ad

Genre: Actie / Avontuur

Geregisseerd door: Kenny Ortega

Met onder meer: Kristin Chenoweth, Keegan Connor Tracy en Dove Cameron

Over Descendants

"They're not bad. They're just born that way."

De grootste schurken van het koninkrijk zijn verbannen naar de Isle of the Lost, een afgelegen gevangenis. Na 20 jaar kondigt Ben, de zoon van Belle en het Beest en erfgenaam van de troon, aan de kinderen van de schurken vrij te laten en hen verlossing te bieden. Derhalve komen Mal, Jay, Evie en Carlos terecht op een school waar ze nakomelingen van andere Disney-helden tegenkomen. Zullen de tieners de kwade wensen van hun ouders uitvoeren of een eigen identiteit smeden?

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

avatar van Pazmaster

Pazmaster

Wat een bagger! Ik had me wel al mentaal voorbereid (verstand op nul) op het zien van een Disney film maar dit high school sprookje in een modern jasje is echt té erg!

De slechte maar toch wel coole kinderen van Maleficent, Jafar, Cruella de Vil en de Evil Queen (uit Sneeuwwitje) wonen bij hun ouders op een verbannen eiland. Prins Ben, de zoon van Belle en het beest, vindt dat de kinderen een kans verdienen en worden van het eiland gehaald. De kinderen moeten daar naar school en krijgen de kans op een beter leven. Echter, de kinderen krijgen van hun ouders de opdracht de toverstaf van de goede fee stelen en mee terug te nemen. Zijn de kinderen echt zo slecht als ze zelf denken of zit er misschien ook wat goeds in hen?

Ik kan haast niet geloven dat dit een Disney film is want wat is dit slecht zeg! Ik dacht dat de Disney standaard wel iets hoger lag dan dit. Matig acteerwerk, de decors en kostuums zien er goedkoop uit en ook de special fx zijn mager. Het verhaal en de humor is wel heel erg kinderachtig en de dommigheid van de personages irriteerde me mateloos. Ik vind Disney films meestal al niet zo geweldig maar soms valt het nog mee. Bij gebrek aan beter wil ik dan nog wel eens een Disney film kijken (mits deze een redelijk cijfer krijgt) maar na het zien van deze shit is het voorlopig geen Disney meer voor mij! Zonde van je tijd. Alleen leuk voor kleine kinderen tot een jaar of 12 denk ik.

Edit: ik lees net dat dit een tv film is gemaakt voor Disney channel. Dat verklaart een hoop! Maar dat maakt het niet minder slecht! Ik wou dat ik dat eerder had geweten, dan was ik hier zeker niet aan begonnen!

avatar van Collins

Collins

Lief, braaf en nietszeggend sprookje over de strijd tussen goed en kwaad. Strijd is trouwens een groot woord. Plagerijtjes is een beter woord. Descendants is namelijk een lieve film zonder enge of harde confrontaties.

De film is blijkbaar gemaakt voor een jong publiek. Het verhaal speelt zich voornamelijk af op een highschool gesitueerd in een weeïg sprookjesland. De school is gevuld met brave en blije barbieachtige modelkinderen. Heel schattig.

De film is nergens griezelig, shockerend of prikkelend. In dit kader is het dan ook niet opvallend dat de prins en prinses elkaar nooit kussen maar elkaar hoogstens lichtjes omarmen. In Disneyland wordt niet gekust en er worden geen enge dingen getoond. Stel je toch eens voor!

Oh ja, er wordt ook nog gedanst en gezongen. Hele vrolijke en brave liedjes. Doorspoelen is het devies.

Irritante zoetsappigheid. Bah.

avatar van Draconian

Draconian

Wat een rotzooi zeg.

avatar van HorrorFan007

HorrorFan007

Mensen als je geen high school musical kijkt met je kids of er niet bent met opgegegroeid zal dit je ook niet veel zeggen

Ik weet niet wat iedereen loopt te zeiken over deze film, ik vond hem erg leuk.

En voor mensen die niet van Disney films houden zou ik zeggen; Kijk er dan niet na!!

En hou op van te zaniken op internet over films die wel leuk zijn,

Disney maakt alleen maar leuke films, dat jullie sukkels er niet van houden,

is een kwestie van jullie slechte smaak.

avatar van Donkerwoud

Donkerwoud

Hahaha...een Disneytroll!

Donkerwoud schreef:

Hahaha...een Disneytroll!

Wat....een rioolrat ? die andwoord durft tegen geven?

Kan je niet tegen de waarheid??

avatar van Donkerwoud

Donkerwoud

All hail the magic mouse...!

avatar van Shadowed

Shadowed

Eh.

Nogal een bijzondere film, die duidelijk totaal niet naar volwassenen is gericht en een hoog tiener-kindergehalte heeft. Het verhaal is een beetje simpel, de kinderen van disney schurken gaan naar een school voor alle andere disneykinderen.

Gelukkig is het allemaal wel wat vlotter en verveelt het zo goed als nergens. Acteerwerk en zang is ook prima in orde. Jammer dat het allemaal dan ook zo gruwelijk voorspelbaar is. Het lijkt alsof de script schrijvers geen enkele moeite hebben gedaan in het script.

Simpele film die wel weet te vermaken. Als disney film nogal wat vreemd en ook nergens bijzonder. Als musical is het echter wel wat geslaagder en daar scoort de film dan ook op. De cast lijkt er ook vaak wel zin in te hebben.

avatar van umbra

umbra

Ik kan films over sprookjes zeker appreciëren net als Disney in het algemeen, maar dit is gewoonweg teleurstellend op zowat alle vlak. Ik waande me allesbehalve in een sprookjeswereld ofzo. Ook irritante vertolkingen vd personages.

En lol diegene die hier 5 sterren gegeven hebben, hebben het bij deze eenmalige stem en aanmelding gelaten, verdacht??

avatar van Macady

Macady

Ik dochter van Macady (Felice 7jr) vond de film heel erg goed bedacht.