Aladdin (2019)

Avontuur / Familie

geregisseerd door Guy Ritchie
met Mena Massoud, Will Smith en Naomi Scott

Aladdin is een straatschoffie dat steelt om te overleven en verliefd is op een prinses, de dochter van de Sultan. Vervolgens vindt hij een magische lamp, waaruit een Geest verschijnt die in staat is wensen te vervullen. Met hulp van deze Geest probeert Aladdin vervolgens het hart van de prinses te veroveren.

• Vanaf 22 mei in de bioscoop

Zwolle84 schreef:
Ach, zij gaven Dumbo een onvoldoende en vonden Shazam! grappig, dus zoveel waarde zou ik er niet aan hechten.

Dumbo was echt slecht en Shazam was grappig dus blijkbaar heeft die recensent toch een goede smaak .

Wat ook gewoon de algemene consensus is onder critici.

Precies!

Lennert schreef:

Wat ook gewoon de algemene consensus is onder critici.

Welnee, men was best positief over Dumbo. Geen klassieker, wel gewoon degelijk goed. En Shazam heb ik ook de nodige onvoldoendes zien krijgen...

avatar van Ajax&Litmanen1

Leuk! Ik ging een beetje huiverig naar de film toe, omdat de reviews nou niet denderend waren, maar gelukkig kan ik prima een eigen mening vormen. Er valt voldoende op de film aan te merken, maar bovenal overheerst dat het gewoon een ontzettend vermakelijke rit van twee uur was.

Aladdin is sowieso een van de betere Disney-tekenfilms, waardoor de verwachtingen natuurlijk hoog liggen. Maar tegelijkertijd biedt deze tekenfilm ook meteen een hele interessante wereld aan. Een enorme stad, tovenarij, een geest, romantiek en veel humor. Dit hebben ze gelukkig goed over weten te brengen naar een film als deze. Agrabah leeft, het is diezelfde drukke stad die ik nog herken uit de tekenfilm. Idem voor de personages. Er was een hoop commotie over Will Smith als de Geest, maar die ophef is volledig onterecht. Ja, hij is geen Robin Williams met zijn ADHD gedrag, maar Smith geeft er op zijn eigen manier een fijne draai aan waarbij de humor en drukte zeker niet is vergeten. Ook Aladdin zelf is prima gecast, sympathiek en charismatisch. Ik vond alleen Jafar vrij dramatisch gekozen. Deze Jafar is jong, knap en oogt bijna zelfs vriendelijk. In niets te vergelijken met die boze, oude en gevaarlijke man uit de tekenfilm. Zijn rol is niet slecht, maar je kan je toch niet voorstellen dat Disney nou echt heel blij met dit resultaat is. En ik vond Jasmine weer zo'n typische power-woman die we tegenwoordig een beetje door de strot geduwd krijgen. Dat vreselijke liedje dat ze zingt als ze gevangen werd genomen, zucht. Maar als ik dat even weg weet te denken deed ze het best leuk. En ze zag er ook nog eens prima uit.

Maar gelukkig kijkt het gewoon heel lekker weg. Het tempo ligt hoog en de twee uur speeltijd gaat vrij vlot voorbij, al had de film van mij best iets kort gemogen. De klik tussen Aladdin en Jasmine is hier gelukkig nog steeds sterk. De film weet goed te doseren tussen avontuur, romantiek en humor. De CGI kent hier en daar wel een kleine misser, maar over het algemeen is het gewoon ruim voldoende. Zeker het ritje op het vliegend tapijt oogde weer mooi. En het blijft fijn om A whole new world weer eens te horen, net als een aantal andere bekende hits uit de tekenfilm. Al hadden ze wel een paar liedjes mogen schrappen, want soms was het net een musical. Maar nogmaals, dit was gewoon prima vermaak.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Rotten Tomatoes Dumbo: 47% (onvoldoende)
Metacritic Dumbo: 51 (onvoldoende)
Rotten Tomatoes Shazam!: 90% (erg goed)
Metacritic Shazam!: 70 (voldoende)

De consensus onder critici is dus dat Dumbo onvoldoende krijgt en dat Shazam! grappig is (of nou ja: goed). Daar kun je andere voorbeelden bij halen (ik zag het ergens anders wel positief), maar de consensus is er gewoon.

avatar van Zwolle84
Het zal, die gemiddeldes. Maar dat betekent niet dat ik zo’n rare mening serieus neem. Ik zag hoe hemeltergend slecht en niet-grappig Shazam was en zo ongeveer de hele zaal met mij.

Zwolle84 schreef:

Goed verhaal. Het ging om wat de critici zeiden in dit geval. Dat het publiek Shazam! ook veel hoger heeft beloond dan Dumbo zal jou en mij waarschijnlijk ook worst wezen.

Dum 3,27
Shazam 3,17

Op deze site althans.

Verder boeit het mij allemaal maar weinig, vorm liever zelf een oordeel. Had ook niet zo door dat op Rotten Tomatoes het zo negatief bij Dumbo was.

avatar van Zwolle84
Dat Rotten Tomatoes zegt me sowieso niets. Ik ken niemand die daar stemmen uitbrengt. Dan vind ik wat ik met mijn eigen ogen zie (op het scherm en in de zaal om me heen) betrouwbaarder.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Dum 3,27
Shazam 3,17

Op deze site althans.

Ja, dan gooien we daar de schaal van imdb.com overheen aangezien die een stuk representatiever is (Dumbo 6.6/10 en Shazam! 7.5/10 met vier keer het aantal stemmen) en we kunnen concluderen dat de meerderheid van de vindbare stemmen voor Shazam! gaat.

Het oorspronkelijke statement ging echter over critici, de officiële recensies, niet wat het publiek erover te zeggen heeft.

Zwolle84 schreef:

We hebben hier echt een spraakverwarring. RT en Metacritic pakken het gemiddelde van recensies van de officiële reviews van de film critici. Niet jij en ik. De echte journalisten. Dat gewogen gemiddelde komt gewoon overeen met de opvatting van de journalist wiens mening jij niet relevant vond vanwege Dumbo/Shazam! Daarom zei ik dat de consensus van de critici gewoon hetzelfde is.

Zwolle84 schreef:

Shazam was fantastisch. Enorm grappige film.
Zie ook de vele positieve recensies van zowel pers als publiek. Kan best dat je het niks vond maar je bent daarin uitzondering op de regel. Lennert heeft gelijk.

avatar van Zwolle84
Ik denk dat we beter met deze ‘discussie’ kunnen stoppen. We praten enorm langs elkaar heen.

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Oef, dit was niet best.

Ik had qua liedjes en muziek gehoopt dat men voor de Jungle Book aanpak zou gaan en één of twee van de bekendste liedjes uit de tekenfilm even langs lieten komen. Maar nee, deze Aladdin was tot mijn schrik een musical waarbij om de zoveel tijd moet worden gezongen. En dan hebben we het niet over mooi zingen. Op een gegeven moment krijgt Jasmine zelfs een eigen popliedje, waar de hele film even stopt om in een videoclip te veranderen. Disney doet z'n best om een nieuwe Let It Go te krijgen, schijnbaar. Ik had er verder geen moeite mee dat de Genie af en toe wat van zich laat horen op muzikaal vlak - hoewel ik Will Smith veel beter heb gezien en gehoord - maar telkens als een personage zich even klote voelt hoeft ie van mij niet de ogen te sluiten, vuisten te ballen en te zingen over het leven.

Gelukkig gaat ons titelpersonage tussen de liedjes door de grot in, zodat hij Will Smith als hyperactieve blauwe geest en het vliegende kleedje kan ontmoeten. Het is ongetwijfeld het hoogtepunt van de film, maar dat heeft er ook mee te maken dat er daarna niet heel veel spannends meer gebeurd. Na een beetje avontuur is het tijd om terug te keren naar het paleis voor een hoop drama over identiteit, liefde en verraad. Uiteraard wordt hier ook over gezongen. Ergens verrassend dat Jafar niet een liedje kreeg, had ik zo zien gebeuren. Dat had hem wellicht ook iets leuker gemaakt, want hij is nu een ongelofelijk saaie schurk. Zijn papegaai heeft de stem van Alan Tudyk, wat ook een verspilling is van talent, want Iago is even nietszeggend als zijn baas. Will Smith probeert er wat van te maken en eerlijk gezegd zijn Massoud en Scott als de twee hoofdrolspelers ook niet eens zo beroerd, maar alle personages zijn - net als het zoutloze script - gewoon oer- en oersaai. Het wil wat zeggen dat alle figuren in deze film van het scherm worden gespeeld door een tapijt, veruit het beste personage uit de film.

2 sterren.

avatar van mrklm
Er loeren nogal wat gevaren op de weg als je een Disney-klassieker in een nieuw jasje gaat steken. Aladdin (1992) herinneren we ons nu vooral vanwege superschurk Jafar, de briljante stemvertolking van Robin Williams als 'The Genie' en natuurlijk de opzwepende muziek, met het Oscarwinnende 'A Whole New World' als dramatische hoogtepunt. De keuze om dat liedje hier in een nieuw jasje te steken pakt niet al te best uit en het regelmatig terugkerende liedje 'One Jump Ahead' valt ook tegen. Maar de film opent met een indrukwekkende versie van 'Arabian Nights', verrassend goed gezongen door Will Smith die de rol van 'The Genie' uitstekend heeft opgepakt. 'Friend Like Me' is een perfect huwelijk tussen inhoud en muziek, maar de absolute showstopper is 'Speechless', voortreffelijk gezongen door Naomi Scott (als Princess Jasmine) en een eerbetoon aan vrouwen die zich niet langer het zwijgen op laten leggen. Smith en Scott zijn uitblinkers in een prima cast, maar regisseur Guy Ritchie overspeelt zijn hand in de bombastische actiescènes die behoorlijk over-the-top zijn. Kijk nog wel even naar de reprise van 'Friend Like Me' aan het einde van de film. Zie ik daar niet een amusante verwijzing naar een (zeer) vroege hit van Will 'The Fresh Prince' Smith?

mrklm schreef:
maar de absolute showstopper is 'Speechless', voortreffelijk gezongen door Mena Massoud (als Princess Jasmine)

Ik denk dat je Naomi Scott bedoelt, tenzij Aladdin nog in drag gaat

avatar van Donucius
Super sterk begin, maar daarna valt het in de onvermijdelijke clichés en wordt het gaandeweg een stuk minder. Dat is jammer, maar omdat het begin voor mij zo sterk is geweest blijft het een goede live action film. Ritchie heeft altijd een eigen manier van filmen. Je houdt ervan of wellicht niet. Omdat dit verhaal ook zo bekend is heeft iedereen wel een eigen versie of verwachting in zijn hoofd hoe het moet zijn. Dus dergelijke films kunnen imo het nooit goed doen en zullen bijna altijd tegenvallen. Een goede en leuke vertolking door Will Smith van de genie. Ook een prima prestatie van Arwan uit eigen bodem.

avatar van mrklm

Ik denk dat je Naomi Scott bedoelt, tenzij Aladdin nog in drag gaat

avatar van Shadowed
Heel leuk!

Complete verrassing, Disney weet dan eindelijk eens een echt geweldige film neer te zetten. Deze overtreft ook gelijk mijn eerdere favoriet, Tomorrowland. Sowieso was dit in de bioscoop echt een hele leuke avond, met veel magie en veel plezier die overduidelijk in de film straalt.

Aladdin opent geweldig. 'Arabian Nights' komt lekker binnen en geeft je al gelijk een beeld met de sfeer die je in de film kan verwachtten. Daarbij een geweldig overzicht van het stadje. Soundtrack blijft natuurlijk daarbuiten ook magisch en helpt de film absoluut omhoog. Heel avontuurlijk, dat bijdraagt aan het genre.

Sfeer heerst, de Disney sfeer ook. Een warme, Arabische sfeer gecombineerd met een kinderlijk en speels Disney sfeertje. En het pakt verrassend heerlijk uit. Acteerwerk is bovengemiddeld, vooral Smith is een koning hier in zijn rol en straalt zoveel vrolijkheid en plezier uit.

Daarbuiten doen Massoud en onze eigen Kenzari het ook niet verkeerd. Scott zijn rol was hier en daar te theatraal en neigt naar een serieus theater optreden. Daarbuiten maakt Ritchie zijn film af en toe veel te zoet en cliché en dat is wat de film niet voluit een volle mep kunnen bezorgen.

Ritchie mag dan af en toe ook even zijn eigen trukendoos erbij halen, met wat cameratrucjes en visuele hoogstandjes. Vooral de eerste ontmoeting en lied van Smith en Massoud is hier een voorbeeld van. Film voelt niet gehaast aan en heeft een goed tempo.

Vond het een erg plezierige ervaring weer. Vermaak ten top, absoluut niet verwacht. Bioscoop en 3D heeft toch wel een meerwaarde.

avatar van Ajax&Litmanen1
Volgens mij leeft de film hier niet zo hé? Jammer. Hoop dat mensen 'm wel een kans geven. Er is niks mis mee als popcornfilmpje.

avatar van Pepino
Gisteren wilde ik, na een bewogen week, een "verstand-op-nul-film" bekijken. It didn't disappoint.

Deze Aladdin kan nog niet aan de hielen likken van het origineel, maar volgens mij wisten de makers dit zélf ook wel en probeerden ze er gewoon een zo goed mogelijk resultaat van te maken. Hoewel een aantal overbodige (en bij momenten echt veel te lange) scènes, heb ik mij bij momenten nog wel geamuseerd. Aladdin is prima gecast en ook Smith weet best een geloofwaardige en amusante Genie neer te zetten. Het is goed dat hij geen Williams copycat was, maar gewoon zichzelf bleef.
Ook de muziek is, in tegenstelling tot de live-action Beauty and the Beast, niet vals gezongen.

Maar zoals eerder gezegd: de film had gerust een half uur ingekort mogen worden. De tweede helft sleept enorm aan, en vaak kreeg ik momenten van "ja, ik weet het nu wel, get on with it". Het mocht allemaal wat korter en strakker.

Een "goede" film zou ik het niet durven te noemen, maar zeker een vermakelijk tussendoortje. Had mijn moeder getrakteerd op deze film en haar 2u zien glimlachen is ook altijd een mooi cadeau.

avatar van sportfan27
Leuk!!! Sommige liedjes zijn ietsje "to much" maar dat mag de pret niet drukken. Smith heeft er duidelijk lol in en speelt de geest zeer leuk. Jaffar is wel aan de saaie kant. Gewaagd van Guy Ritchie om dit project aan te pakken, totaal niet van hem verwacht. (toch heel iets anders dan bijv Snatch... 3,0*

avatar van Goddess_Of_Loki
Aladdin is een sensatie voor je ogen met o.a. de angstaanjagende maar indrukwekkende Cave of Wonders (met de stem van Frank Welker, die in de originele versie ook de stem van deze katvormige grot verzorgd.) Deze Live Action versie komt ook met een aantal splinternieuwe liedjes waaronder ‘Speechless’ gezongen door Jasmine, de prinses van Agrabah. Het lijkt misschien alsof ze alles heeft wat haar hartje begeert zoals jurken van de fijnste zijden stoffen, mooie sieraden & een tijger als huisdier! Bang voor dieven hoeft ze dus in ieder geval niet te zijn, die blijven wel buiten de deur (op één na dan natuurlijk!) Maar hetgeen wat haar het gelukkigst zou maken, heeft ze totaal niet: vrijheid. Ze mag zich buiten niet eens laten zien, laat staan laten horen! En natuurlijk wordt dat door de sluwe Jafar nog eens extra in haar vaders oren gefluisterd! ‘Speechless’ is samen met het bekende ‘A Whole New World’ misschien wel een van de sterkste liedjes uit de film. Het heeft bij mij in ieder geval heel wat indruk achtergelaten! Naomi Scott zet met haar gouden stem een ijzersterk karakter neer en bewijst dat Jasmine veel meer dan slechts een prinses is!

In de media kwam ik in de periode dat Disney de trailer dropte, al van allerlei uitspraken tegen over de Genie, dat lijkt op een vreemde blauwe CGI versie van zijn vertolker Will Smith. Zo hadden sommigen graag Jim Carrey gezien als de Genie. (Dat zou misschien werken in een animatie versie, maar niet in deze Live Action versie.) Weer andere mensen hadden twijfels of Smith wel de aangewezen acteur was om deze rol op zich te nemen en het blijkt dat hij die twijfels zelf ook heeft gehad. Want laten we eerlijk wezen: Robin Williams is moeilijk te evenaren en dat moet je ook niet willen. Dit is de Live Action versie en natuurlijk is dat een uitdaging. Maar Will Smith is nou niet iemand die zich snel uit het veld laat slaan. Met zijn grenzeloze energie en enthousiasme slaagt hij erin zijn eigen versie van de Genie neer te zetten. Deze Genie, blauw of niet, zorgt voor heel wat humor in zijn missie om de iets wat onervaren Aladdin (Mena Massoud) om te toveren in een echte prins!

Bij veel Disney films blijf ik natuurlijk altijd een beetje nieuwsgierig naar de grote villain. In Aladdin is dat natuurlijk Jafar: De schurk met het enge smalle hoofd, zijn serpent staff en zijn trouwe papegaai Iago op zijn schouder. In deze Live Action versie wordt Jafar vertolkt wordt door de Nederlandse Marwan Kenzari, wie in 2017 te zien was in ‘The Mummy’. Ik ben wel altijd van de weetjes en een interessante vind ik dat Oded Fehr, acteur uit de eerdere 'The Mummy'-films van Universal, Jafar in de welbekende sprookjes serie ‘Once Upon a Time’ speelde. Hoewel de geanimeerde Jafar me toch wat meer rillingen bezorgde, komt Kenzari zeer overtuigend over als Jafar en geeft hij de schurk ook nog wat extra’s qua knapheid!

Disney heeft wederom een van zijn klassiekers omgetoverd tot een spectaculair magisch Live Action avontuur! Wist je dat het in een aantal landen een traditie in de bioscoop is om na het einde van een film te klappen? Voor mij was de verleiding groot! Of je houdt van sprookjes, jeugdherinneringen op wilt halen of weg wilt dromen in deze fantasiewereld, Aladdin is een film voor jong en oud!

Films met Smith mijd ik...ooit iets goeds gezien van hem??

avatar van Harley Quinn
Chainsaw schreef:
Ik had qua liedjes en muziek gehoopt dat men voor de Jungle Book aanpak zou gaan en één of twee van de bekendste liedjes uit de tekenfilm even langs lieten komen. Maar nee, deze Aladdin was tot mijn schrik een musical waarbij om de zoveel tijd moet worden gezongen. En dan hebben we het niet over mooi zingen. Op een gegeven moment krijgt Jasmine zelfs een eigen popliedje, waar de hele film even stopt om in een videoclip te veranderen. Disney doet z'n best om een nieuwe Let It Go te krijgen, schijnbaar. Ik had er verder geen moeite mee dat de Genie af en toe wat van zich laat horen op muzikaal vlak, maar telkens als een personage zich even klote voelt hoeft ie van mij niet de ogen te sluiten, vuisten te ballen en te zingen over het leven.

Hm, denk dat ik deze aan me voorbij laat gaan. Mateloos irritant als ze om de zoveel minuten in gezang uitbarsten. Frozen heb ik thuis met tergend veel moeite uitgezeten. Het was een overload aan hysterie, wat mij betreft. Ik had zo gehoopt dat ze Aladdin dit keer niet zouden volproppen met muzieknummers. Helaas.

avatar van IH88
“You really don't know who I am? Genie, wishes, lamp, none of that ringing a bell?”

Leuk. Aladdin uit 1992 is één van mijn favoriete Disney films, en deze live-action remake weet de juiste sfeer te creëren vol met grootschalige en kleurrijke sets (Agrabah ziet er schitterend uit), fijne muziek, sterk acteerwerk en weelderige en uitbundige kostuums. De special effects zien er ook uitstekend uit, en Genie, Iago, Abu, Radja de tijger en het vliegende tapijt zien er allemaal (gelukkig) geloofwaardig uit. Alleen een bepaalde scene op het laatst rond Jafar ziet er niet al te best uit, en Ritchie had er goed aan gedaan om voor een ander einde kiezen dan die uit de originele film.

Massoud en Naomi Scott (prachtige actrice die een krachtige en zelfverzekerde Jasmine neerzet die ervan droomt om zelf Sultan te worden) hebben een fijne chemie, en qua zang doen ze het goed. Vooral het speciaal voor Scott geschreven nummer ‘Speechless’ mag er zijn. Rond Will Smith waren er wat bedenkingen, maar hij is zelfs de grootste kracht van de film als Genie. Grappig, ontroerend en vol charisma. Rond de scene met het nummer ‘Prince Ali’ komt alles wat Smith zo goed maakt als Genie samen. Hij heeft ook een prima chemie met actrice Nasim Pedrad (gezien het einde wel belangrijk), en Kenzari doet het ook goed als Jafar. Ritchie kleurt misschien iets te veel tussen de lijntjes, en het van mij soms wel wat eigenzinniger en scherper gemogen. Maar voor de rest is dit een kleurrijke en zeer vermakelijke remake.

avatar van soom
I can show you the world..

Ik vond (en vind) Sherlock Holmes fantastisch. Dat miste ik dan ook weer, een eigen smoel had dit allemaal net niet.
Het volgde iets te nadrukkelijk de tekenfilm.
Maar hee, ik klaag verder niet. Want wat genoot ik van vooral Marwan, hartje hartje. Niet dat hij zoveel bewegingsvrijheid had, maar met wat hij deed, maakte hij wel indruk.

Vooral de lekkere popliedjes deden het goed.

Het magistraal mooie A Whole New world (na I want to spend my lifetime loving you het allermooiste duet ooit!!), heeft er na vandaag ook weer een favoriet bij.
Ik probeerde heel hard om te blijven playbacken, (want ik zat mee te zingen tijdens dat nummer) omdat ik een redelijk gevulde bioscoop zaal geen gehoorbeschadiging wilde bezorgen.. Maar het was wel heel lastig.

De sfeer, de acteurs (ook Will Smith die toch echt nooit heel goed is in mijn mening), het hele plaatje. Dat bezorgde me een heel fantastisch gevoel. Alsof ik ook gewoon in dat hele gebeuren rondliep.

Ondanks dat het nauwelijks aanvoelde als Guy Ritchie, enorm genoten.

avatar van Walter S.
(Gelukkig) minder liedjes dan verwacht, ik ken de tekenfilmversie niet, wist van Alladin sowieso niet meer dan dat ie een toverlamp had, dus ging vrij onbevangen naar deze film. Ik vond het mooier en beter dan ik verwacht had (minder liedjes vooral), geinig sprookje, prima tempo en het zag er mooi uit. Vooral Prinses Jasmine.

avatar van thunderball
Deze gisteren in Antwerpen gaan zien.

Door alle negatieve verhalen en de matige trailer verwachtte ik er niet veel van en zie daar: wat kun je je soms danig vergissen in een film, want wat was dit gewoon heel erg leuk!!!

Ik had er zoals gewoonlijk bij Disney (ik leer het nooit!) geen rekening mee gehouden, dat het vol zou zitten met liedjes, maar wanneer je heel eerlijk bent moet je toegeven dat de originele tekenfilms ook altijd verkapte musicals zijn.

De film is toch veelal een bijna 1:1 remake van de tekenfilm en in dit geval pakt dat heel goed uit. Ik vond het heel geslaagd en eindelijk...

...eindelijk krijgen we weer eens een hele goede bijdrage van Smith! De afgelopen jaren viel hij meestal ontzettend tegen in allerlei uit één lopende producties, maar met deze film, in de rol van Genie/ Geest in de lamp, weet hij echt de show te stelen en hoewel hij niet Robin Williams kan doen laten vergeten, weet hij een zeer goede alternatieve versie neer te zetten! Klasse!

Zijn versies van "Friend like me" en "Prince Ali" waren de hoogtepunten van de film. Eigenlijk werden alle liedjes goed uitgevoerd en paste ze in de film, behalve het nummer Speechless en laat dat nu net een speciaal voor deze versie nieuw geschreven nummer zijn. Vrij overbodig en duidelijk van veel mindere kwaliteit. Zonde!

Wat de verdere acteurs betreft: Massoud als Aladdin en Scott als Jasmine zijn gewoon erg goed, hartveroverend, passen erg leuk bij elkaar en weten bovendien met hun optredens dicht hun tekenfilm voorgangers te benaderen.

De enige die helaas tegen valt is onze landgenoot Kenzari als Jafar, de grote schurk van het verhaal. Hij komt overduidelijk charisma en persoonlijkheid te kort om werkelijk indruk te maken en ook zijn zwakke, timide stem stelt teleur.
Ach ja, waren mensen als Lee, Karloff en Lugosi nog maar beschikbaar, of Veidt, die dezelfde rol in de jaren '40 versie superieur neer zette. Nee, dit was echt een sof van jewelste! Ook zijn relatieve jonge leeftijd werkte bepaald niet mee. Waar zijn Stamp en Irons, wanneer je ze nodig hebt?

Gelukkig was de film te leuk om daar geheel verpest door te worden en gaf het verder vooral heel veel feel-good en plezier. Mooie SFX en art direction en heel veel sfeer!

Kortom: aanrader!

Een dikke acht, ofwel vier sterren!

avatar van livingparadise
Wow... Wat een ongelofelijk fijne Aladdin 2.0 film! Van begin tot het eind blijf je geboeid, van zang tot actie van dans tot emotie! Ze hebben er echt een leuke twist aan gegeven en het verhaal een extra dimensie gegeven! Het intro met Arabian Nights geeft je gewoon kippevel! Alle acteurs acteren even geweldig! Will Smith past perfect in zijn rol als de geest! En waar we trots op mogen zijn is onze nederlandse Jafar (Marwan Kenzari) deze man gaat ontdekt worden in Hollywood!
Dikke doei aan alle slechte recensies, dit is een MUST see film! Ik zal de film ook zeker aanschaffen als die uitkomt! 5 Sterren!