Mijn Series +

Police Squad! - Seizoen 1 (1982)

Komedie / Misdaad

ontwikkeld door Jim Abrahams, David Zucker en Jerry Zucker
met Leslie Nielsen, Alan North en Rex Hamilton

Frank Drebin is een politieagent van de oude stempel. Hij is werkzaam bij Police Squad, een onderdeel van de politie belast met allerlei lastige zaken. Samen met zijn baas Ed Hocken en collega Norberg probeert hij een reeks misdrijven op te lossen op zijn eigen manier. Hij krijgt hierbij onder andere hulp van zijn informant Johnny the Snitch en de wetenschapper van de afdeling Ted Olson. Op geheel eigen wijze proberen de mannen van Police Squad de misdaad te bestrijden en dit gaat nog wel eens fout en vallen er onschuldige slachtoffers.

1. A Substantial Gift (The Broken Promise)
  2. Ring of Fear (A Dangerous Assignment)
  3. The Butler Did It (A Bird in the Hand)
  4. Revenge and Remorse (The Guilty Alibi)
  5. Rendezvous at Big Gulch (Terror in the Neighborhood)
  6. Testimony of Evil (Dead Men Don't Laugh)
avatar van The Oceanic Six
- Cigarette?
- Yes, I know.

Met deze Police Squad! televisieserie als voorloper begon het allemaal voor de latere Naked Gun films, een reeks waar ik dol op ben en waarin Leslie Nielsen schittert als de hilarische Frank Drebin. Deze Police Squad! haalt nog niet het niveau van vooral de eerste film doordat ze soms nog wat lijken te twijfelen of ze een scène doortrekken naar het compleet absurde of niet (wat de films dus wel deden), maar is toch wel erg amusant met de vele woordgrappen, achtergrondsituaties, running gags en natuurlijk de rare fratsen van Nielsen. Jammer dat er maar 6 afleveringen zijn gemaakt, dit smaakte wel naar meer.

avatar van Esteban
Ik kom zowaar uit de lucht gevallen! Nooit geweten dat er een serie aan vooraf ging. Zonder deze toevoeging / post zou dat nog lang zo gebleven zijn. Onrechtstreeks bedankt dus. Hier wil ik wel eens naar op zoek.

avatar van The Oceanic Six
Esteban schreef:

Daarom is een site als deze erg fijn ja. Haal er ook vaak tips uit. Was leuk geweest als er wat meer berichten van iedereen bij de series kwamen

Op bol.com staat 'ie al voor 8 Euro.

avatar van judgepaddy
De Special Guest Stars die allemaal in de intro al het loodje leggen Police Squad! - All the Guest Stars - YouTube