Always Be My Maybe (2019)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Nahnatchka Khan
met Ali Wong, Randall Park en Keanu Reeves

Jeugdvrienden Sasha en Marcus zijn uit elkaar gegaan en hebben elkaar 15 jaar lang niet gesproken. Maar wanneer Sasha, nu een beroemde chef-kok in Los Angeles, terugkeert naar haar geboorteplaats San Francisco om een nieuw restaurant te openen, loopt ze haar oude vriend tegen het lijf - een vrolijke zelfgenoegzame muzikant die nog steeds thuis woont en voor zijn vader werkt. Hoewel de twee terughoudend zijn om zich opnieuw te binden, merken ze al snel dat de oude vonken - en misschien enkele nieuwe - er zijn.

Aardige film waarin twee beste jeugdvrienden elkaar na 15 jaar weer terug zien en ieder hun eigen leven hebben. Een prima premisse en de scenes tussen de twee hoofdpersonages vormen dan ook de beste momenten. Echter is het verder gewoon een standaard romcom. Ali Wong en Randall Park doen het met genoeg enthousiasme en de twee scenes met Keanu Reeves zijn zeker grappig.

ik sla hem over...mis niks denk ik. Tnx scorsese.

avatar van Uier
Romantiek mag wel als genre erbij, lijkt me. Weet ik ook meteen dat ik deze chickflick over kan slaan.

avatar van 93.9
Al die Amerikaanse meuk...

avatar van mjk87
Fijn niets-aan-de-handfilmpje. Het verhaal volgt de gebruikelijke romcom, met de geliefden die elkaar op 2/3 hebben gevonden, dan weer uit elkaar drijven om elkaar vervolgens in de armen sluiten aan het eind. Jammer eigenlijk, want deze opbouw ken ik nu wel. Maar de personages zijn sympathiek, het sfeertje is lekker, soms mooie luxe interieurs en gerechten en er loopt een bijzondere geestige Keanue Reeves in rond. 3,0*.

avatar van macrobody
Naast de gebruikelijke Amerikaanse meuk was het nu eens een Aziatisch onderonsje. Er zaten voor mij enkele geslaagde grappen in maar ik zou er niet voor naar de bios gaan in ieder geval. Voor de liefhebbers van de niemendalletjes van Netflix.

avatar van keukenzout
Ik houd niet van romcoms maar ik vond deze echt heerlijk! Komt ook door Ali Wong, mijn god wat vind ik haar geweldig. Iedere zwangere zou haar shows moeten zien.

Leuke en vermakelijke film.

avatar van Donkerwoud
'Always Be My Maybe' (2019) is een voorspelbare romantische komedie als zoveel genregenoten. Maar onder de regie van Nahnatckha Khan en met Randall Park in de hoofdrol (allebei verbonden aan de sitcom 'Fresh off the Boat') wordt het toch een frisse bedoening. In wezen heeft deze film een soortgelijke formule als hun hitserie: bijna de volledige cast bestaat uit Aziatische Amerikanen en veel van de grappen spelen met negatieve vooroordelen over mensen met die culturele achtergrond. Ook hier is het geheel ondergedompeld in een nostalgisch jaren negentig sausje en staan er verwikkelingen centraal rond culinaire ondernemingen. Hier heeft het personage van Randall Park niet een familiebedrijf als 'Cattleman's Ranch' (een Amerikaans steakhouse), maar is zijn ondernemende jeugdvriendin Sasha (Ali Wong) juist de eigenaresse van een voortvarende restaurantketen. Hij blijft wiet rokend en weinig ondernemend hangen in zijn vertrouwde omgeving terwijl zij steeds weer doorgaat en van zichzelf vervreemd is geraakt. In één van de grappigste plotwendingen drijft niemand minder dan Keanu Reeves (als zichzelf) het conflict tussen de twee twijfelaars op de spits. 'Always Be My Maybe' (2019) heeft een hoge grapdichtheid en scoort met de heerlijk vileine dialogen tussen de twee tegenpolen. Al is het boven alles een lieve genrefilm met aimabele protagonisten.

Toen ik deze film op Netflix langs zag komen wilde ik hem meteen zien. De reden? Ali Wong. Haar stand-up comedy shows waren echt een leuke, welkome verrassing en ik wilde meer. Ik hoopte haar humor in Always Be My Maybe terug te kunnen zien, maar helaas was het allemaal wat vlak. Het verhaal is voorspelbaar van hier tot Tokyo, en normaal heb ik hier totaal geen moeite mee in romantische komedies, maar bij Ali Wong had ik toch iets meer pit verwacht. Helpt ook niet bepaald mee dat Randall Park toch een beetje suf is.

Het kijkt goed weg en het stuk met Keanu Reeves in dat hippe restaurant is super vermakelijk. Maar echt leuke grappen zitten er verder niet in de film en het is snel vergeten.

*2.5