Knockin' On Heaven's Door (1997)

Duitsland
Actie / Misdaad

geregisseerd door Thomas Jahn
met Til Schweiger, Jan Josef Liefers en Thierry van Werveke

Martin (Schweiger) en Rudi (Liefers) zijn zo goed als dood. De eerste heeft een joekel van een tumor in zijn hersenpan, terwijl de tweede een terminale vorm van botkanker heeft. Omdat Rudi nog nooit de zee heeft gezien, neemt Martin hem in een gestolen Mercedes mee op sleeptouw. Met de twee criminele eigenaars en de politie in hun nek raast het doodzieke duo richting zee.

Dit schijnt een prima film te zijn, zal eens kijken of ze hem hebben in de videotheek...

Remake van de film uit 1994?

Mooie titel, is er ook een soundtrack van "Guns'n Roses"

avatar van narva77
Grappige over-the-top actie/drama (buddy-film). Ik had me bijna laten misleiden door de Engelse titel, maar ik vond het een prima Duitse film, met ook rollen voor Huub Stapel en Rutger Hauer!
Moritz Bleibtreu speelde ook weer prima. 3,5*

Vond hem ook erg vermakelijk. De vergelijkingen die er met Tarantino zijn getrokken zijn d'r wel, maar die zijn te verwaarlozen. De regisseur van deze film heeft zijn uiterste best gedaan om toch een heel eigen sfeertje aan de film te creëren. Het is met name in het begin een komische road-movie, maar naarmate de film vordert wordt hij toch wel iets serieuzer, maar de (vaak) leuke grappen blijven wel terugkomen.
Vermakelijk, grappig en bij tijd en wijle ontroerend... 4*

Jammer dat hij bij de twee confrontaties met de politie iets te absurd/over-the-top wordt. Die twee momenten daargelaten is het een heel aardige film! Zeker de moeite waard voor de mensen die denken dat Duisters niet grappig kunnen zijn en voor fans van films als "Lock, Stock..." dikke 3.5*

avatar van BoordAppel
Beetje wisselvallige film. Het ene moment erg grappig, het andere moment te flauw voor woorden. Gelukkig hebben die eerste momenten de overhand. Speelt wel heel erg leentjebuur bij andere films. Wel grappig dat Rutger Hauer nog even langs komt.

Van IMDb:
There is a short film sequence after the credits.
It shows Bernd Eichinger
being searched by a Policemen. He carries some of the money
that was sent to different people by mail in the film.

Jammer dat zelfs de publieke omroepen films afkappen. Het zou verboden moeten worden.

Mooie film. Hiervan heb ik genoten, en vond ik ebst wel grappig ook.

geweldige film, het leuke is dat ze ook op ons eiland Texel hebben lopen filmen.
Die Deutsche Krankenwagen heb een paar dagen over het eiland gereden en niemand wist waarom.
Leuk om later dit in de film terug te zien.

MFEO
Til Schweiger is TOP!

avatar van Ramon K

Echt niet. Dit is een vreselijke rip off van het gehele nouveau violence gebeuren in de jaren 90. Het werkt totaal niet. Slechte grappen die je van mijlenver ziet aankomen, gekunstelde situaties en typetjes en een suf script. 1,0* voor een jonge Schweiger die het aardig doet en voor de cameo van Hauer.

avatar van Captn Kaos
Vond deze film eigenlijk best leuk. Lekker over de top.
Mooie appearance van Hauer en Stapel. Zij en Van Werveke geven de film toch een leuk Nederlands tintje.
Bleibtreu als "allochtoon" = geweldig!
Ben alleen geen fan van Schweiger. Die man kan écht niks en vindt zichzelf nogal heel wat!

avatar van brabusRUS
Deze film staat in de top250 op plaats 13 met 276k votes op de Russische site Kinopoisk.ru

Is ie echt zo goed?

avatar van Capablanca
Film met een dikke knipoog naar QT, inclusief kofferbakscene. Redelijk vermakelijk, mede door de deels Nederlandse invulling.

avatar van perceived
Verassend goed!

Gek genoeg nog nooit eerder gezien. Kende enkel de titel en heb altijd gedacht dat het één of andere onbenullige Amerikaanse film was.

Leuk geschoten. Een beetje vanalles wat qua genres, naast Actie en Misdaad zit er ook aardig wat Comedy en Drama in. Het feit dat beide hoofdperonen terminaal zijn is nogal gedurfd. Het werkt in dit geval lekker samen. De regisseur heeft overigens ook goed naar Tarantino gekeken.

Prima acteerwerk. Verrassend dat Huub Stapel en Rutger Hauer ook een rol(letje) spelen. De film speelt zich zelfs een stukje in Nederland af. Duits toppertje! 7.5/10*

avatar van Quentin
Geen idee waar die 8 op IMDB vandaan komt, aardig niemendalletje met leuk spel maar verre van origineel. Dit verhaal hebben we al zo vaak gezien. 2,75*

Aardige film over twee mannen die gelijktijdig het nieuws krijgen dat ze nog maar een paar dagen te leven hebben. Een leuk verhaaltje met een vlot tempo en redelijk korte speelduur. Hier en daar wel grappig. Wellicht wat eenzijdige, maar toch vermakelijke personages. Verder nog een prima Nederlansde inbreng in de vorm van Huub Stapel en Rutger Hauer.