• 8.666.214 stemmen

Naked Gun 33 1/3: The Final Insult (1994)

Komedie | 83 minuten

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Naked Gun 33 1/3: The Final Insult

"Mostly All New Jokes."

Frank Drebin wordt uit zijn pensioen gehaald om undercover te gaan in een gevangenis. Daar moet hij uitzoeken wat de terrorist Rocco gepland heeft voor wanneer hij ontsnapt. Frank's vrouw Jane wil ondertussen graag een baby, wat Frank's problemen vergroot. Een grote hoeveelheid sterren worden tijdens de Oscar-uitreiking door Frank vernederd terwijl hij Rocco probeert te pakken.

avatar van ambrosini

ambrosini

LESLIE.. the naked gun series.. wat een film.. fantastisch..

Deel 1 4 sterren

Deel 2 4 sterren

Deel 3 4,5 sterren, niet iets beter dan de vorige delen.

avatar van Vinokourov

Vinokourov

Ik blijf die incompetente Frank Drebin maar met zijn practical jokes een suf gebeuren. De openingsscene met al die rollende kinderwagens van de trappen (referentie The Untouchables) was nog het gaafst, maar echt spektakel blijft daarna uit. En dan moet je het doen met allerlei kolderieke en flauwe situaties...

avatar van bart007bond

bart007bond

Met de ongelofelijk lekkere AnnaNicole .

Rip

avatar van starbright boy

starbright boy (moderator films)

• 20830 berichten

Vinokourov schreef:

Die het weer van Bronenosets Potyomkin (1925) heeft.

avatar van shrink

shrink

• 2084 stemmen

Ook een heerlijke film, maar de rek is er nu wel uit in dit vervolg. Minste van de drie, maar desondanks nog steeds erg leuk.

avatar van Mescaline

Mescaline

Nog steeds leuk maar duidelijk mag zijn dat het onderste inmiddels al uit de kan was gehaald. Deel 1 blijft onovertroffen en zit vol met leuke ideeën en grappen en ook deel 2 heeft nog erg leuke scenes.
Deel 3 is zeker niet slecht maar wat mij betreft wel de minste van de 3, nog steeds leuke scenes te vinden maar het tempo is er inmiddels wel een beetje uit en de film valt soms in herhaling.
Anne Nicole Smith is trouwens wel een leuke toevoeging! Nooit geweten dat ze een penis had!

3 sterren kan ik hier nog steeds makkelijk aan kwijt.

avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

- You haven't shot anybody in six months.

- That's true. Funny how you miss the little things.

Met deze Final Insult kom ik alweer bij het einde van de reeks aan, die ik weer eens met plezier opnieuw heb bekeken. Leslie Nielsen laat ieder geval een legendarisch grappig personage aan de wereld achter. Wel is dit de minste van de reeks, omdat de subtiliteit van de grappen een beetje verdwenen is. Minder hilarische dialogen, minder bizar gestuntel, maar wel meer actie en spektakel. Had van mij niet gehoeven, ik kijk dit vooral voor de extreem droge humor. Maar alsnog kijkt dit gewoon erg lekker weg. De scènes in de gevangenis en bij de prijsuitreiking steken er wel bovenuit. Gewoon voldoende.

3* (was 3,5*)

avatar van DjFrankie

DjFrankie

Ik blijf genieten van deze flauwe humor

avatar van mister blonde

mister blonde

Verrassend leuk dit derde deel. Erg gelachen.

avatar van mjk87

mjk87

Mwoh. Veel grappen zie je wel, maar werken simpelweg niet. De timing is niet goed en de regie is daar debet aan denk ik, maar ook zijn de grappen lang niet altijd even leuk. Het eerste deel was met regie van Zucker en zijn Airplane! en Scary Movie 3 vond ik beide enorm sterk met eenzelfde soort humor, in deze Naked Gun 33 1/3 probeert men dat wel maar haalt het nergens. Zelfs Nielsen weet het niet altijd te redden. Gelukkig duurt de film maar 83 minuten dus echte kans op verveling is er ook niet, maar daarmee is het meeste ook wel gezegd. 2,5*.

avatar van Fisico

Fisico (moderator films)

Vond ik toch de mindere dan de eerste twee Naked guns. Het concept blijft natuurlijk overeind en Leslie Nielsen blijft goed in zijn rol zitten, maar ik vond dat er iets meer dode momenten inzaten. Misschien wat subtieler hier en daar, maar de absurditeit ontbrak wat af en toe. Al werd dat tijdens de Oscars wel wat rechtgezet.

Ook de scène In de spermabank was leuk, maar viel te veel in herhaling. Het was ook niet evident om uit te leggen aan mijn kinderen waarom dit zo fun was. Flauw, maar vermakelijk. Zo kan je deze reeks het best omschrijven. Misschien moet ik Spyhard ook nog maar eens bekijken!

avatar van filmfan0511

filmfan0511

Ook dit derde en laatste deel uit de Naked Gun reeks is vrij vermakelijk, en vliegt in ieder geval voorbij. Achteraf gezien vind ik alle drie de delen toch min of meer rond hetzelfde niveau zitten; de twee vervolgen hoeven niet per se onder te doen voor de 1ste film. Oké, in dit derde deel is alle subtiliteit wel uit het raam gegooid, maar het is nu niet zo dat de eerste twee films subtiele humor bevatten. Oh, er zitten wel wat leuke woordgrapjes in hoor, maar uiteindelijk is dit gewoon slapstick humor, dat hoeft niet ontkend te worden. Maar het werkt in ieder geval zeker en vast. En daar is eigenlijk maar 1 reden voor: de geweldige Leslie Nielsen. Ik blijf erbij dat deze films al lang vergeten waren als Nielsen niet gecast was als Debrin. Hij zet een enorm leuke en hilarische rol neer, en hij draagt de film volledig. Het is grappig in feite dat Nielsen in het begin van zijn carrière vooral bekend stond als drama-acteur, want hij zet toch maar even één van de grappigste komedie-rollen allertijden neer. Het is jammer dat hij niet gesteund wordt door een sterker of slimmer geschreven script.

Leuke trilogie om gezien te hebben. Wederom 3* voor deze afsluiter.

avatar van FlorisV

FlorisV

I like my sex the way I play basketball, one on one with as little dribbling as possible. - Frank Drebin.

De koek was duidelijk op aan het raken en de titel laat al doorschijnen dat het mooi geweest was met de stuntelende avonturen van Frank Drebin. Leslie Nielsen is top als altijd. Zijn stem alleen al...zalig en ook mede door de muziek met een dikke knipoog naar oude film noirs en hard boiled detectives. Zijn mimiek blijft ook klasse. Priscilla (toen nog net geen 50) is nog steeds adembenemend en geknipt voor komische scenes maar de grapjes tussen haar en Drebin zijn al wat minder.

Voormalige American Football ster O.J. Simpson geeft weer zijn Lulletje Rozenwater act ten beste, die ik overigens prima vind passen in de film. Slechts een jaar later was O.J. al met de auto op de vlucht voor de politie (te zien op TV toen), uitmondend in een rampzalig verlopen proces waarin hij vrijgesproken werd voor de moord op zijn vrouw, door (opzettelijk?) geklungel van de LAPD met de bewijslast. Kan me nog herinneren dat er alsmaar racisme! werd geroepen, tsja, black privilege he om die racisme kaart tot vermoeiens toe te trekken en men trapt er nog steeds in ook. Het verdere verloop van O.J.'s leven verzin je gewoon niet. Er kwam nog een civiele zaak waarbij hij tientallen miljoenen op moest hoesten die hij nog steeds niet afbetaald heeft, maar hij is naar een andere staat verhuist om die dans te ontspringen. Hij draaide in 2007 voor iets anders de bak in, gewapende overval (bestaat er een andere soort?) en kidnapping en hij mocht na 10 jaar vrijuit (voorwaardelijk, na 4 jaar volledig).

Anna Nicole Smith krijgt weinig meer te doen dan met haar imposante voorgevel zo'n beetje 1/3 van het scherm in te nemen. Die heeft genoeg oppervlak voor meerdere bungalowparken in de heuvels, met uitzicht op het strand. Leuk, maar in haar rol had iets meer mogen zitten dan alleen hout voor de deur.

Het verhaal slaat dit keer echt helemaal nergens op. In de eerste twee films was er nog iets van een plot.

Ook worden nog wat grapjes gerecycled, zoals "cigarette?" - "Yes, I know" of "miljoenen jaren geleden...".

Een enkele korte verwijzing naar Thelma en Louise. Een quote die niet iedereen zal snappen is “You like me. You really, really like me.” Dit staat bij de Oscars bekend als het meest tenenkrommende bedankje ooit, van Sally Field in 1985. Interessant genoeg heeft ze dat nooit gezegd, de echte quote is

“I can’t deny the fact that you like me. Right now, you like me.”

Blijkbaar waren er journalisten die een flinke hekel aan Sally hadden want dit is toch wel een hardnekkig verhaal gebleven en geeft een totaal ander beeld. Mandela effect?

Dan nog een korte verwijzing naar Beavis & Butthead na die kernexplosie. Qua timing en uitvoering zijn veel grappen net niet strak genoeg, deze is een voorbeeld daarvan.

Met alle kritiek wil ik niet zeggen dat dit een slechte film is en ik heb zeker meerdere keren hardop gelachen maar de lat was erg hoog gelegd door de eerste twee en dit voelt meer als een bak overgebleven kliekjes. Het momentum is weg, je zit langer te wachten tot de volgende grap.