• 13.119 nieuwsartikelen
  • 169.863 films
  • 11.156 series
  • 31.916 seizoenen
  • 630.883 acteurs
  • 196.419 gebruikers
  • 9.183.490 stemmen
Avatar
 
banner banner

Mufasa: The Lion King (2024)

Avontuur / Drama | 120 minuten

Genre: Avontuur / Drama

Speelduur: 120 minuten

Oorsprong: Verenigde Staten

Geregisseerd door: Barry Jenkins

Met onder meer: Aaron Pierre, John Kani en Seth Rogen

IMDb beoordeling: 6,7 (38.418)

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 18 december 2024

Plot Mufasa: The Lion King

"The story of an orphan who would be king."

Na de eerdere gebeurtenissen kroont Simba zich tot leeuwenkoning van de Pride Lands. Hij is er sterk van overtuigd dat zijn dochter Kiara hetzelfde pad zal bewandelen. Zelf krijgt Kiara, Timon en Pumbaa het levensverhaal van haar overleden grootvader Mufasa te horen, wanneer Rafiki over een van de grootste koningen uit de savanne vertelt.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

Externe links

Social Media

Volledige cast

Acteurs en actrices

Mufasa (stemrol)

Sarabi (stemrol)

Young Rafiki (stemrol)

Zazu (stemrol)

Kiara (stemrol)

Rafiki (stemrol)

Kiros (stemrol)

Pumbaa (stemrol)

Timon (stemrol)

Reviews & comments


Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van kappeuter

kappeuter (crew films)

  • 74413 berichten
  • 5928 stemmen

"live-action styled photorealistic animated prequel to the similarly created 2019 remake of the original 1994 film The Lion King." (Wikipedia)

Teaser


avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

  • 60267 berichten
  • 4056 stemmen

Dit gaat nooit de hit worden van de film van enkele jaren terug. Is een prequel, spreekt toch minder aan. Ben ook niet erg onder de indruk van de teaser, ondanks dat het mooie beelden zijn.


avatar van Jotil

Jotil (crew bioscoopreleases)

  • 1875 berichten
  • 426 stemmen

Vanaf 18 december 2024 in de bioscoop (Walt Disney Studios Motion Pictures)


avatar van afca_fanatic

afca_fanatic

  • 115 berichten
  • 597 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Dit gaat nooit de hit worden van de film van enkele jaren terug. Is een prequel, spreekt toch minder aan. Ben ook niet erg onder de indruk van de teaser, ondanks dat het mooie beelden zijn.

Hoezo? Genoeg films met een prequel die wel aanspreken vind ik. Ik ben wel benieuwd naar de geschiedenis van Mufasa. En Disney kennende, gaan ze flink uitpakken met geweldige beelden. Laat maar komen!


avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

  • 60267 berichten
  • 4056 stemmen

Mooie nieuwe trailer, grafisch gezien dan. Emotioneel doet het me niks. Het mag dan ogen als een BBC natuurdocu waar je alleen het commentaar van David Attenborough nog bij mist, maar The Lion King had geen prequelverhaal nodig in mijn ogen. Toch zal het een dikke hit worden hoor, zeker met een release vlak voor de kerstdagen. En ik ga uiteraard ook, kan nog best een leuke film worden.


avatar van kappeuter

kappeuter (crew films)

  • 74413 berichten
  • 5928 stemmen

avatar van Fisico

Fisico (moderator films)

  • 9779 berichten
  • 5313 stemmen

Een beetje last minute en onverwacht de zaal ingesukkeld daar mijn andere film volzet was. Even een andere mindset, maar al bij al viel het mee. Inhoudelijk misschien niet de meest vernieuwende en je kan je heus wel wat vragen stellen bij dat overbodige prequel gedoe. Disney heeft zo opnieuw een melkkoe gevonden.

Visueel zag het er wel mooi uit. Alsof je naar een documentaire van National Geographic aan het kijken was. Wie Disney zegt, zegt ook zang. Ik vond de songs stuk voor stuk matig tot flauw. Niet echt eentje die blijft hangen of catchy is. Gelukkig bleef het beperkt tot een song of 4-5.

Timon en Pumbaa zijn overbodig en vervelend. Leuk wel om de achtergrond van Taka, Zazu of Rafiki te kennen, maar ik ben niet overtuigd of we dat echt moesten weten.


avatar van pierre18

pierre18

  • 723 berichten
  • 603 stemmen

Je krijgt wat je verwacht en dan nog in overvloed ook. Inderdaad waren de songs nu een stuk minder, ze liggen niet echt in het gehoor. Ook is er al gezegd dat Pumba en Timon meer irritant zijn, dan grappig. Verder is het verhaal zeer voorspelbaar, maar laten we eerlijk zijn, dat weten we toch met zo'n 'vervolg'. Verder schitterend gemaakt en vormgegeven met een naar mijn smaak iets te veel camera cirkelbewegingen om de dieren heen. De scene is de ijsgrot is prachtig, erg stilistisch.


avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

  • 60267 berichten
  • 4056 stemmen

Krijgt nog wel goede reviews als in niet heel erg nodig, niet zo fantastisch geschreven maar wel meer dan het kijken waard als prequel. Valt me mee, had de reviews vrij slecht verwacht. Binnenkort maar eens kijken dan.


avatar van Brendanh29

Brendanh29

  • 119 berichten
  • 0 stemmen

Mufasa: de lion king prequel. imax 3d - een aanrader

Ik had mijn twijfels waarom ze dezen maakten en of het nodig was, maar wist dat het visueel erg goed kon zijn omdat het origineel al prachtig was. Ze gingen een kant op die ik niet had verwacht en wat een waanzinnig goeie en prachtige film, dat het bijna in vele aspecten beter is dat ie het originele tekenfilm overtreft. Het is een van de beste film van het jaar. Wat ze in de 1e film niet hebben kunnen doen is nu wel te zien de bewegen van haren of de omgeving dus het komt allemaal meer tot leven. De muziek was passend en best leuk maar had beter gekund. Het klikt allemaal en valt goed in elkaar in de reis die ze maken en zo een familie worden, emotioneel sterk, grappig en spannend. En hoe ze het water hebben gebruikt is echt een wonder, was niet eens bij de ariel film aanwezig, maar hoop meer te zien in andere films.

de timon en pumbaa stukjes waren meer irritante onderbrekingen dan echt grappig helaas. Ben zeker van plan nog een keer te zien.


avatar van mjk87

mjk87 (moderator films)

  • 13815 berichten
  • 4178 stemmen

Nou, geen gedrocht zoals ik had gevreesd maar ook geen behoorlijke film zoals ik stiekem wel een beetje had gehoopt omdat de reviews ook niet noodzakelijk slecht waren.

Visueel redelijk met af en toe wel een aardig shot en technisch ziet het er aardig uit (de gezichten kennen wel wat emotie) maar toch had ik een wat unheimisch gevoel erbij. Dit hing net te veel tussen duidelijke animatie en fotorealisme in en daardoor was dit alles toch wel een uncanny valley met af en toe foeilelijke kleuren ook (denk aan dat bloemenbed in het begin).

Het verhaaltje mag geen naam hebben maar voldoet. Je vraagt je als kijker vooral af wanneer duidelijk wordt gemaakt dat Taka eigenlijk Scar is. Dat weet je vanaf de eerste ontmoeting (met die nagels in de poten van Mufasa). Wel wordt er halverwege door de filmmakers zelf een aardig geintje van gemaakt en op momenten werkt dat ook wel. Zeker als Taka de witte leeuwen gaat helpen en zijn stem verandert, meer richting de intonatie van Jeremy Irons.

Het kijkt allemaal wel weg met enkele prima actiestukken (zoals de achtervolgingen), de liedjes zijn redelijk en de film doet weinig kwaad. Wel duurt het middenstuk te lang en dat liedje tussen Mufasa en Sarabi is al niet het beste nummer maar ook echt too much op dat moment - daar sleept de film echt en gaat die van een net aan voldoende naar net aan onvoldoende.

Hoogtepunt was de eerste seconde trouwens met het verwachte eerbetoon aan James Earl Jones. En dat zegt denk ik genoeg over de rest van de film. 2,5*.


avatar van Verkaazde

Verkaazde

  • 94 berichten
  • 113 stemmen

Precies de film die deze serie nodig had. Leuke achtergrond film over hoe alles is ontstaan. Gelukkig niet zoveel zang erin, hoort natuurlijk wel bij Disney. Humor is zeker goed, visueel fantastisch, een voorspelbaar maar erg leuk verhaal! Zeker het kijken waard! 4,5!


avatar van Verkaazde

Verkaazde

  • 94 berichten
  • 113 stemmen

Hoogtepunt was de eerste seconde trouwens met het verwachte eerbetoon aan James Earl Jones. En dat zegt denk ik genoeg over de rest van de film. 2,5*. [/quote]

Dit vind ik nou altijd zo'n onzin. Hoe kan zoiets nou een hoogtepunt zijn. Als je geen serieuze recensie achter kan laten dan reageer gewoon niet. Hoogtepunt zou zijn als je geen recensie meer zou geven..


avatar van Noodless

Noodless

  • 9553 berichten
  • 5983 stemmen

Gewoon blind in gegaan bij deze prequel en niet gaan kijken naar trailers, verhaalconcept of recensies.

Deze prequel is een prachtige film die goed aansluit met het origineel. Je krijgt meer achtergrondinformatie over Sarabi, Taka, Zazu en Rafiki. De beelden zijn fenomenaal en het verhaal heeft alles wat een goed verhaal nodig heeft: goede opbouw, spanning, beetje humor en dramatiek. Daarbij een niet overheersende muziekscore die zelfs niet vervelend werkte. Je kunt je afvragen moest er een prequel komen? Maar na exact 30 jaar na de originele tekenfilm vind ik deze vraag overbodig gezien de tijdsperiode. Zeker als het dan ook zo goed wordt gemaakt met moderne technieken en aandacht wordt gegeven voor de achtergrond van het verhaal t.o.v. het origineel. 8/10


avatar van mjk87

mjk87 (moderator films)

  • 13815 berichten
  • 4178 stemmen

Verkaazde schreef:
Dit vind ik nou altijd zo'n onzin. Hoe kan zoiets nou een hoogtepunt zijn. Als je geen serieuze recensie achter kan laten dan reageer gewoon niet. Hoogtepunt zou zijn als je geen recensie meer zou geven..


Nou, omdat de film verder nogal tegenviel en direct dat eerbetoon aan het begin in plaats van het einde vond ik een mooi statement plus dat ze een stukje van de stem van hem erbij hadden gedaan dat inhoudelijk ook nog een paste, alsof hij voor een laatste keer tot ons sprak.

De rest van je bericht snap ik niet. Ik heb drie volle alinea's en een introductie erboven staan. geen idee waarom dat geen serieuze recensie zou zijn. Als je niet de rest leest en alleen reageert op wat je net uitkomt dan reageer gewoon niet.


avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

  • 60267 berichten
  • 4056 stemmen

Het grote probleem van deze film is eigenlijk dat The Lion King helemaal geen prequelverhaal nodig heeft. Ik heb me serieus nooit afgevraagd hoe het leven van Mufasa is verlopen tijdens de vele keren dat ik de prachtige tekenfilm uit 1994 bekeek. Die staat bij mij op de volle vijf sterren, misschien wel de beste tekenfilm ooit gemaakt. Disney probeerde in 2019 dit succes te herhalen met een real-life animatieversie, maar slaagde daar niet in omdat het gewoon te lastig is om de emoties uit de tekenfilm over te brengen in een CGI versie. De film was wel enorm mooi gemaakt, bijna levensecht. Maar we leven nu in een tijdperk dat bijna elke big budgetfilm er echt heel goed en echt uit kan zien, dus dat is niet genoeg.

En nu is er vijf jaar later de prequelfilm Mufasa. Zoals gezegd vrij overbodig, maar daarom kan het nog best vermakelijk zijn. Ook dat viel me een ruime tijd echt tegen, heb me eigenlijk sowieso het eerste uur enorm zitten vervelen met een saai plotje dat veel jat van het originele verhaal maar dit veel minder episch en pakkend doet. Gelukkig volgt er dan nog een tweede uur waar het tempo wel omhoog gaat en waar diverse oude bekenden het een stuk meer kijkbaar maken. Ook is de verandering van setting naar besneeuwde bergen een verademing. In het laatste gedeelte als ze hun beloofde land hebben bereikt zit weer de nodige fanservice met verwijzingen naar het bekende verhaal en weet het zowaar ook nog wel te boeien. Overigens ook een compliment aan het mooie eerbetoon aan James Earl Jones aan het begin. Dat verdient hij ook echt.

Wat deze film trouwens weer opnieuw goed doet is prachtige beelden afleveren. Bijna levensecht, maar het is ook beter gelukt om gezichtsexpressies erin te verwerken. Het is nog steeds niet dat het me ontroerd, maar het is veel beter gelukt. De muziek is wel ook weer ouderwets goed, met nieuwe muziek en ook het hergebruik van muziek uit de tekenfilm. Maar dan volgt wel een enorme ergernis bij me, de liedjes. Ik vond ze allemaal zonder uitzondering tenenkrommend slecht en vervelend. Echt, hoe kun je het produceren en er tevreden mee zijn? Het haalde ook telkens de vaart uit de film en in de plaats kreeg je dan doodsaaie minuten met zang zonder niveau.

Dit gaat ook niet het grote succes worden die de vorige film wel had. Want nogmaals, het voegt niks toe, behalve dan dat Disney er weer rijker van hoopt te worden. Het is zeker niet slecht en het ziet er prachtig uit, maar het was ook lange tijd gewoon een vermoeiende zit. Ook omdat de humor niet erg aan weet te slaan. Ik heb er net een voldoende voor over, nipt.

3*

PS: hoelang dacht men dat het nodig was om de naam Scar verborgen te houden? Iedereen die een beetje nadenkt had dit in het begin al door.


avatar van Ricardos

Ricardos

  • 100 berichten
  • 72 stemmen

The Oceanic Six schreef:
Het grote probleem van deze film is eigenlijk dat The Lion King helemaal geen prequelverhaal nodig heeft. Ik heb me serieus nooit afgevraagd hoe het leven van Mufasa is verlopen tijdens de vele keren dat ik de prachtige tekenfilm uit 1994 bekeek. Die staat bij mij op de volle vijf sterren, misschien wel de beste tekenfilm ooit gemaakt. Disney probeerde in 2019 dit succes te herhalen met een real-life animatieversie, maar slaagde daar niet in omdat het gewoon te lastig is om de emoties uit de tekenfilm over te brengen in een CGI versie. De film was wel enorm mooi gemaakt, bijna levensecht. Maar we leven nu in een tijdperk dat bijna elke big budgetfilm er echt heel goed en echt uit kan zien, dus dat is niet genoeg.

En nu is er vijf jaar later de prequelfilm Mufasa. Zoals gezegd vrij overbodig, maar daarom kan het nog best vermakelijk zijn. Ook dat viel me een ruime tijd echt tegen, heb me eigenlijk sowieso het eerste uur enorm zitten vervelen met een saai plotje dat veel jat van het originele verhaal maar dit veel minder episch en pakkend doet. Gelukkig volgt er dan nog een tweede uur waar het tempo wel omhoog gaat en waar diverse oude bekenden het een stuk meer kijkbaar maken. Ook is de verandering van setting naar besneeuwde bergen een verademing. In het laatste gedeelte als ze hun beloofde land hebben bereikt zit weer de nodige fanservice met verwijzingen naar het bekende verhaal en weet het zowaar ook nog wel te boeien. Overigens ook een compliment aan het mooie eerbetoon aan James Earl Jones aan het begin. Dat verdient hij ook echt.

Wat deze film trouwens weer opnieuw goed doet is prachtige beelden afleveren. Bijna levensecht, maar het is ook beter gelukt om gezichtsexpressies erin te verwerken. Het is nog steeds niet dat het me ontroerd, maar het is veel beter gelukt. De muziek is wel ook weer ouderwets goed, met nieuwe muziek en ook het hergebruik van muziek uit de tekenfilm. Maar dan volgt wel een enorme ergernis bij me, de liedjes. Ik vond ze allemaal zonder uitzondering tenenkrommend slecht en vervelend. Echt, hoe kun je het produceren en er tevreden mee zijn? Het haalde ook telkens de vaart uit de film en in de plaats kreeg je dan doodsaaie minuten met zang zonder niveau.

Dit gaat ook niet het grote succes worden die de vorige film wel had. Want nogmaals, het voegt niks toe, behalve dan dat Disney er weer rijker van hoopt te worden. Het is zeker niet slecht en het ziet er prachtig uit, maar het was ook lange tijd gewoon een vermoeiende zit. Ook omdat de humor niet erg aan weet te slaan. Ik heb er net een voldoende voor over, nipt.

3*

PS: hoelang dacht men dat het nodig was om de naam Scar verborgen te houden? Iedereen die een beetje nadenkt had dit in het begin al door.
Je weet van te voren al dat er liedjes in zitten, waarom kijk je er dan naar? Alleen om negatief te zijn? Je hebt zelf gekozen om naar een prequel film te kijken...Gezien hoge score op moviemeter.nl lijkt de film niet geheel overbodig...


avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

  • 60267 berichten
  • 4056 stemmen

Ricardos schreef:

(quote)
Je weet van te voren al dat er liedjes in zitten, waarom kijk je er dan naar? Alleen om negatief te zijn? Je hebt zelf gekozen om naar een prequel film te kijken...Gezien hoge score op moviemeter.nl lijkt de film niet geheel overbodig...

Oké, bedankt voor je mening. Kan er verder niks mee maar goed. Alsof ik kan weten dat de liedjes hier waardeloos zijn. De bekende Lion King liedjes zijn juist tijdloos goed.

Overigens geef ik de film ''gewoon'' een voldoende.


avatar van Man of Steel

Man of Steel

  • 160 berichten
  • 289 stemmen

Gewoon een leuke film. En prachtig gemaakt. Een visueel spektakel dat maar blijft doorgaan zodat het haast teveel wordt op het einde. En ondertussen wordt een donker verhaal op zijn Disneyiaans voorgeschoteld dat het niet eens meer opvalt hoe zielig en hoe gruwelijk het is. Een moord/slachtpartij wordt doodleuk aangekondigd met een grappig liedje. Haast bizar. Is dat dan knap gedaan of is dat dan tenenkrommend? Zal voor een ieder verschillend zijn.

Timon en Pumbaa waren irritant in deze film. Rafiki wederom erg grappig met zijn wijsheden. En dan die liedjes, die moet je ook maar voor lief nemen. Wat helemaal overeind blijft staan zijn de prachtige beelden van de landschappen en de dieren. Ook in de actie zien de dieren en natuur er spectaculair uit. What you see is what you get bij een Disney film. De opgave is dus vooral de liedjes voor lief nemen. Dan kijk je naar een leuke film!


avatar van Warner Brothers

Warner Brothers

  • 105 berichten
  • 400 stemmen

Met hele familie, personen van leeftijd van 12 t/m 73 jaar, gegaan en iedereen heeft vond het een geslaagde film.


avatar van merijn82

merijn82

  • 1920 berichten
  • 447 stemmen

Poeh, een soort style over substance. Inhoudelijk is het niet veel, inwisselbare songs. Maar ik heb mij wel zitten vergapen aan het uiterlijke vertoon van de film.

Tja, kon er verder niet vel mee. Had wat mij betreft niet gemaakt hoeven worden.

2,5*.


avatar van MarkFish

MarkFish

  • 1055 berichten
  • 1452 stemmen

Ricardos schreef:

(quote)
Je weet van te voren al dat er liedjes in zitten, waarom kijk je er dan naar? Alleen om negatief te zijn? Je hebt zelf gekozen om naar een prequel film te kijken...Gezien hoge score op moviemeter.nl lijkt de film niet geheel overbodig...

Hahaha, we hebben hier te maken met een fan die geen negatieve recensie duldt. Nou dan komt er hier nog één: De liedjes waren volkomen RUK! en haalden alle vaart uit een film die aardig begint maar er niet beter op wordt naarmate het verhaal vordert. Terwijl liedjes als The Circle of Life en Hakuna Matata in The Lion King het verhaal naar een hoger plan tillen, worden de liedjes hier gebruikt om gesimplificeerd een psychologisch proces (wat in de kern heel interessant is) neer te zetten. De film is verder te voorspelbaar. Timon en Pumba zijn overigens erg grappig, maar ik snapte die opmerking niet over de rechten ('daar krijgen we gezeur mee') bij 'Hakuna Mufasa'. Disney heeft die rechten toch, of moeten ze daar dan opnieuw voor betalen ofzo? Of is er iets gebeurd tussen Disney en de muziekproducenten waardoor ze het niet mogen gebruiken...?

Ik heb de film overigens in 4DX gezien en dat maakt het wel een mooie ervaring!


avatar van peter74

peter74

  • 591 berichten
  • 2986 stemmen

Brendanh29 schreef:

Mufasa: de lion king prequel. imax 3d - een aanrader

Ik had mijn twijfels waarom ze dezen maakten en of het nodig was, maar wist dat het visueel erg goed kon zijn omdat het origineel al prachtig was. Ze gingen een kant op die ik niet had verwacht en wat een waanzinnig goeie en prachtige film, dat het bijna in vele aspecten beter is dat ie het originele tekenfilm overtreft. Het is een van de beste film van het jaar. Wat ze in de 1e film niet hebben kunnen doen is nu wel te zien de bewegen van haren of de omgeving dus het komt allemaal meer tot leven. De muziek was passend en best leuk maar had beter gekund. Het klikt allemaal en valt goed in elkaar in de reis die ze maken en zo een familie worden, emotioneel sterk, grappig en spannend. En hoe ze het water hebben gebruikt is echt een wonder, was niet eens bij de ariel film aanwezig, maar hoop meer te zien in andere films.

de timon en pumbaa stukjes waren meer irritante onderbrekingen dan echt grappig helaas. Ben zeker van plan nog een keer te zien.

Dit is gewoon 1 op 1 zoals ik het ook ervaren heb. We hebben de film zojuist met 11 man tussen 9 tot 50 jaar bekeken en iedereen vond het een prachtig gemaakte film. Ook leuk om te zien hoe personages en andere dingen zoals landschappen zijn onstaan, die je herkent uit het origineel. Het enige dat jammer was, was dat de grappen van Timon en Pumbaa keer op keer dood sloegen. Verder super vermaakt in IMAX 3D.


avatar van martijn011

martijn011

  • 2025 berichten
  • 1307 stemmen

Fantastisch gemaakte film maar het haalt het niet bij het origineel.

Ik heb de film in 2D gezien dus kan niet oordelen over hoe de film in 3D is. Verhaaltechnisch is het allemaal niet bijster interessant. Ik heb me tijdens het zien van het origineel nooit afgevraagd hoe de jeugd van Mufasa verlopen is. Het is wel leuk om te zien hoe de relatie met Scar zich ontwikkelt maar verder is het allemaal vrij standaard en weinig bijzonders. Waar Disney vroeger nog wel eens een hit scoorde met een liedje in een film is het hier armoe troef. Het waren eerder hinderlijke onderbrekingen dan dat het wat toevoegde.

Visueel is het wel echt een pareltje. Ongekend mooi vormgegeven en een genot om te zien.
Dat is ook de reden dat deze film absoluut een voldoende verdient.
3*


avatar van Thorongil

Thorongil

  • 1555 berichten
  • 590 stemmen

Mooi gemaakt, best nog onderhoudend verhaal. Alleen spijtig dat deze prequel steeds onderbroken wordt door naar het heden terug te gaan. Timon en Pumba zijn echt irritant. Moesten ze die stukken er uit knippen, de film zou een stuk beter zijn.


avatar van mrklm

mrklm

  • 9754 berichten
  • 9024 stemmen

Door een overstroming is leeuwenwelpje Mufasa [Braelyn Rankins] gescheiden van zijn ouders. Mufasa stuit op een troep leeuwen waar Eshe [Thandiwe Newton] zich over Mufasa ontfermt en waar hij bevriend raakt met Taka [Theo Somolu], de beoogde troonopvolger. Jaren later wordt de zoektocht naar een mythologisch paradijs verstoord door de komst van een agressieve troep leeuwen onder leiding van Kiros [Mads Mikkelsen]. Een vergaarbak van mythologische clichés met matige liedjes (dieptepunt is ‘Bye Bye’, een warming-up voor een slachtpartij) en een voorspelbaar romantisch zijplot. Realisme gaat ten kost van persoonlijkheid en het is misschien handig om kinderen uit te leggen dat leeuwen geen schattige beestjes zijn die graag knuffelen en geknuffeld worden. Een bedenkelijke prequel op The Lion King.


avatar van Angelo2

Angelo2

  • 677 berichten
  • 2919 stemmen

Toevallig 3 maanden geleden 18 dagen op safari geweest in Kenia, deze film bracht me veer even terug.

Prachtig gemaakte film met leuke maar minder pakkende liedjes als het vorige deel. Ik heb de film in 3d gezien in de IMAX zaal en heb genoten van de prachtige beelden en vindt 3d wel echt een waardevolle toevoeging. Het verhaal was verder vrij standaard maar boeiend genoeg. Een 7.5


avatar van Rubie2208

Rubie2208

  • 319 berichten
  • 304 stemmen

een leuke film. muziek was wat simpel maar klonk goed . alles zag er erg mooi uit . de tussen stukjes waren overbodig , met timon en poemba , vond ik zelf . toch heb ik genoten van de film. een prima 3


avatar van _Se7en_

_Se7en_

  • 2020 berichten
  • 1655 stemmen

Verkaazde schreef:
Hoogtepunt was de eerste seconde trouwens met het verwachte eerbetoon aan James Earl Jones. En dat zegt denk ik genoeg over de rest van de film. 2,5*.


Bij dat stukje kreeg ik een flinke brok in mijn keel en die is de rest van de film weggebleven, dus ik ben het daar eigenlijk wel mee eens.

Leuk filmpje om een keer te zien, maar haalt (net als zijn voorganger) nergens het niveau van het briljante origineel. De liedjes zijn ronduit matig, Timon, Pumbaa en Zazu ronduit irritant, de animatie is bij vlagen ontzettend mooi en op andere momenten weer heel knullig (zo ziet Sarabi's gezicht er prachtig realistisch uit en hebben de gezichten van Mufasa en Taka iets clownigs), het verhaal is prima, maar Mufasa wordt nooit echt Mufasa zonder de stem van James Earl Jones en Scar zal nooit Scar zijn zonder de stem van Jeremy Irons.

3*


avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

  • 60267 berichten
  • 4056 stemmen

_Se7en_ schreef:

(quote)

Bij dat stukje kreeg ik een flinke brok in mijn keel en die is de rest van de film weggebleven, dus ik ben het daar eigenlijk wel mee eens.

Leuk filmpje om een keer te zien, maar haalt (net als zijn voorganger) nergens het niveau van het briljante origineel. De liedjes zijn ronduit matig, Timon, Pumbaa en Zazu ronduit irritant, de animatie is bij vlagen ontzettend mooi en op andere momenten weer heel knullig (zo ziet Sarabi's gezicht er prachtig realistisch uit en hebben de gezichten van Mufasa en Taka iets clownigs), het verhaal is prima, maar Mufasa wordt nooit echt Mufasa zonder de stem van James Earl Jones en Scar zal nooit Scar zijn zonder de stem van Jeremy Irons.

3*

Dit is wel een irritatie van me. In de vorige film sprak J-E-J nog de stem van Mufasa in. Heel goed. Heb nooit begrepen waarom ze niet gewoon de nog levende 1994 stemacteurs terug hebben gevraagd voor Scar en ook Zazu (Rowan Atkinson). Dat waren zulke herkenbare stemmen die de film echt naar een veel hoger niveau trokken.


avatar van _Se7en_

_Se7en_

  • 2020 berichten
  • 1655 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Dit is wel een irritatie van me. In de vorige film sprak J-E-J nog de stem van Mufasa in. Heel goed. Heb nooit begrepen waarom ze niet gewoon de nog levende 1994 stemacteurs terug hebben gevraagd voor Scar en ook Zazu (Rowan Atkinson). Dat waren zulke herkenbare stemmen die de film echt naar een veel hoger niveau trokken.

De enige reden dat ik het niet volledig afkeur is dat Mufasa en Scar hier nog maar half-was waren en de stemmen tussen welp en volwassen inzaten. Dus je kan je een voorstelling maken dat hun stemmen groeien naar de stemmen van James Earl Jones en Jeremy Irons. Ik vond de stemmen hier minder storend dan in de remake van de tekenfilm.

Misschien hadden Irons en Atkinson geen interesse om hun stem nog een keer te lenen? In The Lion King II: Simba's Pride, werd Zazu namelijk ook door een ander ingesproken. Kan me alleen moeilijk voorstellen dat je niet zou willen meewerken aan een dergelijk project. Al is het alleen maar om het origineel in ere te houden.


avatar van FlyingGustman81

FlyingGustman81

  • 120 berichten
  • 713 stemmen

In de bioscoop gezien. Wist niet zo goed wat ik ervan moest verwachten. Timon & Pumba waren echt vreselijk irritant. De visuals vond ik erg sterk. Het verhaal vond ik zelf erg mager. Maar goed, dat was misschien ook wel te verwachten. Desondanks nog 3,5*.