Groundhog Day (1993)

Komedie / Fantasy

geregisseerd door Harold Ramis
met Bill Murray, Andie MacDowell en Chris Elliott

Phil Connors is een chagrijnige weerman die naar Punxsutawney wordt gestuurd om daar het jaarlijkse 'Groundhog Day' te verslaan. Hij raakt daar ingesneeuwd en tot zijn grote verrassing wordt hij de volgende dag wakker en is het weer dezelfde dag. Hij begint hier eerst flink misbruik van te maken, door o.a. zijn collega Rita (MacDowell) te versieren, maar uiteindelijk moet hij toch een oplossing gaan zoeken als hij niet tot in de eeuwigheid dezelfde dag wil beleven.

Had in eerste instantie niet zoveel verwachtingen van deze film maar ben uiteindelijk toch zeer positief verrast. Heel erg van genoten!

It's groundhog day!!

avatar van GrafGantz
scorsese schreef:
It's groundhog day!!

De DVD ligt al klaar hier. Het laatste nieuws uit de VS is trouwens dat het nog wel even door blijft winteren.

Shit. In ieder geval veel plezier met de film, maar dat komt vast goed.

kappeuter (moderator)
Vijfentwintig jaar Groundhog Day - vpro cinema - VPRO
Groundhog Day werd 25 jaar geleden wereldberoemd dankzij de gelijknamige speelfilm. Het lustrum is aanleiding voor VPRO Cinema om de jaarlijkse viering van het Amerikaanse volksfeest bij te wonen in Punxsutawney, het plaatsje waar de film zich afspeelt.

avatar van Capablanca
Origineel verhaal, Bill Murray op zijn best.

avatar van Psycho-M
Wat blijf ik deze film geweldig vinden.
Uiteraard wordt hij gedragen door Bill Murray en zijn "droge" manier van acteren in deze film, maar ook de diverse bijrolletjes leveren hun bijdrage om van deze komedie echt een leuke film te maken.
Gisteren was hij weer op tv en ik heb hem weer gekeken, ik kon het niet laten.

avatar van Shadowed
Best lollig.

Murray vind ik een heerlijke acteur. Ik weet niet hoe hij dat doet, maar hij heeft een uitstraling waar ik eigenlijk automatisch erg melig van word. Daarom heb ik deze redelijk bekende film met hem maar eens bekeken, en hij is me redelijk bevallen.

Alhoewel ik meerdere van deze ideeën zag, kwam deze voor die tijd volgensmij wel origineel aan. En daarom begrijp ik dus ook soms wel de hoge scores, maar of ik dit nou zo'n topper vond, nee.

Soms wel moeten lachen, en het is bij vlagen ook lief en het acteerwerk is best sterk. Ben alleen niet dol op MacDowell, kon ik ook niet aanzien bij Four Weddings and a Funeral en dit bracht niet heel veel verandering.

Kort samengevat, lief verhaal, leuke wegkijker.