It (2017)

Alternatieve titels: It: Chapter One | It: Part 1 - The Losers' Club

Thriller / Horror

geregisseerd door Andy Muschietti
met Jaeden Lieberher, Jeremy Ray Taylor en Sophia Lillis

'It' volgt een groep kinderen, beter bekend als de 'Losers club', in het kleine stadje Derry, Maine. Op een dag wordt het stadje geterroriseerd door het bloeddorstigste monster It dat het op de kinderen voorzien heeft. Dit monster, dat de vorm van een clown genaamd Pennywise aanneemt, komt lijnrecht tegenover het groepje kinderen te staan dat er alles aan zal moeten doen om hem te verdrijven.

avatar van Glacius
thunderball schreef:
Wat ik enorm teleurstellend vind, is dat geweldige scenes uit het boek, die de eerdere TV versie niet haalden, nu ook gewoon opzij zijn geschoven en plaats hebben gemaakt voor nieuw verzonnen scenes, die lang niet zoveel indruk maken. Ik denk dan b.v. aan het boek met de melaatse onder het vervallen huis, de gigantische vogel, de mummie op het ijs, de wachttoren etc... Dat waren echt zenuwslopende scenes om te lezen.

De eerste die je noemt zat er gewoon in hoor. Niet 100% letterlijk zoals in het boek, helaas, maar toch. Vond het zelf jammer dat die van de koelkast met de vliegende torren er niet in zat.

avatar van Kondoro0614
Ik kwam dit artikel tegen en wat ik zag in de video was gaaf, jammer dat het niet in de film zat.

Bloederige verwijderde scène 'IT'! | Filmtotaal filmnieuws

avatar van Alathir
Met een vrij goede openingsscène was de toon, dacht ik, gezet voor een uitstekende horrorfilm. Helaas is het dat niet geworden. Natuurlijk lagen mijn verwachtingen al laag want ik vond Muschietti's vorige film Mama ook al een zwakke horror. Volgens mij komt de mama dus ook in deze film terug, waar dat op slaat mag iemand me wel eens uitleggen. Ik bedoel, waarom zou je een personage uit je vorige film in een adaptatie van een boek gaan steken dat zich op een totaal andere plaats afspeelt in een andere tijd? Een faal van jewelste mijn inziens die ook nog eens heel goedkoop overkomt. Natuurlijk gaat het hier voornamelijk over de clown Pennywise die men eng wilt laten lijken maar het niet is. In dat opzicht is Curry's Pennywise beter, met een minder eng hoofd maar geloofwaardiger en een geduldigere verschijning. In deze film is It overal aanwezig. De editing in deze film is ook slecht want geen enkele jumpscare werkt. Je probeert nog te vatten wat ze net gezegd hebben (een mop of iets dergelijks) of daar is de volgende verschijning van Pennywise alweer. Zo werkt het natuurlijk niet... Opbouw jongens!

Verder had ik toch het gevoel dat er behoorlijk wat scènes verandert zijn in vergelijking met het eerste deel van de miniserie. De meeste hebben als doel eng te zijn maar falen daar wederom in en de reden is simpel. It zou in feite over echte vriendschap moeten gaan en daar wordt veel te weinig aandacht aan besteed. Er hadden veel maar ook veel meer momenten moeten ingezeten hebben van echte vriendschap! Muschietti moet eens goed naar bijvoorbeeld LOTR kijken, daar zie je echte vriendschap tussen de Hobbits. In It gaat het vaak zelfs de totaal tegenovergestelde kant op met Richie en Bill die vechten, zichtbare jaloezie om Beverly, Stanley die alleen wordt gelaten Zo heb je ook Bowers die direct de kinderen haat van de Loser Club. Waarom?

De kinderen vond ik bijna allemaal slecht acteren. Georgie deed het nog het beste maar heeft maar een kleine rol. Ik ben het nu niet gaan opzoeken maar volgens mij is Beverly een stuk ouder dan de rest. Een jaar of 16? Mike ook. Eddie en Ben zien er daarentegen 10 uit. Dat was in de originele toch echt een stuk beter. Eddie was hier echt een vervelend kind terwijl je dat eerder van Ritchie zou verwachten. Ook totaal geen interactie met Bill hier, geen idee hoe het in de boeken zit maar in de miniserie waren het twee handen op één buik. De chemie tussen de kinderen was daar veel beter! Enkel op het einde lijken ze het eindelijk door te hebben hoe het moet. De bende begint voor elkaar op te komen en dit leidt dan toch nog tot een degelijke afsluiter. Helaas komt er dan nog een awkward kusje aan te pas op het einde. Op zich ben ik nog wel benieuwd naar het tweede deel want het is nu ook niet extreem slecht. Zeer zeker niet, het mist gewoon doel. In de miniserie was het volwassen stuk zeer zwak, er is dus nog hoop om het vervolg beter te doen.

Vond het een leuke film maar vind de eerste toch wel echt wat beter

De jaren 90 film was al een overschatte kutfilm, en deze is dat ook. Hoezo zou je er ook een remake van willen maken, op het geld na? Wat voegt deze film nou toe? Pfff.

IT chapter two komt in 2019 , ben benieuwd

maurice32 schreef:
IT chapter two komt in 2019 , ben benieuwd

It beter NOT!

Later dit jaar verschijnt de extended Cut op schijf, met verwijderde scene's er in verwerkt:

'It' Director's Cut Arriving In 2018

avatar van macrobody
Stephen King, je moet er van houden. Ik niet erg dus ook deze film sprak mij niet aan. Vervelende clown. Groepje jongeren is dan wel goed gekozen, goed voor wat humoristische scenes. Niet onaardig deze film, maar wss is het boek beter.

avatar van Zandadder
Ray1976 schreef:

'It' Director's Cut Arriving In 2018

Dan wacht ik even met bestellen.

avatar van Conspiracy
helpdefilm schreef:

Omdat het bronmateriaal werkelijk fantastisch is. Dat de film helaas tegen valt en voornamelijk zijn eigen weg kiest is dan ook eeuwig zonde. Had zoveel meer ingezeten

avatar van Vinco
Prima remake en wat mij betreft een heerlijke mix van horror en groep kids die het geheel toch wel luchtig houden met daarbij prima acteerwerk.

Pennywise toch zeker zeer goed en creepy weergegeven.
Het einde enkel wat afgeraffeld voor mij gevoel maar zeker in mij ogen een geslaagde remake .

avatar van mama_peet
zo zie je maar weer dat andere mensen hele andere meningen hebben, rondom mij hoorde ik dat het een scary movie was. toch maar eens gezien omdat ik 1 geweldig vond. laatst nog eens gezien en vond hem zelfs lachwekkend spannend. deze is de moderne versie met een rode draad door het verhaal ik vond hem lekker wegkijken met af en toe een schrik momentje. de jongens zijn bikkels kan onze jeugd nog wat van leren en deden goed acteer werk
top werk van Skarsgård

Heel erg overhyped. De film begint heel sloom en het einde is opeens best snel voorbij. Wel top acteerwerk, knap van die kinderen.

avatar van SSeagal
Snap echt sommige reacties niet, zie sloom/traag, af en toe saai voorbijkomen. Ok, saai, dat is subjectief, maar sloom? De film had tegen mijn verwachtingen in een moordend tempo, kreeg amper de tijd om bij te komen, of er kwamen weer allerlei verontrustende scenes voorbij. Sommige scenes werkten niet echt angstaanjagend, maar andere weer wel. Eng? Tsja, af en toe best wel vond ik, hoewel het merendeel toch alleen maar overkomt als 'ziek' of 'verontrustend'. Er wordt gesproken over de humor, maar dit heb ik dan gemist. Hoewel Pennywise zelf wel af en toe in zijn pesterijtjes grappig was, beetje zwarte humor. Ook kent de film een behoorlijke hoeveelheid drama, dat best goed werkte. Ik vond de horror scenes helemaal niet random overkomen, en een doel is er zeker. Diegene die de originele film kennen snappen wel wat het doel is van zowel de kinderen als Pennywise.

Door het hoge tempo en de nogal zieke dingen die voorbij komen, komt deze bij mij hoger te staan dan de originele film. Heel af en toe zorgde ditzelfde tempo ook voor een lichte overkill, maar zwaar storend was het niet. 4*

avatar van KingJ
tja goed gedaan vind ik!

prima acteren van zowel de kinderen als de clown
visueel erg mooi en af en toe wicked

zeker niet perfect maar overstijgt wat mij betreft zeker de doorsnee

avatar van ambrosini
Ik beide IT's gezien en nu moet ik zeggen dat deze ook goed is gemaakt. Tuurlijk is er gebruik gemaakt van hedendaags technologie.

Maar effect van eerste IT is toch anders..