It (2017)

Alternatieve titels: It: Chapter One | It: Part 1 - The Losers' Club

Thriller / Horror

geregisseerd door Andy Muschietti
met Jaeden Lieberher, Jeremy Ray Taylor en Sophia Lillis

'It' volgt een groep kinderen, beter bekend als de 'Losers club', in het kleine stadje Derry, Maine. Op een dag wordt het stadje geterroriseerd door het bloeddorstigste monster It dat het op de kinderen voorzien heeft. Dit monster, dat de vorm van een clown genaamd Pennywise aanneemt, komt lijnrecht tegenover het groepje kinderen te staan dat er alles aan zal moeten doen om hem te verdrijven.

avatar van Hando
reodina schreef:
Ik ben een echte horror fan, maar kreeg toch af en toe het idee dat ik naar een kinderfilm aan het kijken was. Het werd ook nergens echt eng, maar desondanks vond ik hem wel aardig, meer ook niet.

De spanning viel tegen omdat de clown om een of andere reden onze hoofdpersonen buiten dat huis of het riool niets kan maken. En zodra er eentje daadwerkelijk in gevaar is gaat ie heel langzaam lopen en nog even zeggen dat hij zich voedt met angst -voor wie dat nog niet begreep- zodat de anderen op tijd zijn om te kunnen helpen.

avatar van Keutul
Wat een verschrikkelijke film. Oersaaie 'horror' . Ik kreeg geen feeling met de personages en de gebeurtenissen met de clown en wezens waren zo nep en zwaar overdreven dat ik het slaapverwekkend vond. En dat geflikker met lichten in het donker en gegrom sloeg bij mij volledig de plank mis. Wat een lange zit en leeg verhaal. Die kinderen deden me ook niks.

avatar van Tommy De Vito
reodina schreef:

Nou, dit lijk me bepaald geen kinderfilm. Enge clown, (veel) bloed, schrikmomenten, mishandelingen.. Ik zou mijn kinderen deze film niet adviseren te kijken, maar ieder zijn perceptie

avatar van cor1946
1 uur zitten kijken naar een kleuterfilm. Niks horror. Misschien het laatste uur kijken nu 3 sterren .

avatar van cor1946
cor1946 schreef:
Het laatste uur bekeken. Nou dat was een zooitje in dat huis. Blijf 3 sterren.

avatar van Onceuponanytime
Eindelijk bekeken. Het verhaal is niet zo overtuigend en de gruwel valt best mee. Enige opsteker was de geslaagde vertolking, van de 16-jarige Sophia Lillis

Bizar dat bij de verdwijning van zoveel kinderen de medewerking van de 'volwassenen' zo luchtig overkomt. Maar inderdaad, verstand op nul en benieuwd naar deel 2...