ad

Met onder meer: Tobin Bell, Cary Elwes en Costas Mandylor

Releasedatum: 6 januari 2011

• Pathé Thuis Bekijk via Pathé Thuis

Over Saw 3D

"Do you want to play a final game?"

Het gevecht tussen detective Hoffman en Jill Tuck duurt voort. Ondertussen ontmoeten een aantal overlevenden van de spelletjes van Jigsaw, waaronder Dr. Lawrence Gordon, elkaar bij een sessie van Bobby Dagen, die beweert zelf ook een overlevende van Jigsaw te zijn. Maar dan wordt Bobby ontvoerd en zal hij een serie tests moeten afleggen om zijn vrienden en uiteindelijk zijn vrouw te redden.

imageimageimageimageimageimageimage

Een leuk tussendoortje, maar geen waardige afsluiter. Dat bloed zag er zo nep uit... Ik vond de traps in deze film ook niet bijzonder. OP naar Jigsaw!

avatar van Doom4

Doom4

Weer een ijzersterk deel, niet alles was meer zo origineel maar toch heb ik me erg goed vermaakt. Dit laatste deel herinnerde ik me niet zo meer dus dat maakte het einde erg verrassend. Ik snap nu alleen niet waarom er pas weer een nieuw deel komt na 7 jaar, dit deel had gewoon een open einde dus ik snap ook de titel the final chapter niet. Van mij mag er elk jaar wel een nieuw deel komen, dit verveeld nooit. Ik neem trouwens aan dat Dr Gordon diegene is die in de nieuwe Jigsaw zit.

We zullen het zien, can't wait!

avatar van Kondoro

Kondoro

• 1936 stemmen

Gisteren aangekomen aan het (tot nu toe) laatste deel van Saw, het is nog even wachten totdat ze nieuwste film ‘Jigsaw’ uitbrengen (hij draait nog in de bioscoop) dus even snel alle zeven films die er voor waren gekeken en ik moet zeggen dat de serie nu toch wel tot zijn verste is uitgemolken en ik geen goed gevoel heb over het achtste deel ‘Jigsaw’. Dit zevende deel boeit mij niet veel, ik kon er niet door komen en ook al is het nu meer een ‘Guilty Pleasure’ dan een goeie film reeks, ook dat gevoel spat er niet meer van af en ik ben er wel een beetje klaar mee. Gelukkig is daar voor mij dan het feit dat ik klaar ben met deze reeks en dus nog even moet wachten op het nieuwe deel, ik heb me er zelf door heen geslepen en dit zevende deel laat toch echt wel zien dat de film eigenlijk geen goeie inhoud maar kan verwerken, hij is veelal saai.

Het verhaal is kloppend maar erg uitgemolken, net zoals in het deel hiervoor blijkt nu de vrouw (Jill) de nieuwe Jigsaw-killer te zijn wat eigenlijk nergens meer op slaat. En dan aan het eind van de film blijkt er weer een hele nieuwe Jigsaw killer te zijn namelijk Dr. Lawrence Gordon die in het eerste en beste Saw deel zijn voet er af moest zagen om vrij te komen, toen hij dit had gedaan bleek John blijkbaar gezegd te hebben dat Gordon dingen voor hem moet gaan doen (waarna hij verzorgt werd door John).

De film begint uiteraard weer met een mooi begin waar we zien dat een meid met twee jongens in een etalage vast gebonden zitten waarna een cirkelzaag voor hun als een malle te keer gaat. De jongens moeten kiezen om elkaar te vermoorden of om de meid te doden. Wanneer ze er samen achter komen dat zelfs in dit spel de meid hun allebei zit te verraden en besluiten vervolgens om haar te vermoorden. Ik denk dat dit misschien nog wel de bruutste game was in de hele film.

Het verhaal gaat eigenlijk als volgt, we zien een groep mensen die allemaal slachtoffers zijn geworden van de ‘Jigsawkiller’. Echter zit er één man bij die beweert dat hij ook door Jigsaw was gevangen genomen maar dit liegt. Hij zit vervolgens in het spel en moet zijn vrouw zien te redden en tegelijkertijd zijn werknemers die verschillend vast zitten. En als ik eerlijk mag zijn vond ik het pas gaaf toen hij het spel verloor en zijn vrouw in een soort brons stier overleed door de hitte en brandwonden van het verwarmde ijzer. Al om al niet erg bijzonder en erg gelijkend aan het voorgaande zesde deel, blegh!

Nee, Kevin Greutert weet mij dit zevende deel niet te boeien en het is allemaal erg soft. Wel geinig om te zien dat we hier een nog een rol mee maken van de inmiddels overleden rock zanger ‘Chester Bennington’ die in het zomer van dit jaar zelfmoord heeft gepleegd. Nee, Saw 7 is het niet voor mij en word nergens leuk, helaas.

avatar van Left4Dead

Left4Dead

Voor mij duidelijk het belabberdste deel uit de reeks.

Tranen in de ogen, vooral door het "acteerwerk".

avatar van Shadowed

Shadowed

Mwa.

Deeltje 7 alweer, je gaat je toch afvragen waar ze het elke keer vandaan halen. En weer zit er weinig in wat nu zo bijzonder is en er ver bovenuit steekt. Waarschijnlijk zijn ze ze blijven maken ivb het kassasucces.

Wel een toffe opening en enkele leuke traps, helaas zijn deze weinig origineel meer en weet je eigenlijk al gelijk wie er blijft leven en wie er dood gaat. Ik heb weinig toe te voegen aan deze reeks. Mogelijk langere recensies bij een herziening van de veel te lange reeks.

avatar van Confusie

Confusie

Het leuke, als ik dat zo mag zeggen, aan deze films zijn de creatieve contrapties waarmee het toch steeds weer verrassend weet uit te pakken. Ook hier weer. Bepaalde monologen gedurende het heetst van de strijd waren behoorlijk ridicuul maar dat stoorde niet. Sterker nog. Ook vind ik Hoffman best een geslaagde schurk, in navolging van. Hij doet me ook wel denken aan bepaalde Japanse survival horror game series zoals Resident Evil en The Evil Within. Lekker campy.

avatar van Bossxx

Bossxx

Gisteren Saw 6 gekeken. Nu Saw 7. Een stukje beter. Leuk tussendoortje maar meer niet.

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

Met deze Saw 3D heb ik de een na laatste Saw weer opnieuw bekeken en ben ik er dus bijna klaar mee. Dit mag je ook wel letterlijk nemen trouwens, want alle vervolgfilms halen het niet bij het origineel en zijn alleen nog leuk vanuit sadistisch leedvermaak-oogpunt. Verhaalinhoudelijk boeit het me al een paar delen nauwelijks meer. Wat overigens niet erg is, want de reeks heeft voor horrorliefhebbers voldoende vermaak te bieden. De film heeft toch wel weer een paar geinige vallen te bieden. De openingsscène met de honderden mensen die mee konden kijken vond ik sowieso al een sterke opening en de film haalt op dat vlak wel een voldoende. Wel heb je geen reet aan de 3D-effecten en zijn een aantal special effects wel te opzichtig CGI uit de computer. Na Saw 3D stopte de reeks dan ook niet voor niets voor 7 jaar lang. De kleine bijrol van Tobin Bell was ook jammerlijk. De koek was wel even op.

3* (was 3,5*

avatar van Duke Nukem

Duke Nukem

De_Dorstige schreef:

Inderdaad, ik heb nog nooit fuschia gekleurd bloed gezien! Dat was vooral duidelijk zichtbaar in de eerste 'trap', waarvan ik mij ook wel afvraag hoe de dader deze hele setup kon regelen in een winkeletalage in het midden van een drukke straat.

Dit zevende deel moet het vooral hebben van de bloederige traps en niet van een goed verhaal, hoewel het wel een leuk idee is met die auteur die doet alsof hij een overlevende van Jigsaw is. De acteerpresaties van de slachtoffers en ook van de speurders zijn weer ondermaats en ook de muziekscore is in dit deel inspiratieloos. Enkel Tobin Bell als Jigsaw en is altijd wel goed maar hij komt in dit deel heel weinig voor. Toch leuk om Cary Elwess als dr. Gordon terug te zien, hoewel het wel heel onwaarschijnlijk is dat een slachtoffer die in het eerste deel zijn voet verloren heeft ineens medeplichtige van Jigsaw wordt. Een stuk minder goed dan deel zes, maar ondanks de ondertitel "The Final Chapter" zou er toch nog een achtste deel volgen. Op dus naar het achtste en waarschijnlijk het laatste deel van deze serie?

avatar van Rickyman

Rickyman

Deze laatste drie afleveringen van de Saw-reeks vlak achter elkaar bekeken.

Het wordt weer matig neergezet, verhaal blijft nogal afgezaagd, maar had deze minder dode momenten, dus het meest vermakelijkst.

avatar van mikey

mikey

De moralistische vallenspecialist en seriemoordenaar Jigsaw geeft altijd eerst de anderen de schuld en slacht ze vervolgens bruut af. Doet me een beetje denken aan die spelshows waarin de kandidaten onmogelijke opdrachten moeten uitvoeren om maar niet in een bak zeepsop te hoeven vallen.

avatar van mjk87

mjk87

Veel leuker dan de meeste films uit de reeks. Acteerwerk is nog steeds belabberd, verhaaltje is weinig bijzonder en die mythe rond Jigsaw interesseert me gewoonweg niet, maar gelukkig zit er weinig recherchewerk in en vooral lekker veel bloederige stukken. Een enkele keer zelfs echt leuk (die openingsscène met publiek, al had daar nog meer mee gedaan kunnen worden) maar vaak plezierig genoeg. Bijna de beste uit de reeks: 2,5*.

avatar van Hannibal

Hannibal

Terwijl de vorige delen ook al nauwelijks te pruimen zijn en ik het deel hiervoor niet eens zo heel erg slecht vond, heb ik toch dit deel ook bekeken, vanwege het 'je-wilt-toch-weten-hoe-het-nou-afloopt'- gehalte, niet omdat het goede films zijn.

Mijn verwachtingen waren dus heel laag, maar dit was zelfs nog slechter dan mijn verwachtingen.

Als je "slechts" twee kiezen hoeft te trekken (zo'n beetje de minst afschuwelijke opdracht van de hele reeks), en je gaat vervolgens met je wang tegen een muur beuken, terwijl je met een tang je complete tandvlees aan gort trekt, waarbij je liters bloed verliest, ben je volgens mij niet de allerslimste thuis, of gewoon een hele slechte tandarts. En dan denk je, nou veel dommer kan het niet worden, gaat ie haken door zijn borstspieren prikken en zichzelf optakelen alleen maar omdat iemand zegt dat ie dat moet doen! Als hij even om zich heen had gekeken had hij al minimaal één bureau gezien waar hij op zou kunnen gaan staan, en een aantal stoelen. Scheelt toch de helft. En WAAROM spietst hij die haken in godsnaam door zijn borst, als hij ze ook gewoon aan zijn broekriem kan maken, waarna hij zichzelf probleemloos omhoog kan takelen om die mevrouw te redden. Of hij hangt de haken in elkaar en gaat er in zitten als een soort schommel, dan was hij er met een beetje kiespijn vanaf gekomen, maar nee, ram ze in je borst, nadat je even een praatje hebt gemaakt met je vrouw terwijl je nog maar 4 minuten hebt.

Positief aan dit deel is dat het "The Final Chapter" is hoewel erna nog Jigsaw kwam en er alweer iets iets voor dit jaar in de planning staat (Spiral.) Ik hóef het niet te kijken, ik weet het...

Even wat anders: Er zijn toch zieke geesten die dit bedacht hebben, dus daagde ik mezelf uit om een Jigsaw-trap te bedenken, en de volgende gruwelijke pijnlijke val kwam in mij op. Wat is zo ongeveer de ergste pijn die je kent, en wat iedereen al eens heeft meegemaakt? Precies, je teen stoten! Een mechanisme dat je voet naar voren laat schieten en tegen een muur laat knallen, en intussen een woordzoeker oplossen, terwijl je elke 10 seconden keihard je teen stoot. Binnen 3 minuten met de overgebleven letters een woord vormen, anders gaat er een luik open en val je twee meter naar beneden met je blote voeten op legoblokjes. DAT moeten ze in de nieuwe film doen, dan geef ik 5*

Voor deze kom ik niet hoger dan 1,5*

En dat is nog best goed voor zo'n belachelijke film.