It (2017)

Alternatieve titels: It: Chapter One | It: Part 1 - The Losers' Club

Thriller / Horror

geregisseerd door Andy Muschietti
met Jaeden Martell, Jeremy Ray Taylor en Sophia Lillis

1988. 'It' volgt een groep kinderen, beter bekend als de 'Losers club', in het kleine stadje Derry, Maine. Op een dag wordt het stadje geterroriseerd door het bloeddorstigste monster It dat het op de kinderen voorzien heeft. Dit monster, dat de vorm van een clown genaamd Pennywise aanneemt, komt lijnrecht tegenover het groepje kinderen te staan dat er alles aan zal moeten doen om hem te verdrijven.

avatar van Sasja
remaks op zich vind ik niet zo erg, als ze het goed hebben gedaan (er bestaan immers ook goede remakes, niet veel maar wel iets) maar een films die je zelf in je jeugd hebt gezien, goede herinneringen aan hebt of gewoon een meesterwek is in mijn, of misschien ook anderen zal het weinig kans op slagen hebben denk ik. Zoals It op het einde na wat ik wel vond tegen vallen met de rest van de film heeft geen remake nodig, die is als goed genoeg. Maar als ze bv een een remake gaan maken die gigantisch is geflopt dan is er een grotere kans van slagen natuurlijk. Ik ga deze film zeker kijken als hij gemaakt is en als de trailer er goed uitziet, maar ik heb zelf mijn twijfels dus ik houd het op 50/50

avatar van N811
Het is niet echt een remake, het is een verhaal gebaseerd op een SKroman.

wie gaat hem maken?

avatar van jumpstylemovie
Is ie kapot dan?

Wie in ieder geval niet mee zal doen is de hoofdrolspeler (jeugd-gedeelte) dat stotterende ventje. Die is paar jaar geleden gevonden in ze kamer .. opgehangen geloof ik. En Jon Ritter is ook overleden, speelde in het latere stuk mee...
Bassie heeft overigens geen trek meer in een speelfilm...helaas

avatar van clockwork72
jumpstylemovie schreef:
Is ie kapot dan?

lol

avatar van SouthParkHero
Niemand kan Pennywise vervangen, iedereen kan de film enger maken. En please, geef de film een heel ander einde. Zonder reuzespin, zonder vrouw die op de fiet uit haar "dead light", gewoon een compleet ander eind.

avatar van Conspiracy
de vrouw en haar dead light is gewoon uit het boek hoor.
Daar was niets mis mee.
Dat die spin niet zo heel erg mooi was ben ik het mee eens.

avatar van LD:D
Ik heb er best wel vertrouwen in, hij gaat R-rated worden zodat ze zich beter aan het verhaal kunnen houden. Ze gaan ook meer aandacht geven aan de 'backstories' van de hoofdpersonen (behalve die van It himself natuurlijk).
Er zullen hopelijk ook geen scenes meer geschrapt worden.
En natuurlijk worden de special effects beter.

avatar van Karl van H.
Na de miniserie te hebben gezien, hoop ik eigenlijk dat ze het hele gedeelte rondom de volwassenen schrappen en zich concentreren op de kinderen. Toegegeven, je verfilmt zo maar de helft van het boek, maar het gedeelte dat zich in de jaren '50/'60 afspeelt is nu eenmaal veel spannender. Allebei de verhalen passen gewoon onmogelijk in een film van 2 uur.

ace leader
Nou, dat lijkt me geen goed idee..het gedeelte met de volwassenen vind ik best belangrijk. Dan zie je hoe ze zijn veranderd en hoe ze op de erge gebeurtenissen van vroeger terugkijken.

avatar van Karl van H.
Maar is die verhaallijn in een (of beter: één) avondvullende film te verwerken? Het boek is niet voor niks meer dan duizend pagina's dik en de miniserie duurde al drie uur zonder dat er echt een overbodige scène in zat. Ik kan me niet voorstellen dat je het hele verhaal - heden én verleden - in een film van twee uur kan proppen.

ace leader
Misschien wordt het 150 minuten? Ze kunnen het net als de tv-film doen: de volwassenen die dan terugdenken aan de gebeurtenissen van vroeger (dus flashbacks).

avatar van Karl van H.
Dan nog wordt het erg krap. Als ze dat doen, vrees ik dat juist de helft van het gedeelte met de kinderen zal worden geschrapt.

avatar van N811
Ik heb er niet veel vertrouwen in....

avatar van Freckles
Het geeft me een dubbel gevoel eigenlijk.

avatar van Le Edzel
Is er al meer bekend inmiddels over de film? Casting etc?
Toch wel een film die in mn top 5 jeugdsentimenten staat, dus beter verpesten ze de remake niet!

ace leader
Ik heb al gelezen dat de tijdsduur zo'n 2 uur zal duren. Lijkt me moeilijk, zo'n dik boek inkorten. Maar ik hoop natuurlijk op een ontzettend enge film, waarin Pennywise niet teleurstelt.

avatar van Elineloves
Ha, dit topic zocht ik. Dus toch. Had gelezen dat ze in 2009 al groen licht kregen, maar verder ook niet veel meer er over vernomen. Ben benieuwd in hoeverre Pennywise enger zal zijn in deze film.

Inkorten vind ik prima, want bij het origineel wordt bij bepaalde punten toch iets teveel tijd genomen om alles te verduidelijken en voor te kauwen. Hopelijk wordt er in dit filmpje wat minder ''voorgeschoteld'' en wat meer aan de fantasie overgelaten.

avatar van Elineloves
Zijn er trouwens twee verschillende eindes, bij de originele It?

ace leader
Wat bedoel je? De tv-film uit 1990 loopt in ieder geval goed af . Verder heb ik het boek niet gelezen, maar de tv-film heeft wel veel weg van het boek dacht ik..

avatar van Elineloves
Ik heb het boek ook niet gelezen, maar het einde wat ik gisteren zag was niet helemaal wat ik me herinnerde of wat ik gehoord/gelezen had, vandaar.

ace leader
Heb je de film wel helemaal afgekeken? (de volle 3 uur)
Misschien kan het ook zijn dat je vroeger de film niet helemaal hebt afgekeken. Sommige dachten dat de film al na de de zelfmoord in de badkamer al afgelopen was. Maar die waren vergeten de dvd om te draaien.

avatar van Elineloves
Dat kan ja, zoiets dacht ik ook inderdaad. Vroeger heb ik het geloof ik tot de zelfmoord gezien, en nu de volle mep.

ace leader
Als we de roddels moeten geloven, wordt Tyler Mane (X-Men, Halloween, Halloween II ) de nieuwe Pennywise...maar dat zijn natuurlijk roddels.

avatar van Le Edzel
Van zijn hoofd valt wel iets te maken denk ik, maargoed de vergelijking met de 'echte' pennywise zal toch wel blijven / in zijn nadeel werken....

avatar van Elineloves
Denk het ook, die kop blijf moeilijk te overtreffen.

avatar van Chainsaw
Je zal toch iemand met charisma en enigszins acteertalent moeten hebben. En bij die elementen denk ik niet meteen aan Tyler Mane.

GrimReaper