The Interview (1998)

Australië
Thriller

geregisseerd door Craig Monahan
met Hugo Weaving, Tony Martin en Aaron Jeffery

Eddie is een onopvallend, simpel figuur. Dat verandert als hij op een ochtend op brute wijze van zijn bed wordt gelicht en in een duistere kamer wordt verhoord. Als blijkt dat hij van een moord verdacht wordt, komt hij onder een grote spanning te staan.

neo (crew)
ik heb haast geen woorden voor deze film hoe goed die is.door het vakwerk van de drie acteurs (hugo weaving,tony martin en aaron jeffrey) en de vele plotwendingen blijft de film superspannend.de film speelt zich alleen maar af in een recherche gebouw en dan nog voornamelijk in de verhoorkamer.er zitten een aantal goeie flashbacks tussen die vooral voor verwarring zorgen.het slot is erg verrassend.zonde dat deze australische productie nooit is uitgebracht in de bios.

Die Agent Smith speelt ook in een komedie met homo's.

neo (crew)
je bedoelt priscilla:queen of the desert.die is best wel geinig

vic
nee hij bedoeld een andere eeeh Bedrooms and Hallways (1998). maar priscilla speelt hij ook in

is die film leuk??

dit is echt een goeie film.een soort van the usual suspects en liar.

avatar van Ramon K
Aardig filmpje, maar niet meer dan dat. De acteurs presteren erg goed en de film is soms best spannend. Ook het camerawerk is degelijk.
Maar het verhaal is erg matig en soms erg onlogisch. Bovendien heb ik dit onderwerp in andere films beter behandeld zien worden. 2,5 sterren

Ik vond dit een heel goede film die niet verveelt hoewel het verhaal praktisch volledig in het politiegebouw afspeelt. Het einde deed mij ook denken aan de usual suspect, hoewel hij niet kan tippen aan deze film. Een aanrader!

rex
hugo weaving speelt toch ook een van de machines in the matrix?

dat klopt.

avatar van BoordAppel
Ik ging mn kamer maar ns opruimen en wat ziet mijn oog? Een onder het stof zittende videoband. Ik ging maar ff kijken wat erop stond en t bleek deze film te zijn. Ik was meteen een en al aandacht voor de film en dat ging ook niet meer weg. Pr8ig verhaal, steengoed geacteerd (vooral Weaving) en nog spannend ook. 4,5*

PS. Ramon K wat vond je dan zo onlogisch aan het verhaal?

Woei, Weaving in misschien wel de rol van zijn leven.

avatar van Jordy
Jordy (admin)
Best aardig, maar schandalig dat hij zo ongelofelijk veel op die andere film lijkt (zal de naam uit spoileroverwegingen maar niet noemen). Vooral het einde, pfft dat kon écht niet.

avatar van De Knip
Onderhoudende film. 1.Verzint hij de boel door een aantal moorden toe te geven, waaronder 1 in detail?
Of 2. hij heeft het gedaan en heeft de ondervragers genaaid door het zo te spelen dat hij vertelde wat zij wilden horen.
Als kijker ben je geneigd in eerste instantie punt 1. te geloven. zo van: zo zou ik ook reageren.
Maar al snel kwam ik bij punt 2. terecht en zo kwam hij op een slimme manier weer op vrije voeten
Volgens mij was er ook een moment in de film, dat je als kijker dient te geloven dat hij een gespleten persoonlijkheid is. (trillen van benen en zijn gestotter). Maar dat kwam niet echt uit de verf. Correct me if I'm wrong

***1/2

avatar van Captain Pervert
Ik ga echt nooit meer een andere film met Weaving kijken hoor! Ik vond hem supercool en ook een beetje intimiderend als Agent Smith in The Matrix, zie ik hem daarna als een hippie met puntoren in Lord of the Rings.

Nou ja misschien dat ik deze film eens ga proberen, om te zien of hij meer kan dan mensen intimideren.

Aardige onderhoudende film, maar geen echte topper.
Helaas niet na te bespreken zonder spoilers lijkt me.

Hierbij:
Het open einde is natuurlijk alleraardigst maar ook weer een beetje teleurstellend.
Het is eigenlijk weer eens het welbekende thema van de jaren 90 films dat ik eigenlijk al ken sinds Basic Instinct. Heeft ie het nu gedaan of niet?
Dan blijft het altijd leuk om op fora als deze na te babbelen. Gezien de grimas op het gezicht van de hoofdpersoon (laatste shot) denk ik dat hij het toch heeft gedaan, maar als psychopaat handig de domme prestatie/scoringsgerichte agenten heeft uitgespeeld.

mijn naam is laura ik ben op zoek naar iemand die de film de interview uit 1998 heeft met o.a aaron jeffrey

Deze film heeft me bijzonder aangenaam verrast.
Ik had nooit gedacht dat ie zo goed zou zijn.
De film is één dialoog van begin tot eind, en toch blijft het boeiend.
Het scenario zit zeer goed in elkaar, je wordt een paar keer verrast door de wendingen erin, en het einde is dan ook open zodat je met de vraag, schuldig of niet, blijft zitten.
Prachtige acteerprestatie van Hugo Weaving in deze film waarin totaal geen actie zit, maar de spanning te snijden is.

avatar van Phobophile
Deze film doet met name door het einde erg sterk denken aan een andere film. Deze is naar mijn mening echt beter. Ongelooflijk staaltje acteerwerk. Zeer spannend en verrassend. En dat met vrijwel alleen dialoog!

avatar van mayhemblik
Wauw wat een heerlijke meevaller dit, vanmiddag voor 1 euro op de kop getikt en hij is wat mij betreft 20 x meer waard.
Geweldig acteerwerk en heerlijke wendingen maken van deze film een absolute aanrader!!

avatar van Leo1954
Heerlijke spannende film, van begin tot einde. Geweldig geacteerd. Goed einde, twijfel zelf eigenlijk niet. Het politieonderzoek leek ook een doorbraak te maken met de regionale kranten. Maar dat doet er ook niet zoveel toe, die twijfel voegt alleen nog maar wat toe. Prachtig zijn ook de machtsspelletjes van de politie onderling, en Australische films hebben bij mij altijd een streepje voor.

avatar van Shinobi
Deed me eerlijk gezegd ook wel aan die andere film denken met de 'gewoonlijke verdachten'.
Begon erg sterk, er werd zomaar bij hem binnengebroken en als kijker ben je steeds maar aan het gissen wat er nu werkelijk is gebeurd. Tot stukje bij beetje alles wordt onthuld.

In eerste instantie dacht ik nog dat het een soort van sociaal experiment was door die camera die alles opnam, maar dat bleek verre van zo te zijn.

Erg sterk geacteerd overigens door Weaving en de hete hele sfeertje eromheen had ook wel iets. Het werd ook nooit echt precies duidelijk waar ze waren, ja in een politiebureau. Maar nog steeds erg mysterieus.

3,5 Sterren.

avatar van perceived
Aardig.

Eerste helft van de film vond ik bijzonder boeiend. Daarna wordt het verhaal alsmaar ongeloofwaardiger door een paar onlogische en abrupte overgangen. Het eind vond ik ook allesbehalve sterk.

Pluspunten: sfeervol geschoten en degelijk acteerwerk. 5/10*.

avatar van Antonin
boeiende thriller en echte acteursfilm