• 8.487.325 stemmen

Met onder meer: Takeshi Kaneshiro

Oorspronkelijke taal: Mandarijn

Releasedatum: 6 augustus 2009

Plot Chi Bi

"The future will be decided."

In het begin van de derde eeuw wordt het land van Wu binnengedrongen door de militaire leider Cao Cao en zijn soldaten. De leider van het land Wu, Sun Quan, vraagt om hulp bij zijn grote rivaal: de militaire leider Liu Bei. Ondanks dat Sun Quan nu tegenstand kan bieden met zowel zijn leger als het leger van Liu Bei zijn ze nog steeds in de minderheid en lijken ze kansloos. Alhoewel, een strategist van Sun Quan's leger lijkt de oplossing te hebben gevonden. Hij beweert dat Cao Cao's leger geen tegenstand kan bieden over het water en dit geeft Sun Quan's leger toch een kans als ze deze zwakke plek goed weten uit te buiten.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van Antinous

Antinous

Veel te lange film en geen flikker aan!

avatar van Ziegler

Ziegler

ExXxtreme schreef:

De regiseur denkt duidelijk dat de kijker compleet debiel is.

avatar van ILDIB

ILDIB

tsja in potentie mooi maar teveel vage shots die vast goede recensies krijgen in China maar gewoon de boel vertragen. Ook de veldslagen waren soms te lang of onduidelijk te volgen. goed maar geen topper

avatar van Lovelyboy

Lovelyboy

Red Cliff, om de een of andere reden trok de film me al niet ondanks de behoorlijke cijfers en commentaren, en uiteindelijk kon de film me dan ook niet bekoren.

Als visueel spektakel slaagt de film in zekere zin. De film ademt een zekere stijl uit en vooral de oorlogs- en vechtsscenes zien er erg spectaculair en gelikt uit. Maar daar is dan ook het meeste mee gezegd. Behalve de lange speelduur, spreken me de karakters nog het verhaal aan, en lijken de vele acteurs nog al op elkaar wat ook niet mee werkt. Daarnaast gebeuren er wat kleine dingen die niet heel geloofwaardig overkomen zoals iemand die door een stel speren heen breekt alsof het lucifers zijn om vervolgens een stel paarden als dominostenen om te duwen. Het feit dat iemand een pijl met de hand blijkbaar iemand verder in het lijf drukt, dan met een boog, is ook nog al sterk. En zo zijn er meerdere van dat soort dingetjes.

Voor mensen die van spektakel houden en een avondje vermaak zal dit een prima filmpje zijn. Mij ontbreekt het vooral aan inhoud en er leek geen einde aan de film te komen. Niet mijn ding, zal ik niet snel weer proberen.

avatar van Duke Nukem

Duke Nukem

Velazques schreef:

Meer een visueel spectakel dan een sterke film.

Vind ik ook, het kon mij niet boeien. Na de zoveelste veldslag heb je het wel gezien. De film duurt veel te lang en heeft inhoudelijk weinig te bieden.