menu

Film / Algemeen / Disney

zoeken in:
Erg zorgwekkende ontwikkeling inderdaad als je graag oudere films op het grotere scherm ziet, maar ook voor onafhankelijke filmmakers als kwetsbare groep. Ik vraag me af of Disney er wel aan denkt dat een hoop van hun ’eigen’ regisseurs als Rian Johnson en Taika Waititi ooit films maakten die juist in dat soort theaters draaiden, en dat nieuw talent dus ook afhankelijk is van het hebben van een soort kweekvijver. Een Brick (2005) zou nooit in het multiplex draaien, en als dat andere redelijk bezochte filmhuis de nek om is gedraaid door al die populaire Fox titels simpelweg onbeschikbaar te maken, dan blijft die film dus grotendeels ongezien door het publiek.

Lang artikel, maar zeer de moeite, al word ik er niet vrolijk van.

Ik vind het vooral opvallend dat voor deze theaters de vertoningen van oude films "steady earners" zijn. Ik heb nooit het idee gehad dat dat in Nederland het geval is, maar misschien heb ik dat mis?

Ook opvallend dat Brick op het hoogtepunt slechts in 46 theaters draaide in de VS, ik had het opgezocht omdat ik me niet kon voorstellen dat deze niet in de multiplexen draaide. In Nederland heb ik deze film "gewoon" bij Pathé de Munt gezien.

Mescaline (moderator)
Berichten verplaatst naar Film > Video on Demand > Disney+

Ongezond, vooral omdat Disney alles wat succesvol is gewoon opkoopt. Wordt zo een enorme eenheidsworst fabriek. Allemaal family friendly...

Gelukkig is er ook nog Netflix, waar artiesten wel de vrije hand krijgen.

Ehrrrr....
Basto schreef:
The Evil Kingdom is lekker bezig. De term ‘dispicable’ is volledig toepasbaar.

Disney Is Quietly Placing Classic Fox Movies Into Its Vault - vulture.com

Had je het alweer uit je geheugen geband?

John Milton schreef:
Ehrrrr....
(quote)

je het alweer uit je geheugen geband?

Ik geloof in de kracht van herhaling.

Basto schreef:
Ik geloof in de kracht van herhaling.

Van Disney geleerd zeker?

Onderhond schreef:
(quote)

Van Disney geleerd zeker?

Pun intended.

kappeuter (crew)
Ook Disney-klassieker Bambi krijgt een liveactionfilm | AD.nl

AD schreef:
Goed nieuws voor wie geen genoeg kan krijgen van klassieker Bambi. Disney is bezig met het maken van een liveactionversie van de tekenfilm uit de jaren’40. Dat schrijft Variety.

kappeuter (crew)
‘Opvolger van live action-film Aladdin in de maak’ | AD.nl

AD schreef:
De ontwikkeling van de film bevindt zich nog in een prille fase en voordat er over gegaan wordt tot het vastleggen van cast en crew, moet er eerst een goed script op de plank komen. Daarvoor dienen schrijvers John Gatins en Andrea Berloff te zorgen. Of Guy Ritchie de regie van Aladdin 2 op zich neemt is nog niet bekend.

kappeuter (crew)
Disney in Groundhog Day modus:

Disney bevestigt: live-action remake van ‘Rapunzel’ in de maak | Film | HLN

HLN schreef:
Disney is nog steeds druk in de weer met alle live-action remakes. Eerst was er ‘Dumbo’, ‘Aladdin’ en ‘The Lion King’, en volgende maand verschijnt ‘Mulan’ in de bioscoop. Ook de volgende prent om naar uit te kijken dient zich al aan: Disney ontwikkelt een live-action remake van ‘Rapunzel’.

De enige remedie tegen deze waanzin is om dergelijke films niet te kijken, zeker niet in de bioscoop.

kappeuter (crew)
Disney-topman Bob Iger vertrekt onverwacht na vijftien jaar | NOS

NOS schreef:
De Amerikaanse bestuurder Bob Iger stapt per direct op als topman van Disney, heeft het bedrijf bekendgemaakt. De 69-jarige Iger was sinds 2005 de hoogste baas bij het mediabedrijf.
Onder zijn bewind werd onder meer filmmaatschappij Lucasfilm overgenomen, waardoor Disney de rechten op de Star Wars-franchise en Indiana Jones in handen kreeg. Iger is ook de grote man achter het inlijven van de entertainmenttak van 21st Century Fox, waarmee tientallen miljarden dollars gemoeid waren. Iger zou al eerder met pensioen gaan, maar besloot langer aan te blijven vanwege de fusie met 21st Century Fox.

kappeuter (crew)
Nieuwe trailer en poster Artemis Fowl (2020):

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=5D89cia2M1A

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

https://www.moviemeter.nl/images/cover/1122000/1122366.jpg?cb=1583145536

Malick
geplaatst:
Is het coronavirus toch nog ergens goed voor.

geplaatst:
kappeuter schreef:
Nieuwe trailer en poster Artemis Fowl (2020):

(embed)

(afbeelding)

Ik dacht even dat Fiona Shaw hier ook weer een 'tante' speelde van deze Harry Potterkloon.

geplaatst:
'Disney komt mogelijk in handen van Apple door coronacrisis' | Filmtotaal filmnieuws

Ik dacht dat Disney op de top van de filmketen zat, maar schijnbaar moet Mickey zich ook zorgen maken.

geplaatst:
Losstaand van de wenselijkheid van zo'n overname (minder concurrentie), vind ik dit soort dingen wel erg interessant om te volgen.

geplaatst:
Over clickbait-koppen gesproken. En dan ook nog eens tussen aanhalingstekens, alsof het echt wordt gezegd in het bronartikel...

geplaatst:
skinny_tie schreef:
Over clickbait-koppen gesproken. En dan ook nog eens tussen aanhalingstekens, alsof het echt wordt gezegd in het bronartikel...

Als het tussen 1 haakje aan beide kanten staat, is het juist duidelijk dat het een gerucht is en geen quote.

Daarnaast is het geen clickbait, gewoon de mening van een deskundige.

geplaatst:
De deskundige geeft nergens een mening, hij zegt alleen dat de totale aandeelwaarde van Disney lager is dan het totaal van alle liquide middelen van Apple en dat het daardoor dus theoretisch mogelijk is voor Apple om Disney te kopen. Allemaal hartstikke juist, maar je hebt er niks aan, je kunt er geen intentie uit afleiden.

Net zoals dat als ik genoeg liquide middelen om een Rolex te kopen, dat je dan niet daaruit kunt afleiden dat ik dat mogelijk ga doen.

Het is dus geen gerucht, het is een mogelijkheid, en eigenlijk zelfs dat niet, want je kunt niet zomaar een meerderheid van de aandelen kopen voor de huidige koers.

'Black Widow,' 'Mulan' Land New 2020 Release Dates, 'Jungle Cruise' Delayed a Year -
hollywoodreporter.com

Disney Executives Pushing Back Over Terms of Pay Cuts | Hollywood Reporter - hollywoodreporter.com

Sources say the amended Disney contracts use the word “temporary” to describe the cuts, which are effective immediately, but offer no firm end date. Some believe that the virus crisis, at least as defined by its impact on Hollywood, could easily last 18 months.

geplaatst:
Disney maakt volledig gewijzigde releasekalender bekend | Filmtotaal filmnieuws

2020
24 juli 2020: Mulan
7 augustus 2020: Empty Man
14 augustus 2020: The One and Only Ivan
4 september 2020: The Beatles: Get Back
18 september 2020: The King's Man
9 oktober 2020: The Death on the Nile
23 oktober 2020: Everybody's Talking About Jamie
6 november 2020: Black Widow
13 november 2020: Deep Water
20 november 2020: Soul
11 december 2020: Free Guy
18 december 2020: West Side Story
25 december 2020: The Last Duel

2021
12 februari 2021: Eternals
26 februari 2021: Ron's Gone Wrong
12 maart 2021: Raya and the Last Dragon
9 april 2021: Bob's Burgers
7 mei 2021: Shang Chi and the Legend of the Ten Rings
28 mei 2021: Cruella
30 juli 2021: Jungle Cruise
15 oktober 2021: Hamilton
5 november 2021: Doctor Strange in the Multiverse of Madness
17 december 2021: Avatar 2

2022
14 januari 2022: Nimona
18 februari 2022: Thor: Love and Thunder
6 mei 2022: Black Panther 2
18 juli 2022: Captain Marvel 2
29 juli 2022: Indiana Jones 5

2023
22 december 2023: Avatar 3

2025
25 december 2025: Avatar 4

2027
17 december 2027: Avatar 5

kappeuter (crew)
geplaatst:
Elke familie heeft zo’n oom of tante die zich niet conformeert, bij Disney hebben ze Abigail | De Volkskrant

De Volkskrant schreef:
‘What the actual f-k?????’, twitterde de 60-jarige kleindochter van medeoprichter Roy Disney, de broer van Walt, toen deze week bekend werd dat het Disney-concern honderdduizend van haar werknemers – ongeveer de helft – met onbetaald verlof stuurde, maar wel voornemens is anderhalf miljard dollar aan dividend uit te keren aan de aandeelhouders én miljoenenbonussen aanhoudt voor de Disney-top.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:36 uur

geplaatst: vandaag om 00:36 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.