Aladdin (2019)

Avontuur / Familie

geregisseerd door Guy Ritchie
met Mena Massoud, Will Smith en Naomi Scott

Aladdin is een straatschoffie dat steelt om te overleven en verliefd is op een prinses, de dochter van de Sultan. Vervolgens vindt hij een magische lamp, waaruit een Geest verschijnt die in staat is wensen te vervullen. Met hulp van deze Geest probeert Aladdin vervolgens het hart van de prinses te veroveren.

• vanaf vrijdag 27 september te koop op dvd en blu-ray

Bij Film > Algemeen > Disney:

Marwan Kenzari in de race voor rol van Jafar in Aladdin-film | AD.nl

De Nederlandse acteur Marwan Kenzari is hard op weg een Hollywood-ster te worden. Hij is in gesprek over de rol van schurk Jafar in de live action-versie van de Disney-hit Aladdin. Zijn agent heeft vandaag een bericht daarover van The Hollywood Reporter bevestigd.

Aladdin (????) - imdb.com

avatar van mjk87
Leuk voor hem, ook wel een heel redelijk acteur, al zie ik meer een Aladdin dan een Jafar in hem.

Ik schrik echter vooral van "regisseur: Guy Ritchie", kans is aannemelijk dat dit een gedrocht van een film wordt.

avatar van John Milton
Hmmm, daar zit ik ook niet echt op te wachten na King Arthur.

Rocknrolla en Revolver niet gezien, maar van zijn verdere werk vond ik alleen Snatch en Lock, Stock erg de moeite waard. De rest was ok/matig tot slecht, wat mij betreft.

Vanaf 22 mei 2019 in de bioscoop (Walt Disney)

avatar van Ajax&Litmanen1
Erg benieuwd naar. Het is een van de leukste Disneyfilms en de cast en setting spreekt genoeg aan om er een flitsende film van te maken.

Alleen Guy Ritchie...mja. Die produceert toch vrij veel rotzooi de laatste jaren. Eigenlijk waren alleen Lock, Stock + Snatch echt goede films van hem.

Disney's Aladdin Teaser Trailer - In Theaters May 24th, 2019 - YouTube

Aladdin is mijn persoonlijke #1 wat WDAS films betreft. Ik ben tegelijkertijd benieuwd en bang voor het eindresultaat. Robin Williams als grote afwezige, Ritchie als regisseur... Niet geruststellend.

avatar van Uier
John Milton schreef:

Dan zou ik Revolver en RnR zeker een kans geven als Lock Stock en Snatch in je straatje valt. Naar mijn mening de laatste goede films uit de koker van Ritchie. Vooral Revolver is geniaal met de ‘schaaktheorie’ in het achterhoofd.

avatar van Pepino
Oké, ik ben geen fan van Disney live-action remakes, maar hier kijk ik wel naar uit omdat Aladdin in mijn top 3 Disney-animatiefilms staat. Nu heb ik echter to-taal geen hoge verwachtingen, maar we zullen zien..

avatar van Pieter Montana
Aladdin (2019) - Tv Spot

Een nieuwe tv-spot werd gisterenavond vrijgegeven. Nou, Will Smiths look als de Geest is op z'n minst opmerkelijk. Laten we het daarop houden.

Pieter Montana schreef:
Aladdin (2019) - Tv Spot

Mis ik iets? Want ik vind er weinig opmerkelijks aan, precies zoals ik hem zou hebben gemaakt.

avatar van IH88
Inderdaad. Jafar vind ik er opmerkelijker uitzien en klinkt als een verwend kind. Toch heel anders dan de animatiefilm. Jafar is een wat ouder personage waar dreiging vanuit gaat, maar hier is hij eerder lachwekkend.

avatar van Ajax&Litmanen1
Ik vind het wel prima beelden. Volgens mij wordt The Lion King dit jaar een emotionele topfilm en Aladdin een lekker vlotte avonturenfilm. De geest valt me ook reuze mee, Will Smith is sowieso een uitstekende acteur. Alleen Jafar oogt bij mij niet als de man uit de tekenfilms. Komt te jong en te weinig gevaarlijk over.

avatar van Kondoro0614
Blauwe Genie van Will Smith in 'Aladdin' onthuld! | Filmtotaal filmnieuws

Ik las vandaag al op zijn FaceBook dat hij massaal werd uitgelachen door o.a. zijn eigen familie. Toen ik daarna wat meer informatie opzocht kwam ik ook niet meer bij, echt weer iets voor die gek! Heb hier stiekem wel zin in!

avatar van Arri
Ai, de trailer valt niet goed op YouTube. Al 40K dislikes.

avatar van Esteban
Disney maakt het ons in ieder geval niet makkelijk om hoopvol te blijven.

avatar van Brix
Ik krijg een Bollywood gevoel bij het bekijken van de teaser.

avatar van thunderball
Leuk voor onze landgenoot, maar hij mag nog niet in de schaduw staan van iemand als Conrad Veidt.

avatar van HarmJanStegenga
Vreselijk. Waarom nou weer een Will Smith casten als genie? Je ziet nu gewoon een blauwe Will Smith. En ik snap het commentaar daarop erg goed. Doe dat ding gewoon computergeanimeerd of cast een onbekende. En die Jafar is ook schaamteloos gecast, onvoorstelbaar. Er is niks over van die ouwe, enge, dreigende man. Ziet er naar uit dat een fantastische Disney film totaal om zeep wordt geholpen. Maar we zullen zien wat Ritchie er van maakt verder.

avatar van Pepino
Oei.. Neen, ik voorspel nu al dat deze film niet goed gaat worden ontvangen. Integendeel.

avatar van Pepino
De trailer is verschenen: Disneys Aladdin Official Trailer - In Theaters May 24! - YouTube

Opvallend hoe het internet zo snel weer van (voor)oordeel kan veranderen. Ik betrap mij er zélf op dat ik weer wat hoopvoller ben geworden. Ben in ieder geval benieuwd.

avatar van mjk87
Oei, dit wordt pijnlijker en pijnlijker.

avatar van Pepino
Goh, het zal altijd blijven onderdoen aan de originele film, maar ik geef 'm het voordeel van de twijfel

mjk87 schreef:
Oei, dit wordt pijnlijker en pijnlijker.

Waarom? Ik snap de lading stront die deze film steeds over zich heen krijgt niet. Ja, Jafar is niet geweldig gecast en op Will Smith in deze rol valt ook wat aan te merken, maar het oogt verder sfeervol en knap gemaakt. Verheug me er eigenlijk wel op. Best een leuke nieuwe trailer.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Will Smith vond ik nog wel oké in de eerste trailer maar raakt ook nog eens de blauwe kleur nu kwijt (begrijpelijkerwijs om niet op te vallen op straat), nu is er weinig Genie meer over en is het vooral Will Smith, ook met zijn humor. Actiescène was erg chaotisch geschoten en het hele production design doet meer Disneyland-achtig aan dan daadwerkelijk Arabisch. Overigens vind ik Disneyland erg leuk, in november was ik er weer, maar niet in zo'n film. En de Aladdin vind ik een beetje kleurloos overkomen, maar dat kan in de film beter. En Jasmine te gewoontjes.

De cgi is wel zeer overtuigend, dat wel.

avatar van remorz
Het oogt mij iets teveel een een-op-een vertaling vanuit de animatie. Wat gaan al die real action versies aan toegevoegde waarde hebben?

remorz schreef:

Een paar procent erbij op het aandeel Disney.

Dat ze ervoor kiezen een herhaling te maken vind ik prima, Disney's versies zijn vaak heel anders dan de oorspronkelijke sprookjes, sage's, legendes. Prima dat je bij je eigen verhaal blijft dan. Ik zou alleen wel dan de liedjes et cetera weghalen maar vanuit de Disney-plot dan de film maken in live action, zo kan je het best toegevoegde waarde geven nar de animatie.

remorz schreef:

Een hervertelling voor de nieuwe generatie, een brok sentiment voor de oudere kijker en een visueel feestje voor elke kijker. Maar je moet er niet heengaan als je perse iets origineels wil zien nee.

avatar van kleintje 2
Naar mijn mening zijn er bij de Live-Action films mooie shots toegevoegd. Vandaag een nieuwe trailer verschenen. Alleen de nieuwe Live-Actions die niet gebaseerd zijn op de animatiefilms, zoals A Wrinkle in Time (2018) en Artemis Fowl (2019), trekken mijn aandacht niet. Deze film zal wel een publiekstrekker gaan worden denk ik.

avatar van Esteban
Aladdin (1992) is na al die jaren nog steeds mijn favoriete WDAS-film. Als kind keek ik Aladdin na de VHS-release zelfs een paar weken lang bijna dagelijks en kende ik de hele tekst, inclusief liedjes, van voor naar achter en omgekeerd. Ook de stemmetjes onder de knie krijgen, daar was ik constant mee bezig. In de bioscoop wist ik vaak gewoon niet waar eerst te kijken, kwam ik ook niet meer bij van het lachen, kon ik niet weerstaan aan de geweldige muziek en viel het viel mij (toen al) op hoe vloeiend al die personages (en randfiguren) geanimeerd waren. Zelf als tienjarig ventje fascineerde mij dat reeds mateloos, want ik zat altijd mannekes te tekenen. Gewéldig vlotte film ook, die -in tegenstelling tot vele andere titels uit mijn jeugd- ook volledig overeind gebleven is. Alleen de finale misschien, die is achteraf gezien wat aan de flauwe kant.

Enfin, om maar te zeggen, die live-action heeft grote schoenen te vullen. Al zijn mijn verwachtingen niet zo hoog. Jafar wringt, de Geest is niet waar ik op gehoopt had, ... Ik hoop het beste en geef de film een eerlijke kans. 'k Vond het vooral grappig dat Will Smith zijn Friend Like Me versie exact lijkt te klinken zoals iedereen had voorspeld. Maar goed, ik ben nu wel iets minde sceptisch geworden.

PS: De Wraak van Jafar vond ik zélf als kind al een halve kopie en -in vergelijking met het origineel- niet zo goed geanimeerd. Maar De Dievenkoning was, hoewel even overbodig als deel twee, op alle mogelijke vlakken weer een hele stap vooruit. Eigenlijk verrassend goed zelfs. Ik vraag mij af of ze bij Disney zouden durven overwegen iets met die sequels te doen. *wrijft over ingebeeld sikje*