• 10.595 nieuwsartikelen

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 17 juli 2019

Plot The Lion King

"The King has Returned."

Simba is een jonge leeuw en zoon van leeuwenkoning Mufasa. Hij kijkt op tegen zijn vader en neemt zijn koninklijke bestemming ter harte. Dat zint Mufasa's jaloerse broer Scar absoluut niet en hij smeedt samen met een groep hyena's een plan om zowel Mufasa als Simba uit de weg te ruimen, zodat hij zelf de macht kan grijpen.

Social Media

Azizi (stemrol)

avatar van teigertje

teigertje

Wonder schone verfilming.

De Afrikaanse muziek is zo prachtig.

Overtreffende CGI nagenoeg levensecht.

Het liedje Spirit is zo ontroerend en mooier kan gewoon weg niet.

En waar Mufasa en later Simba voor staat.

Een ware Koning neemt niet , maar geeft.

Een overtreffende remake.

Genieten en indrukwekkend.

avatar van John Barry

John Barry

Wat mij betreft een beetje een overbodige film. Qua verhaal is dit grotendeels een kopie van de tekenfilm versie. Toch is het geen straf om deze film te kijken. De film ziet er erg mooi uit. Het verhaal heeft mij altijd aangesproken. Scar is een van de beste Disney schurken. De muziek van Hans Zimmer is erg meespelend. Complimenten aan James Earl Jones. Deze man heeft een geweldige stem. Erg goed dat hij weer Mufasa heeft ingesproken.

avatar van Sabri88

Sabri88

Gisteravond gekeken met mijn kat Nala

Het was leuk om naar te kijken en natuurlijk was het erg mooi gemaakt, maar het had verder niet veel toegevoegde waarde en er was niet veel nieuws. Het leek bijna op een exacte kopie van de originele Lion King, maar dan met iets minder charme... Het zou bijvoorbeeld leuker zijn geweest als er 'n beetje een eigen draai werd gegeven aan bepaalde gebeurtenissen in de verhaallijn, een aantal dingen iets anders laten lopen, maar in grote lijnen toch het originele verhaal volgen, zoals Jungle Book. Deze film wilde zich iets te graag strikt vasthouden aan het origineel. Dus je mist echt niet veel als je deze film overslaat. Als je de originele Lion King ooit hebt gezien (ook al is dat heeeel lang geleden) kan je letterlijk elke scène voorspellen, en dat is jammer.

De toevoeging van bepaalde grappen zoals die hyena die telkens te dichtbij die andere hyena staat vond ik ook niet echt grappig ofzo.

Veel goede dingen zijn helaas weggelaten. Denk aan het zingen van Timon en Pumbaa voordat ze opgejaagd worden door de hyena's, het Bruce Lee-style vechten van Rafiki, het uiterlijk van Scar, zijn gesprekken met de gevangen Zazu, de kleurrijke omgeving met Simba's eerste song, het gesprek van de hyena's onderling voordat ze een stormloop veroorzaken, enz. Het zag er nu allemaal wat droger uit (natuurlijk omdat ze het iets realistischer wilden laten lijken neem ik aan).

De toevoeging van die andere schattige dieren in de wereld van Timon en Pumbaa vond ik wel leuk gedaan.
En ook de toevoeging van de scène van Nala die ontsnapt aan Scar en zijn hyena's om hulp te zoeken was ook leuk gedaan. Ik vond het realisme van de ademhaling van de leeuwen en de beweging van hun oren ook mooi om te zien.

Leuk voor 1 keer, maar de film gaf mij niet het gevoel om aan vrienden of familie te vertellen: "Die nieuwe 3D Lion King moet je echt zien! Je weet niet wat je mist!"

Mijn voorkeur gaat toch uit naar de originele Lion King uit 1994. Na bijna 30 jaar blijft die film nog steeds een parel.

avatar van Capablanca

Capablanca

Technisch hoogstandje met weinig emotionele waarde. Het origineel wordt nergens overtroffen.

avatar van Levivdm01

Levivdm01

Echt een prachtige film, nadat ik Lion King The Musical had gezien meteen deze film gaan kijken!

Nog steeds geen spijt van gehad want deze versie van The Lion King vind ik beter dan The Lion King uit 1994!

Het is zo enorm mooi verbeeld!

Daarom krijgt deze film van mij 4.5 sterren! Zeker de moeite waard!