Saw (2004)

Verenigde Staten / Australië
Thriller / Horror

geregisseerd door James Wan
met Cary Elwes, Leigh Whannell en Danny Glover

Dr. Lawrence Gordon en Adam, twee mannen die elkaar nooit eerder hebben gezien, ontwaken vastgebonden in een smerige, oude badkamer. Tussen hen in ligt het levenloze lichaam van een man met een revolver in zijn handen en een taperecorder. Als Adam en Lawrence dan met behulp van de taperecorder een bandje afluisteren, ontdekken ze dat ze de nieuwste slachtoffers zijn in één van de zieke spelletjes van een beruchte seriemoordenaar, die luistert naar de bijnaam 'Jigsaw'.

avatar van knusse stoel
De griezel/horrorfilms waar wij van houden is meer van het 'bovennatuurlijke' en daar valt 'Saw' dus niet onder. Het mag dan ook een twijfel zijn van het genre 'thriller en horror' maar ook daar valt deze film niet onder.
Jammer maar het viel ons tegen en na ruim een uur gekeken te hebben en de klok ver na 0.00u was gekomen, hebben we er een eind aan gebreid.
Onze waardering? Een 6.

avatar van Dziban
knusse stoel schreef:
Onze waardering? Een 6.

Wanneer je na 60 minuten al tot een 6 komt, kom je na 100 minuten (rekenkundig gezien) op een 10.
Afkijken zou ik zeggen...

avatar van knusse stoel
Dziban schreef:

Afkijken zou ik zeggen...

Als de waardering dezelfde kant op blijft gaan wel maar stel dat deze de andere kant opgaat......., dan kom je uit op een 2
Maar goed, we zullen jouw advies opvolgen, in de komende week uitkijken en wie weet.

avatar van Dziban
Geloof me nu maar, je rating gaat de laatste 40 minuten omhoog

Enfin, ik hoor het wel

avatar van HollandGermany
knusse stoel schreef:

Je kijkt een film toch af voordat je hem gaat beoordelen? Soms heb je van die momenten dat je het handelen van anderen mensen echt niet kunt begrijpen en dit is zo'n moment voor mij denk ik. Bij paranormale films is er inderdaad weinig nieuws te verwachten aan het einde, maar dit soort films gooit normaal gesproken alles overhoop tegen het einde. Jammer dat je hem niet hebt afgekeken.

avatar van HK Senator
Na 15 jaar weer eens herzien en dan valt hij toch wat tegen. Vooral de uitleg aan het einde gaat zo snel dat ik hem terug spoelde en nog eens keek. Erg veel wijzer werd ik er niet van.. Wel een voldoende voor de opbouw van het verhaal. Acteerprestaties hier en daar wel om te janken.