoon.
- Een eitje, turnen op de brug met een trap ernaast.
- De scene met die hele lieve hond, zoals alle baasjes zeggen hij is zo lief en doet geen vlieg kwaad.

Veel tempo, korte snelle grappen vliegen je om de oren, Peter Sellers in topvorm als Clouseau. Heeft bovendien de beste titelsequentie van de hele serie. Alleen al het filmpje VOOR de titelsequentie waarin Clouseau op bezoek gaat bij zijn exbaas Dryfus in het gesticht, is genoeg om je ziek te maken van het lachen! En dan moet de eigenlijke film dus nog beginnen! Absoluut de topper van de serie.
Clouseau richt weer veel schade aan, en oefent zijn atletisch vermogen op een turnbrug.....!

avatar van erwku
veruit de leukste van de serie, en een van mijn favoriete comedies,

De trainingsscene van Cato en Clouseau blijft meesterlijk grappig.!!!

avatar van SuperSideSwipe
Leukste film uit de serie. Meer grappige momenten dan in de andere delen. En een legendarische filmfragment met dat knipperend oog wat nog even overblijft. (mensen die hem hebben gezien weten wel welk stuk ik bedoel)

Heel meesterlijk gemaakt allemaal. Sellers is een ware genie op het komische vlak.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Sellers wordt oud en dat zie je er soms aan. Sommige scenes zijn wel legendarisch en heel komisch, maar je hebt de indruk dat in deze film het verhaal wat ondergeschikt is.

Pink Panther en Shot in the dark zijn beter, maar uiteindelijk valt de film nogal mee en is hij ook een aanrader voor de liefhebbers van komedies.

Nomak
Zo een films maken ze niet meer. Te grappig.

4 sterren

avatar van The One Ring
Wederom een erg leuke Pink Panther film. Op de een of andere manier kan ik er geen genoeg van krijgen om Cluosseau de omgeving te zien slopen en overal in te vallen waar in te vallen valt. Niemand kan dat zo goed als Peter Sellers.

Het plot vond ik verder wel iets minder dan in de vorige delen. Het werd een beetje science-fiction en dat vind ik er niet zo bij passen. Daarbij speelde Herbert Lom ditmaal iets teveel over de top. Erg jammer, wat verder valt er weer veel te lachen. Niet zo sterk als A Shot in the Dark (tot nu toe mijn favoriet), maar zeker 3,5 sterren waard.

The One Ring schreef:
Niet zo sterk als A Shot in the Dark .

Ik vond deze juist stukken beter. Maar ja, smaken verschillen natuurlijk . Vooral als Clouseau het kasteel in probeert te komen via de ophaalbrug.

avatar van Dennis Evahi
Humor ten top en wederom dankzij Peter Sellers!!! Ik heb mij kapot gelachen om die tandarts-scène en met dat lachgas.....behoort tot mijn lievelingsfilms.

Een absolute *****-sterren film.

avatar van thunderball
De allerbeste uit de hele reeks! De anderen zijn ook allemaal op hun manier grappig en magnifiek, maar dit is voor mij DE knaller uit de serie!!!

Alles wat Edwards en Sellers bij de vorige delen hebben uit geprobeerd wordt nu ten volle benut en uitgebuit.

Subtiel is niet bepaald het juiste woord, de vernielgrappen volgen elkaar in hoog tempo op en de buikpijn vh lachen is onafwendbaar!

Een leuke cameo van Omar Sharrif en Lesley Ann Down ziet er schitterend uit (wat is er eigenlijk van haar geworden, sinds de jaren 80 nooit meer wat van gehoord!).

En de tandarts/lachgas scene werkt wel zo aanstekelijk dat ik iedere keer zelf ook keihard zit te lachen. Dit is mijn humor!

Kan niet anders dan 5 sterren!

orbit
Zeker weten de beste uit de reeks! Deze is zo verschrikkelijk overthetop dat het qua absurditeit nieuwe hoogtes bereikt. Misschien is a shot in the dark wel de meest perfecte Clouseau, maar deze doen mijn lachspieren toch meer verrekken. Die tandarts-scène

robertus65
Ik ben een fan van Pink Panther films, met Peter Sellers, maar deze vond ik toch een van de minste.
De film verzande in de 2de helft in een soort sf/fantasy film. De film leek meer op een slechte James Bond parodie, dan op een leuke komedie. Dreyfuss die met laserkanontjes de wereld verovert en dingen onzichtbaar maakt. Beetje kinderachtig allemaal, niet mijn humor.