menu

Mijn Updates +
Film / Algemeen / Disney

zoeken in:
In Film > Nieuws > Disney tekent vanaf volgend jaar alleen nog met computer!!:

het is dan toch officiel bevestigd door disney;vanaf volgend jaar gaan zij alleen nog films maken met de computer.in sydney ligt nog de enige studio van disney waar nog met de hand getekend wordt.in het midden van volgend jaar wordt deze gesloten.er komen dus ook geen vervolgfilms meer,momenteel zijn ze hard aan het werken aan assepoester 3,die de laatste tekenfilm wordt.disney wil alleen nog 3d-films uitbrengen omdat het een trend is in hollywood!in november komt de eerste disney film uit die volledig met de computer is gemaakt;chicken.er staat een heel artikel in de belgische krant"het laatste nieuws".hiermee wil dus ook zeggen dat als er nog vervolgfilms van disney komen,dat deze volledig met de computer gemaakt zal worden.er waren plannen voor een derde zeemeerminfilm,laat ons hopen dat deze dus niet gemaakt zal worden!

*ik bedoelde chicken little

Ik heb het er al vaker over gehad, maar ik vind dit Disneys domste zet tot nu toe (en ze zijn de laatste tijd al niet zo slim meer). Ik kan geen enkele reden bedenken voor deze overstap. Zelfs het $-argument gaat hier niet op, want ik betwijfel of het voor de opbrengst iets uitmaakt of het met de hand getekend is of met de computer gemaakt is.

Het is een irritante trend geworden eigenlijk. Ik weet nog dat ik toendertijd Toy Story in de bioscoop zag en ik erg onder de indruk was van de techniek voor de eerste vijf minuten, maar later was het toch het geweldig leuke verhaal waar ik me op concentreerde. Computergemaakte animatiefilms zijn leuk, net zo leuk als handgetekende films, maar ik vind het nergens een verandering die schokkend genoeg is om een hele overgang te rechtvaardigen. Vooral omdat computergemaakte films een soort formule hebben gekregen na Shrek. Shrek was een succes (en terecht ook), mede dankzij die humor die vrij uniek was voor tekenfilms op dat moment. Daarna dachten alle studios blijkbaar dat die humor de enige kracht van Shrek was en leek het wel alsof dergelijke humor nog de enige reden werd om animatiefilms op de computer te maken. De humor was een grote kracht van Shrek, ja, maar niet de enige kracht. De bedrijven zagen het leuke verhaal, met de geweldige personages en de mooie sfeer over het hoofd en zo werden die dingen vergeten. Ironisch genoeg is Dreamworks de ergste van allemaal geworden. Pixar is de enige die deze trend redelijk heeft laten liggen en nog goed aandacht besteed aan echte kwaliteit.

Disney zag na de opkomst van Shrek dat het volledig misging met hun bedrijf. "Wat heeft Shrek wat onze film niet heeft", moeten ze bij Disney gedacht hebben. "CGI-animaties en dergelijke humor", was het enige wat die sufferts konden bedenken. Natuurlijk lag het probleem niet bij de slechte verhaallijnen, slechte sfeer en oninteressante personages die ze in bijvoorbeeld Atlantis en Dinosaur wisten te creeëren. Dus besloten die creatieve geesten bij Disney om onnodig hun handtekenaren aan de vervolgfilms te zetten en zonder te denken volledig over te stappen op CGI. Geweldig, niet?

Amen

Zo, moest dat er even uit, One Ring?

Maar gelijk heb je. Ik denk trouwens dat de computer films (computer getekende films klinkt raar omdat het merendeel van de oudere tekenfilms ook met de computer werd gedaan) het niet zo lang meer zullen uithouden. Shrek krijgt 2 delen en een spin-off, Ice Age krijgt een tweede deel, Toy Story krijgt een derde deel. (en ik las ergens iets over een tweede Monsters Inc.)

De twee andere films die Pixar in de planning heeft staan zijn Cars en Ratatoile (geen idee hoe je het schrijft). Beide films lijken mij vooral op de aller kleinsten gericht. Alleen met de status die de CGI films nu hebben zullen ze wel door ouderen worden bezocht die waarschijnlijk teleurgesteld zullen zijn. Dreamworks zal er achter komen dat ze Shrek compleet hebben uitgemolken en gaan door met andere concepten die door de meerderheid minder leuk worden gevonden. Disney's Chicken Little lijkt me erg leuk, maar ik heb in hun niet zo veel vertrouwen. 20th Century Fox lijkt me de enige die het nog goed kan blijven doen, maar dat is misschien omdat ze nu nog weinig hebben gemaakt.

Een lichte voorspelling die ik doe is dat Anime hip gaat worden. Maar mijn voorspellingen kloppen vaak niet, zo kan ik het ook mis hebben over de toekomst van de CGI-animatiefilms.

Trieste zet van disney , ik blijf toch echt getekende tekenfilms prefereren boven al het computer gemaakte - spul. Je ziet bijna niets anders meer .... Disney had een leuke uitzondering kunnen blijven vormen door bij de oude wijze te blijven ,maar nu gaan ze mee met de geldstroom ...

Gizzmann schreef:
Zo, moest dat er even uit, One Ring?

Ik heb het al vaker gezegd in kortere vorm, maar dit keer hield ik me niet in

Een lichte voorspelling die ik doe is dat Anime hip gaat worden. Maar mijn voorspellingen kloppen vaak niet, zo kan ik het ook mis hebben over de toekomst van de CGI-animatiefilms.

Ik denk niet dat anime voorlopig erg populair wordt bij het grote publiek. Het zal voorlopig nog wel redelijk cult blijven.

neo (crew)
Disney en Dreamworks hebben het beiden al vergooid bij mij...

wat ik mij nu afvraag is het volgende;disney had toch plannen om binnen enkele jaren terug sprookjes uit te brengen(de drie biggetjes,de vijvervrouw,...),projecten die normaal gezien allemaal handgetekend zouden zijn.worden zij nu afgelast of gaan ze ook met de computer gemaakt worden?

Bij disney zijn ze gewoon in de jaren '70 blijven hangen. Het doelpubliek (kinderen) groeien NIET meer op met zeemzoete sprookjes. Voeg daar nog es bij dat een tekenfilm niet meer speciaal is, ze zien er genoeg op tv! Ik weet nog dat ik indertijd met mijn oma naar bambi ging kijken: man dat was SPECIAAL! Nu stelt het gewoon niets meer voor: hap slik, volgende. De groten (wij dus) denken nog steeds terug met nostaligie aan onze kindertijd toen tekenfilms nog iets mystieks hadden. Kinderen van vandaag vinden er niets meer aan.

Shrek was speciaal omdat het een paar aspecten combineerde: de kleintjes vonden het grappig, er was actie en de groteren konden al wat lachen met de meer volwassen grappen. Voeg dat samen met een gigantische reclamecampagne en je hebt een blokbuster. Nu: deze formule begint ook uitgespeeld te geraken, dus moeten ze -weeral- op zoek naar iets nieuws. Ik denk dat ze beter zullen scoren als ze vandaag harry potter, boek zoveel zouden verfilmen

Jordy (admin)
In Film > Nieuws > Disney koopt Pixar:

404 Pagina niet gevonden | Webwereld

eerste reactie: aargh daar gaat dat mooie Pixar

Maar als je verder leest lijkt het er meer op alsof Pixar Disney heeft gekocht, zo krijgt Steve Jobs een hoge functie bij Disney.

Goed nieuws dus?

Je kan maar beter een man met visie aan top hebben.

Disney wordt weer een magisch fenomeen voor de nu-age generatie van 'verwende' gadget-kids, net zoals de werking van Disney-magie vroeger op kids als onszelf hebben gehad.

Ben benieuwd hoe het loopt...

Jammer, had graag een 12 of zelfs 16+ Pixar gezien

Tja Disney moet iets nu alls flopt wat Disney aanraakt. Het gaat van kwaad naar erger met de nieuwste Disney's (dus even de Pixars buiten beschouwing gelaten)

Gaat Pixar dan ook Toy Story 3 doen?

In Films > Algemeen > Disney koopt Pixar over voor 6 miljard euro:

Artikel

Ik ben sowieso geen fan van teken/animatiefilms maar ik maak me toch wel zorgen over zulke verschijnselen. Dit bewijst nog maar eens hoeveel geld er gemoeid is met de industrie.
Ik hoop voor de fans dat Disney de creativiteit van Pixar niet zal afstompen na deze overname.

Wat denken jullie?

Dat er weinig af te stompen valt. Ook Pixar doet niet veel meer dan formulefilms maken. Volgens mij zal er ook maar weinig daadwerkelijk veranderen. Disney zal wel weten waarom ze Pixar (en dan vooral de naam) opgekocht hebben.

Dat Pixar formulewerk brengt wil ik best geloven, ook al heb ik nooit of slechts een halve film van ze gezien. Maar algemeen wordt toch aangenomen dat ze creatiever uit de hoek komen dan Disney met hun laatste producties, of niet? Anyway, persoonlijk boeit het me niet te hard, gezien mijn desinteresse in dit soort films, maar ik vraag me af hoe fans erover denken.

Zo'n beetje alle goede westerse tekenfilms sinds de milleniumwisseling komen van Pixar, dus ik kan het niet slecht noemen. Formulefilms? Tot op zekere hoogte wel ja, maar niet op storende hoogte.

Als je de formule goed vindt niet nee . Hoeft inderdaad niet storend te zijn, kijk maar naar wat een Ghibli doet.

Maar Pixar is vooral technisch creatiever, op andere vlakken brengt het weinig nieuws. Het heeft z'n fanbase en ik denk niet dat Disney van plan is om enkel het talent van Pixar op te eisen. Volgens mij gaan ze eerder achter die fanbase aan.

Kaffeefiltjer
In Disney gaat minder films maken:

Entertainment-gigant Disney gaat de filmproductie fors verminderen. Dat staat alleszins te lezen op de website van het entertainmenttijdschrift Variety. Het aantal producties gaat terug van achttien per jaar naar acht. Ook zullen er ontslagen vallen.

Volgens Dick Cook, studiopresident van The Walt Disney Company,is dat nodig om de infrastructuur weer op orde te krijgen en de investeringen te verbeteren.
De mededeling komt net op het moment dat Disney's laatste film, Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest alle records breekt. In het eerste weekend alleen al werd 135 miljoen dollar (106 miljoen euro) opgehaald. Langs de andere kant is het ook zo dat eerdere producties als Stick It, Annapolis, Stay Alive en The Wild gigantisch flopten.

Bron: Het nieuwsblad.
Ik had eigenlijk nog nooit gehoord van Annapolis en Stick it, die zijn hier toch gewoon niet uit gebracht?

kos
Dat is waarschijnlijk ook het probleem .

FisherKing
Wij zullen er, gelukkig, dus niets van merken

neo (crew)
Nee, nu hebben ze minder films om te promoten en kunnen er dus nog toen 10 keer zoveel promotie tegen aan gooien. FK krijgt vanaf nu iedere week 20 folders in de bus, 200 mailtjes en 5 telefoontjes, allemaal van Disney!

Ze kunnen beter goede films gaan maken.

Het voordeel is dat we dan niet worden doodgegooid met vervolgen

Jeuj, Disney mindert!
Ik erger me dood aan al die animatie films.

al die disney pixar films beginnen een beetje op elkaar te lijken, daar irriteer ik me wel aan. madagascar bijvoorbeeld was leuk, maar the wild lijkt me dan hetzelfde of ligt dat nou aan mij?

Madagascar is geen Pixar-film! The Wild trouwens ook niet!

In Film > Algemeen > Disneyfilm (geen tekenfilm):

Hallo,

kan iemand me laten weten welke films (geen tekenfilms) er allemaal zijn van Disney, via welke site

En wat is jullie top 5 ?

Gast
geplaatst: vandaag om 00:55 uur

geplaatst: vandaag om 00:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.