ad

Geregisseerd door: Andy Muschietti

Met onder meer: Jaeden Martell, Jeremy Ray Taylor en Sophia Lillis

Releasedatum: 6 september 2017

Over It

"Your fears are unleashed"

Zomer 1989. 'It' volgt een groep kinderen, beter bekend als de 'Losers club', in het kleine stadje Derry, Maine. Op een dag wordt het stadje geterroriseerd door het bloeddorstigste monster It dat het op de kinderen voorzien heeft. Dit monster, dat de vorm van een clown genaamd Pennywise aanneemt, komt lijnrecht tegenover het groepje kinderen te staan dat er alles aan zal moeten doen om het te verdrijven.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Stanley Uris

Belch Huggins

avatar van FilmFan897

FilmFan897

IT is één van de beste horrorfilms aller tijden, het is een reboot waarvan je verwacht dat het "toch maar lelijk" zal zijn en je meteen omver blaast!

Natuurlijk zijn sommige scènes opgeschort dan in de originele IT maar dat geeft niet en werkt prima.

Deze Pennywise, Bill Skarsgård is niet echt mijn stijl, ik ben meer voor de klassieke Pennywise, Tim Curry.

Alhoewel veel mensen Tim Curry als Pennywise niet zo angstaanjagend vinden, vind ik hem angstaanjagender dan Bill Skarsgård.

Naar mijn mening vind ik dat Tim's versie meer op een clown lijkt dan Bill's versie.

Dat ligt waarschijnlijk aan mij maar het komt misschien door de rode pruik.

Hoe dan ook is dit een prachtige reboot en zullen horror fans hier van genieten.

avatar van K. V.

K. V.

De originele verfilming in een ver verleden gezien, dus tijd voor een nieuwe versie. Vond het wel een leuke film. De cast deed het prima, net als de clown trouwens. Verder was het een verzorgde film die er goed uit zag.

Wel nog een lange speelduur, maar vervelen deed hij niet.

avatar van N00dles

N00dles

Ondanks positieve verhalen vond ik hem behoorlijk tegenvallen. Ja, het is niet zo cheesy en low-budget als de miniserie, maar de remake weet -op enkele momenten na- niet echt te imponeren.

Het probleem zit hem in de wat rare mix van spanning, humor, en cheap thrills en teveel tropes.

En sja, de nieuwe Pennywise (Bill Skarsgård) is gewoon niet zo eng. Meer monsterlijk ogend, maar dat werkt averechts.

Tim Curry oogde menselijker, maar (daardoor?) creepier. Bovendien wist Tim Curry met zijn sterke mimiek iets vervreemdends uit te stralen.

De kindacteurs vond ik wisselend. Beverly (Sophia Lillis) en Richie (Finn Wolfhard) vond ik wel consistent overtuigen. Laatstgenoemde zorgde wel voor de leukste grappen in de film.

Als horrorfilm had ik er echter meer van verwacht, dus voor nu een average 3*. Tijd voor Chapter 2!

avatar van cucciolo

cucciolo

N00dles schreef:

My thoughts exactly

avatar van Tup&Joep

Tup&Joep

De serie van vroeger kreeg ik nachtmerries van, maar in deze versie vond ik de ouders helaas enger dan de clown.

avatar van Glacius

Glacius

Het verschil is vooral dat deze Pennywise veel directer en serieuzer is. De 1990 versie kroop onder je huid, speelde met zijn slachtoffers. Op een bepaalde manier was ie menselijker en geloofwaardig als "normale clown" en daarom erg manipulatief.

avatar van Capablanca

Capablanca

Ongeschikt als kinderfilm, daar is ie te eng voor. Voor volwassenen ongeschikt, want te veel een kinderfilm. Vlees noch vis.

avatar van des1

des1

Leuk spannend voor kids. Duurde mij te lang. Herhaling van zetten. Overigens bijna geen grotere horror dan een pa die z'n poten niet thuis kan houden.

avatar van Lebarron

Lebarron

It Chapter One is het eerste deel van verfilming van het bekende boek van Stephen King. Deze was in 1990 al eens als miniserie uitgebracht maar die was niet van al te beste kwaliteit, op de performance van Tim Curry na, dus keek ik erg uit naar deze remake. De nieuwe versie ziet er schitterend uit en omdat hij niet zoals de miniserie heen en weer gaat tussen heden en verleden kijkt de film lekkerder. Hij heeft bovendien ook dat nostalgische gevoel wat films als Super 8 en Stand By Me of een serie als Stranger Things allen hebben zodat het vertrouwd aanvoelt maar toch ook iets mysterieus en spannends heeft waardoor je geboeid blijft. De film geeft ook meer ruimte voor de ontwikkeling van de personages, niet alleen de leden van de Losersclub maar ook van hun kwelgeest Henry Bowers krijgen we meer te weten. De jeugdige acteurs doen het allen beter dan hun voorgangers uit de miniserie. Beverly Marsh komt in de nieuwe versie het best tot haar recht. In de miniserie was ze maar een saai muurbloempje maar in deze versie is ze juist de stoerste. Er is ook een minpunt: Bill Skarsgård zet een mindere enge Pennywise neer dan Tim Curry. Tim Curry wist echt een naargeestige demonische plaaggeest van hem te maken wiens plagerijen nog dagenlang in je hoofd zaten. Skarsgård weet er slechts een vilein monster van te maken. It Chapter One is dus in bijna alle opzichten een verbetering, behalve Pennywise. Dit doet echter niet af aan de film zelf vandaar mijn beoordeling van 4*.

avatar van vinejo

vinejo

Meest verrassende (en mooiste) moment was het plotse opduiken van de jongensstem van het schitterende XTC nummer Dear God.

avatar van Freespirit2

Freespirit2

N00dles schreef:

Ik sluit me hier helemaal bij aan.

avatar van stratmans

stratmans

sterk verhaal matig verfilmd, wel goede muziek

avatar van Safri

Safri

Meer een coming of age dan horror. Weet niet of dat ook de kern is van het boek?

Beetje rommelig geheel en niet eng.

De cast van jonge acteurs mag er zijn. Sophia Lillis heeft nu al de allure van een grote actrice.

avatar van Lebarron

Lebarron