- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Disney
Disney

IronDragonfly
-
- 20 berichten
- 0 stemmen
Oke, dus het kan nog zeker zo zijn dat er een deel 3 op Rio 2 volgt?
Dan hoop ik dat Disney zijn fans van Rio films ook tevreden wil houden.
Weet je eventueel ook waar ik meer nieuws en informatie kan vinden over dit onderwerp?
Alvast bedankt voor je antwoord.

kappeuter (crew films)
-
- 65367 berichten
- 5273 stemmen
Encanto (2021) - vanaf 24 november in de bioscoop

IronDragonfly
-
- 20 berichten
- 0 stemmen
Ik heb de film Raya en de laatste draak gezien. Ik vond het een goede film.

IronDragonfly
-
- 20 berichten
- 0 stemmen
Die film ziet er leuk en interessant uit om te kijken. Waar haal jij je film nieuws en dergelijke vandaan?

kappeuter (crew films)
-
- 65367 berichten
- 5273 stemmen
O.m. persmailings filmmaatschappijen, Google Alerts,YouTube-alerts, sites als Variety etc.
Als je een YouTube account hebt dan kun je je abonneren op uploads van een kanaal. Dus als er dan een nieuwe trailer geupload wordt, krijg je daarvan een notificatie.

IronDragonfly
-
- 20 berichten
- 0 stemmen
Ik heb een YouTube account, maar ik gebruik YouTube niet meer.
Ik gebruik NewPipe.
Al die notificaties en al die kanalen die ik constant moet bekijken daar heb ik geen tijd voor.
En het stapelde zich alleen maar op, dus heb ik dat uiteindelijk niet meer gedaan.
Plus ik geef om mijn privacy, dus dat is ook een reden waarom ik dat niet meer gebruik.
Newpipe is ook beter als YouTube, word je niet platgegooid met advertenties.

IronDragonfly
-
- 20 berichten
- 0 stemmen
Ik heb de trailer gezien en ik vind dat de film wel wat vergelijkbaars heeft als met Rio. Ook hierin lijkt veel vrolijke muziek in voor te komen. En mooie kleuren.

kappeuter (crew films)
-
- 65367 berichten
- 5273 stemmen
Disney Has Gone in the Wrong Direction. Disney animatie begint steeds meer op een slap aftreksel van Pixar te lijken.
Pixar tracht nog met originele ideëen te komen, waar Disney het kopieerapparaat gebruikt om 'inspiratie' op te doen.
Het mist een soul.

kappeuter (crew films)
-
- 65367 berichten
- 5273 stemmen

kappeuter (crew films)
-
- 65367 berichten
- 5273 stemmen

kappeuter (crew films)
-
- 65367 berichten
- 5273 stemmen
What Happens When a HORROR Artist Draws in a $2 DISNEY Kids Colouring Book?
Watch this art challenge video to find out!
I'll be trying out Disney's FROZEN themed "ULTIMATE" colouring book to see if I can create HORRIFIC art from innocent Frozen Characters.

kappeuter (crew films)
-
- 65367 berichten
- 5273 stemmen
Ice Age: Adventures of Buck Wild (2022) - vanaf 28 januari te zien op Disney+

kappeuter (crew films)
-
- 65367 berichten
- 5273 stemmen
Korte Disney animatie die op Disney+ te zien is:

Onderhond
-
- 86036 berichten
- 10959 stemmen
Die speelde voor Encanto in de bios.

kappeuter (crew films)
-
- 65367 berichten
- 5273 stemmen

mjk87
-
- 11757 berichten
- 3419 stemmen
Dat een latina-actrice Sneeuwwitje gaat spelen is nog veel vreemder. Over de huidskleur van bijvoorbeeld James Bond kan je nog best van mening verschillen, maar de kleur van Sneeuwwitje zit gewoon in haar naam verweven.

eRCee (moderator films)
-
- 12188 berichten
- 1800 stemmen
Als je dat verandert, is het in elk geval een statement ja. Nu is het natuurlijk zo dat Disney altijd erg vrij is omgegaan met sprookjes, met name met de thema's en de boodschap ervan. Soms werd de betekenis bij Disney zo'n beetje het omgekeerd van wat het verhaal oorspronkelijk beoogde. Luister ook hoe Malcolm Gladwell de Disney-formule ontleed: Little Mermaid Part 1: The Golden Contract - Pushkin (deel 1 van 3, de laatste is een nieuwe versie van de film als hoorspel!).

skinny_tie
-
- 1128 berichten
- 3302 stemmen
Als je dat verandert, is het in elk geval een statement ja. Nu is het natuurlijk zo dat Disney altijd erg vrij is omgegaan met sprookjes, met name met de thema's en de boodschap ervan. Soms werd de betekenis bij Disney zo'n beetje het omgekeerd van wat het verhaal oorspronkelijk beoogde.

eRCee (moderator films)
-
- 12188 berichten
- 1800 stemmen
Oke, dat zal bij sommige verhalen gelden. Volgens mij niet bij De kleine zeemeermin, ik meen dat dit echt een verhaal van Hans Christian Andersson is. Mijn punt is dus dat het aanpassen van dingen, ook fundamentele dingen, in deze sprookjes niet nieuw is of iets van deze tijd, dus volgens mij sluiten we daarin op elkaar aan.

kappeuter (crew films)
-
- 65367 berichten
- 5273 stemmen
The Disney+ Original movie Cheaper by the Dozen, which is a fresh take on the 2003 hit family comedy starring Gabrielle Union and Zach Braff, will premiere March 18, 2022, exclusively on Disney+.

kappeuter (crew films)
-
- 65367 berichten
- 5273 stemmen
Better Nate Than Ever (2022) - vanaf 1 april op Disney+

The Oceanic Six
-
- 56157 berichten
- 3610 stemmen
Het is officieel! Disney komt terug met handgetekende animatiefilms | FilmTotaal filmnieuws
Dit lijkt me een hele goede keuze. De meeste van hun animatiefilms voelen kunstmatig en met weinig ziel.

kappeuter (crew films)
-
- 65367 berichten
- 5273 stemmen
Chip 'n' Dale: Rescue Rangers (2022) - vanaf 20 mei te zien op Disney+

kappeuter (crew films)
-
- 65367 berichten
- 5273 stemmen
Nieuwe Pinocchio film van Robert Zemeckis, o.m. met Tom Hanks en Joseph Gordon-Levitt:
Pinocchio (2022) - vanaf 8 september op Disney+

kappeuter (crew films)
-
- 65367 berichten
- 5273 stemmen
Hocus Pocus 2 (Film, 2022) - vanaf 30 september op Disney+