menu

Film / Algemeen / Disney

zoeken in:
Hier staat zo'n lijst.
Ik heb er bijna geen films van gezien, maar een top vijf lukt nog net:

1. The Straight Story (5.0 *)
2. Frankenweenie (short, 4.0 *) (staat niet in de lijst)
3. Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl (3.5 *)
4. Freaky Friday (3.0 *)
5. The Parent Trap (3.0 *)

Al zal ik over die onderste twee intussen wel minder mild oordelen.

01.The Straight Story 4,5*
02.The Muppet Christmas Carol 4*
03.Pirates of the Caribbean: At World's End 3,5*
04.Bridge to Terabithia 3,5*
05.The Chronicles of Narnia: The Lion, the Witch and the Wardrobe 3,5*

Zijn niet altijd zo'n goede films

The Wild is wel van Disney, maar Madagascar van Dreamworks.
Trouwens, naast Toy story 1, 2 en luizenleven (de eerste 3 disney animaties) zijn er alleen maar (...)films uitgekomen van hen, met als hoogtepunt Chicken little. Ik ben een groote fan van Disney... Maar computeranimatie & Disney? Dat is shit. Doe mij dan maar animaties als Shrek, Shrek 2 & SharkTale. Daar kun je pas ECHT om lachen!

In Film > Nieuws > Disney gaat voor kwaliteit:

Jim Hill Media wijst ons op een belangrijke evolutie op de animatie afdeling bij Disney. De baas van Disney Toon Studios, Sharon Morrill, is deze week ontslagen. Hiermee gaat het bedrijf definitief een andere richting op.

Lees het hele stuk: Fantasia » Disney gaat voor kwaliteit - fantasia.woeplog.com

Goed nieuws van Disney dus. De animatieafdeling mag weer op poten gezet worden. Dat mens heeft het allemaal vernaggeld, tijd om de Disney magie weer tot leven te brengen.

IcU
Altijd al een hekel gehad aan die Disney vervolg films.

inderdaad, allemaal verkrachtingen van het orgineel.

Och ja, die sequels waren op een gegeven moment zo vanzelfsprekend dat het me niet meer zoveel kon boeien. Gewoon negeren. Als Disney voor kwaliteit gaat moeten ze die 3D (of CGI, of waat er ook het goede woord voor is) films over laten aan Pixar en weer films maken in de traditionele animatie stijl (al schijnen die latere ook niet geweldig te zijn).

AchmedATM
In Film > Nieuws > Disney koopt Marvel:

Disney heeft een deal gesloten om Marvel te kopen voor 4 Biljoen $, de opkomende Marvel films; Iron Man 2, Thor, Captain America, and The Avengers zullen nog steeds door Paramount worden uitgebracht maar daarna is het voor Disney.

De combinatie van Pixar en de meer dan 5,000 Marvel personages belooft ook veel. Volledig artikel vindt je hier

Wat vinden julllie van deze samenvoeging?

kos
Wat dom zeg, die Marvel-filmformule is duidelijk in een neergaande lijn terecht gekomen.

Niet blij mee. Zwaar verlies van identiteit en individualiteit, ook al zou het een eigen plekje krijgen in de Walt Disney groep.

Pff, verschrikkelijk! Die Marvel-figuren passen toch echt niet bij dat Disney-plaatje!

AchmedATM
hah, dus ik ben niet de enige. Ik erger me al een tijdje aan Disney, ik vraag me af hoe erg hun invloed zal zijn op toekomstige filmreeksen van Marvel.

Best kiddy comic characters in de stal van marvel dus kan de move wel begrijpen. Ik had het minder begrepen als ze DC of Top Cow hadden overgenomen.

IcU
Dan kunnen de thema parken van Universal Studios in Florida hun Marvel gedeeltes ook gaan vervangen. Jammer, want de Spiderman attractie is een enorm goede en unieke ride. Niet te hopen dat Disneyland TomorrowLand vervangt voor 'MarvelLand'.

starbright boy (moderator)
AchmedATM schreef:
Disney heeft een deal gesloten om Marvel te kopen voor 4 Biljoen $,

Billion in Amerikaans Engels betekent miljard. Ze hebben dus 4 miljard betaald.

Ik vind het ook niet meteen een heel slimme actie. Het lijkt ze vooral om filmmogelijkheden te gaan en die zitten, zoals kos terecht zegt, niet meteen in de lift op dit moment. Het lijkt me dat ze niet zo dom zijn om meteen artistieke invloed op de comicreeksen te willen hebben, maar je weet maar nooit. En Pixar en Marvel bijt elkaar echt voor mijn gevoel.

Ja, Iron Man bracht wereldwijd zo rond de $585.000,000 op. Stelt niet zo veel voor.

AchmedATM
starbright boy schreef:
(quote)

Billion in Amerikaans Engels betekent miljard. Ze hebben dus 4 miljard betaald.

Weer wat geleerd maar; ik ging ervan uit dat het een 4 met 9 nullen was.

Hier is een lijst van wat ze binnen hebben gehaald in de box-office alleen.

Deze laten alleen binnen Amerika zien ($3,278,072,705) dit is al bijna wat Disney ervoor betaalt heeft. Laat staan wereldwijd + overige sales.

starbright boy schreef:
["] En Pixar en Marvel bijt elkaar echt voor mijn gevoel.

Krijgen we straks een heleboel Incredibles!

kos
Naomi Watts schreef:
Ja, Iron Man bracht wereldwijd zo rond de $585.000,000 op. Stelt niet zo veel voor.

Er lijkt toch echt wel een verzadiging aan te komen. Binnen korte tijd zijn er wel erg veel superhero-verfilmingen geweest.
Zou me niks verbazen als het binnenkort wel weer een paar decennia genoeg is geweest.

AchmedATM
kos schreef:
(quote)

Er lijkt toch echt wel een verzadiging aan te komen. Binnen korte tijd zijn er wel erg veel superhero-verfilmingen geweest.
Zou me niks verbazen als het binnenkort wel weer een paar decennia genoeg is geweest.

Maar er is een groot groep, vooral in Amerika, die leven rond Stripboeken en Superhelden. Voor hun is het nooit genoeg die gaan er sowieso heen. 20th Century Fox heeft door de Merger ook gelijk een Fantastic Four reboot gestart (zolang ze nog de rechten hebben) ik denk dat er nog meer gereboot worden of nog een sequel. Ik denk dat er nog 4-5 jaartjes Marvel films komen volgens oud contract, en misschien komt er dan een pauze voor Marvel.

Maar dan nog heb je, DC comics (Green Lantern, Batman 3 en Superman reboot) Daarnaast zitten the Flash en Wonder Woman in development. Ook nog Dark Horse Comics (Hellboy 3, Sin City 2 en 3, El Zombo Fantasma, The Umbrella Academy) en dan ook nog independant (Spawn en Kick-Ass).

We zullen het dus druk hebben met Comic adaptations en Superhelden.

kappeuter (crew)

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=WkY8VWIHcZs

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

Nog niet op MM:
Treasure Buddies (Video 2012) - IMDb

606
kappeuter schreef:
Nog niet op MM:
Treasure Buddies (Video 2012) - IMDb

Ingestuurd

kappeuter (crew)

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=cjj5mqyszKE

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

Clip uit Disney's korte film Tangled Ever After - FilmTotaal filmnieuws

AHWA
Leuk filmpje, jammer dat het maar een korte film is, en geen volledig vervolg.

Wat een mooie poster zeg! En ja Gosling als Mijn held Walt, dat zou gewoon een droom zijn die uitkomt. Laten we hopen dat iemand dit idee oppakt!

Erg mooie poster en ik zou zeker ook gaan kijken als ie ook daadwerkelijk uitkomt.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:19 uur

geplaatst: vandaag om 22:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.