ad

Oorspronkelijke titel: 반도

Releasedatum: 15 juli 2020

Over Peninsula

"Escape the apocalypse."

Vier jaar na de uitbraak van het zombievirus wordt de wereld nog steeds overspoeld door de ondoden. Dit keer wordt de focus gelegd op het Koreaanse schiereiland. De voormalige soldaat Jung-seok, die van het eiland wist te ontsnappen, krijgt de taak toegewezen terug te keren. Daar komt hij in aanraking met enkele overlevers.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss

stinissen Braindead, Evil Dead, Dead Snow 2, Scream... Horror gaat bij uitstek prima met horror samen. Alleen hier niet in.

BlueJudaskiss schreef:

Humor is al helemaal niet mijn ding of het moet platvloers zijn of bv All in the Family .

BlueJudaskiss schreef:

Jij vind dat goed samen gaan daar heb je een punt maar ik vind dat niet , ieder zijn ding.

• 20913 berichten

Heb ik ook met films waar in gezongen wordt echt tenenkrommend ( uitzonderingen daar gelaten)

avatar van aSMoDeuS

aSMoDeuS

Lelijk, niet grappig, leentjebuur bij tal van superieure superieure (niet zo moeilijk) zombiefilms en zelfs Mad Max gespeelt, hondsberoerd acteerwerk, flutverhaal, etc. Buh.

Dieptepunt was misschien nog wel die Filippijnse schoonmaakster die het VN helikopterteam aanstuurde. Sloeg werkelijk nergens op.

avatar van mjk87

mjk87

Wel een aardige film, ik heb me in ieder geval niet verveeld en de actie is vaak goed in beeld gezet. Wel is het gebruik van cgi echt graflelijk, vooral die autoachtervolgingen zijn pijnlijk om te zien. Sfeertje is wel oké, doet wat denken aan Mad Max maar ik vond het hier iets geloofwaardiger overkomen. En deze snelle zombies zijn sowieso wel prima. Het einde was te langgerekt en zoetsappig. 3,0*.

avatar van huiguh

huiguh

• 1908 stemmen

Het begin is sterk, maar de film vervalt al snel in een bombastische b-film

Veel slechte CGI, en dramatisch acteerwerk. Maar dat zie je wel vaker bij dit soort koreaanse films.

avatar van Alathir

Alathir

Vreselijk "vervolg" op Train to Busan. Alles aan deze film is eigenlijk slecht: de CGI, de acting, het verhaal, maar vooral de CGI is pijnlijk onrealistisch. Je lijkt haast in een game te zitten bij autoachtervolgingen en dat kan écht niet meer in 2020. Voor diegene die deze film op het lijstje hadden gezet vanwege het geweldige eerste deel, ik kan hem alleen maar afraden. Er zit wel voldoende actie in zodanig dat het op zichzelf niet té saai wordt maar verder is dit gewoon een gedrocht. Zeker omdat het van dezelfde regisseur komt verwachtte ik toch meer als dat we hier gekregen hebben.

Misschien het zoveelste one-hit-wonder, al heb ik Psychokinesis nog niet gezien.

avatar van james_cameron

james_cameron

Inferieur vervolg op Train To Busan, met een wanstaltige overdaad aan goedkoop ogende cgi. Alhoewel, vervolg... de link tussen beide films is flinterdun en qua sfeer voelt dit totaal anders aan. Het is meer een soort Escape From New York-kloon, maar dan met zombies. Het tempo ligt vrij hoog en ik heb me niet verveeld, maar dat komt vooral omdat ik me continu zat op te winden over de Playstation-kwaliteit van de computeranimaties.

avatar van Kondoro

Kondoro

Na het daverende succes van het eerste deel ‘Busanhaeng’ (Train to Busan) komt ‘Sang-ho Yeon’ met het tweede deel. Het eerste deel is overigens één van mijn favorieten binnen de zombie-films. Een onderhouden deel met veel bloed en gave zombies. Dan verwachtte je dit ook wel bij deel twee. Niks is minder waar en ‘Sang-ho Yeon’ sloeg een ander pad in, hij kreeg overduidelijk veel vertrouwen en een smak geld want de film ziet er echt onwijs gaaf uit, dat moet ik dan ook wel toegeven.

De film komt vrij goed binnen, de zombies zijn gelijk aanwezig en dat zinde mij toch behoorlijk. De film heeft eigenlijk een bepaald jo-jo effect en dat is constant. Er word heel erg veel CGI gebruikt in de film en dat is goed te merken, ook zag dat er niet altijd even schoon uit en dat was soms wel vervelend. Want, de zombies zien er werkelijk fantastisch uit, en zijn ook erg gaaf gemaakt. Bloederig, eng en bloeddorstig, zo wil je het graag.

De zombies deden me overigens erg veel denken aan de ‘zombies’ die in het horror-spel ‘Days Gone’ zijn gebruikt. Deze zombies vond ik daar ook aardig gaaf en in deze film kwam het er ook wel erg gaaf uit. Ook waren deze zombies bijvoorbeeld wel andersom actief, overdag gingen deze schuilen voor de zon, en slapen en in de avonden werden deze juist actief en leken ze in de film te schuilen, omdat ze misschien blind waren?

Echter leek de film zichzelf te veel te gaan baseren op actie nu. En dat was iets wat ik toch wel minder vond, qua zombies geen gebrek hoor maar de film slaat een beetje een kant op zoals ‘The Walking Dead’ dat ook deed met een vreemde sekte waardoor je gevangen genomen werd en vervolgens moest strijden als leedvermaak van die lui. Nee, daar was ik zeker geen fan van.

Qua verhaal was het wel prima te volgen, best magertjes. De film moest het duidelijk hebben van de actie en de zombies en alles er om heen. Leuk maar, als vervolg van zo’n goede zombiefilm vond ik dit toch wel echt waardeloos verder.

avatar van AmazingPP

AmazingPP

Haalt het absoluut niet bij deel één. Waar je bij het eerste deel constant met een dicht geknepen kont van de spanning zit te zweten, zit je bij dit deel je eigenlijk alleen maar te ergeren. Slechte CGI is daar een groot onderdeel van, maar ook het compleet over de top script werkt daaraan mee. Leentjebuur van Mad Max is duidelijk te zien en vooral het gevoel dat ik naar een game zat te kijken zorgt ervoor dat ik deze film 2,5* geef.

avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

Ik vond het ook minder dan de eerste maar bijlange niet zo slecht als sommige meningen laten vermoeden. Het is een vervolg in de zin dat de film zich vier jaar na Train to Busan afspeelt, maar het is een heel ander verhaal in hetzelfde universum. Geen treinen dus. Voor velen een tegenvaller misschien omdat dit eerder een avonturen/actiefilm is geworden dan een echte zombiefilm. En ergens valt het te begrijpen, want erg dreigend zijn die infected niet. Ze laten zich vooral graag onder de wielen rijden en als je ze wil afleiden, gewoon de lichten aansteken of eens toeteren. Spanning kent de film weinig; gelukkig is er op het eind nog een intense achtervolging, waarbij je de zombies letterlijk ziet naar beneden regenen . Mooi gedaan. En beware : je wordt ook nog getrakteerd op de te verwachten portie tragiek en opoffering, met de nodige slowmotion, kinderen die naar hun mama huilen, opa die een kogel vangt... ... wie Koreaanse films kijkt zal begrijpen wat ik bedoel... ik kreeg er haast kiespijn van. Toch mag dit vervolg naar mijn mening wel gezien worden; de regie was netjes en heb er redelijk van genoten. Dikke 3*

avatar van Thomas83

Thomas83

Oei, dit is niet best hoor. Ik vond Busanhaeng al niet zo heel bijzonder, maar in vergelijking met deze B-film met blockbuster-ambities is dat een klein meesterwerk. Je merkt direct dat het niveau van het script echt erbarmelijk is. Meest bizar zijn nog wel die willekeurige Engels gesproken stukjes tussendoor. Verder ook wel erg veel melodrama, zwakke acteurs en personages, en onbegrijpelijke staaltjes van amateurisme. In een stuk of twee scènes is de muziek veel te luid om de dialoog goed te kunnen horen, en er is iets heel vreemds aan de manier waarop de acteurs vaak spreken. Het lijkt wel achteraf gedubd of zo. Het is ook lang geleden dat ik zulke slechte CGI heb gezien.

Het maakt alle achtervolgingsscènes wel absoluut hilarisch, en aan het begin leek het nog even dat dit zo'n soort B-film kon zijn die zo slecht is dat het weer leuk wordt, in de trant van bijvoorbeeld The Room. Maar ook dat zit er niet in. Het grote middenstuk kent los van de special-effects relatief veel minder amateuristische momentjes. Hier is het grote manco vooral dat de film geen greintje originaliteit bevat. Alles wat je ziet is een verzameling van clichés en van andere films afgekeken momenten. Het laatste deel gaat nog flink overboord met misplaatst melodrama en onlogische momentjes. 1.0*.

avatar van Shadowed

Shadowed

Grote stap terug.

Yeon is waarschijnlijk onder druk gezet tijdens het maken van deze film, want veel met Busan of een trein heeft dit niet meer te maken. Dit is vooral snel willen scoren via een reeks door middel van dezelfde regisseur in te zetten en dezelfde titel aan te nemen met een 2 erachter. Dit fenomeen is helaas niet meer onbekend.

Maar ik moet zeggen dat ik me wel aardig heb vermaakt met deze actievolle horrorprent. Zuid-Korea bewijst met deze film dat zij ook een Hollywoodproductie af kunnen leveren. Of dat positief is? Niet perse, want niet elke industrie hoeft op Amerika te lijken, maar voor het snelle vermaak is het aardig. Yeon heeft daar ook klaarblijkelijk gevoel voor.

De remmen gaan namelijk regelmatig los in deze film. Ik vermoed dat het budget omhoog is geschoten, waardoor ze alles nu vooral via animatie tot leven hebben gebracht. Vrijwel volledige autoachtervolgingen komen nu uit de computer. Deze zien er daarnaast ook niet uit, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik ze wel een bepaalde charme vond hebben.

Acteerwerk is verder ook best te doen. Er zitten wel enkele irritante personages bij, maar deze zijn dit keer schaars. Verder ook minder gemix met de genres zoals Zuid-Koreaanse films wel vaker doen, wat ik eigenlijk heel erg kan waarderen. Deze film stort zich vooral op actie met wat horrorachtergrond, en dat is voor mij juist wat prettiger.

Jammer dat deze film naast een aantal aardige actiescenes niet veel nieuws brengt. Het duurt vooral erg lang en een verhaal zit er niet meer in. Spanning, wat in het eerste deel erg goed geslaagd was, zit er ook niet meer in. Echt alles zit nu in de lijnen van een Hollywood-productie en de eigenzinnigheid is volledig overboord. Wel jammer, want zo brengt deze film in geen enkele manier iets vernieuwends.

Het kijkt wel aardig weg, en de actie wordt aardig intens in beeld gebracht hier en daar. Jammer van de wat brakke CGI en achtervolgingen die uiteindelijk in de herhaling vallen. Veel uit deze film bestaat uit achtervolgingen, dus dan mag je wel op iets meer variatie hopen. Die krijg je alleen niet echt met deze film, wat wel een beetje jammer is, maarja. Een voldoende voor het vermaak. Als dat einde anders was geweest had het misschien nog tegen een 3,5* aan kunnen zitten.