It (2017)

Alternatieve titels: It: Chapter One | It: Part 1 - The Losers' Club

Thriller / Horror

geregisseerd door Andy Muschietti
met Jaeden Martell, Jeremy Ray Taylor en Sophia Lillis

1988. 'It' volgt een groep kinderen, beter bekend als de 'Losers club', in het kleine stadje Derry, Maine. Op een dag wordt het stadje geterroriseerd door het bloeddorstigste monster It dat het op de kinderen voorzien heeft. Dit monster, dat de vorm van een clown genaamd Pennywise aanneemt, komt lijnrecht tegenover het groepje kinderen te staan dat er alles aan zal moeten doen om hem te verdrijven.

avatar van U-96
Ooh wat ben ik toch benieuwd naar deze film! Heb de 1990 echt ontelbaar vaak gezien.

avatar van Le Edzel
Denk dat dit toch een Mission Impossible is.
Een kortere film, een andere It, hetzelfde sfeertje evenaren... nee, vrij weinig vertrouwen.

Enige pluspunt dat deze film kan brengen, is een ander en tevens It-waardig einde. Want jezus, wat is het orginele einde toch een aanfluiting.

Men moet van de klassiekers afblijven.......een remake is standaard (veel) minder dan het origineel.

Verzin dan een vervolg zoals bij Tron het geval is...

GrimReaper
Ik zou ze gewoon een kans geven, misschien vatten ze de delen van de miniserie wel samen in 1 hele goeie horrorfilm en weten ze een Pennywise neer te zetten die wel in de buurt komt van de originele en dat zou natuurlijk super zijn.

avatar van Le Edzel
Ik geef het zeer zeker een kans, alleen ik ben bang dat ze deze kans mijlen hoog over gaan schieten.

It is namelijk 1 van de meest lastige na-te-maken films in zijn genre. Mede door de duur van de film, alsmede de sfeer en Pennywise.

avatar van Pruim
Misschien een raar idee, maar ik zou Phillip Seymour Hoffman wel als de nieuwe Pennywise willen zien. Voor mij de beste acteur van dit moment en ik denk dat hij -met een beetje goede grimeur- uitstekend een doodeng karakter als Pennywise neer kan zetten. Op basis van Funny Games US denk ik dat Michael Pitt -met zijn ijskoude blik- de rol ook wel kan vervullen. Tyler Mane lijkt me bepaald geen geslaagde optie!

GrimReaper
Jammer dat Heath Ledger dood is.

GrimReaper schreef:
Jammer dat Heath Ledger dood is.

Aub zeg, hij is The Joker. Als hij Pennywise zou spelen, zou ik continue The Joker (die ik meer lachwekkend vind dan doodeng) in mijn achterhoofd hebben.

Pruim schreef:

Helemaal mee eens . De acteurs die je noemt, zijn wel geschikt voor de rol van Pennywise.

GrimReaper
The Joker is een heel ander karakter dan Pennywise, net of Ledger maar 1 type kon spelen.

GrimReaper schreef:

Hij zou de rol waarschijnlijk niet eens hebben gekregen aangezien mensen hem meteen met The Joker (zijn meest bekende rol ook) zouden vergelijken

Ledger als Pennywise zal me dan totaal niet bang hebben gemaakt. Het zou mij hebben gestoord. Tijdens de film zou ik om de minuut aan The Dark Knight denken.

avatar van DMF
DMF
Ik ben erg benieuwd hoe ze het einde gaan verfilmen. Bij de mini-serie van twintig jaar geleden was het budget duidelijk op en was het plotseling klaar. Dat terwijl er nog véél meer aan vooraf ging in het boek, maar dat is wellicht lastig te verfilmen.
Dat de bloedstollende scène op Neibolt Street er niet in zat, vond ik wel onbegrijpbaar.

De remake wordt R-rated, dus de echte aard van Pennywise zal naar boven komen. Dat lijkt me een goede zet; Curry was soms toch echt een clown, met zijn legendarische one-liners.
De remake zal zich ook afspelen in de tegenwoordige tijd, dus niet meer het gat van een jaar of 27 tussen de twee periodes. Ik zou dat heerlijke jaren '50 sfeertje uit het boek wel missen.
Ik ben er wel erg benieuwd naar, al houd ik mijn hart vast. Het blijft toch mijn favoriete boek en de mini-serie heeft bij mij wel een cultstatus.

avatar van _Se7en_
Ik hoop dat er snel meer nieuws over de remake komt. Ben erg benieuwd. Vond de versie uit 1990 erg tegenvallen vergeleken met het boek dat 1000maal enger was. Hopelijk komen in de remake belangrijke scènes als die met de melaatse terug en vergeet vooral niet dat er met de technieken van nu veel meer mogelijk is.
Laat dit alsjeblieft geen verkrachting worden maar eindelijk een waardige verfilming van het geniale boek van Stephen King.

Is er nog nieuws rondom deze nieuwe aankomende film??

avatar van TragieStar.*
Snap niet dat er nog niks/weinig van deze remake bekend is, want die staat toch echt gepland voor 2011. Vind het jammer, want kijk er erg naar uit. Al ben ik bang dat deze remake niet beter zal worden.

ace leader
De laatste maanden is er inderdaad niet erg veel nieuws rond dit project..

avatar van moviemafketel
Als het einde maar even verbetert wordt ben ik zeer enthousiast.

avatar van _Se7en_
Ik ben bang dat het geen 2011 gaat worden dan..

avatar van Glacius
Zal wel weer een jaar later worden.

avatar van DMF
DMF
Script ligt bij de productiemaatschappij, afwachten wie het nu gaat oppakken volgens liljas-library.com.

avatar van Glacius
Ik dacht dat ze al met filmen waren begonnen :lol:

zolang einde beter is dan origineel is het oke voor mij

avatar van Lefgozer
Is zowat het enige boek wat ik heb gelezen in mijn leven. Hou niet van lezen maar ik moest deze lezen omdat ik altijd erg geïnteresseerd ben in IT. Er kunnen nog zoveel andere dingen in deze nieuwe film gebruikt worden die niet in de originele film zaten. Ik snap ook enkele veranderingen niet die gemaakt waren in de originele film ten opzichte van het boek. Kijk in ieder geval uit naar de nieuwe film.

avatar van VHS1975
the flash schreef:
zolang einde beter is dan origineel is het oke voor mij

inderdaad, IT was geweldig maar het einde viel zwaar tegen met die grote boze spin

Maar ik vind vele verfilmde boeken van Stephen King het einde om te janken. De boeken heb ik nooit gelezen, dus ik weet niet hoe het slot in het boeken zijn beschreven.

de onbekndere films van steven king boeken zijn meestal de betere, trucks, needfulthings. vond de mist zijn einde heel goed las ergens datzelfs steven king het film einde beter vond dan zijn einde dat wil al wel wat zeggen

avatar van van duijn
Nog updates omtrent de nieuwe IT film?

van duijn schreef:
Nog updates omtrent de nieuwe IT film?

Het enige wat ik nog heb gehoord was dat de film zal worden 'verteld' vanuit Beverly's perspectief. Verder zal het het gedeelte van de kindertijd in de jaren '80 afspelen en de tijd van de volwassenen in het heden...

De film is nog steeds "in development", maar er is denk ik wel een kans dat het hele project niet doorgaat.

avatar van van duijn
Laten we in ieder geval hopen dat het een beter acterende oudere Beverly Marsh dan in deze is want anders hoeven ze er voor mij geen moeite voor te doen.

avatar van Glacius
Zou jammer zijn als het project wordt stopgezet. IT is namelijk een verhaal met potentie. Vond het ook jammer toen de film Alice werd bevestigd als stopgezet, ook een verhaal met veel mogelijkheden. Op het gebied van horror mogen ze namelijk best met wat minder standaard plotten komen.

Stephen Kings It opnieuw verfilmd | nu.nl/film

Fukunaga en Palmer zijn van plan It in twee films op te delen. Wanneer de eerste film uit moet komen is nog onbekend.