White Riot (2019)

Verenigd Koninkrijk
Documentaire / Muziek

geregisseerd door Rubika Shah
met Red Saunders, Dennis Bovell en Mykaell Riley

Rock Against Racism (RAR) werd opgericht in 1976, als reactie op een toename van racistische aanvallen op de straten van het Verenigd Koninkrijk en toenemende steun voor de extreemrechtse partij National Front bij de stembus. White Riot combineert nieuwe interviews met archiefbeelden. Er is aandacht voor anti-immigrantenhysterie en marsen van het National Front. Terwijl neonazi's de jeugd van het land rekruteerden, zorgden de multiculturele punk- en reggae-optredens van RAR voor verzamelplaatsen voor verzet.

Vanaf 17 september in de bioscoop (Periscoop Film)