• 8.521.676 stemmen

Geregisseerd door: Ron Howard

Met onder meer: Joel Edgerton, Colin Farrell en Viggo Mortensen

• Amazon Prime Bekijk via Amazon Prime

Plot Thirteen Lives

"5000 people, 17 countries, 1 miracle that united the world."

Thirteen Lives vertelt het waargebeurde verhaal van de wereldwijde reddingsactie van een Thais voetbalteam dat tijdens een onverwachte regenbui vast kwam te zitten in de Tham Luang grot. Geconfronteerd met onoverkomelijke problemen, zal een team van ‘s werelds meest ervaren en ervaren duikers – bij uitstek ervaren in het navigeren door het wirwar van ondergelopen, smalle grot tunnels – samen met Thaise troepen en meer dan 10.000 vrijwilligers een benauwende redding van de twaalf jongens en hun coach uitvoeren.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Thanet Natisri

Chris Jewell

avatar van Jotil

Jotil (crew bioscoopreleases)

Op 28 juli 2022 éénmalig te zien in IMAX, vervolgens vanaf 5 augustus 2022 te zien op Amazon Prime (Amazon Studios)

scorsese

Uitstekende film over dertien jongens die vast komen te zitten in een onder water gelopen grot. Een solide rampenfilm over de immense reddingsoperatie die volgt. Ook al heb je de reeds eerder veschenen documentaire gezien, het blijft een spannend, waargebeurd verhaal met een paar aangrijpende momenten. De claustrofobische onderwaterscenes zien er goed uit, en dat geldt ook voor de rest van de film.

avatar van ROX

ROX

Goede film, ik schrok een beetje van de speelduur maar de film blijft tot het laatste moment spannend. Geen overdreven bombastische heroiek, maar gewoon mensen die zo goed mogelijk proberen samen te werken en wel absolute helden zijn.

avatar van Alathir

Alathir

Ik vond dit ook wel sterk. Niet overdreven aangezet. Geweldige acteurs ook met Viggo, Colin en Joel. Regie van Ron Howard. Ja dan verwacht je wel wat en die verwachtingen werden ook wel ingelost moet ik zeggen. Ik heb het in de actualiteit toen eigenlijk niet zo gevolgd maar je kon er toen moeilijk omheen in de kranten. Wel echt straf dat de acteurs dat duiken echt gedaan hebben. Zeker Viggo, toch niet meer van de jongste dacht nog even dat hij de Aragorn van 20 jaar geleden was. Nee chapeau.

avatar van peter74

peter74

• 1997 stemmen

scorsese schreef:

Ben het met je eens, want zag er allemaal goed gemaakt en spannend uit, maar toch had ik het gevoel alsof ik kort na elkaar naar hetzelfde zat te kijken, omdat ik nog niet zo lang geleden de documentaire heb gezien, die erg goed was.

avatar van Fabian123

Fabian123

Dit viel me toch behoorlijk tegen. Zeker voor een film van 2,5 uur mag je toch wel wat meer investering in de personages verwachten. Ik weet eigenlijk niet met wie ik nou had moeten meeleven. De cast kreeg sowieso weinig kans om iets interessants te laten zien. Heb nu meer het gevoel alsof ik de wikipedia-pagina heb gelezen Spanning ook vaak matig opgebouwd: een dramatisch of kritisch moment dient zich aan en is vrijwel direct weer voorbij. Misschien had het beter gewerkt als Howard gewoon 1 perspectief had gekozen. Allemaal erg oppervlakkig en flets nu helaas…

avatar van Angel9999

Angel9999

Zeer goede film waar de focus al heel snel op de indrukwekkende reddingsactie ligt van de dertien levens in de ondergelopen grot.

Wat een helden die duikers!

avatar van Hoggiebro

Hoggiebro

Geweldige film over een waar gebeurd verhaal. Spanning zat er goed in en uitstekend camerawerk, hele dikke voldoende

avatar van james_cameron

james_cameron

Bijzonder goed gemaakte, meeslepende verfilming van de waargebeurde reddingsactie van een thais voetbalteam dat tijdens een onverwachte regenbui vast kwam te zitten in de Tham Luang grot. Ik kende de eersteklas documentaire The Rescue al, maar ook al weet je vooraf hoe één en ander afloopt, de gebeurtenissen zijn zo spannend in beeld gebracht dat je onwillekeurig toch weer op het puntje van je stoel zit. Viggo Mortensen en Colin Farrell zijn goed gecast als de engelse duikers die bij de reddingsactie betrokken raken. En Ron Howard is gewoonweg de perfecte regisseur voor dit soort films.

avatar van Corcicus

Corcicus

Als documentaire geslaagd, maar als langspeelfilm wel wat aan de saaie kant. De film lijkt even lang te duren als de tijd die de jongens doorbrachten in de grot. Ik vond de verhalen in de krant destijds precies spannender dan de film.

avatar van Arri

Arri

Indrukwekkend.

Vandaag de film op prime gekeken, zag hem eerder al voorbij komen maar niet meteen gekeken vanwege de toch wat lange speelduur. Maar goed de 2.5 uur keken lekker weg. Had het iets spannender verwacht, miste toch net dat beetje voor egt een hoog cijfer. Acteerwerk prima, verhaal indrukwekkend. en qua spanning ook al had ik iets meer verwacht, meer dan voldoende. dat je weet dat het waargebeurd is maakt het toch net iets beter. Vind het cijfer op imdb en moviemeter dan ook wel aardig kloppen. Had eigenlijk een 7.5 willen geven maar dat kan helaas niet. Vond een 7 te weinig en een 8 eigenlijk teveel. dus een klein voordeeltje nu. Zeker de moeite waard om te kijken.

avatar van filmkul

filmkul

Prima drama en een mooi eerbetoon aan alle betrokkenen. De film lijkt wat aan de lange kant maar Howard weet er een mooi en boeiend geheel van te maken. De film verveelt namelijk geen moment en blijft spannend tot het eind, met een aantal fraaie en adembenemende scènes, soms ook letterlijk. Hij laat ook duidelijk zien hoe men gedwongen wordt om risico te nemen en hoeveel mensen er naast de duikers een rol hebben gespeeld. Een mooie overview dus, zonder iemand te kort te doen. Het acteerwerk is dik in orde. Visueel wordt alles mooi in beeld gebracht met prima camerawerk. Topper. 4.0/4.5

avatar van Nosje

Nosje

Fijne film. Je weet hoe het af gaat lopen maar het blijft boeiend. Knap gemaakt en maakt duidelijk dat die duikers toch echt wel helden zijn.

avatar van mcdaktari

mcdaktari

Zeer goede verfilming van de reddingsactie van de Thaise voetballertjes en hun coach. Het ziet er echt heel goed uit zoals het gefilmd is, de duikscenes zijn echt prachtig in beeld gebracht. Het ziet er behoorlijk realistisch uit. Mooie rollen ook van vooral Mortensen en Farrell en Edgerton. Een lekker lange zit die me geen minuut verveelde.

avatar van hatebreeder

hatebreeder

Zeer sterke meeslepende film. Normaal gesproken schrikt zo'n lange film me een beetje af, maar ik bleef bij deze werkelijk elke minuut geboeid kijken. Erg spannend.