Interstate 60: Episodes of the Road (2002)

Canada / Verenigde Staten
Roadmovie / Komedie

geregisseerd door Bob Gale
met Gary Oldman, Chris Cooper en James Marsden

Neal Oliver (James Marsden) is een jonge tekenaar, wiens vader liever ziet dat hij in Oxford gaat studeren. Hij wordt in een bizar en onverwacht avontuur gestort wanneer hij de sadistische half-gnoom O.W. Grant (Gary Oldman) ontmoet. Deze biedt Neal aan een wens te vervullen en de dromer Neal gaat keihard voor de bijl. Hij wenst antwoorden op al zijn vragen! O.W. Grant stuurt hem op pad over de niet bestaande Interstate 60 naar het niet bestaande Danver. Onderweg hoopt hij dat de billboards hem naar de vrouw van zijn dromen leiden maar of zijn wens hier echt in vervulling gaat...

avatar van nightbreed
Leuk filmpje die helaas erg zwak begint maar steeds leuker en interessanter wordt.
Pijnlijk is te zien hoe Michael J. Fox is afgetakeld en in feite niet meer kan acteren, op de hoes staat zijn naam alsof hij 1 van de hoofdrolspelers is, de waarheid is dat hij nog geen minuutje te zien is.
Ook staat Kurt Russel op de hoes alsof hij een hoofdrol heeft, helaas is hij maar 2 a 3 minuten te zien.
Gary Oldman vond ik in deze film niet al te best acteren in vergelijking met andere films die ik van hem ken.
James Mardsen mag er dan misschien sympathiek uitzien maar acteren kan hij niet echt.
Ondanks de minpuntjes vond ik deze film de moeite waard om een keer gezien te hebben.

Cijfer: 3,5

avatar van Betamax
Lekker weer een film met een origineel verhaal.
Zatten wat zwakke stukken in maar toch 3*

avatar van soom
Beetje van dit en beetje van dat, beetje van zus en beetje van zo. Nah. James Marsden is leuk, de bijrollen (of moet ik zeggen: Cameo's?) roepen een zekere glimlach op, maar voor de rest valt Interstate 60 in het niet bij betere roadmovies zoals Elizabethtown, About Schmidt en nog wel meer. 2,5*, krappe voldoende.

avatar van newG
bah, wat was deze film maar matig grappig...
zo een no-budget big fish-Forrest Gump wanna be

onozele verhaaltjes met de meest stomme moraaltjes die je kan verzinnen...

2.5* en dan voel ik mezelf nog vrijgevig...

avatar van Pantoffel
Fijn filmpje, ik was niet echt van plan hem uit te kijken.
Maar eenmaal hij op weg was wou ik toch weten hoe het verder ging en wie hij nog zou tegenkomen.

avatar van xenne
aangenaam filmpje, iets te moraliserend om echt hoge score te krijgen.

avatar van gizzegiz
Verrassende film, die toch wel een beetje laat nadenken...

avatar van Ravenstein
Deze film was een waar plezier om te zien. Gedurende gans de speelduur zat ik met een glimlach op m'n gezicht. En meer moet dat soms voor mij niet zijn.
Ik geef Interstate 60 met plezier een 4!

Steve-a
Geweldig goede orginele film met een geweldige goede cast.

avatar van metalfreack
Vind het ook een geweldige film, ben het volledig met steve-a mee eens, mischien was hij wel geen 5 waard maar dan wel een 4,5 maar hij heeft die 5 van me gekregen omdat de film me zo goed gehumeurd maakt.

The Scorcher
Waarschijnlijk één van beste TV-films die ik al gezien heb!

Verrassend goed!

avatar van JDSsmetje
Het grootste voordeel dat Interstate 60 biedt is dat er zoveel meer in zit dan sf en de film komt geloofwaardig over. Het is een Coming-of-Age en Roadmovie omringt door Science Fiction en humor. Het kent een topcast en deze worden omgezet in goede acteerprestaties. Wel net iets te weinig uitgewerkt maar blijft een luchtig tussendoortje.

avatar van narva77
The Scorcher schreef:
Waarschijnlijk één van beste TV-films die ik al gezien heb!

Verrassend goed!

Het is géén TV-film!

Inderdaad, verrassend leuke film

avatar van Near_Dark
Regisseur Bob is de bedenker en scenarioschrijver van de "Back to the Future"-Trilogie die werd geregisseerd door Robert Zemeckis. Door iedereen gekend als de maker van "Forrest Gump (1994)", althans dat hoop ik...?

Dit was een plezant filmpje !

Wat begint als een middelmatig en onnozel verhaaltje ontpopt zich gaandeweg tot een aardige 'coming-of-age' film met een positieve boodschap.

Ik geef toe dat hij regelmatig wat geforceerd overkomt, maar dit kon niet verhinderen dat ik hem als geheel erg aangenaam vond. Je kan dit het best beschouwen als een modern sprookje dat een verhaaltje brengt over het leven en hoe dat beïnvloed wordt door elke beslissing die je neemt, goed of slecht...

Hij is overduidelijk gericht op een tienerpubliek,
maar ook deze overjaarse puber hield er een goed gevoel aan over

7/10.
Een leuke Feelgood-Movie die je even de tijd moet geven om er 'in' te komen.

avatar van Boenga
Een prettige bedoening, een leuk en vrij origineel verhaal, bij momenten mooie landschappen... ik vond het een aangename filmavond; alleen: die James Marsden is niet alleen een 2de(3de ?)rangs-acteur, hij is na Richard Gere in First Knight de ergerlijkste miscast die ik ooit zag. Dè man voor een highschoolfilm voor 16-jarige meisjes; maar hier...
Dat, en wat meer diepgang in het verhaal - enkele van de dialogen zijn van een bedenkelijk niveau.
Ik heb me geen seconde verveeld, en de intro met Michael J. Fox was een zeer leuke opener. Er zat echter véél meer in...

avatar van Captain Pervert
Ik moet nog regelmatig aan deze film denken. Ik weet niet waarom, het is gewoon best een bijzondere film. Een soort Alice in Wonderland-verhaal maar dan (eindelijk) eens met een kerel in de hoofdrol.

Films die beklijven knikker ik altijd omhoog, daarom van 3,5 naar 4 sterren.

avatar van Leo1954
Grappig.

Gezien de score hier en op imdb had ik er duidelijk te veel van voorgesteld. Had hem misschien nog leuk gevonden als ik hem in de jaren '80 had gekeken. Het kwam op mij nogal oubollig over.

avatar van ptjorr
Speciaal filmpje wel met leuke elementen. Grappige bijrollen van oldman en cooper (de reden waarom ik deze aanzette), vooral cooper's rol vond ik zeer geslaagd.

avatar van Elineloves
"Some people just don't know what to wish for. Ugh."

Oh my, een jonge James Marsden. Of nee, een jongere Gary Oldman. Ik moest even twee keer kijken voordat ik door had dat hij het was.
Hoewel het best aardig begon dacht ik wel: 'Niet weer een verhaal over iemand die per se in de voetsporen van zijn dwingende vader moet treden, dat niet wil en zich vervolgens daar tegen gaat verzetten'.Maar gelukkig bleek dit niet het geval.

Het was leuk om te zien waar Neal allemaal tegenaan liep en in welke bizarre situaties hij terecht kwam. Marsden speelt zijn rol geloofwaardig, hij maakt Neal likeable. Het was ook totaal geen straf om twee uur naar hem te kijken.

De reis die hij af legt op zoek naar zijn 'levenswens/doel' is leuk om te volgen. Het is een avontuur vol fantasie, iets waar ik normaal gesproken vrij huiverig voor ben. Ik ben totaal geen fantasy chick, maar dit was heerlijk om naar te kijken. Dat komt grotendeels ook door de perfecte cast en de geinige cameo's. De film heeft meer 'lagen' dan je op voorhand zou denken. Leuk!

Wat was dit een onverwacht goede film zeg! Er is vast genoeg op aan te merken, maar hij kijkt zo lekker weg. Heerlijke feel good road movie.

avatar van Lord Flashheart
Blijkbaar een wat vergeten film.

Het roadmovie genre had vooral in de jaren rond de millenniumwisseling een stevige opleving. Denk aan titels als Fear and Loathing in Las Vegas (1998) of The Straight Story (1999) en meer tiener/student georiënteerde titels als Road Trip (2000), Harold & Kumar Go to White Castle (2004) of EuroTrip (2004). Interstate 60 valt hier een beetje tussenin, maar is gezien het lage aantal stemmen en de weinige reacties in de vergetelheid geraakt. Onterecht als je het mij vraagt.

Op eerste gezicht lijkt de film de kant van bv. een Harold & Kumar uit te gaan. Wederom een student op zoek naar liefde en zingeving. Laat de doldwaze avonturen maar komen denk je dan. Al snel blijkt Interstate 60 echter een vreemde eend in de bijt. De sfeer is vervreemdend, soms bijna surrealistisch. De gnoom - een geweldige rol van Gary Oldman - gaat van grappig tot gestoord en bijna griezelig. Echt uit de band vliegt de film nergens en dat is ook het enige punt van kritiek: alles gaat wel erg makkelijk voor ons rijkeluis zoontje.

Toch zijn de avonturen die hij en zijn reisgenoten onderweg beleven meer dan de moeite waard. Eigenlijk zijn het stuk voor stuk aan elkaar geplakte episodes van bv. series als The Outer Limits, The Twilight Zone of zelfs Eerie Indiana. Wie vroeger van dat soort zwarte komedie/horror/fantasy series hield kan hier zeker van genieten. Sommige verhalen bieden ook leuke maatschappijkriek, zoals de Euphoria drugsstad of het Museum of Art Fraud.

Helaas zijn niet alle avonturen even interessant en voelt het einde iets te gemakzuchtig. Niettemin is deze film zeker een aanrader. Krappe 4****