Aladdin (2019)

Avontuur / Familie

geregisseerd door Guy Ritchie
met Mena Massoud, Will Smith en Naomi Scott

Aladdin is een straatschoffie dat steelt om te overleven en verliefd is op een prinses, de dochter van de Sultan. Vervolgens vindt hij een magische lamp, waaruit een Geest verschijnt die in staat is wensen te vervullen. Met hulp van deze Geest probeert Aladdin vervolgens het hart van de prinses te veroveren.

• Vanaf 22 mei 2019 in de bioscoop

TEASER

kappeuter (moderator)
Bij Film > Algemeen > Disney:

Marwan Kenzari in de race voor rol van Jafar in Aladdin-film | AD.nl

De Nederlandse acteur Marwan Kenzari is hard op weg een Hollywood-ster te worden. Hij is in gesprek over de rol van schurk Jafar in de live action-versie van de Disney-hit Aladdin. Zijn agent heeft vandaag een bericht daarover van The Hollywood Reporter bevestigd.

Aladdin (????) - imdb.com

avatar van mjk87
Leuk voor hem, ook wel een heel redelijk acteur, al zie ik meer een Aladdin dan een Jafar in hem.

Ik schrik echter vooral van "regisseur: Guy Ritchie", kans is aannemelijk dat dit een gedrocht van een film wordt.

avatar van John Milton
Hmmm, daar zit ik ook niet echt op te wachten na King Arthur.

Rocknrolla en Revolver niet gezien, maar van zijn verdere werk vond ik alleen Snatch en Lock, Stock erg de moeite waard. De rest was ok/matig tot slecht, wat mij betreft.

kappeuter (moderator)
Vanaf 22 mei 2019 in de bioscoop (Walt Disney)

avatar van Ajax&Litmanen1
Erg benieuwd naar. Het is een van de leukste Disneyfilms en de cast en setting spreekt genoeg aan om er een flitsende film van te maken.

Alleen Guy Ritchie...mja. Die produceert toch vrij veel rotzooi de laatste jaren. Eigenlijk waren alleen Lock, Stock + Snatch echt goede films van hem.

avatar van Esteban
Disney's Aladdin Teaser Trailer - In Theaters May 24th, 2019 - YouTube

Aladdin is mijn persoonlijke #1 wat WDAS films betreft. Ik ben tegelijkertijd benieuwd en bang voor het eindresultaat. Robin Williams als grote afwezige, Ritchie als regisseur... Niet geruststellend.

avatar van Uier
John Milton schreef:

Dan zou ik Revolver en RnR zeker een kans geven als Lock Stock en Snatch in je straatje valt. Naar mijn mening de laatste goede films uit de koker van Ritchie. Vooral Revolver is geniaal met de ‘schaaktheorie’ in het achterhoofd.

avatar van Pepino
Oké, ik ben geen fan van Disney live-action remakes, maar hier kijk ik wel naar uit omdat Aladdin in mijn top 3 Disney-animatiefilms staat. Nu heb ik echter to-taal geen hoge verwachtingen, maar we zullen zien..