ad
  • 8.080.052 stemmen

Saw III (2006)

Horror / Thriller | 108 minuten / 113 minuten (unrated version) / 121 minuten (director's cut)
3,24 3.166 stemmen

Genre: Horror / Thriller

Speelduur: 108 minuten / 113 minuten (unrated version) / 121 minuten (director's cut)

Alternatieve titel: Saw 3

Oorsprong: Verenigde Staten / Canada

Geregisseerd door: Darren Lynn Bousman

Met onder meer: Tobin Bell, Shawnee Smith en Angus Macfadyen

Releasedatum: 27 oktober 2006

• Pathé Thuis Bekijk via Pathé Thuis

Over Saw III

"Suffering? You Haven't Seen Anything Yet..."

De gestoorde seriemoordenaar Jigsaw besluit zijn zieke spelletjes door te zetten. Deze keer heeft hij het gemunt op Lynn en Jeff. Lynn is een getrouwde moeder van in de dertig, die wordt gekidnapt door Jigsaw. Lynn heeft namelijk een paar donkere geheimen voor haar familie verborgen gehouden. En dan is er ook Jeff, een vader die nooit volledig hersteld is nadat zijn zoon stierf bij een ongeval. Beide worden slachtoffer van de zieke spelletjes van Jigsaw.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van EW101

EW101

Apart om dit weer her te bekijken. Vroeger had ik deze eens afgezet ,omdat het te schokkend was. Nu ben ik heel wat jaren verder en wat meer afgestompt. Vond het enigszins nog meevallen; in gedachte is het wel best heftig, maar wat er daadwerkelijk op beeld komt...

Qua verhaal en de achtergrond van Jigsaw ook wel interessant.Amanda mag er ook wel wezen als iemand die nooit in de schaduw mag staan van Jigsaw , maar dit ten alle koste wil.

Ondanks alle sadistische vallen, die qua techniek gewoon een genot zijn om naar te kijken ,hadden sommige dingen beter in beeld gebracht kunnen worden.

avatar van SmackItUp

SmackItUp

• 2074 stemmen

Wederom een sterke Saw film, op niveau van het tweede deel. Al had ik wel het idee dat deze wat meer gore bevat. Met name de operatie en het speeltje voor de ribbenkast zagen er akelig realistisch uit.

Meer van hetzelfde, maar zeer vermakelijk.

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

Opnieuw bekeken en wederom wel weer goed bevallen. De film heeft wat tijd nodig om op gang te komen, maar zodra Jeff vast zit komt er wel een heel aardig plot uit rondom vergiffenis schenken aan mensen die hij dood wilde hebben. Wel vind ik Amanda echt een bijzonder irritant personage, zij haalt wel veel fun bij de film weg. En het zorgt er ook voor dat een aantal traps wel erg tof (die varkensvermaler, de bottendraaier) bedacht zijn, maar als slachtoffers geen overlevingskans hebben is het toch wel wat teleurstellend. Iets wat John Kramer haar ook verweet gelukkig. De Saw-reeks heeft wel een fout gemaakt door John te snel al richting zijn dood te laten gaan, waardoor de vervolgdelen niet altijd even geloofwaardig zijn.

Twijfels tussen 3 of 3,5 ster, maar ik geef de film het voordeel van de twijfel dus 3,5* blijft staan.

avatar van Baggerman

Baggerman

De sleet begint er voor mij nu wel al in te komen,,,,

Ik ben geen goreliefhebber, dus mensenvermalende machines zijn niet zo aan mij besteed. En het zien van operaties doen me nu weer helemaal niets, dus tijdens de hersenoperatie van John at ik gewoon mijn macaroni. Deed me allemaal niets en dan blijft er weinig over.

Vraag me ook af waar Jigsaw zijn informatie over Jeff vandaan haalde? Kan niet van de latere onthulde bron zijn, want hij is geen crimineel. Ik vond zijn 'zondes' nu ook niet zo erg om de ellende waarin Jigsaw hem dompelt te begrijpen? Zijn toch zat moordenaars en kinderverkrachters in de USA waar hij zich op kan uitleven? Ik vond Jeff sowieso een kleurloos type.

Al met al best uit te zittten, maar ik betwijfel of ik de Saws na deel 5 nog ga bekijken.

avatar van Duke Nukem

Duke Nukem

Alweer een leuk deel van de Saw reeks, die toch vernieuwend was in die tijd. Leuk hoe al de afleveringen bij elkaar aansluiten. Het is dan ook het beste om alle delen na elkaar te bekijken.

Dra. Pouke schreef:

Ik vind persoonlijk dat de Saw-trilogie een opkomst betekende voor het horror genre, er zijn veel veel mensen die dit niks vinden maar dit is Een filmreeks met grensverleggende en originele vondsten. Denk maar aan Hostel1&2 die dat ook hebben gedaan.

QFT!

avatar van Banjo

Banjo

Dit is toch wel een horror direct in je gezicht!.

Geen flauwekul, geen lang verhaal maar gelijk waar het bij Saw altijd om draait wraak en moord.

Het is niet de beste maar wel de 1 van de directere Saw's voor mensen met weinig geduld is het ideaal.

Toch mis ik het verhaal hier in, maar dat kan ook als een plus punt worden gezien.

"ik vergeef een ander"

avatar van klara

klara

Met terugblikken uit de vorige Saw en die mijns inziens ook teveel de aandacht opeisen, vind ik dit

een nogal rommelige Saw film geworden. Desalniettemin valt er weer genoeg te beleven dankzij

andermaal knap aangewende visuele handigheden terwijl ook de duistere sfeer weer sterk aanwezig is.

Qua smerigheid gaat er nog een schepje bovenop met als meest lugubere de operatieve schedelscene.

Al met al voor mij toch best weer een geslaagde Saw film, waarin met tal van bloederige en morbide

gruwelmomenten weer op wenken bediend.

Ik ga geen recensie schrijven bij deze film want dan ben ik over een maand nog aan het typen....haha

Maar ik wil een paar dingen kwijt.....in mijn ogen is Saw III de beste film ooit gemaakt!

De emoties

Het acteerwerk

De (naar mijn mening) diepgang in het verhaal.

Het feit dat de film los gekeken zou kunnen worden zonder de andere delen te zien en toch nog de film kunnen volgen maar tegelijkertijd wel het verhaal vasthoud van de voorlopers en naar mijn mening het begin van de beste film reeks ooit in de filmgeschiedenis!

Ik overdrijf niet...Hahaha in mijn ogen is deze film flawless!

Het bijzondere voor mezelf blijft wel dat mijn favoriete personage in de Saw reeks (Mark Hoffman) maar een paar zinnen in deze film heeft maar toch is dit wel mijn favoriete film!

Ik kan zonder te overdrijven zeggen dat ik deze film 30+ keer heb gezien! Mijn meest bekeken film samen met The Burning Moon ....

☆5.0 Flawless