Busanhaeng (2016)

Zuid-Korea
Actie / Horror

geregisseerd door Sang-ho Yeon
met Yoo Gong, Dong-seok Ma en Yu-mi Jeong

Sok-woo en zijn dochter Soo-Ahn stappen aan boord van de KTX, een hogesnelheidstrein die hen van Seoel naar Busan zal brengen. Precies op het moment van vertrek wordt het station overspoeld door zombies. Terwijl de trein richting Busan rijdt, moeten de passagiers vechten om te overleven.

avatar van MJP10
Noud schreef:
Aziaten kunnen gewoon echt niet acteren. Drama.

En dat vind je omdat..?
Onzinnige reactie waar we niks aan hebben. Aziaten vind ik overigens prima kunnen acteren. Is een keer wat anders dan de Hollywood meuk.

avatar van Zwolle84
Bizar hoge score voor zo'n (middel)matige film. Dit voegt werkelijk niets toe aan die stroom aan zombiefilms. Hij zakt daarnaast ook regelmatig in.

avatar van Noud
MJP10 schreef:

En dat vind je omdat..?

avatar van Donucius
Omdat zij bijna altijd OVER acteren. Daarom Jelle/

Dan kijk jij gewoon de verkeerde films... Acteren is niet etniciteit gebonden. Je kan het of je kan het niet.

Matige film , een zee aan gestoorde gekken die over de straten en in gebouwen dood en verderf zaaien is toch weer steeds een terugkerende patroon in zombiefilms , op een gegeven moment weet ik het wel.
Moet er wel bij vermelden dat Koreanen vaak heel gedreven zijn met acteren , ze gaan er helemaal in op , dat zag ik nu ook weer , dat is dan weer een punt erbij

avatar van soom
O.. Ik ben van plan om ook de trein te nemen op dezelfde manier, als ik, hoera, in Korea ben, ergens in mei. Voor een dagtrip naar Busan, als dat kan.
Misschien overkomt mij hetzelfde wel. Dus wel wat huiverig.

Ik werd wel een beetje goochem van het feit dat ik keek naar een versie die Turks was ingesproken.
Maar zeker wel weer intens. En hartbrekend.
Mooie begin scene ook.

avatar van Shadowed
soom schreef:

Mooie begin scene ook.

Dat is inderdaad vervelend, dan had ik hem al af gezet. Je hebt geen Netflix neem ik aan? Want daar staat hij wel op. Anders misschien nog eens herzien dan.

avatar van soom
Shadowed schreef:
Nee, geen Netflix inderdaad.

avatar van Daan258
Zwolle84 schreef:

Nee, tegenvallertje. Gelukkig was de blu-ray maar € 2.

Hier sluit ik me dus volledig bij aan.
Een behoorlijke teleurstelling. Waarom de film zo'n hoge rating krijgt begrijp ik totaal niet.
Het keek aardig weg maar verder is het gewoon niks nieuws of bijzonders. Niks van we nog niet eerder hebben gezien. Mijn verwachtingen waren erg hoog vanwege de rating en de vele goede berichten maar na het zien van de film, nee

avatar van BobbyShmurda

Omdat zij bijna altijd OVER acteren. Daarom Jelle/

Misschien dat je alleen maar droge mensen kent want ik kan mij totaal niet vinden in dit statement.

avatar van maxcomthrilla
Vermakelijk!

Dat hele vader - dochter gezever was niet interessant, net zoals zombiefilms vaak teveel van hetzelfde brengen. Echter, dat er zich nu een ramp voordoet in een trein vond ik een vrij leuk en origineel gegeven. De film brengt verder de nodige actie, heeft een paar erg mooie shots en een paar onuitstaanbare personages in de goede zin van het woord. Allemaal net genoeg voor een kleine 4*

avatar van Graaf Machine
Redelijk zombiefilmpje met lekkere vaart er in. Helaas weinig opbouw of ontwikkeling, maar vanaf begin tot eind hetzelfde gedoe, alleen steeds met andere slachtoffers. Wel fijn dat het van die snelle agressieve zombies zijn en niet van die dooie lijken zoals in die oude zombiefilms.

avatar van korenbloem02
Sterke film, die technische goed in elkaar zit. Nadeel is de tranentrekkende trucendoos wel erg vaak wordt opgetrokken. Des al niet te min. Een van de betere films van dit decennium

avatar van kleez
Wow! Verwachtte er niet veel van, ook omdat ik niet zoveel heb met Koreaanse films maar deze wist mij énorm positief te verassen!!

Slecht acteren (reactie eerder)? Ik vond het juist erg sterk!

Voor een zombie-film absoluut een aanrader!! Zeker ook omdat ik me (besef net; voor het eerst?!) niet irriteerde aan bepaalde keuzes van mensen in bepaalde scènes! Vaak in Hollywood films van die onmogelijk domme keuzes...

Deed me regelmatig denken aan World War Z. Goed film, maar hij had alleen een half uurtje korter gemogen.

avatar van Warning
De film weet positief te verrassen en is voor een zombie-film zeker een aanrader. Deed me soms denken aan WWZ Zelfopoffering voor anderen staat hier vrijwel centraal en dat is op sommige momenten best emotioneel.

avatar van Warning
Zwolle84 schreef:

Nee, tegenvallertje. Gelukkig was de blu-ray maar € 2.

Neem 's een andere profielfoto Deventer83, je lijkt wel aanvreten door zo'n zombie!

Hele matige film. De gemiddelde score die er staat weergegeven staat in schril contrast met de kwaliteit van de film.