The Lion King (2019)

Avontuur / Drama

geregisseerd door Jon Favreau
met de stemmen van Donald Glover, Seth Rogen en Chiwetel Ejiofor

Simba is een jonge leeuw en zoon van leeuwenkoning Mufasa. Hij kijkt op tegen zijn vader en neemt zijn koninklijke bestemming ter harte. Dat zint Mufasa's jaloerse broer Scar absoluut niet en hij smeedt samen met een groep hyena's een plan om zowel Mufasa als Simba uit de weg te ruimen, zodat hij zelf de macht kan grijpen.

Na het tegenvallende Jungle Book, het vreemde verhaal van Dumbo en die niet al te beste versie van Aladdin, is dit toch wel echt top gedaan. Prachtige muziek, niet afgeweken van het oorspronkelijke verhaal. Emoties van beesten heel overtuigend in beeld gebracht. Leuke overtuigende stemmen en goede afwisseling tussen drama en humor. Echte aanrader voor wie van het genre houdt.

avatar van Big Chris
Visueel is het prachtig. Erg knap hoe echt de dieren lijken. Verder is het praktisch, 1 op 1 met de animatie-film van 25 jaar geleden. Al is de humor in deze nieuwe lion king toch minder aanwezig dan bij de oude versie.

AmazingPP schreef:
Ik snap eerlijk gezegd niet waar iedereen over zeurt. Deze film doet precies wat hij moet doen en dat is verbazen. Verbazen over de buitengewone prachtige animatie . . . .

Ik was daar eerlijk gezegd niet zo heel erg verbaast over. Eigenlijk is dat iets dat je verwacht. Jurassic Park was een verassing. Die film verbaasde.
En dat is precies de gemiste kans van deze film. Ze hadden de film levensechter kunnen maken. Rauwer. Dan was het wellicht geen familiefilm geworden, maar dat had de film interessanter kunnen maken.

avatar van Kronos
Pratende en zingende dieren in een levensechte film. Het moet niet gekker worden.