• 8.224.501 stemmen

Tucker and Dale vs. Evil (2010)

Horror / Komedie | 89 minuten

Met onder meer: Alan Tudyk, Katrina Bowden en Tyler Labine

Releasedatum: 13 januari 2011

• Pathé Thuis Bekijk via Pathé Thuis

Over Tucker and Dale vs. Evil

"Evil just messed with the wrong hillbillies."

Twee vrienden zijn op vakantie in de bossen. Dan worden ze plotseling door een groep studenten, die naast hun hut kampeert, beschuldigd van moord en worden de twee opgejaagd door de groep. Hierdoor loopt hun vakantie totaal uit de hand en zullen ze zichzelf moeten zien te redden in de bossen. De twee redden één van de studenten van de verdrinkingsdood, maar desondanks blijft de groep het tweetal opjagen.

imageimageimageimageimageimage

Social Media

avatar van shrink

shrink

Echt een goede film. De beste in zijn soort: Humor/horror

avatar van danuz

danuz

Ouch. Vond dit vooral pijnlijk saai. Valt in dezelfde valkuilen als een reguliere langdradige slasher en weet daar eigenlijk niks aan toe te voegen. Ja, even die twist in het begin natuurlijk (maar daar blijft de film maar op teren), en een paar grapjes hier en daar. Niet dat die van een geweldig niveau zijn verder. Vond alleen dat samenspel tussen Tyler Labine en Katrina Bowden wel werken.

avatar van IH88

IH88

“Oh hidy ho officer, we've had a doozy of a day. There we were minding our own business, just doing chores around the house, when kids started killing themselves all over my property.”

Een geslaagde horrorkomedie. Een moeilijke combinatie, maar Tucker and Dale vs Evil slaagt door een slim en effectief script. Probeer het niet spannend te maken, maar wel grappig en gruwelijk. Het hele idee achter de film heeft al genoeg potentie en de uitwerking is prima. Een stel jongeren denkt dat twee hillbilly's hen wil uitmoorden, maar dat blijkt toch net even wat anders te liggen. Het levert genoeg komische situaties op (vooral de manier waarop de jongeren aan hun eind komen werkt op de lachspieren), met prima acteerwerk van Labine, Tudyk en Bowden.

• 19438 berichten

Ik moet zeggen dat de titel en poster niet erg hoopgevend waren. Ik dacht weer zo een comedy horror met flauwe tienergrapjes en onderbroekenlol. Verdorie was ik blij dat er hier geen sprake van dat alles was. Ok het verhaaltje is niet bepaald sterk maar ik vond het wel verfrissend dat samenspel tussen de stoere Hillbilly Dale die eigenlijk in wezen een softie is en citygirl Allie die uiteindelijk toch geen dom omhooggevallen wicht blijkt te zijn. Samen met Tucker vormden ze een aimabel trio. De humor zit hem dan vooral in de ongelukjes die ook meteen de horror vormen. Hoe dom het ook lijkt misschien is dit dan wel mijn humor, onhandig maar niet over de top of geforceerd. Gelukkig is er dan toch af en toe eens een leuke horror comedy! Van wie kwam deze tip? Even kijken...

Ah Alathir dikke man

avatar van Alathir

Alathir

alexspyforever Ja ik vond het straf dat die nog niet genomineerd was. Dead Snow ga je dan ook wel appreciëren vermoed ik of heb je ze al gezien? Die heb ik wel, net als deze, gekeken met een aantal vrienden en echt goed mee gelachen. Vooral met de eerste film omdat we daar onze namen gaven aan de personages uit de film.

Alathir schreef:

Ik heb ze allebei gezien. Maar dat zijn dan weer niet mijn films. Het idee van nazi zombies vond ik goed al was het buiten de sneeuw niks nieuws onder de zon (Shock Waves had het idee van Nazi zombies al eerder gedaan in de jaren 70). Die humor vond ik dan weer net te geforceerd en ik ergerde me vooral aan de strontvervelende personages (zeker die kerel met zijn Braindead T-shirt die zo de expert loopt te wezen op het vlak van zombies) met als dieptepunt seks op het toilet.

avatar van Alathir

Alathir

Hmm oké, toch niet dan. Ik weet niet hoe ik ze zou vinden moest ik het alleen kijken, aangezien we tijdens de film met zijn allen gewoon extra moppen lagen te tappen. En dan wordt het automatisch nog een pak leuker

Alathir schreef:

Ja ik denk wel dat die manier de film leuker of alleszins draaglijker zou maken

Helaas is het zelden dat ik iemand van de familie of vriendengroep kan vinden die mee wil kijken naar een horrorfilm. Als ik nog eens een vriendin zoek moet het eentje zijn die van horrorfilms houdt

avatar van joolstein

joolstein

Helaas maakte de film mijn lage verwachtingen volkomen waar. Naar 10 à 15 minuten hebben we al de gebruikelijke clichés van meegebrachte joint en homo-grappen gezien. Het was dan nog een geluk dat de film zich iets herpakte met de bloederige miscommunicatie en de manier waarop er de draak wordt gestoken met de clichés van de echte hillbilly horror. Helaas komt de film zelf ook met de nodige clichés. Zo is er de standaard opbouw, die ook nog eens erg traag is. Het verschrikkelijk dik erbovenop liggend liefdesplotje met Katrina Bowden, het leuke zonnestraaltje uit de film. Maar het ergste waren toch de horrorelementen. Oké de film levert zowel een parodie als ook een hommages aan de films Evil Dead en The Texas Chain Saw Massacre. Maar de film zit zelf vol met gemakzuchtige simpele kills. Onbegrijpelijk?

Als je dan het predicaat horror wil,doe het dan ook goed? Als RomCom was het misschien een geslaagde film echter als horror is het dat niet.

avatar van Shadowed

Shadowed

Ok.

Wel een lollig concept wat het filmpje hier heeft. Ik zat al een tijdje te wachten op dit soort films en eindelijk komt Eli Craig er dan met eentje aanzetten. Dit zorgt voor soms best komische scenes die meer dan thuis horen in dit vermakelijke horror/komedie filmpje.

Vooral Labine en Tudyk zijn een komisch duo. De tieners spelen allemaal wat matig maar he, dit is een soort parodie op een horrorfilm, dus hoort het ook wel zo. Soms is het allemaal iets te vergezocht, maar de lekker lompe momenten en komische noten verbergen dit voor een deel.

Een soms wat flauwe, maar zeer vermakelijke en originele film. Niks mis mee, zo'n idee op zijn tijd. Als hier een deel 2 van komt, ga ik die ook zeker bekijken. Alleen is het me nog onduidelijk of die gaat komen of niet.

avatar van amenmalek

amenmalek

Hahaha, wat een film. Heerlijk dit. Niets van verwacht, behalve een soort Cabin in the Woods. Het blijkt een heerlijk stukje tieneronzin slash horror. Zonder verwachtingen ergens in gaan levert echt gelach op. Ik heb me prima vermaakt. Ali en Dale zijn een schattige combinatie en het bewijst maar dat je niets mag beoordelen op het eerste gezicht. De 7.5 op IMDB vind ik verdiend, want ik heb me prima vermaakt.

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

Opnieuw bekeken en ik sta eigenlijk nog bijna volledig achter mijn langere review, dus ik hou het kort. Dit is gewoon hilarisch. De sympathieke Tucker en Dale worden slachtoffer van een stel studenten die denken dat zij slachtoffer van Tucker en Dale zijn geworden. De film is naast grappig of heerlijk over de top bloederig en lomp. Zeker van dat eerste uur heb ik ontzettend genoten. Daarna zakt het iets weg, maar de finale is weer geestig. Echt een ontzettend goede parodie op slasher horrorfilms. Jammer dat hier nooit een vervolg op is gekomen. Kleine verlaging omdat ik mijn 4,5* net wat te hoog vind, maar echt een topfilm.

4* (was 4,5*)

avatar van John Milton

John Milton

Eens, ik heb me me hier ook om verkneukeld, al ben ik wat conservatiever in mijn waardering. Zal deze ook zeker nog eens herkijken, tzt.