Saw 3D (2010)

Canada / Verenigde Staten
Horror / Thriller

geregisseerd door Kevin Greutert
met Tobin Bell, Cary Elwes en Costas Mandylor

Het gevecht tussen detective Hoffman en Jill Tuck duurt voort. Ondertussen ontmoeten een aantal overlevenden van de spelletjes van Jigsaw, waaronder Dr. Lawrence Gordon, elkaar bij een sessie van Bobby Dagen, die beweert zelf ook een overlevende van Jigsaw te zijn. Maar dan wordt Bobby ontvoerd en zal hij een serie tests moeten afleggen om zijn vrienden en uiteindelijk zijn vrouw te redden.

avatar van De_Dorstige
Een leuk tussendoortje, maar geen waardige afsluiter. Dat bloed zag er zo nep uit... Ik vond de traps in deze film ook niet bijzonder. OP naar Jigsaw!

Weer een ijzersterk deel, niet alles was meer zo origineel maar toch heb ik me erg goed vermaakt. Dit laatste deel herinnerde ik me niet zo meer dus dat maakte het einde erg verrassend. Ik snap nu alleen niet waarom er pas weer een nieuw deel komt na 7 jaar, dit deel had gewoon een open einde dus ik snap ook de titel the final chapter niet. Van mij mag er elk jaar wel een nieuw deel komen, dit verveeld nooit. Ik neem trouwens aan dat Dr Gordon diegene is die in de nieuwe Jigsaw zit.
We zullen het zien, can't wait!

avatar van Kondoro0614
Gisteren aangekomen aan het (tot nu toe) laatste deel van Saw, het is nog even wachten totdat ze nieuwste film ‘Jigsaw’ uitbrengen (hij draait nog in de bioscoop) dus even snel alle zeven films die er voor waren gekeken en ik moet zeggen dat de serie nu toch wel tot zijn verste is uitgemolken en ik geen goed gevoel heb over het achtste deel ‘Jigsaw’. Dit zevende deel boeit mij niet veel, ik kon er niet door komen en ook al is het nu meer een ‘Guilty Pleasure’ dan een goeie film reeks, ook dat gevoel spat er niet meer van af en ik ben er wel een beetje klaar mee. Gelukkig is daar voor mij dan het feit dat ik klaar ben met deze reeks en dus nog even moet wachten op het nieuwe deel, ik heb me er zelf door heen geslepen en dit zevende deel laat toch echt wel zien dat de film eigenlijk geen goeie inhoud maar kan verwerken, hij is veelal saai.

Het verhaal is kloppend maar erg uitgemolken, net zoals in het deel hiervoor blijkt nu de vrouw (Jill) de nieuwe Jigsaw-killer te zijn wat eigenlijk nergens meer op slaat. En dan aan het eind van de film blijkt er weer een hele nieuwe Jigsaw killer te zijn namelijk Dr. Lawrence Gordon die in het eerste en beste Saw deel zijn voet er af moest zagen om vrij te komen, toen hij dit had gedaan bleek John blijkbaar gezegd te hebben dat Gordon dingen voor hem moet gaan doen (waarna hij verzorgt werd door John).

De film begint uiteraard weer met een mooi begin waar we zien dat een meid met twee jongens in een etalage vast gebonden zitten waarna een cirkelzaag voor hun als een malle te keer gaat. De jongens moeten kiezen om elkaar te vermoorden of om de meid te doden. Wanneer ze er samen achter komen dat zelfs in dit spel de meid hun allebei zit te verraden en besluiten vervolgens om haar te vermoorden. Ik denk dat dit misschien nog wel de bruutste game was in de hele film.

Het verhaal gaat eigenlijk als volgt, we zien een groep mensen die allemaal slachtoffers zijn geworden van de ‘Jigsawkiller’. Echter zit er één man bij die beweert dat hij ook door Jigsaw was gevangen genomen maar dit liegt. Hij zit vervolgens in het spel en moet zijn vrouw zien te redden en tegelijkertijd zijn werknemers die verschillend vast zitten. En als ik eerlijk mag zijn vond ik het pas gaaf toen hij het spel verloor en zijn vrouw in een soort brons stier overleed door de hitte en brandwonden van het verwarmde ijzer. Al om al niet erg bijzonder en erg gelijkend aan het voorgaande zesde deel, blegh!

Nee, Kevin Greutert weet mij dit zevende deel niet te boeien en het is allemaal erg soft. Wel geinig om te zien dat we hier een nog een rol mee maken van de inmiddels overleden rock zanger ‘Chester Bennington’ die in het zomer van dit jaar zelfmoord heeft gepleegd. Nee, Saw 7 is het niet voor mij en word nergens leuk, helaas.

avatar van Left4Dead
Voor mij duidelijk het belabberdste deel uit de reeks.
Tranen in de ogen, vooral door het "acteerwerk".

avatar van Shadowed
Mwa.

Deeltje 7 alweer, je gaat je toch afvragen waar ze het elke keer vandaan halen. En weer zit er weinig in wat nu zo bijzonder is en er ver bovenuit steekt. Waarschijnlijk zijn ze ze blijven maken ivb het kassasucces.

Wel een toffe opening en enkele leuke traps, helaas zijn deze weinig origineel meer en weet je eigenlijk al gelijk wie er blijft leven en wie er dood gaat. Ik heb weinig toe te voegen aan deze reeks. Mogelijk langere recensies bij een herziening van de veel te lange reeks.