It (2017)

Alternatieve titels: It: Chapter One | It: Part 1 - The Losers' Club

Thriller / Horror

geregisseerd door Andy Muschietti
met Jaeden Martell, Jeremy Ray Taylor en Sophia Lillis

1988. 'It' volgt een groep kinderen, beter bekend als de 'Losers club', in het kleine stadje Derry, Maine. Op een dag wordt het stadje geterroriseerd door het bloeddorstigste monster It dat het op de kinderen voorzien heeft. Dit monster, dat de vorm van een clown genaamd Pennywise aanneemt, komt lijnrecht tegenover het groepje kinderen te staan dat er alles aan zal moeten doen om hem te verdrijven.

avatar van Idol
In Film > Nieuws > Stephen King's It (2017):

In Film > Nieuws > Stephen King's It (2011):

LONDEN - Warner Brothers is bezig met een verfilming van It, het enge clownsverhaal van Stephen King. In 1990 was er al een korte tv-serie van gemaakt. Dat meldt de BBC vrijdag.
Het boek, meteen bij het uitkomen in 1986 een bestseller, volgt een groep jeugdvrienden die het als volwassenen moeten opnemen tegen de moordzuchtige clown Pennywise.
De filmrechten hebben in de loop der jaren van heel wat bureauladen in Hollywood gewisseld, maar nu is scenarioschrijver Dave Kajganich (The Invasion) aangetrokken om het boek voor film te bewerken. Kajganich werkte toch al aan een bewerking van Stephen Kings Pet Sematary.
Lezers van de Britse Radio Times noemden de driedelige tv-serie over It destijds het engste tv-programma aller tijden.

bron:
AD.nl

- Showbizz
- It van Stephen King verfilmd

Voor mij persoonlijk een soort van droom die uitkomt... ik roep al jaren dat ik deze klassieker zo graag weer herfilmd zou zien, omdat er nu zoveel meer mogelijk is qua techniek. En eindelijk kan dat einde is aangepakt worden!!! echt geweldig nieuws dit!

avatar van Sasja
vreselijk nieuws! It is voor mij een horrorklassieker, moeten ze nu elke film gaan verkloten?

Remi

avatar van totalreject
Wel nog met Tim Curry als Pennywise. Tenminste, dat is wat ik er laatst over las. Volgens mij in een interview met Curry zelf ofzo.
Dan zouden ze iig wel iets goed doen.

Misschien over een paar jaar Freddy vs. Pennywise?

avatar van Conspiracy
Heb je daar een bron van toevallig.
zou wel heel goed nieuws zijn als Tim Curry wederom Pennywise zou spelen.
Dan zou ik er heel erg veel zin in krijgen.

Pastichio Rocker
Tim Curry mag dan wel een paar kilootjes afvallen.

avatar van totalreject
Conspiracy schreef:
Heb je daar een bron van toevallig.
zou wel heel goed nieuws zijn als Tim Curry wederom Pennywise zou spelen.
Dan zou ik er heel erg veel zin in krijgen.

Ik heb het in de tijd gelezen op creature-corner.com. Dat is nu gefusseerd met chud.com. En ik zou eerlijk gezegd niet weten of dat er nog staat.

avatar van jumpstylemovie
Hier maar even een Topic over beginnen. Op IMDB staat het ook al aangegeven: Er komt een remake van de film It (1991)
Tim Curry vond ik het erg goed doen als Pennywise en eerlijk gezegd heb ik niet heel veel vertrouwen in dit Deel.

avatar van clockwork72
Zoals ik al zei: het kan wat gaan worden maar Dan moet Tim Curry weer Pennywish spelen en dit keer moet er niet zo'n belabberd slecht einde komen als in het Orgineel.

avatar van jumpstylemovie
clockwork72 schreef:

En Ace Leader zei het ook al: Pennywise schrijf je met een
'e' op het eind, niet met een 'h'.

Het is geen Pennywens

Maar ik snap niet dat jullie er aan denken dat Tim Curry opnieuw Pennywise zal casten. Daar bestaat toch geen kans op als je het mij vraagt.

Die Curry is al opa.
IT is jeugdsentiment maar kan veel aan verbeterd worden.

Over clowns gesproken,mensen hadden na jack weinig vertrouwen in heath als the joker.
Als Pennywise maar goed gecast word komt het wel goed,want hoewel dit vroeger een superfilm was vind ik er nu weinig meer aan zoals toen.
Ik heb wel zin in een remake!

ace leader
Niemand zal tim curry ooit overtreffen als pennywise....die stem, dat gezicht..

ace leader

pennywise. Nog een keer zo'n belediging en dan.....zal ik er niks meer over zeggen

avatar van TragieStar.*
Ik zou het leuk vinden als er een remake zal gaan komen.
Ik denk dat het alleen maar beter kan worden.
Tjaah of Tim Curry terug keert als Pennywise zal denk ik wel niet.
Maar lijkt me wel leuk om iemand anders in die rol te zien. Kijken of het anders is of beter of slechter.

ace leader schreef:
Niemand zal tim curry ooit overtreffen als pennywise....die stem, dat gezicht..

Ik denk dat t moeilijk word maar zeg nooit nooit
Wel zullen echt geen bassie zien in de remake...

avatar van AmazingShikoku
brrr. Pennywise zorgde ervoor dat ik nachtenlang een puur uurtjes extra wakker was voordat ik doodmoe in slaap viel als jong knulletje van een jaar of zes.

Als ik de films nu terugkijk moet ik er bijna om lachen, maar goed dat heet jeugdsentiment natuurlijk.

Ik denk dat ze het origineel in zijn waarde moeten laten en het gewoon moeten later rusten. Ik denk overigens dat Tim Curry makkelijk Pennywise zou kunnen vertolken. Het is niet zo dat de man 100 meter moet rennen in 10 seconden. Daarnaast is de man nog maar 62 geen 80. Harrison Ford was 65 tijdens de opnames van Indy, wat een veel fysiekere rol was.

Pastichio Rocker
Heb je Tim Curry recentelijk gezien? Als hij Pennywise moet spelen dan zal hij er net zo uit zien als die bolle clown uit Spawn.

avatar van AmazingShikoku
xD

Voor het laatst gezien in de cutscenes van Command & Conquer 3 voor een jaartje terug. Viel me toen helemaal nog niks op, maar hij zat dan ook natuurlijk. Ach dan nog hij zou niet de eerste zijn die een afslankkuur zou volgen voor een rol natuurlijk..

avatar van Querelle
De originele film kon echt 100 x beter. Maar die Clown is niet te overtreffen denk ik.
"You wanna Balloon?"

avatar van darthconner
als Heath Ledger nu nog maar leefde. die zou een goeie Pennywise kunne spelen...

avatar van dutchtuga
Crispin Glover zie ik nog wel een goede Pennywise neerzetten. William Forsythe deed het trouwens ook niet verkeerd in We All Scream for Ice Cream.

darthconner schreef:

Geen goed plan na zijn rol van the joker...en hij zou mij niet bang maken hoor, ik zou eerder lachen. Misschien een wat minder bekende acteur

avatar van misterwhite
Ik heb mijn twijfels, meestal zijn remakes van horrorfilms slecht ( met een paar uitzonderingen). Ik hoop dat er 1 of andere acteur eng genoeg gaat zijn voor Pennywise. Het einde van de oude versie mag van mij wel aangepast worden. Er moet ook wat meer pit zijn (bedoelt op het 2de deel van de oude versie) .

avatar van Chainsaw
Een paar dagen geleden nog het origineel opnieuw gezien en ik denk dat er, zoals wel vaker, er in goede handen nog best wat van te maken valt. Betere volwassen acteurs, meer eigenzinnigheid in de regie en vooral meer spanning (en een tikkeltje meer gore) zou het verhaal zeker goed doen. Het is nu allemaal veel te braaf.

Desondanks blijft Pennywise een geweldig personage en is fenomenaal neergezet door Curry, een man wiens mimiek en vooral stem gewoon bijna niet te overtreffen is. Verder heeft het origineel een aantal erg sterke scènes en een aardig sfeervolle score. Het einde is één van die zaken van het origineel die echter écht niet kan.

ace leader
De originele film vind ik al heel eng (voor de eerste kijkbeurt) maar het kon inderdaad veel enger en spannender. Wat die film ook goed maakte, waren de kinderen...dus naast de volwassen acteurs, ook goede jonge acteurs vinden

Pennywise moet tering eng worden en niet door een te beroemd iemand gespeeld worden...en het einde moet natuurlijk veranderd worden

MR APOCALYPSE
Maar er komt dus een remake van IT maar er is nog helemaal niemand gecast voor de rol van Pennywise...
Hmmmm,maar afwachtten dan want er zijn wel vaker geruchtten geweest over remakes over sequels die er niet kwamen.

Volgens mij is iedereen het er wel over eens dat de film zeker beter kan en een remake zeker geen kwaad kan,alleen is iedereen bang dat Pennywise tegenvalt....
Laten we hopen dat de maker iemand word die fan is van het origineel en iemand met verstand van zaken en niet iemand die hetzelfde brein heeft als de gozer die alien vs predator heeft gemaakt.

avatar van clockwork72
eigenlijk is het wel een beetje vroeg voor een remake. Een remake komt meetal zo'n 30 jaar later naar het orgineel.

Nomak
clockwork72 schreef:

Kijk maar eens naar al die Aziatische films waar de Amerikanen een remake van maken. Daar zit maar heel erg weinig tijd tussen origineel en remake.

avatar van Bob Gray
Tim Curry maakte het origineel, fantastisch gespeeld door de beste man. Het liefst hem terug als Pennywise the Dancing Clown maar als dit niet meer mogelijk is kan iemand anders hem ook prima vervangen aangezien Pennywise een hele leuke rol is om te spelen, je kan je helemaal uitleven. Als ze het uiterlijk maar niet vervangen, die zag er echt angstaanjagend goed uit.
Met betere effecten en zeker betere acteurs (vooral de volwassenen, Bill brr wat was die slecht) is hier zeker een goede film van te maken.

Overigens; gaat het boek lezen, waanzinnig goed en nog vele malen enger. Het engste wat King geschreven heeft wat mij betreft.

Anime Fan
Belachelijk al die remakes.