Jigsaw (2017)

Verenigde Staten / Canada
Horror / Thriller

geregisseerd door Michael Spierig en Peter Spierig
met Laura Vandervoort, Tobin Bell en Matt Passmore

Overal in de stad worden lijken gevonden, elk op gruwelijke wijze overleden. Al het onderzoek wijst op slechts een mogelijke dader: John Kramer. Dat terwijl die toch echt dood zou moeten zijn... Is hij terug om de wereld eraan te herinneren dankbaar te zijn voor het leven of is het een val opgezet bij een moordenaar die zijn eigen spel speelt?

avatar van Shadowed
Deel 8.

Nadat de vervolgdelen eindelijk even uit bleven besloten de broeders Spierig weer nieuw leven in de reeks te blazen, en dit doen ze niet perse verkeerd. Helaas blijft het uiteindelijk vrij weinig toevoegen en weet je eigenlijk al dat er zoiets als een twist in zit.

Niet slecht, maar het had allemaal wel wat harder gemogen. De vallen mochten wel aanwezig zijn en waren soms ook leuk bedacht. De twist was dan wat origineler bedacht, maar voegt uiteindelijk niet heel veel toe. Een film die dus niet gemaakt had hoeven worden.

Een slecht deel is het niet, maar lang niet meer zo goed als de eerste paar delen. Daarvoor is er al te veel gedaan om de magie eruit te halen. Wel ok voor een deeltje 8 alweer.

avatar van princesspeach
Het was weer heerlijk gore. Maar de plots en de hele rambam erom heen.. nee.. nietlogisch.

Cesar87 schreef:
Die film klopt voor geen meter Logan word gespoten en dan word ie in die laserding gebracht maar er is dus nog een helper want wie heeft die Halloran daar gebracht?
umh logan werd niet gespoten hij heeft halloran daar zelf gebracht....

Goed vervolg op de eerste 7 films, maar het brengt niets nieuws.
De film had evengoed Saw 8 kunnen heten, want het is allemaal weer van hetzelfde.
Gruwelijke moorden met bloederige scènes, wat we uit de reeks al goed gewend waren.
Ik blijf erbij, ik was destijds tevreden dat men was gestopt na 7 films, nu is er een achtste, en hopelijk definitief de laatste ??

avatar van Hando
Tarkus schreef:
Goed vervolg op de eerste 7 films, maar het brengt niets nieuws.

Waarom hoop je daarop als ik vragen? Je kunt ook gewoon stoppen met kijken en blij zijn voor de mensen die het nog wel leuk vinden.

Hando schreef:

Ik vind het ook nog wel goed hoor, dat schrijf ik ook.
Maar je kan het niet blijven uitmelken hé.
En bijkomend, ik ben een verzamelaar, eens ik aan een serie films begonnen ben wil ik de ganse reeks, of ze nu slechter wordt of goed blijft...
Ieder zijn smaak natuurlijk, voor diegenen die de serie met nog evenveel enthousiasme volgen als bij de eerste film, veel plezier nog...
Misschien mag ik hopen op een originelere verhaallijn bij een volgende film

avatar van Ajax&Litmanen1
Ajax&Litmanen1 schreef:
Misschien moet ik de hele reeks maar eens opnieuw gaan kijken, heb daar wel zin in gekregen.

Wat ik dan ook ruim anderhalf jaar later eens heb gedaan. Met deze Jigsaw zit mijn periode van Saw herzien er weer op. Vanaf deel 2 tot Jigsaw zit er schommelend niveau bij en het niveau van het origineel haalt geen enkel vervolg, maar toch was het leuk. Deze Jigsaw is niet veel beter of slechter dan de andere vervolgen. Het plot spreekt me steeds minder aan, maar er zit nog genoeg gore en creativiteit in de vallen om het vermakelijk te houden. Maar voor een reboot van de reeks 8 jaar na de voorganger hebben ze er wel veel te weinig uitgehaald en beseffen ze nog steeds geloof ik niet wat de Saw franchise nou zo goed maakte.

Kleine voldoende. 3* blijven staan.